Рішення
від 13.11.2024 по справі 380/271/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2024 рокусправа № 380/271/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області, Державної судової адміністрації України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області (далі - відповідач-1), Державної судової адміністрації України (далі - відповідач-2), у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача-1 щодо не нарахування та не виплати позивачу з 01.02.2023 грошового забезпечення, передбаченого ст. 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", яке повинно бути на рівні не нижчому ніж рівень місячного грошового забезпечення поліцейського;

- зобов`язати відповідача-1 нарахувати та виплатити позивачу грошове забезпечення на рівні не нижчому, ніж установлений для поліцейських, передбаченого ст. 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", включно з додатковою грошовою винагородою передбаченою постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2023 № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", з урахуванням вже виплаченого грошового забезпечення, починаючи з 01.02.2023;

- зобов`язати відповідача-1 нарахувати та виплатити позивачу матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань за 2022 рік, згідно з пунктом 2 статті 165 Закону України "Про судоустрій та судовий статус суддів" у розмірах не менше ніж була нарахована та виплачена поліцейським, які несуть службу на території Львівської області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач на час звернення до суду є працівником Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області, а тому рівень його грошового забезпечення повинен був бути встановлений на рівні не нижче, ніж у поліцейського за прирівняною посадою. Водночас, позивач стверджує, що його щомісячне грошове забезпечення було вдвічі меншим за грошове забезпечення поліцейського, що суперечить статті 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".

Покликаючись на приписи ч. 2 ст. 165 Закону України "Про судоустрій та статус суддів", позивач відмічає, що грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України на рівні не нижчому, ніж установлений для поліцейських, і повинно стимулювати до комплектування Служби судової охорони кваліфікованими співробітниками.

За змістом листа ГУНП у Львівській області від 28.08.2023, наданого на запит позивача, рекомендовані розміри грошового забезпечення поліцейського у лютому 2023 року з посадовим окладом 1700,00 грн та спеціальним званням старший сержант поліції зі стажем служби в поліції 10 років становить 21 000,00 грн, 15 років 22 200,00 грн, 20 років становить 23 400,00 грн. Рекомендований розмір грошового забезпечення поліцейського з посадовим окладом 1700,00 грн, спеціальним званням сержант поліції і стажем служби 2-4 роки становить 19600,00 грн.

Позивач стверджує, що відповідач нараховує та виплачує ОСОБА_1 грошове забезпечення в значно меншому розмірі, ніж йому належить, а тому бездіяльність відповідача, яка виразилась у відмові нарахувати та виплатити належні до отримання суми грошового забезпечення є протиправною.

Із наведених підстав, просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 09.01.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

24.01.2024 відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, у якому ТУ ССО у Львівській області заперечує проти задоволення позову. Позивач на доведення не належного грошового забезпечення покликається на лист Головного управління Національної поліції у Львівській області від 28.08.2023 № П-86/Аз/17/01-2023, в якому зазначено, що рекомендований розмір грошового забезпечення поліцейського у лютому 2023 року з посадовим окладом 1700,00 грн, спеціальним званням старший сержант поліції і стажем служби 2-4 роки становить 19600,00 грн, тобто є більшими ніж у позивача. Однак, такі доводи, на думку відповідача-1, є безпідставними, оскільки дане грошове забезпечення поліцейського є лише рекомендованим у лютому 2023 року та може змінюватися в залежності від виділених асигнувань на грошове забезпечення поліцейських.

Звертає увагу суду, що згідно з проведеним аналізом основних видів грошового забезпечення співробітника Служби судової охорони та поліцейського відповідно до вищевказаних нормативних документів встановлено: посадовий оклад контролера ІI категорії Служби судової охорони становить - 3170 гривень (9 тарифний розряд, додаток 2 до Постанови КМУ від 03.04.2019 № 289), контролера контрольно-пропускного пункту поліцейського з числа молодшого складу поліції становить - 1700 гривень (додаток 10 до Постанови КМУ від 11.11.2015 № 988); оклад за спеціальним званням сержанта Служби судової охорони становить - 780 гривень (додаток 4 до Постанови КМУ від 03.04.2019 № 289), сержанта поліції становить - 800 гривень (додаток 1 до Постанови КМУ від 11.11.2015 №988). Надбавка за стаж служби від 2 до 4 років - контролера ІI Служби судової охорони становить 395 гривень (додаток 5 до Постанови КМУ від 03.04.2019 № 289), контролера контрольно-пропускного пункту поліцейського з числа молодшого складу поліції становить 250 гривень (додаток 11 до Постанови КМУ від 11.11.2015 № 988).

Таким чином, розміри основних видів грошового забезпечення (посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби) співробітника Служби судової охорони ОСОБА_1 , що встановлені Постановою № 289 є на рівні не нижчому, ніж установлені Постановою № 988 для поліцейських та відповідають вимогам статті 165 Закону України "Про судоустрій та статус суддів".

Щодо додаткового виду грошового забезпечення, такого як премія, відповідач-1 зауважує, що преміювання співробітника Служби судової охорони, так і поліцейського, здійснюється відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби, а також в межах фонду грошового забезпечення, затвердженого у кошторисі Служби або територіального управління (пункт 3.2 Постанови КМУ від 03.04.2019 № 289, пункт 35 розділ ІІ Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом ДСА України від 26.08.2020 № 384, пункт 4.2 Постанови КМУ від 11.11.2015 № 988, пункт 12 розділ ІІ Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції, затвердженого наказом МВС України від 06.04.2016 №260).

Також зазначає, що Територіальне управління ССО у Львівській області є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, відтак повноваження щодо збільшення фонду грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони належать виключно головному розпоряднику бюджетних коштів Державній судові адміністрації України відповідно до частини третьої статті 148 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань за 2022 рік згідно з п. 2 ст. 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у розмірах не менше ніж була нарахована та виплачена поліцейським, які несуть службу на території Львівської області, відповідач-1 вказує, що протягом 2022 року жодному співробітнику територіального управління Служби судової охорони у Львівській області матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань не надана, оскільки недостатність бюджетних асигнувань для виплати матеріальної допомоги та недотримання позивачем вимог, встановлених Порядком № 481 є підставою для відмови у такій виплаті.

Зважаючи на викладене, відповідач-1 просить відмовити у задоволенні позову.

23.02.2024 відповідач-1 надіслав додаткові пояснення, в яких підтверджує свою правову позицію, викладену у відзиві, та просить відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Наказом начальника Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області від 02.08.2021 № 326 о/с, ОСОБА_1 прийнятий на службу до Служби судової охорони та призначений на посаду контролера ІІ категорії 1 відділення 9 взводу охорони 3 підрозділу охорони Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області, із присвоєнням первинного спеціального звання рядовий Служби судової охорони. Вислуга років, яка дає право на встановлення старшому рядовому Служби судової охорони надбавки за стаж служби станом на 02.08.2021 становила 00 років 00 місяці 01 день.

Станом на день звернення до суду із цим позовом позивач перебував на посаді контролера ІІ категорії другого відділення восьмого взводу охорони третього підрозділу охорони ТУ ССО у Львівській області. Станом на 07.12.2023 вислуга років становить 02 років 04 місяці 07 днів.

27.06.2023 представник позивача звернулася до відповідача-1 із запитом про надання інформації, на який листом від 27.07.2023 №44/06-285 Територіальне управління Служби судової охорони у Львівській області повідомило, що спеціальне звання сержант Служби судової охорони співвідноситься до спеціального звання поліції сержант, а спеціальне звання старший сержант Служби судової охорони співвідноситься до спеціального звання поліції старший сержант. При цьому, співвідношення посад Служби судової охорони до посад Національної поліції чинним законодавством України не передбачено.

Управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУ НП у Львівській області листом від 28.08.2023 № А-86/Аз/17/012023 у відповідь на адвокатський запит від 21.08.2023, повідомило позивача, що у лютому 2023 року рекомендовані розміри грошового забезпечення поліцейського з посадовим окладом 1700,00 грн та спеціальним званням старший сержант поліції зі стажем служби в поліції: 10 років становить 21 000,00 грн; 15 років - 22 200,00 грн; 20 років - 23 400,00 грн. Рекомендований розмір грошового забезпечення поліцейського з посадовим окладом 1700,00 грн, спеціальним званням сержант поліції і стажем служби 2-4 роки становить 19600,00 грн.

19.09.2023 представник позивача звернувся до відповідача-1 із заявою про перерахунок грошового забезпечення до рівня грошового забезпечення поліцейських від 01.02.2023

18.08.2023 відповідач-1 листом № 44.06-362 відмовив ОСОБА_1 у здійснені перерахунку грошового забезпечення, роз`яснивши що розміри основних видів грошового забезпечення (посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби) співробітника Служби судової охорони, що встановлені Постановою № 289 є на рівні не нижчому, ніж установлені Постановою № 988 для поліцейських та відповідають вимогам статті 165 Закону України "Про судоустрій та статус суддів". Що стосується такого додаткового виду грошового забезпечення, як премія, то преміювання як співробітника Служби судової охорони, так і поліцейського, здійснюється в межах відповідного фонду грошового забезпечення.

Згідно з наданими позивачем індивідуальними відомостями про застраховану особу форми ОК-5, щомісячне грошове забезпечення позивача за 2023 рік не дорівнювало рекомендованому грошовому забезпеченню поліцейського, та відповідно було меншим.

Позивач вважає протиправним встановлення розбіжностей у виплаті його грошового забезпечення та грошового забезпечення працівників поліції, оскільки це суперечить ч. 2 ст. 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", тому звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку доводам позивача про порушення його прав, суд враховує наступні обставини та положення законодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За правилами ст. 161 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII (далі - Закон № 1402-VIII) Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.

Служба судової охорони підзвітна Вищій раді правосуддя та підконтрольна Державній судовій адміністрації України.

Служба судової охорони складається з центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби.

Територіальні підрозділи Служби судової охорони утворюються як юридичні особи (частина шоста).

Фінансування Служби судової охорони здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до ч. 1 ст. 165 Закону № 1402-VIII грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Як встановлено ч. 2 ст. 165 Закону № 1402-VIII грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України на рівні не нижчому, ніж установлений для поліцейських, і повинно стимулювати до комплектування Служби судової охорони кваліфікованими співробітниками.

Таким чином, законодавець делегував Уряду повноваження щодо визначення розміру грошового забезпечення співробітників Служби судової охорони.

Суд встановив, що спірні правовідносини виникли з приводу не погодження позивача із не застосуванням відповідачем-1 при нарахуванні ОСОБА_1 грошового забезпечення положень ч. 2 ст. 165 Закону № 1402-VIII.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 № 289 "Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони" (далі Постанова № 289) затверджені схеми посадових окладів, тарифних розрядів і коефіцієнтів за основними посадами і спеціальними званнями співробітників Служби судової охорони та встановлено, що порядок виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони затверджується Державною судовою адміністрацією.

Порядком виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженим наказом Державної судової адміністрації України від 26.08.2020 №384 (далі - Порядок №384) визначений Механізм виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони

Відповідно до пунктів 4-7 Порядку № 384 грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони включає: 1) щомісячні основні види грошового забезпечення (посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби); 2) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, премія); 3) одноразові додаткові види грошового забезпечення (винагороди; допомоги). Відповідно до пунктів 8 і 10 Порядку № 384 грошове забезпечення виплачується співробітникам, які призначені на штатні посади в центральний орган управління Служби та територіальних управліннях Служби. Грошове забезпечення співробітникам виплачується за місцем проходження служби виключно в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисах Служби або територіального управління Служби на грошове забезпечення.

У пункті 11 Порядку № 384 визначені періоди, за які грошове забезпечення не виплачується, до яких, зокрема, віднесено час надання співробітникам відпусток відповідно до чинного законодавства України, за якими не передбачено збереження заробітної плати.

Згідно із пунктом 17 Порядку № 384 виплата грошового забезпечення співробітника за поточний місяць здійснюється щомісяця не пізніше останнього робочого дня місяця.

Відповідно до пунктів 3-7 Порядку № 384 грошове забезпечення співробітникам Служби визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби, інтенсивності та умов служби, почесного звання, спортивного звання.

Грошове забезпечення включає: 1) щомісячні основні види грошового забезпечення; 2) щомісячні додаткові види грошового забезпечення; 3) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) надбавка за стаж служби.

До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належать: 1) підвищення посадового окладу; 2) надбавки; 3) доплати; 4) премія.

До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: 1) винагороди; 2) допомоги.

Підставою для виплати грошового забезпечення, в тому числі його основних, додаткових та одноразових додаткових видів є накази Служби або територіального управління Служби.

Як встановлено пунктом 10 Порядку № 384 грошове забезпечення співробітникам виплачується за місцем проходження служби виключно в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисах Служби або територіального управління Служби на грошове забезпечення.

Також пунктами 2, 3 Постанови № 289 встановлено, що розміри посадових окладів, окладів за спеціальними званнями співробітників Служби судової охорони визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня 2018 р., на відповідний тарифний коефіцієнт згідно із схемою тарифних розрядів за основними типовими посадами співробітників Служби судової охорони та схемою тарифних коефіцієнтів за спеціальними званнями співробітників Служби судової охорони, затверджених цією постановою; порядок виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони затверджується Державною судовою адміністрацією.

Голові Служби судової охорони в межах асигнувань, що виділяються на утримання Служби судової охорони надане право:

1) установлювати:

посадові оклади співробітникам Служби судової охорони в межах розмірів, визначених схемою тарифних розрядів за основними типовими посадами співробітників Служби судової охорони, затвердженою цією постановою;

посадові оклади заступникам керівників структурних підрозділів Служби судової охорони, посади яких не передбачені цією постановою, у розмірах на 1-5 відсотків менше від посадових окладів відповідних керівників;

підвищення за виконання функцій щодо державного забезпечення особистої безпеки суддів та членів їх сімей, працівників суду в розмірі до 100 відсотків посадового окладу;

надбавку за особливості проходження служби співробітникам Служби судової охорони в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальними званнями та надбавки за стаж служби.

Порядок та умови виплати такої надбавки визначаються Головою Служби судової охорони залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою;

2) здійснювати преміювання співробітників Служби судової охорони відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби;

3) забезпечувати надання один раз на рік співробітникам Служби судової охорони матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань (у розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення) та допомоги на оздоровлення (в розмірі місячного грошового забезпечення).

Установлення надбавки, надання матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань Голові Служби судової охорони та його заступникам здійснюється за письмовим погодженням з Головою Державної судової адміністрації.

Отже, Постановою № 289 Кабінет Міністрів України визначив, що при обчисленні розмірів посадових окладів, окладів за спеціальними званнями співробітників Служби судової охорони використовується такий показник як розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня 2018 року та встановлено їх фіксовані розміри.

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 № 289 чинна, не скасована суб`єктом ухвалення чи у судовому порядку, та підлягає обов`язковому застосуванню відповідачем-1 при нарахуванні та виплаті грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони.

Відповідач-1 у своїй діяльності повинен керуватися, зокрема, обов`язковими до виконання постановами Кабінету Міністрів України, який за своїм конституційним статусом є вищим органом у системі органів виконавчої влади, при цьому відповідач не наділений правом діяти на власний розсуд всупереч вимогам підзаконних нормативно правових актів, відступати від положень останніх, якщо такі є чинними, їх дія не зупинена, в порядку, передбаченому Конституцією і законами України або вони не визнані неконституційними, протиправними, нечинними чи не скасовані у судовому порядку.

При цьому, слід зазначити, що поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 та наказу МВС України від 06.04.2016 № 260, положення яких не поширюються на спірні правовідносини.

Інформація, яка вказана Управлінням фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУ НП у Львівській області у листі від 28.08.2023 щодо рекомендованих розмірів грошового забезпечення поліцейським станом на лютий 2023 року не має відношення до спірних правовідносин та не змінює правил виплати грошового забезпечення службовцям Служби судової охорони, оскільки відповідний лист містить інформацію про розмір грошового забезпечення поліцейським.

Слід також зазначити, що згідно проведеного аналізу основних видів грошового забезпечення співробітника Служби судової охорони та поліцейського відповідно до вищевказаних нормативних документів встановлено, що посадовий оклад - контролера I категорії (заступника командира відділення) Служби судової охорони становить - 3260 гривень (10 тарифний розряд, додаток 2 до Постанови № 289), контролера контрольно-пропускного пункту поліцейського з числа молодшого складу поліції становить - 1700 гривень (додаток 10 до Постанови № 988); оклад за спеціальним званням старшого сержанта Служби судової охорони становить - 970 гривень (додаток 4 до Постанови № 289), старшого сержанта поліції становить - 1000 гривень (додаток 1 до Постанови № 988); надбавка за стаж служби від 13 до 16 років - контролера I категорії (заступника командира відділення) Служби судової охорони становить 1269 гривень (додаток 5 до Постанови №289), контролера контрольно-пропускного пункту поліцейського з числа молодшого складу поліції становить 810 гривень (додаток 11 до Постанови № 988).

Таким чином, середній розмір основних видів грошового забезпечення (посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби) співробітника Служби судової охорони ОСОБА_1 , що встановлені Постановою № 289 є на рівні не нижчому, ніж установлені Постановою № 988 для поліцейських та відповідають вимогам статті 165 Закону України "Про судоустрій та статус суддів".

Разом з цим, щодо такого додаткового виду грошового забезпечення, як премія, то преміювання як співробітника Служби судової охорони, так і поліцейського здійснюється відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби, а також в межах фонду грошового забезпечення, затвердженого у кошторисі Служби або територіального управління та відповідного управління поліції (пп. 2 п. 3 Постанови № 289, пункт 35 розділу ІІ Порядку № 384, пп. 2 п. 4 Постанови № 988, пункт 12 розділу ІІ Порядку № 260).

Пунктом 3 Постанови № 289 визначено, що надбавка за особливості проходження служби співробітникам Служби судової охорони встановлюється у розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальними званнями та надбавки за стаж служби, а розмір премії визначається відповідно до особистого внеску співробітників у загальні результати служби.

Пунктом 4 Порядку № 260 визначено, що надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції встановлюється у розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби, а розмір премії визначається відповідно до особистого внеску в загальний результат служби.

За змістом пунктів 21, 22 розділу ІІ Порядку № 384 надбавка за особливості проходження служби співробітникам виплачується в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби за основною штатною або тимчасово виконуваною посадою.

Розмір надбавки за особливості проходження служби встановлюється кожному співробітнику індивідуально залежно від специфіки умов проходження служби (складність, обсяг та важливість виконуваних завдань, залучення до розробки проектів нормативно-правових актів тощо) з урахування показників результативності (своєчасність та якість виконання завдань) на підставі мотивованого подання керівників структурних підрозділів Служби або територіальних управлінь Служби та оголошується відповідним наказом по особовому складу.

Таким чином, зазначені вище додаткові види грошового забезпечення співробітників Служби судової охорони та поліцейським, не мають фіксованого розміру, встановлюються кожному співробітнику окремо та залежать від спеціального звання, стажу служби, специфіки й умов проходження служби, роботи в умовах режимних обмежень, якості виконання поставлених завдань тощо.

Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що нарахування та виплата грошового забезпечення позивачу здійснювалися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 № 289 "Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони", Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженим наказом Державної судової адміністрації України від 26.08.2020 № 384 та не суперечили вимогам ст. 165 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", а тому у суду відсутні підстави для зобов`язання відповідача-1 здійснити перерахунок та виплату грошового забезпечення ОСОБА_1 починаючи з 01.02.2023, що у свою чергу, є підставою для відмови у задоволенні позову в цій частині.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ТУ ССО у Львівській області нарахувати та виплатити позивачу матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань за 2022 рік згідно з пунктом 2 статті 165 Закону України "Про судоустрій та судовий статус суддів" у розмірах не менше ніж була нарахована та виплачена поліцейським, які несуть службу на території Львівської області, суд враховує таке.

Частиною третьою пункту 3 Постанови № 289 визначено право Голови Служби судової охорони в межах асигнувань, що виділяються на утримання Служби судової охорони, забезпечувати надання один раз на рік співробітникам Служби судової охорони матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань (у розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення) та допомоги на оздоровлення (в розмірі місячного грошового забезпечення).

Пунктом 36 Порядку № 384 встановлено, що співробітникам один раз на рік у межах асигнувань на виплату грошового забезпечення надається матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення. Розмір матеріальної допомоги, порядок її виплати встановлюються за рішенням Голови Служби з урахуванням розміру фонду грошового забезпечення, затвердженого у кошторисі Служби.

На виконання пункту 36 розділу II Порядку № 384, наказом Служби судової охорони від 09.09.2020 № 481 затверджений Порядок виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань співробітникам Служби судової охорони (далі - Порядок №481).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 481 співробітникам Служби (один раз на рік у межах асигнувань на виплату грошового забезпечення надається матеріальна допомога у розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення.

У пункті 9 Порядку № 481 визначено, що рішення про надання матеріальної допомоги та встановлення черговості її отримання приймається комісією центрального органу управління, територіального управління Служби на підставі рапортів співробітників Служби та довідок, наданих фінансовим підрозділом центрального органу управління та територіального управління Служби про затверджений фонд грошового забезпечення та можливість проведення виплати матеріальної допомоги.

Згідно з пунктом 10 Порядку № 481 матеріальна допомога надається на підставі рапорту співробітника Служби в кожному конкретному випадку.

Співробітник подає рапорт про надання матеріальної допомоги до Голови Служби (начальнику територіального управління Служби), який надає цей рапорт на розгляд комісії.

Перед поданням рапорту про надання матеріальної допомоги співробітник погоджує з фінансово-економічним підрозділом можливість проведення такої виплати та розмір матеріальної допомоги.

Рішення комісії оформлюється протоколом, який затверджується Головою Служби (начальником територіального управління Служби), і разом з рапортами співробітників Служби та іншими документами передається до кадрового підрозділу для підготовки проекту наказу про виплату матеріальної допомоги.

Зміст вказаних норм дає підстави для висновків про те, що співробітники служби Судової охорони за рахунок коштів державного бюджету отримують грошове забезпечення у межах затверджених фондів оплати праці, яке складається із основних виплат, додаткових та одноразових виплат.

Системний аналіз наведених вище правових норм дає підстави для висновку, що матеріальна допомога для оздоровлення та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань надається працівнику служби судової охорони за існування таких умов: 1) подання працівником рапорту на отримання відповідної допомоги; 2) наявність відповідних бюджетних асигнувань на зазначені цілі.

Суд зазначає, що надання допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги, визначених пунктами 36, 37 Порядку № 384 може відбуватись тільки в сукупності цих двох умов, які є взаємопов`язані. Першочерговою та необхідною умовою для ініціювання питання отримання допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань є подання особою відповідного рапорту.

Разом з тим, матеріали справи не містять доказів, що позивач протягом 2022 року звертався із рапортом про нарахування та виплати матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань за 2022 рік, що є підставою для відмови у задоволенні цієї частини позовних вимог.

Таким чином, суд не встановив порушень з боку відповідача-1 при обчисленні розміру грошового забезпечення позивача, відтак суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення позову.

Згідно зі ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наведених обставин, суд відмовляє ОСОБА_1 у задоволенні позову.

У разі відмови у задоволенні позову, суд не здійснює розподілу судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог до Територіального управління Служби судової охорони у Львівській області, Державної судової адміністрації України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123118851
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —380/271/24

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні