Ухвала
від 16.10.2024 по справі 757/46209/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/46209/24-к

пр. № 1-кс-39848/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в м. Києві клопотання слідчого слідчої групи Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 42020271010000036, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд до слідчого судді надійшло вказане клопотання.

Обґрунтовуючи подане клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020271010000036 від 12.02.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що моніторингом рішень ІНФОРМАЦІЯ_1 , розміщених на офіційному сайті міської ради, встановлено, що рішеннями ІНФОРМАЦІЯ_1 затверджено проекти землеустрою щодо відведення та передачі в постійне користування комунальним підприємствам та ІНФОРМАЦІЯ_2 земельних ділянок у м. Чернігові для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків, в позаконкурентний спосіб, в супереч вимогам передбаченим ст. 123, 124, 134, 135 Земельного кодексу України. Таким чином, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 надано можливість комунальним підприємствам та Управлінню капітального будівництва отримувати земельні ділянки комунальної власності в обхід визначеного законом порядку їх передачі у користування, та в подальшому, укладати договори, які дають приватним забудовникам право користування земельними ділянками комунальної власності та набуття в подальшому на них права користування по завершенню будівництва об`єктів, забезпечивши таким чином безоплатне надання приватним забудовникам права забудови (суперфіцію) земельних ділянок, чим заподіяно тяжкі наслідки державним інтересам.

Відповідно до ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки комунальної власності або права на них (суперфіцій), у тому числі з розташованими на них об?єктами нерухомого майна комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Статтею 136 Земельного кодексу України передбачено, що організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Добір земельних ділянок комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об?єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає: встановлення стартової ціни продажу прав суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 №7/УІІ-22 від 28.04.2016, затверджено Порядок продажу земельних ділянок Комунальної власності на конкурентних засадах (земельних торгах) у м. Чернігові.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 від 24.04.2019 № 41/VII-11 «Про забезпечення конкурентного підходу до передачі в оренду вільних від забудови земельних ділянок комунально власності» визначено, що продаж права оренди вільних від забудови земельних ділянок здійснюється виключно на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, передбачених Земельним кодексом України або іншими законами України.

Проте, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , її виконавчих органів та комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Чернігівської міської ради, в порушення зазначених вимог законодавства, з метою отримання приватними суб?єктами господарювання неправомірної вигоди у вигляді безоплатного права забудови (суперфіцію) земельних ділянок усупереч інтересам територіальної громади м. Чернігова та служби в органі місцевого самоврядування, організували та забезпечили безоплатне надання приватним суб`єктам господарювання права забудови (суперфіцію) земельних ділянок комунальної власності, зокрема, з присвоєними ним кадастровими номерами 7410100000:01:010:0565, 7410100000:01:010:0560, 7410100000:01:010:0558, 7410100000:02:050:0525, 7410100000:01:031:0254, 7410100000:01:032:0668, 7410100000:01:038:0077, 7410100000:01:036:0377, 7410100000:01:032:0906. Інвесторами будівництва на вказаних земельних ділянках виступали наступні юридичні особи: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ОК « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ОК « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ОК « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».

ІНФОРМАЦІЯ_10 , відповідно до Порядку проведення ІНФОРМАЦІЯ_11 , її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту місцевих бюджетів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 698 (далі - Порядок) та відповідно до пункту 3.14 Плану проведення заходів державного фінансового контролю ІНФОРМАЦІЯ_12 на III квартал 2023 року проведено державний фінансовий аудит бюджету ІНФОРМАЦІЯ_13 за період з 01.04.2021 по 30.06.2023, за результатами якого складено аудиторський звіт від 26.01.2024 № 11-32/01.

Згідно висновків вказаного аудиту, не дотримання КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_1 та Управлінням капітального будівництва вимог «Порядку продажу земельних ділянок» призвело до безоплатною передачі фізичним та юридичним особам земельних ділянок для будівництва багатоквартирних житлових будинків, у наслідок чого сума втрати додаткового доходу складає 12 816 240 грн.

Відповідно до договорів, щодо забудови вказаних земельних ділянок замовником будівництва виступає Комунальне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

З метою встановлення обставин кримінального правопорушення, зокрема перевірки находження коштів від інвесторів будівництва на рахунок КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЧМР, на виконання умов договорів вказаних договорів у слідства виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 ».

В судове засідання слідчий у кримінальному провадженні не з`явився, надав на адресу суду заяву, відповідно до якої розгляд справи просив здійснювати за його відсутності, вимоги клопотання підтримав.

Представник особи, у володінні якої знаходяться документи, повідомлений про місце, дату та час розгляду справи, в судове засідання не з`явився, відповідних заяв на адресу суду не направив.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Вивчивши клопотання, дослідивши матеріали, надані в його обґрунтування, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, так як слідчим доведена необхідність отримання доступу до вказаних документів, оскільки вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а відомості, які в них містяться, можуть бути використані як докази, довести ті обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, іншим способом неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160, 163, 164, 166 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Надати слідчим слідчої групи Головного слідчого управління Національної поліції України у кримінальному провадженні № 42020271010000036 ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , старшому слідчому в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 тимчасовий доступ до документів (інформації) в паперовому та електронному вигляді, з можливістю вилучення їх копій, що перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме:

- інформації про рух грошових коштів по рахункам, відкритим Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), за період з 01.01.2015 по 24.09.2024.

Визначити строк дії ухвали два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в 2-х примірниках.

Примірник 1 знаходиться в матеріалах судового провадження № 757/46209/24-к.

Примірник 2 та завірену копію ухвали надано слідчому ОСОБА_3

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123126027
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —757/46209/24-к

Ухвала від 16.10.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні