ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
з питань визнання виконавчого листа таким,
що не підлягає виконанню
справа №380/29326/23
13 листопада 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні заяву представника Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити дії.
в с т а н о в и в:
01.11.2024 представник Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із заявою в порядку ст. 374 КАС України про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі. Заява обґрунтована тим, що рішення суду виконане в повному обсязі 10.09.2024 ще до відкриття виконавчого провадження, щодо підготовки та надання до Головного управління Пенсійного фонду України нових довідок про розмір грошового забезпечення. Також зазначив, що Державною установою «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Львівській області» сплачено судовий збір у сумі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) гривень 20 копійок.
Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 01.11.2024 зазначену вище заяву у справі №380/29326/23 передано для розгляду судді Лунь З.І.
Ухвалою суду від 06.12.2024 призначено до розгляду у письмовому провадженні заяву Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі. Позивачу встановлено строк для подання пояснень п`ять днів з дня отримання цієї ухвали. Копії ухвал скеровано учасникам справи через модуль ЄСІТС «Електронний Суд».
Суд зазначає, що будь-яких заяв, клопотань від позивача на адресу суду не надходило.
Частиною першою ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника, зокрема, визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Згідно з ч. 2 ст. 374 КАС України суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Верховний Суд у постанові від 05.11.2020 (справа №752/2391/17 (2а-14/09)), з урахуванням узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Про практику розгляду судами процесуальних питань, пов`язаних із виконанням судових рішень у цивільних справах від 25.09.2015, дійшов висновку, що наведені в ст. 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.
До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником поза межами виконавчого провадження чи іншою особою.
Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема:
- видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню);
- коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню;
- видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа;
- помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване;
- видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката;
- пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.
Під іншими причинами слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.
Вирішуючи питання щодо наявності обставин, які можуть бути підставою для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, суд ураховує таке.
Суд встановив, що Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 22.02.2024 у справі №380/29326/23 адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області оновлених довідок про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 та 01.01.2023 для перерахунку основного розміру його пенсії з 01.02.2022 та з 01.02.2023 (з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини) відповідно. Зобов`язано Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області нові довідки про розміри грошового забезпечення ОСОБА_1 , станом на 01.01.2022 та 01.01.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 та 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням процентної надбавки за вислугу років, відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2022 та з 01.02.2023 пенсії. Стягнено з Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» (місцезнаходження: 79068, м.Львів, вул.Замарстинівська, б.233, код ЄДРПОУ 08734210) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн.20коп. Рішення суду набрало законної сили 26.03.2024.
04.09.2024 за цим рішенням було видано два виконавчих листи: 1) про зобов`язання Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області нові довідки про розміри грошового забезпечення ОСОБА_1 , станом на 01.01.2022 та 01.01.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 та 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням процентної надбавки за вислугу років, відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2022 та з 01.02.2023 пенсії; 2) про стягнення з Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» (місцезнаходження: 79068, м.Львів, вул.Замарстинівська, б.233, код ЄДРПОУ 08734210) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн.20коп.
17.10.2024 старший державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Заєць О.А. відкрив виконавче провадження з примусового виконання цього виконавчого листа (ВП №76316823).
Водночас, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22.02.2024 у справі №380/29326/23 ДУ «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» виконало добровільно, а саме 10.09.2024 підготувало та надало до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області нові довідки про розміри грошового забезпечення ОСОБА_1 , станом на 01.01.2022 та 01.01.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», про що письмово повідомило представника позивача
Отже, проаналізувавши обставини, на які посилається представник відповідача, норми процесуального закону, суд зазначає, що вказана заявником підстава для визнання виконавчого листа №380/29326/23 таким, що не підлягає виконанню не відноситься до визначених ст. 374 КАС України. Суд наголошує, що звертаючись до суду із заявою про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, боржник був зобов`язаний вказати передбачені процесуальним законом підстави для того, щоб суд міг розглянути заяву відповідача з урахуваннямцих підстав, однак такого обов`язку не виконав.
Крім того суд вважає за доцільне зауважити, що відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і Законом України «Про виконавче провадження»; розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження», державний виконавець закінчує виконавче провадження у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Постанова про закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених частиною першою цієї статті, виноситься в день настання відповідних обставин або в день, коли виконавцю стало відомо про такі обставини.
Отже, відповідач не позбавлений права звернутися до держаної виконавчої служби із відповідною заявою та подати відповідні докази.
Крім того, за умови коли рішення суду (як стверджує боржник) виконане, немає жодних ні фактичних ні юридичних підстав визнавати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню.
На підставі викладеного, у задоволенні заяви представника відповідача про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 14, 374 КАС України, суд
у х в а л и в :
відмовити у задоволенні заяви представника Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити дії.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання.
На ухвалу може бути подано апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у п`ятнадцятиденний строк з дати складання ухвали.
СуддяЛунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123118746 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні