ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/15221/24
У Х В А Л А
18 листопада 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Морської Г.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області про визнання протиправними дій, -
встановила:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області (далі - відповідач), в якому просить
- визнати протиправною бездіяльність Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області щодо нездійснення демонтажу металевої конструкції для вибивання килимів, металевої конструкції для вивішування одягу, чотирьох металевих труб вкопаних у землю на земельній ділянці комунальної власності перед домоволодінням позивача за адресою: АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати Миколаївську міську раду Стрийського району Львівської області здійснити демонтаж металевої конструкції для вибивання килимів, металевої конструкції для вивішування одягу, чотирьох металевих труб вкопаних у землю на земельній ділянці комунальної власності перед домоволодінням позивача за адресою: 81600, Львівська область, Стрийський район, м.Миколаїв, вул.Мазепи, 33
Ухвалою судді від 22.07.2024 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
14.11.2024 відповідач надіслав відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що "...Листом МКП «Житлово-комунальне управління» від 05.08.2024 №444/01-07 на адресу Миколаївської міської ради скеровано матеріали щодо розгляду комісією з питань благоустрою звернень гр. ОСОБА_1 , зокрема протокол комісії з питань благоустрою №02 від 19.03.2024 та протокол №06 від 29.06.2023.
З протоколу комісії з питань благоустрою №06 від 29.06.2023 вбачається, що під час комісійного розгляду заяви гр. ОСОБА_1 від 14.06.2023 про необхідність демонтажу металевої конструкції для вибивання килимів, розташованої на території загального користування по АДРЕСА_2 (біля житлового будинку №33) здійснено обстеження території за участі гр. ОСОБА_2 та голови ОСББ «Мазепа - 21, 25» ОСОБА_3 та встановлено, що зазначена металева конструкція не перебуває на балансі МКП «Житлово-комунальне управління» та не є власністю підприємства. Конструкція використовується мешканцями багатоквартирного будинку по АДРЕСА_3 .
За результатами розгляду комісією рекомендовано голові ОСББ «Мазепа - 21, 25» ОСОБА_3 вирішити питання щодо перенесення конструкції на прилеглу до будинків ОСББ територію та здійснити демонтаж об`єкту.
Протокольним рішенням комісії з благоустрою №02 від 19.03.2024 щодо повторного розгляду звернення гр. ОСОБА_1 голові ОСББ «Мазепа - 21, 25» ОСОБА_3 повторно рекомендовано вирішити питання щодо перенесення конструкції для вибивання килимів на прилеглу до будинків ОСББ територію та здійснити демонтаж об?єкту....
...Відтак, металеві конструкції, про демонтаж яких заявлено позов не є безхазяйними чи самовільно встановленими, користування ними здійснює ОСББ «Мазепа - 21, 25» протягом тривалого часу...".
З аналізу наведених відповідачем обставин, суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі ОСББ "Мазепа - 21,25" як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, з огляду на наступне.
Частиною 2 ст.49 КАС України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
З аналізу статті 49 КАС України слідує, що участь третіх осіб в адміністративній справі зумовлена тим, що судовий спір між сторонами прямо або опосередковано стосується прав та інтересів інших осіб. Тому участь у справі третіх осіб є формою захисту їх прав та інтересів, що пов`язані із спірними правовідносинами.
З матеріалів позовної заяви встановлено, що позивачем оскаржується бездіяльність Миколаївської міської ради щодо нездійснення демонтажу металевої конструкції для вибивання килимів, металевої конструкції для вивішування одягу, чотирьох металевих труб вкопаних у землю на земельній ділянці комунальної власності та просить зобов`язати відповідача здійснити демонтаж зазначених металевих контрукцій.
В той час відповідач зазначає, що спірні металеві конструкції не є безхазяйним майном чи самовільно встановленими, а користування ними здійснює ОСББ "Мазепа-21,25".
Отже, суд вважає, що рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки ОСББ "Мазепа-21,25", у зв`язку з чим вважає за необхідне залучити його до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача.
Крім того, суд зауважує, що відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі: письмових, речових і електронних доказів; висновків експертів; показань свідків.
Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.(ч.3 ст. 77 КАС України).
Відповідно до ч. 6 ст. 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали (ч. 7 ст. 80 КАС України)
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом (ч. 8 ст. 80 КАС України).
З урахуванням наведеного правового обґрунтування, з метою повного з`ясування обставин справи, суд вважає за необхідне витребувати у Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області надати суду:
- належним чином засвідчені копії Правил благоустрою території населених пунктів Миколаївської міської територіальної громади; документ, яким встановлено порядок/правила знесення металевих конструкції на території м.Миколаїв або Миколаївської міської територіальної громади;
- інформацію чи укладалися із ОСББ "Мазепа - 21,25" договір сервітуту на право користування земельною ділянкою на якій розміщені спірні металеві конструкції.
Керуючись ст. 243, 248 КАС України,
ухвалив:
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків "Мазепа - 21,25" (ЄДРПОУ 41032814, 81600, Львівська область, м.Миколаїв, вул.І.Мазепи, буд.25, кв.46).
Надіслати Об`єднанню співвласників багатоквартирних будинків "Мазепа - 21,25" копію даної ухвали та копію позовної заяви з додатками.
Встановити третій особі строк для подання пояснення щодо позову до 25.11.2024. Копія пояснень одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Зобов`язати Миколаївську міську раду Стрийського району Львівської області у строк до 25.11.2024 надати суду:
- належним чином засвідчені копії Правил благоустрою території населених пунктів Миколаївської міської територіальної громади; документ, яким встановлено порядок/правила знесення металевих конструкції на території м.Миколаїв або Миколаївської міської територіальної громади;
- інформацію чи укладалися із ОСББ "Мазепа - 21,25" договір сервітуту на право користування земельною ділянкою на якій розміщені спірні металеві конструкції.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Суддя Морська Г.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123119367 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні