Рішення
від 12.11.2024 по справі 420/25340/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25340/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді, Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП" до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП" до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, за результатом розгляду якого, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року у частині застосування штрафних санкцій на суму 102 620,45 грн.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП не врахувало, що строки реєстрації розрахунків коригувань ТОВ «ЗАХІД-АГРО МХП» не перевищені, реєстрація розрахунків коригувань здійснені протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) та у строки - протягом 18 календарних днів з 08.02.2023р., у відповідності до норм п. 201.10 ст. 201 ПК України, та п. 89 ЗУ № 2876-IX від 12.01.2023 р. Позивачем не порушено встановлені строки для реєстрації розрахунків коригувань до податкових накладних в ЄРПН, оскільки Відповідачем не враховано дати отримання позивачем розрахунків коригування та невірно визначено граничну дату реєстрації розрахунків коригування, відповідно Відповідачем до Позивача неправомірно застосовано штрафні санкції та неправомірно прийняте податкове повідомленнярішення №267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року. При цьому позивач визнає порушення строків реєстрації податкової накладної № 156 від 15.05.2023 року, розрахунків коригувань № 5203 від 27.02.2024 року, № 5204 від 28.02.2024 року, № 5023 від 16.01.2024 року, № 5026 від 18.01.2024 року, № 5030 від 19.01.2024 року, № 5035 від 22.01.2024 року, № 6036 від 23.01.2024 року, № 5037 від 24.01.2024 року на загальну суму штрафу 433,34 грн. Також, позивач вважає, що відповідачем невірно розраховано суму штрафних санкцій без врахування положень ПКУ в редакції від 08.02.2023 року.

Ухвалою суду від 19.08.2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи

05.09.2024 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов Згідно з яким Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до такої податкової накладної ТОВ «ЗАХІД-АГРО МХП», якою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН у періодах з 21.04.2022 року по 27.03.2024 року, передбачених п.201.10 ст.201 Кодексу пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ, п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ,за результатами якої складено Акт від 16.04.2024 № 250/34-00-04-01-02/37042858. Враховуючи вищевикладене, відповідно до п. 120.1 ст. 120 Кодексу, Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП винесено ППР № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року, згідно з яким застосовано фінансову санкцію (штраф) у розмірі 103053,79 гривень відповідно до п.120.1 ст.120 Кодексу за порушення п.201.10ст.201 Кодексу та п.89,п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу. Штрафи у розмірах, встановлених п. 90 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених п. 89 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК в ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року. При цьому, порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК в ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону № 2876-IX (тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених п. 120 1.1 ст. 120 1 ПКУ.

10.09.2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на позов.

11.10.2024 року від представника позивача надійшли письмові пояснення.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75 Кодексу у порядку, визначеному пунктом 76.2 статті 76 Кодексу, Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ЗАХІД-АГРО МХП" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами перевірки складено Акт про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до такої податкової накладної від 16.04.2024 № 250/34-00-04-01-02/37042858.

Відповідно до зазначеного Акту перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до акту перевірки від 16.04.2024 року, а також розрахунку штрафу за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) до податкового повідомлення-рішення № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року, штрафні санкції нараховані позивачу за порушення граничних термінів реєстрації розрахунків коригування:

- з порушенням терміну реєстрації до 15 календарних днів:

№ 165 від 02.06.2022 року (дата реєстрації 01.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 176 від 21.04.2022 року (дата реєстрації 25.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 11),

№ 1900 від 09.11.2022 року (дата реєстрації 06.12.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 6),

№ 147250 від 08.06.2022 року (дата реєстрації 01.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 2775 від 02.08.2022 року (дата реєстрації 02.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 2),

№ 2050 від 11.08.2022 року (дата реєстрації 14.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 14),

№ 88403/25 від 28.07.2022 року (дата реєстрації 16.08.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 32 від 21.06.2022 року (дата реєстрації 25.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 10),

№ 31 від 15.07.2022 року (дата реєстрації 15.08.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 15),

№ 518 від 13.10.2022 року (дата реєстрації 15.11.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 15),

№ 14180 від 11.11.2022 року (дата реєстрації 06.12.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 6),

№ 356 від 10.06.2022 року (дата реєстрації 15.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 15),

№ 2049 від 11.08.2022 року (дата реєстрації 14.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 14),

№ 2048 від 11.08.2022 року (дата реєстрації 14.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 14),

№ 43872 від 15.08.2022 року (дата реєстрації 01.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 1898 від 09.11.2022 року (дата реєстрації 06.12.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 6),

ПН № 156 від 15.05.2023 року (дата реєстрації 15.06.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 10),

№ 1956 від 21.03.2023 року (дата реєстрації 19.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 127 від 28.02.2023 року (дата реєстрації 21.03.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 3),

№ 789 від 07.02.2023 року (дата реєстрації 16.03.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 11),

№ 125 від 27.02.2023 року (дата реєстрації 21.03.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 3),

№ 151 від 29.03.2023 року (дата реєстрації 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 13),

№ 7244 від 16.03.2023 року (дата реєстрації 28.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 10),

№ 15 від 10.10.2023 року (дата реєстрації 07.11.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 2,

№ 97 від 01.12.2023 року (дата реєстрації 12.01.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 7),

№ 24 від 11.12.2023 року (дата реєстрації 09.01.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 4),

№ 707 від 27.11.2023 року (дата реєстрації 27.12.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 9),

№ 409 від 05.02.2024 року (дата реєстрації 07.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 2),

№ 5189 від 19.02.2024 року (дата реєстрації 19.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 949 від 13.02.2024 року (дата реєстрації 14.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 9),

№ 951 від 14.02.2024 року (дата реєстрації 14.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 9),

№ 951 від 14.02.2024 року (дата реєстрації 14.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 9),

№ 536 від 08.02.2024 року (дата реєстрації 12.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 7),

№ 800 від 09.02.2024 року (дата реєстрації 12.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 7),

№ 5203 від 27.02.2024 року (дата реєстрації 25.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 7),

№ 5192 від 20.02.2024 року (дата реєстрації 20.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 2),

№ 5197 від 21.02.2024 року (дата реєстрації 20.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 2),

№ 3739 від 21.02.2024 року (дата реєстрації 21.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 3),

№ 5204 від 28.02.2024 року (дата реєстрації 26.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 8),

№ 946 від 12.02.2024 року (дата реєстрації 13.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 8),

№ 952 від 15.02.2024 року (дата реєстрації 15.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 10),

№ 5198 від 22.02.2024 року (дата реєстрації 21.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 3),

№ 5199 від 23.02.2024 року (дата реєстрації 21.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 3),

№ 5202 від 26.02.2024 року (дата реєстрації 22.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 4),

№ 410 від 06.02.2024 року (дата реєстрації 11.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 6),

№ 147 від 10.01.2024 року (дата реєстрації 12.02.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 7),

№ 148 від 11.01.2024 року (дата реєстрації 14.02.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 9),

№ 149 від 12.01.2024 року (дата реєстрації 15.02.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 10),

№ 5023 від 16.01.2024 року (дата реєстрації 29.02.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 11),

№ 5024 від 17.01.2024 року (дата реєстрації 29.02.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 11),

№ 5026 від 18.01.2024 року (дата реєстрації 01.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 12),

№ 5030 від 19.01.2024 року (дата реєстрації 01.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 12),

№ 408 від 02.02.2024 року (дата реєстрації 06.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 1),

№ 5035 від 22.01.2024 року (дата реєстрації 04.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 15),

№ 5036 від 23.01.2024 року (дата реєстрації 04.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 15),

№ 5205 від 29.02.2024 року (дата реєстрації 27.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 9);

- з порушенням терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів:

№ 158 від 15.08.2022 року (дата реєстрації 16.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 16),

№ 36 від 30.01.2024 року (дата реєстрації 12.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 23),

№ 5037 від 24.01.2024 року (дата реєстрації 05.03.2024 року, кількість днів затримки реєстрації 16);

- з порушенням терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів:

№ 9 від 21.02.2022 року (дата реєстрації 09.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 57),

№ 7850 від 28.11.2022 року (дата реєстрації 25.01.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 41);

- з порушенням терміну реєстрації від 61 до 365 календарних днів:

№ 34 від 02.08.2021 року (дата реєстрації 04.08.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 69),

№ 1 від 01.09.2021 року (дата реєстрації 12.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 108),

№ 314052/25 від 02.06.2021 року (дата реєстрації 28.09.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 124),

№ 1805 від 16.02.2022 року (дата реєстрації 20.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 98),

№ 32003/25 від 30.01.2023 року (дата реєстрації 17.07.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 149),

№ 108178/25 від 05.04.2023 року (дата реєстрації 12.07.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 68),

№ 108177/25 від 05.04.2023 року (дата реєстрації 12.07.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 68).

На підставі зазначеного Акту до позивача застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 103053,79 грн. за порушення визначених ст. 201 Податкового кодексу України граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрованих у періодах з 21.04.2022 року по 27.03.2024 року.

На підставі акту перевірки від 16.04.2024 № 250/34-00-04-01-02/37042858 ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року, яким до позивача застосовано фінансову санкцію (штраф) на суму 103053,79 грн. відповідно до п.120.1 ст.120 Кодексу за порушення п.201.10ст.201 Кодексу та п.89,п.90 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ.

Згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.

За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом першим пункту 192.1 статті 192 ПК України передбачено якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Абзац третій пункту 192.1 статті 192 ПК України визначає, що розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Згідно з абзацом 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, що надсилається протягом операційного дня (абзаци 4, 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац 9 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) (абзац 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Підрозділ 2 розділу XX ПКУ доповнено пунктом 89 згідно із Законом № 2876-IX від 12.01.2023, який ступив у законну силу 08 лютого 2023 року, яким встановлено, що протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з ПК України.

Пунктом 120.1-1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З аналізу вищевикладеного слідує, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

Враховуючи наведені положення законодавства суд зазначає, що ПК України передбачає для реєстрації розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, окремі строки реєстрації у ЄРПН, які починають свій відлік з моменту отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем), а не з дати складання таких розрахунків коригування.

При цьому, згідно з індивідуальною податковою консультацією ДСФ України від 21.05.2018 №2231/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, ПКУ не передбачено механізм фіксації дати отримання покупцем такого розрахунку коригування. Тому з метою недопущення помилок при складанні податкової звітності та уникнення непорозумінь при обрахунку у системі електронного адміністрування ПДВ суми перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, рекомендуємо реєстрацію розрахунків коригування на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг здійснювати з урахуванням термінів, визначених абзацами 15-16 пункту 201.10 статті 201 ПКУ.

Держава Україна на законодавчому рівні не впровадила процедуру фіксації дати отримання покупцем розрахунку коригування складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, тому відповідач як орган державної влади не повинен мати можливість отримувати вигоду від цієї ситуації та у ситуації правової невизначеності обирати варіант поведінки, який не є вигідним для платника податків - застосовувати за аналогією абзаци 15-16 пункту 201.10 статті 201 ПКУ.

Суд встановив, що згідно з листом від ТОВ «М.Е.ДОК» за вих. №06/09-7911 від 06.09.2024р., позивач фактично отримав від своїх контрагентів розрахунки коригування за порушення термінів реєстрації яких, до нього застосовано штрафні санкції у наступні дати:

Розрахунок коригувань №165 від 02.06.2022р. до податкової накладної №890 від 29.10.2021, дата реєстрації-01.07.2022, дата отримання - 01.07.2022р.

Розрахунок коригувань №176 від 21.04.2022р. до податкової накладної №145 від 19.04.2022, дата реєстрації-25.07.2022, дата отримання - 19.07.2022р.

Розрахунок коригувань №1900 від 09.11.2022р. до податкової накладної №4031 від 04.03.2022, дата реєстрації-06.12.2022, дата отримання - 30.11.2022р.

Розрахунок коригувань №147250 від 08.06.2022р. до податкової накладної №70406 від 15.03.2022, дата реєстрації-01.07.2022, дата отримання - 01.07.2022р.

Розрахунок коригувань №2775 від 02.08.2022р. до податкової накладної №491 від 15.07.2022, дата реєстрації-02.09.2022, дата отримання - 01.09.2022р.

Розрахунок коригувань №2050 від 11.08.2022р. до податкової накладної №70 від 01.08.2022, дата реєстрації-14.09.2022, дата отримання - 13.09.2022р.

Розрахунок коригувань №88403 від 28.07.2022р. до податкової накладної №509354/25 від 16.07.2022, дата реєстрації-16.08.2022, дата отримання - 05.08.2022р.

Розрахунок коригувань №32 від 21.06.2022р. до податкової накладної №2428 від 17.06.2022, дата реєстрації-25.07.2022, дата отримання - 25.07.2022р.

Розрахунок коригувань №31 від 15.07.2022р. до податкової накладної №59 від 27.06.2022, дата реєстрації-15.08.2022, дата отримання - 15.08.2022р.

Розрахунок коригувань №518 від 13.10.2022р. до податкової накладної №428 від 05.09.2022, дата реєстрації-15.11.2022, дата отримання - 10.11.2022р.

Розрахунок коригувань №14180 від 11.11.2022р. до податкової накладної №7146 від 10.10.2022, дата реєстрації-06.12.2022, дата отримання - 30.11.2022р.

Розрахунок коригувань №356 від 10.06.2022р. до податкової накладної №118 від 02.06.2022, дата реєстрації-15.07.2022, дата отримання - 14.07.2022р.

Розрахунок коригувань №2049 від 11.08.2022р. до податкової накладної №2339 від 26.07.2022, дата реєстрації-14.09.2022, дата отримання - 13.09.2022р.

Розрахунок коригувань №2048 від 11.08.2022р. до податкової накладної №1734 від 20.07.2022, дата реєстрації-14.09.2022, дата отримання - 13.09.2022р.

Розрахунок коригувань №43872 від 15.08.2022р. до податкової накладної №3215 від 04.07.2022, дата реєстрації-01.09.2022, дата отримання - 30.08.2022р.

Розрахунок коригувань №1898 від 09.11.2022р. до податкової накладної №1015 від 11.01.2022, дата реєстрації-06.12.2022, дата отримання - 30.11.2022р.

Розрахунок коригувань №1956 від 21.03.2023р. до податкової накладної №1456 від 30.09.2022, дата реєстрації-19.04.2023, дата отримання - 13.04.2023р.

Розрахунок коригувань №127 від 28.02.2023р. до податкової накладної №2756 від 26.12.2022, дата реєстрації-21.03.2023, дата отримання - 14.03.2023р.

Розрахунок коригувань №789 від 07.02.2023р. до податкової накладної №602 від 27.01.2023, дата реєстрації-16.03.2023, дата отримання - 15.03.2023р.

Розрахунок коригувань №125 від 27.02.2023р. до податкової накладної №1653 від 25.01.2023, дата реєстрації-21 .03.2023, дата отримання - 14.03.2023р.

Розрахунок коригувань №151 від 29.03.2023р. до податкової накладної №8 від 18.02.2023, дата реєстрації-01.05.2023, дата отримання - 01.05.2023р.

Розрахунок коригувань №7244 від 16.03.2023р. до податкової накладної №2805 від 14.03.2023, дата реєстрації-28.04.2023, дата отримання - 14.04.2023р.

Розрахунок коригувань №15 від 10.10.2023р. до податкової накладної №25 від 20.09.2023, дата реєстрації-07.11.2023, дата отримання - 07.11.2023р.

Розрахунок коригувань №97 від 01.12.2023р. до податкової накладної №32 від 25.09.2023, дата реєстрації-12.01.2024, дата отримання - 12.01.2024р.

Розрахунок коригувань №24 від 11.12.2023р. до податкової накладної №2881 від 22.11.2023, дата реєстрації-09.01.2024, дата отримання - 08.01.2024р.

Розрахунок коригувань №707 від 27.11.2023р. до податкової накладної №15065 від 31.08.2022, дата реєстрації-27.12.2023, дата отримання - 21.12.2023р.

Розрахунок коригувань №409 від 05.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-07.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5189 від 19.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-19.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №949 від 13.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-14.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №951 від 14.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-14.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №536 від 08.02.2024р. до податкової накладної №18245 від

23.01.2023, дата реєстрації-12.03.2024, дата отримання - 11.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5192 від 20.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-20.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5197 від 21.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-20.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №3739 від 21.02.2024р. до податкової накладної №1969 від 16.02.2024, дата реєстрації-21.03.2024, дата отримання - 21.03.2024р.

Розрахунок коригувань №946 від 12.02.2024р. до податкової накладної №18245 ві 23.01.2023, дата реєстрації-13.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №952 від 15.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-15.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5198 від 22.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-21.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5199 від 23.02.2023р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-21.03.2024, дата отримання - 22.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5202 від 26.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-22.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №410 від 06.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-11.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №147 від 10.01.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-12.02.2024, дата отримання - 02.02.2024р.

Розрахунок коригувань №148 від 11.01.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-14.02.2024, дата отримання - 02.02.2024р.

Розрахунок коригувань №149 від 12.01.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-15.02.2024, дата отримання - 02.02.2024р.

Розрахунок коригувань №5024 від 17.01.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-29.02.2024, дата отримання - 09.02.2024р.

Розрахунок коригувань №408 від 02.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-06.03.2024, дата отримання - 04.03.2024р.

Розрахунок коригувань №5205 від 29.02.2024р. до податкової накладної №18245 від 23.01.2023, дата реєстрації-27.03.2024, дата отримання - 07.03.2024р.

Розрахунок коригувань №158 від 15.08.2022р. до податкової накладної №276 від 28.07.2022, дата реєстрації-16.09.2022, дата отримання - 19.09.2022р.

Розрахунок коригувань №36 від 30.01.2024р. до податкової накладної №11 від 03.12.2024, дата реєстрації-12.03.2024, дата отримання - 12.03.2024р.

Розрахунок коригувань №9 від 21.02.2022р. до податкової накладної №535 від 28.01.2022, дата реєстрації-09.09.2022, дата отримання - 09.09.2022р.

Розрахунок коригувань №7850 від 28.11.2022р. до податкової накладної №7757 від

28.11.2022, дата реєстрації-25.01.2023, дата отримання - 25.01.2023р.

Розрахунок коригувань №34 від 02.08.2021р. до податкової накладної №34 від 29.07.2021, дата реєстрації-04.08.2022, дата отримання - 04.08.2022р.

Розрахунок коригувань №1 від 01.09.2021р. до податкової накладної №2683 від 02.04.2021, дата реєстрації-12.09.2022, дата отримання - 10.09.2022р.

Розрахунок коригувань №314052/25 від 02.06.2021р. до податкової накладної №1733174 від 24.05.2021, дата реєстрації-28.09.2022, дата отримання - 20.09.2022р.

Розрахунок коригувань №1805 від 16.02.2022р. до податкової накладної №1180 від 16.02.2022, дата реєстрації-20.10.2022, дата отримання - 20.10.2022р.

Розрахунок коригувань №320037/25 від 30.01.2023р. до податкової накладної №123581 від 11.01.2023, дата реєстрації-17.07.2023, дата отримання - 06.07.2022р.

Розрахунок коригувань №108178/25 від 05.04.2023р. до податкової накладної №584799 від 17.03.2023, дата реєстрації-12.07.2023, дата отримання - 06.07.2023р.

Розрахунок коригувань №108177/25 від 05.04.2023р. до податкової накладної №584800 від 17.03.2023, дата реєстрації-12.07.2023, дата отримання - 06.07.2023р.

Таким чином, суд робить висновок , що позивач не порушив встановлені строки для реєстрації зазначених вище розрахунків коригувань до податкових накладних в ЄРПН, оскільки під час прийняття оскаржуваного рішення №267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року відповідач не встановив та не врахував дати отримання позивачем зазначених розрахунків коригування та відповідно невірно визначив граничну дату реєстрації розрахунків коригування.

Разом з тим, суд встановив, що позивач визнає порушення строків реєстрації податкової накладної № 156 від 15.05.2023 року, розрахунків коригувань № 5203 від 27.02.2024 року, № 5204 від 28.02.2024 року, № 5023 від 16.01.2024 року, № 5026 від 18.01.2024 року, № 5030 від 19.01.2024 року, № 5035 від 22.01.2024 року, № 6036 від 23.01.2024 року, № 5037 від 24.01.2024 року на загальну суму штрафу 433,34 грн.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд вважає, що адміністративний позов належить до задоволення шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року у частині застосування штрафних санкцій на суму 102 620,45 грн.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП".

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що з відповідача на користь позивача має бути стягнуто 3028,00 грн. судового збору, які були сплачені ТОВ "ЗАХІД-АГРО МХП" при зверненні до суду із вказаним позовом.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП" до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 267/34-00-04-01-02/37042858 від 13.05.2024 року у частині застосування штрафних санкцій на суму 102 620,45 грн.

Стягнути з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП"суму сплаченого судового збору у розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАХІД-АГРО МХП" (вул. Шашкевича, буд. 20, корп.А, м. Рогатин, Івано-Франківська обл., 77000, код ЄДРПОУ: 37042858).

Відповідач Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (пр-т Шевченка, буд. 15/1, м. Одеса, Одеська обл., 65015, код ЄДРПОУ 44104032).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 12 листопада 2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123122311
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —420/25340/24

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні