РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 листопада 2024 року м. Рівне№460/9499/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доДепартаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (далі - відповідач), у якому просить суд:
визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у видачі позивачу довідок про заробітну плату для призначення пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» на пенсію за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, як такій, що відноситься до окремих категорій осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634;
зобов`язати Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації оформити і видати ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, як такій, що відноситься до окремих категорій осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Рівненській області і отримує пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Маючи стаж роботи на посадах державних службовців в період з 08.06.1992 по 29.08.2002, з 02.09.2002 по 29.04.2016 та з 04.05.2016 по 30.11.2016 (24 роки 5 місяців 16 днів), на переконання ОСОБА_1 , вона набула право на призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу». Проте, у зв`язку з тим, що посади у Рівненському обласному центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат з 01.12.2016 позбавлені статусу державної служби на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 №465, позивач звернулась до відповідача із заявою про видачу їй довідки про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця відповідно до пунктів 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII "Про державну службу", пункту 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 "Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб". Як вважає позивач, відповідач, без будь-якого обґрунтування та із грубими порушеннями строків розгляду звернення 11.07.2024 надіслав лист від 21.06.2024 №01-Х.131, вказавши, що згідно з копією трудової книжки ОСОБА_1 за останньою займаною посадою державного службовця вона працювала в Центрі по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, а зазначений державний орган, на думку відповідача, не ліквідований. Тому, на думку відповідача, саме роботодавець позивача повинен виготовити та видати ОСОБА_1 запитувану довідку про заробітну плату для обчислення пенсії державного службовця. Позивач, вважаючи протиправною відмову відповідача у видачі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії державного службовця, звернулась до суду із позовною заявою.
Ухвалою суду від 23.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач позовні вимоги не визнав, подавши відзиви на позовну заяву, в обґрунтування заперечень повідомивши, що пенсія державним службовцям призначається з дати звернення в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного ранку за останнім місцем роботи на державній службі. Відповідно до п. 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622 у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою. Відповідач зазначив, що згідно з копією трудової книжки, ОСОБА_1 за останньою займаною посадою державного службовця працювала в Центрі по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, а зазначений державний орган не був ліквідований. Відповідач також стверджує, що згідно з прикріпленою копією довідки Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат від 26.04.2024 №01-36-01/317 вказано, що державна установа Центр по нарахуванню та виплаті пенсій і допомог Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації був перейменованим з 04.07.2006 у Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації згідно з наказами Міністерства праці та соціальної політики України від 25.04.2006 №147 та головне управління праці та соціального населення Рівненської облдержадміністрації від 30.06.2006 №232, з 14.03.2013 у Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення рівненської обласної державної адміністрації згідно з наказами департаменту соціального захисту населення від 20.02.2013 №15 та Центру від 14.03.2013 №01-03/10, а з 24.01.2022 Рівненський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат згідно з наказами департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації від 21.01.2022 №7 та Центру від 24.01.2022 №3. Тобто, на думку відповідача, видана позивачу Центром довідка підтверджує факт, що вищезазначена державна установа не була ліквідована, а лише перейменована та продовжує функціонувати відповідно до Положення про Рівненський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, яке затверджене наказом департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації від 21.01.2022 №7. Таким чином відповідач вважає, що запитувані довідки про заробітну плату державного службовця для призначення пенсії видається державним органом, в якому працювала особа. Також відповідач стверджує, що відповідно до положення про департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 02.11.2021, у нього відсутні владно-управлінські функції щодо видачі довідок про заробітну плату, що доводить необґрунтованість та безпідставність позовних вимог позивача. З цих підстав відповідач просив в задоволенні позову відмовити.
Оскільки розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), то відповідно четвертої статті 229 КАС України,фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
Позивач 21.05.2024 звернувся до відповідача із запитом про виготовлення та видачу їй довідки про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця відповідно до пунктів 10 і 12 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, пункту 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622. Позивач у запиті зазначив, що посади у Рівненському обласному центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат з 01.12.2016 були позбавлені статусу державних службовців, а тому для видачі ним довідки для призначення пенсії за віком відсутні.
Відповідач листом від 21.06.2024 №01-Х.131 відмовив у видачі запитуваних довідок вказавши, що згідно з копією трудової книжки ОСОБА_1 за останньою займаною посадою державного службовця вона працювала в Центрі по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, а зазначений державний орган, не ліквідований. Повідомлено, що у разі незгоди з відповіддю у позивача є право оскарження її в судовому порядку.
Вважаючи протиправною відмову відповідача у видачі довідок для обчислення пенсії державного службовця, позивач звернулась до суду із позовною заявою.
Вирішуючи адміністративний спір по суті, суд враховує наступне.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Частиною першою статті 4 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон №1058-IV) визначено, що законодавство про пенсійне забезпечення в Україні, яке базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, цього закону, Закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відміни від загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення в Україні.
Відповідно до статті 90 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII (далі Закон №889-VIII), який набрав чинності з 01.05.2016, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Згідно із пунктом 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII (далі - Закон №3723-XII) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Отже, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Як вважає позивач, станом на 01.05.2016 вона мала стаж державної служби понад 23 років, 29.04.2016 була звільнена з посади начальника Рівненського міського управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Рівненській області в порядку переведення на посаду головного спеціаліста відділу контролю за призначенням та виплатою допомог Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації (на яку прийнята 04.05.2016).
Суд встановив, що листом Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат від 26.04.2024 №01-42-02/16 підтверджується, що стаж державної служби станом на 01.12.2016 становить 24 роки 5 місяців 16 днів. Ранг державного службовця 8. Період державної служби ОСОБА_1 в центрі по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації з 04.05.2016 по 30.11.2016 - на посаді головного спеціаліста відділу контролю за призначенням та виплатою допомог. Зазначено, що з 01 грудня 2016 року було втрачено статус державного службовця.
При цьому суд враховує, що не є спірним у даній справі наявність/відсутність у позивача права на призначення пенсії на умовах Законів №889-VIII та №3723-XII.
Підставою для відмови відповідача у видачі ОСОБА_1 довідки про заробітну плату як особі, яка звільнена з посади державного службовця, є, на думку такого державного органу, необхідність звернення саме до Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат із заявою про видачу довідки, оскільки саме в такому центрі заявник працювала за останньою посадою державного службовця.
Проте, суд оцінює критично та відхиляє зазначені доводи відповідача, виходячи з наступного.
Пунктом першим Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року №637 (далі - Порядок №637) визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка; за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами; у разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків; за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Відповідно до записів трудової книжки позивача Серія НОМЕР_1 , дата заповнення 23.09.1981: запис №22 від 04.05.2016 - призначена на посаду головного спеціаліста відділу контролю за призначенням та виплатою допомог Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації в порядку переведення з Головного територіального управління юстиції в Рівненській області (наказ №01-04/176 від 04.05.2016); Запис №23 від 01.12.2016 переведена на посаду провідного фахівця відділу контролю за призначенням та виплатою допомог на період відсутності основного спеціаліста та вважати статус державного службовця втраченим (наказ №01-04/525 від 01.12.2016); Запис №24 від 27.12.2016 звільнена з посади провідного фахівця відділу контролю за призначенням та виплатою допомог у зв`язку із закінченням строку дії трудового договору (наказ №01-04/635 від 27.12.2016).
Су враховує, що відповідно до вимог п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622 (в редакції, чинній станом на дату звернення позивача до відповідача про видачу довідки), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому: посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби) (абз. 2 п. 4 Порядку); розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року.
Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні (абз. 3 п. 4 Порядку).
За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі (абз. 6 п. 4 Порядку №622).
Згідно з п. 4 Порядку №622 у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
Таким чином для вирішення питання щодо суб`єкта, що який має видати запитувану довідку про заробітну плату, визначальним у даній справі є встановлення факту наявності або ж відсутності державного органу (його правонаступника) і посади державного службовця в його штаті, з якої позивач була звільнена станом на 01.12.2016.
Суд враховує, що згідно з п. 9 Типового положення про Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 25.04.2006 №147 (в редакції, чинній до 02.08.2016), віднесення посад працівників Центру до відповідних категорій посад державних службовців здійснюється на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України.
Не є спірним у даній справі той факт, що в період з 04.05.2016 по 30.11.2016 позивач обіймала посаду головного спеціаліста відділу контролю за призначенням та виплатою допомог Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації, яка відносилася до категорій посад державних службовців.
Відповідно до пункту 14 частини 3 статті 3 Закону №889-VІІІ (чинного з 01.05.2016) дія цього Закону не поширюється на працівників державних органів, які виконують функції з обслуговуванняКритерії визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби. Перелік посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, за поданням керівника державної служби у відповідному органі. (частина 4 статті 3 Закону №889-VІІІ).
Суд встановив, що одночасно із набранням чинності Закону №889-VІІІ набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 271 "Про затвердження критеріїв визначення переліку посад державних органів, які виконують функції з обслуговування". Відповідно до п. 2 цієї постанови Уряду державним органам, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя, на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, у місячний строк розробити відповідно до затверджених цією постановою критеріїв та подати Національному агентству з питань державної служби для затвердження переліки посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування.
14 вересня 2016 р. було прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці працівників центрів по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» №630, якою внесенні зміни в додаток 2 до постанови Кабінету міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій галузей бюджетної сфери» доповнивши його розділом XXXV, якою (22.09.2016 публікація в Урядовому кур`єрі) регулюється оплата праці працівників Центрів, тобто з позбавленням статусу державних службовців.
Судом встановлено, що у зв`язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2016, з 01.12.2016 працівники Центру переведенні на оплату праці відповідно до Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій галузей бюджетної сфери, та позбавленні статусу державних службовців.
Протилежного відповідачем не доведено, а судом в ході розгляду справи не встановлено.
Згідно з Типовим положенням про Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 25.04.2006 №147 (в редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 02.08.2016 №837) Центр є державною установою і підпорядковується Департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації. При цьому, пункт 9 типового положення, яким передбачалося, що працівники Центру відносяться до відповідних категорій посад державних службовців на підставі розпоряджень Кабінету Міністрів України, втратив чинність.
Відтак, суд дійшов висновку, що зважаючи на те, що посади у Рівненському обласному центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат з 01.12.2016 були позбавлені статусу державних службовців на підставі постанови КМУ від 22.07.2016 №465, підстави для видачі таким Центром довідки для призначення мені пенсії за віком відповідно до Закону №889-VІІІ відсутні, позаяк в його штатному розписі відсутня посада державного службовця, аналогічна або прирівняна до тієї, з якої позивач була звільнена у спосіб переведення з 01.12.2016.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634, затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад (далі Порядок №750), відповідно до розділу V якого наявні посади, що були у Центрах по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.
За змістом Порядку №75 посади головних спеціалістів центрів по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат прирівнювались до посад: Головних спеціалістів державного органу, юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення (група оплати праці 7); Головний спеціалістів державного органу, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення (категорія - В, підкатегорія - В1).
Згідно з п. 3 зазначеного Порядку №750 у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають, зокрема, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.
Суд зауважує, що враховуючи той факт, що у Рівненському обласному центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, станом на 21.05.2024 була відсутня посада державної служби, з якої позивач була звільнена 01.12.2016, обов`язок видати довідку про заробітну плату для призначення пенсії покладається на структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації.
Водночас, відповідно до п. 3, абз. 2 п. 5 Положення про департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (зміст якого розміщений на офіційному веб-сайті Рівненської обласної державної адміністрації), Департамент забезпечує виконання на території області повноважень, встановлених законодавством України у сфері соціальної політики, соціального діалогу, соціальної підтримки та надання соціальних послуг особам похилого віку, особам з інвалідністю, сім`ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, малозабезпеченим та іншим соціально вразливим верствам населення; захисту прав та реалізації соціальних гарантій, передбачених законодавством України для окремих категорій населення, у тому числі ветеранів війни та праці, жертв політичних репресій та нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; з питань поліпшення становища сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних та молодих сімей; оздоровлення та відпочинку дітей; запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; підтримки внутрішньо переміщених осіб. Основними завданнями департаменту є забезпечення реалізації на території області державної політики у сфері соціального захисту населення.
Таким чином суд дійшов висновку, що саме відповідач, як структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації, зобов`язаний був видати позивачу запитувані нею довідки про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця.
Таким чином, з врахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов висновку, що відповідач, відмовляючи у видачі позивачу запитуваних довідок дія протиправно.
У зв`язку з чим, виходячи системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів у справі, з метою повного та ефективного захисту порушених прав позивача, для відновлення порушених прав позивача слід зобов`язати Департаментусоціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації видати ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати для призначення пенсій за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, як такій, що відноситься до окремих категорій осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634.
Згідно з ч. 1, 2ст.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Позивачем під час розгляду справи було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем.
Враховуючи викладене в його сукупності, суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити повністю.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації щодо відмови у видачі ОСОБА_1 довідок про заробітну плату для призначення пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» на пенсію за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, як такій, що відноситься до окремих категорій осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634.
Зобов`язати Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації оформити і видати ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, як такій, що відноситься до окремих категорій осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16 червня 2017 р. за № 766/30634.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації судові витрати по сплаті судового збору в сумі 968,96 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 15 листопада 2024 року
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_2 )
Відповідач - Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (вул. Словацького, 1,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43724944)
Суддя Д.П. Зозуля
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123125633 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.П. Зозуля
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні