Справа № 420/25310/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до товариства з обмеженою відповідальністю «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» про стягнення штрафу та пені,
встановив:
Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - позивач, НКРЕКП) звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» (далі - відповідач, ТОВ «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ»), в якому просить стягнути з ТОВ «СВС Агрохімстандарт» 102000 (сто дві тисячі) грн в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що постановою № 1365 на TOB «СВС Агрохімстандарт» за порушення вимог законодавства та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу та здійснення заходів державного регулювання, було накладено штраф у розмірі 51000 грн. Постанова № 1365 відповідачем отримана 26.08.2021. Враховуючи вимоги статті 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» відповідач мав сплатити зі штраф до 25.09.2021 включно.
Оскільки штраф не було сплачено у встановлений Законом про НКРЕКП строк, пеня станом на 06.12.2021 складає 55080 грн, з яких: 1,5 відсотка суми штрафу = (1,5% * 51 000 грн.)/100% = 765 грн.
72 дні прострочення сплати штрафу, враховуючи, що Постанова № 1365 ТОВ «СВС Агрохімстандарт» 26.08.2021 (з 26.09.2021 по 06.12.2021).
Станом на 06.12.2021 пеня = 765 грн * 72 дні = 55080 грн, та враховуючи норму статті 22 Закону про НКРЕКП, що розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора, становить 51000 грн.
Загальна сума позову становить: 51000 грн + 51000 грн = 102000 грн.
Зазначена сума штрафу та пені відповідачем не сплачена, тому позивач просить стягнути заборгованість в судовому порядку.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 17.01.2022 зупинено провадження у справі № 420/25310/21 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 420/27472/21.
12.01.2022 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що останній позов не визнає.
Зокрема, свою позицію обґрунтовує тим, що з тексту позову вбачається, що відповідачем отримано постанову № 1365 від 18.08.2021 26.08.2021, проте з доданого поштового повідомлення про вручення вбачається, що вказану постанову вручено 02.09.2021.
Штраф суб`єкти господарювання мають сплатити у 30-денний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу, у разі прострочення сплати суми штрафу за кожен день прострочення стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу.
Позивачем наведено помилковий розрахунок пені.
НКРЕКП, прийнявши оскаржувану постанову без попереднього винесення розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, позбавила позивача можливості усунути порушення, виявлені під час здійснення заходу нагляду (контролю), а, отже, уникнути застосування в подальшому до підприємства штрафних санкцій.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» за результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.
Саме на підставі такого акту було прийнято постанову про накладення штрафу на відповідача.
Копію акту від 29.07.2021 № 383 не було надано ані відповідачу, ані суду разом з адміністративним позовом.
Надання зазначеного акту є необхідним, оскільки саме він є підставою для накладення штрафу.
З огляду на викладене відповідач просить відмовити у задоволенні позову.
18.01.2022 до суду надійшла відповідь на відзив. Позивач зазначає, що предметом розгляду даної справи є стягнення штрафу у розмірі 51000,00 грн накладеного постановою № 1365 та нарахованої пені у розмірі 51000,00 грн, а не надання правової оцінки постанові № 1365. Постановою № 1365 на ТОВ «СВС Агрохімстандарт» накладено штраф у розмірі 51000,00 грн, яку отримано відповідачем 26.08.2021.
Враховуючи вимоги статті 22 Закону про НКРЕКП, відповідач мав сплатити штраф до 25.09.2021 включно.
Зазначена сума штрафу відповідачем сплачена не була, документи, що підтверджують сплату штрафу до НКРЕКП не надходили.
У зв`язку з несплатою штрафу була нарахована пеня у сумі 51000,00 грн.
Розпорядженням Одеського окружного адміністративного суду № 307 від 13.03.2023 призначено повторний автоматизований розподіл справи № 420/25310/21.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 13.03.2023 справа № 420/25310/21 розподілена на суддю Пекного А.С.
Ухвалою суду від 16.03.2023 адміністративну справу прийнято до провадження та вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 02.10.2024 поновлено провадження в адміністративній справі.
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, суд приходить до таких висновків.
З матеріалів справи вбачається, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг прийнято постанову від 18.08.2021 № 1365 «Про накладення штрафу на ТОВ «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» за порушення вимог законодавства та Ліценційних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу та здійснення заходів державного регулювання», відповідно до якої накладено штраф на ТОВ «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» у розмірі 51000,00 грн за порушення вимог законодавства та Ліцензійних умов.
Вказану постанову ТОВ «СВС Агрохімстандарт» отримано засобами поштового зв`язку 26.08.2021 (а.с. 67).
У зв`язку з несплатою у передбачений ч. 5 ст. 22 Закону «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» строк накладеного постановою №1365 від 18.08.2021 року штраф у сумі 51000,00 грн позивачем нараховано пеню у розмірі 51000,00 грн.
Загальна сума заборгованості становить 102000,00 грн.
У зв`язку з несплатою штрафу та пені відповідачем, позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує приписи законодавства.
Пунктом 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначено, що регулятор має право, зокрема, приймати рішення з питань, що належать до його компетенції, які є обов`язковими до виконання.
Відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» під час здійснення державного контролю регулятор має право: накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.
Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.
За заявою суб`єкта господарювання, на якого накладено штраф, Регулятор своїм рішенням має право відстрочити або розстрочити сплату накладеного ним штрафу.
За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.
Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.
Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.
У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.
Питання щодо правомірності накладення на ТОВ «СВС Агрохімстандарт» штрафу згідно постанови №1365 від 18.08.2021 було предметом судового розгляду у справі № 420/27472/21.
Ухвалою суду від 28.02.2024 у справі № 420/25310/21 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «СВС Агрохімстандарт» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправним та скасування рішення залишено без розгляду.
Таким чином, постанова №1365 від 18.08.2021 в судовому порядку не скасована та підлягає виконанню.
Позивачем підтверджено достатніми та належними доказами факт наявності несплачених ТОВ «СВС Агрохімстандарт» штрафу та пені. Також відповідачем не надано доказів сплати штрафу та пені.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено існування за відповідачем несплаченого штрафу та пені у загальному розмірі 102000,00 грн.
Доводи відповідача висновки суду не спростовують.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене та наявність несплаченого штрафу та пені в загальній сумі 102000,00 грн, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає таке.
Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Відповідно до частини 2 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що позивач, як суб`єкт владних повноважень, під час подання позову поніс лише судові витрати у вигляді сплаченого судового збору, тому судові витрати з відповідача не стягуються, а підстави для стягнення судового збору відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до товариства з обмеженою відповідальністю «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» про стягнення штрафу та пені задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ» (65007, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 101, оф.30, код ЄДРПОУ 19057497) 102000 (сто дві тисячі) грн 00 коп. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А.С. Пекний
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123119888 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні