Рішення
від 18.11.2024 по справі 340/3649/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2024 року справа № 340/3649/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Фонд) до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені,

В С Т А Н О В И В :

Фонд звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені за 2023 рік у загальній сумі 37903,49 грн.

Зазначив, що відповідач не виконав норматив з працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність.

Відповідач заперечив щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.26-32).

Пояснив, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу не досягла 8 одиниць.

Зазначив, що у такому випадку не існує обов`язку зі створення робочого місця для працевлаштування особи з інвалідністю.

07 червня 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.20-21).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені обставини і факти, що стали підставами звернення до суду.

Так, за даними Фонду кількість робочих місць у відповідача для забезпечення працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність, відповідно 4% нормативу, який визначений приписами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон), упродовж 2023 року становила 1 одиницю (а.с.7-8).

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 8 осіб (а.с.7-8).

Середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлено інвалідність, склала 0 (а.с.7-8).

Середньорічна заробітна плата штатного працівника склала 74437,09 грн (а.с.7-8).

Сума адміністративно-господарської санкції, яка визначена приписами статті 20 Закону, за невиконання нормативу із забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю складає 37218,55 грн (а.с.7-8).

Станом на день звернення до суду ФОП ОСОБА_1 не сплатив адміністративно-господарські санкції.

Фонд нарахував пеню за несвоєчасну сплату санкції у сумі 684,94 грн станом на 31 травня 2024 року (за період з 16 квітня по 31 травня 2024 року) (а.с.6).

За інформацією центру зайнятості упродовж 2023 року відповідач не подав звітність про наявну вакансію для працевлаштування осіб з інвалідністю (а.с.69).

ФОП ОСОБА_1 надав до суду щомісячні табелі обліку використання робочого часу за 2023 рік (а.с.35-58).

Так, у січні працювало 8 осіб, у лютому 8 осіб, у березні 8 осіб, у квітні 8 осіб, у травні 8 осіб, у червні 8 осіб, у липні 8 осіб, у серпні 8 осіб, у вересні 8 осіб, у жовтні 6 осіб, у листопаді 6 осіб, у грудні 6 осіб.

Суд витребував у податкового органу податкові розрахунки відповідача стосовно сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утримання з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартали 2023 року (а.с.74-118).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286 затверджено Інструкцію зі статистики кількості працівників (далі Інструкція).

Приписами підпункту 3.2.5 пункту 3.2 Інструкції передбачено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

Такими чином середньооблікова кількість штатних працівників становить 7,5 ((8+8+8+8+8+8+8+8+8+6+6+6) : 12).

У Додатку до Інструкції, який називається «Приклад розрахунку кількості працівників в еквіваленті повної зайнятості», встановлено правило округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці.

Правило.

«Округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці здійснюється за правилом парної цифри. Округлюються цифри поступово справа наліво: якщо остання значуща цифра менше або дорівнює « 4», вона відкидається; якщо більше або дорівнює « 6», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю. Якщо остання значуща цифра « 5», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю, якщо вона непарна, а парна залишається без змін.»

Отже, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу з становила 8 осіб, бо цифра « 7» є непарною.

Про правила округлення знав позивач, оскільки у відзиві на позов посилається на приписи Інструкції.

Приписами частини 3 статті 18 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Приписами частини 1 статті 19 Закону визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Згідно приписів частин 1, 2, 4 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Проаналізувавши обставини справи, суд зробив висновок, що відповідач маючи обов`язок створення одного робочого місця для особи з інвалідністю, упродовж 2023 року допустив порушення приписів статті 18 Закону, оскільки не звітував про наявність вакансій, на яку може бути працевлаштована особа з інвалідністю, і не працевлаштував таких осіб.

Це не давало можливості центру зайнятості направляти для працевлаштування осіб, щодо яких встановлено стан інвалідності.

Відповідач зобов`язаний сплатити адміністративно-господарську санкцію і пеню відповідно до приписів статті 20 Закону.

Суд не виявив помилок в обчисленні санкції і пені, який наданий Фондом.

Підсумовуючи, суд зробив висновок про задоволення позову.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 3028 грн (а.с.19).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарську санкцію і пеню у загальній сумі 37903,49 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123118331
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —340/3649/24

Рішення від 18.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні