Справа № 560/12107/24
РІШЕННЯ
іменем України
12 листопада 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області до Ізяславської міжгосподарської пересувної шляхово-будівельної колони про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до Ізяславської міжгосподарської пересувної шляхово-будівельної колони про стягнення заборгованості зі сплати капіталізованих платежів у розмірі 449935,01 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідач на цей час перебуває в стані припинення. На обслуговуванні у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Хмельницькій області перебуває потерпілий ОСОБА_1 , який отримав травму внаслідок нещасного випадку на виробництві. Потерпілому призначені страхові виплати за рахунок коштів Пенсійного фонду України. На момент звернення до суду сума платежів, що підлягає капіталізації для розрахунку з потерпілим, становить 449935,01 грн.
Ухвала про відкриття провадження у справі направлена за адресою місця реєстрації відповідача. До суду повернулось судове відправлення з відміткою про те, що лист не вручений через відсутність особи за вказаною адресою.
Відповідно до ч. 3 ст. 124 КАС України судовий виклик або судове повідомлення учасників справи, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється:
1) за наявності в особи електронного кабінету - шляхом надсилання повістки до її електронного кабінету;
2) за відсутності в особи електронного кабінету - шляхом надсилання повістки рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур`єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки в порядку, визначеному статтею 129 цього Кодексу.
Частина 4 цієї статті передбачає, що у разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином. Згідно з ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Крім того, судом розміщене повідомлення про розгляд справи на офіційному веб-сайті судової влади України за посиланням https://kmoas.gov.ua/povidomlennya-izyaslavs-ka-mizhgospodars-ka-peresuvna-shlyahovo-budivel-na-kolona-pro-rozglyad-spravi та офіційному веб-сайті Хмельницького окружного адміністративного суду за посиланням https://adm.km.court.gov.ua/sud2270/gromadyanam/1/1663644/.
Відзив на позов до суду не надходив.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Ізяславська міжгосподарська пересувна шляхово-будівельна колона з 06.01.2023 перебуває в стані припинення.
На обслуговуванні у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Хмельницькій області перебуває потерпілий ОСОБА_1 , який отримав травму внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався 25.04.1981, підтвердженням чого є акт про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом форми Н-1 №1 від 25.04.1981. Право на отримання страхових виплат підтверджується також витягом з акта огляду за визначенням відсотка втрати працездатності внаслідок трудового каліцтва або іншого пошкодження здоров`я, пов`язаного з роботою №168 від 25.10.1984.
Згідно з розрахунком витрат на відшкодування шкоди по Ізяславській міжгосподарській пересувній шляхово-будівельній колоні для розрахунку з потерпілим ОСОБА_1 загальна потреба в капіталізації коштів становить 449935,01 грн.
31.07.2023 Головним управлінням на адресу відповідача направлено заяву про грошові вимоги, що складаються зі сплати капіталізованих платежів в сумі 449935,01 грн.
04.08.2023 відповідач отримав заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Відповідь на заяву не надходила.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV (далі - Закон № 1105) на момент виникнення спірних правовідносин Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону № 1105 джерелами формування коштів Фонду, серед іншого, є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів. Згідно ч. 2 ст. 15 Закону № 1105 роботодавець зобов`язаний, зокрема: надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом; повернути Фонду суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг потерпілому на виробництві у разі невиконання своїх зобов`язань щодо сплати страхових внесків.
Частиною 1 ст. 35 Закону № 1105 визначено коло осіб, які підлягають страхуванню від нещасного випадку, з-поміж яких, зокрема: особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню від нещасного випадку на інших підставах.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1105 усі особи, перелічені у частині першій цієї статті, вважаються застрахованими з моменту набрання чинності цим Законом незалежно від фактичного виконання страхувальниками своїх зобов`язань щодо сплати страхових внесків.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
Згідно зі ст. 1205 Цивільного кодексу України України у разі припинення юридичної особи, зобов`язаної відшкодувати шкоду, завдану каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, і встановлення її правонаступників виплата щомісячних платежів покладається на її правонаступників. У разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним ст. 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
Відповідно до п. 3 Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986), капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Згідно з п. 4 Порядку № 986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у ст. 41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення.
З огляду на це, законодавець зобов`язав страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підприємства-банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством) із застосуванням Порядку № 986. Відтак, до спірних правовідносин слід застосовувати нормативно-правові акти, що регулюють порядок капіталізації платежів юридичної особи.
Згідно зі ст. 609 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора), крім випадків, коли законом або іншими нормативно-правовими актами виконання зобов`язання ліквідованої юридичної особи покладається на іншу юридичну особу, зокрема за зобов`язаннями про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю.
Аналогічна позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.05.2020 у справі №809/1738/17.
Враховуючи викладене вище, відповідач зобов`язаний відшкодувати страхові виплати Пенсійного фонду в сумі 449935,01 грн. Оскільки належні докази сплати коштів у вигляді капіталізованих платежів на користь ОСОБА_1 суду не надані, а розрахунки не спростовані, позов є обґрунтований та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задоволити.
Стягнути з Ізяславської міжгосподарської пересувної шляхово-будівельної колони (ЄДРПОУ 03292730) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області капіталізовані платежі у розмірі 449935 (чотириста сорок дев`ять тисяч дев`ятсот тридцять п`ять) грн. 01 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 12 листопада 2024 року
Позивач:Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (вул. Гната Чекірди, 10,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29013 , код ЄДРПОУ - 21318350) Відповідач:Ізяславська міжгосподарська пересувна шляхово-будівельна колона (вул. Миколи Микитюка, 117 В,м. Ізяслав,Шепетівський р-н, Хмельницька обл.,30300 , код ЄДРПОУ - 03292730)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123129272 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні