Рішення
від 18.11.2024 по справі 560/14792/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/14792/24

РІШЕННЯ

іменем України

18 листопада 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Красилівська міська рада до Державного агентства водних ресурсів України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом від 09.10.2024, позовні вимоги якого змінив заявою (клопотання) від 17.10.2024, після чого просить: "1. Визнати дії протиправними та такими, які мають ознаки бездіяльності Державного агентства водних ресурсів України, щодо погодження не законних паспортів водних об`єктів площею водного дзеркала 1,9324 га. та 1,7025 га. 2. Визнати протиправними та скасувати паспорти водних об`єктів площею водного дзеркала 1,9324 га. 1,7025 га.".

У позові та заяві (клопотанні) ОСОБА_1 пояснив, що виявив бажання взяти участь у земельних торгах, які проводить Красилівська міська рада у формі електронного аукціону на право оренди на водні об`єкти (ставки) площею 1,9324 га та 1,7025 га. З листа Головного управління Держгеокадасту у Хмельницькій області від 30.09.2024 позивачу стало відомо, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005 мають площу 1,9324 га та 1,7025 га. Звертає увагу, що ці ж земельні ділянки мають діючі паспорти водних об`єктів з площею 1,3808 га та 1,4325 га. Робить висновок, що: "... земельні ділянки за кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005, площею водного дзеркала 1,9324 га та 1,7025 га, відсутні. Тому з наведеного вище мною можна встановити, що Державне агентство водних ресурсів України допустило бездіяльність, адже погоджувало паспорти водних об`єктів площею водного дзеркала 1,9324 га та 1,7025 га, а водні об`єкти не існують.". Цими ж своїми висновками пояснює незаконність паспортів водних об`єктів площею 1,9324 га та 1,7025 га (арк. спр. 1-7, 69-72).

Відповідно до ухвали від 14.10.2024 суд відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників, залучив до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача Красилівську міську рада та витребував докази (арк. спр.62-63).

Третя особа - Красилівська міська рада у поясненні від 28.10.2024 пояснила, що рішенням ради від 29.08.2024 за №45 вирішено виставити на земельні торги для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами у формі електронного аукціону земельні ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб площею 1,9324 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0004 та площею 1,7025 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0005, які розташовані за межами населеного пункту. Красилівська міська рада листом за вих. №2905/08-10/2024 від 07.08.2024 направила розроблені паспорти водних об`єктів на погодження до сектору Держводагенства у Хмельницькій області. Вважає, що: "Якщо позивач не довів факту порушення особисто своїх прав чи інтересів, то навіть у разі якщо дії суб`єкта владних повноважень були б протиправними, підстави для задоволення позову відсутні." і просить відмовити у задоволенні позову (арк. спр.129-121).

У Відзиві на позов від 31.10.2024 відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Пояснив, що відповідачем вчинені дії щодо погодження паспортів водних об`єктів площею 1,9324 га та 1,7025 га, тому це не може бути бездіяльністю. Зобов`язальна вимога не зрозуміла щодо того, яку інформацію та звідки потрібно виключити (арк. спр.161-163).

Ухвалою від 04.11.2024 суд задовольнив заяву (клопотання) ОСОБА_1 від 17.10.2024 про зміну позовних вимог і відмовив у задоволенні клопотань позивача від 30.10.2024 про витребування доказів та залучення третьої особи, а також витребував в учасників докази (арк. спр.186-187).

Позивач надав відповідь на Відзив від 03.11.2024 у якій звертає увагу на те, що Державне агентство водних ресурсів України не заперечує, що погодила паспорти водних об`єктів площею водного дзеркала 1,9324 га та 1,7025 га при діючих паспортах водних об`єктів площею 1,2808 га та 1,4325 га і просить задовольнити позовну заяву (189-190).

Щодо клопотання позивача від 05.11.2024 про витребування у Красилівської міської ради приймання - передачі паспортів водних об`єктів площею водного дзеркала 1,9324 га та 1,7025 га, таке не підлягає задоволенню так як аналогічне вирішувалось судом, і є безпідставним з урахуванням предмету позову та обставин вказаних судом в ухвалі від 04.11.2024.

Встановивши обставини (факти), якими сторони пояснюють вимоги та заперечення, оцінивши надані учасниками справи докази, беручи до уваги норми права, які регулюють спірні правовідносини, суд робить такі висновки, враховуючи наступне.

Рішенням 46-ї чергової сесії Красилівської міської ради 8-го скликання за №46 від 29.08.2024 вирішено, зокрема, виставити на земельні торги для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами у формі електронного аукціону земельні ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб площею 1,9324 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0004 та площею 1,7025 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0005, які розташовані за межами населеного пункту с. Чепелівка Чепелівецького старостинського округу Красилівської міської ради Хмельницької області (арк. спр.132-133).

Позивачем надано суду: 1) Паспорт водного об`єкта ставка площею водного дзеркала 1,4325 га, за межами населеного пункту с. Чепелівка на території Чепелівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, який погоджено Державним агентством водних ресурсів України 29.12.2018. Замовник: Департамент агропромислового розвитку екології та природних ресурсів Хмельницької ОДА. Розробник: начальник Регіонального офісу водних ресурсів у Хмельницькій області (арк. спр.82-90); 2) Паспорт водного об`єкта ставка площею водного дзеркала 1,3808 га, за межами населеного пункту с. Чепелівка на території Чепелівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, який погоджено Державним агентством водних ресурсів України 29.12.2018. Замовник: Департамент агропромислового розвитку екології та природних ресурсів Хмельницької ОДА. Розробник: начальник Регіонального офісу водних ресурсів у Хмельницькій області (арк. спр.91-101); 3) Паспорт водного об`єкта ставок площею 1,9324 га, який розташований за межами населеного пункту с. Чепелівка Красилівської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, який погоджено Державним агентством водних ресурсів України 14.08.2024. Замовник: Красилівська міська рада Хмельницького району Хмельницької області, а розробник - Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (арк. спр. 102-110); 4) Паспорт водного об`єкта ставок площею 1,7025 га, який розташований за межами населеного пункту с. Чепелівка Красилівської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, який погоджено Державним агентством водних ресурсів України 14.08.2024. Замовник: Красилівська міська рада Хмельницького району Хмельницької області, а розробник - Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (арк. спр. 110 зворот - 121).

Отже на два ставки, які розташовані за межами населеного пункту с. Чепелівка Красилівської міської ради Хмельницького району Хмельницької області були розроблені два Паспорти водного об`єкта у 2018 році та 2024 році, якими констатовано площу ставка у 2018 році, одного 1,4325 га і 1,3808 га, а у 2024 році, одного 1,9324 га та 1,7025 га.

Відповідно до Інформацій з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру власності на нерухоме майно, Державного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкту нерухомого майна від 05.09.2022 (далі - Інформація), земельна ділянка площею 1,9324 га має кадастровий номер 6822789100:01:007:0004, а земельна ділянка площею 1,7025 га має кадастровий номер 6822789100:01:007:0005. Цільове призначення цих земельних ділянок: для рибогосподарських потреб, а власник: Територіальна громада в особі Красилівської міської ради.

У вищевказаній Інформації також зазначено про реєстрацію 07.05.2019 права оренди цих земельних ділянок на строк 5 років орендарем ОСОБА_3 , однак відповідно площами 1,308 га та 1,4325 га.

Відповідно до рішення 43 позачергової сесії міської ради 8 скликання за №28 від 16.04.2024, відмовлено ОСОБА_3 у поновленні договорів оренди на новий строк водного об`єкту №66/9 від 17.04.2019 щодо земельної ділянки площею 1,9324 га з кадастровим номером 6822789100:01:007:0004 та водного об`єкту №65/9 від 17.04.2019 щодо земельної ділянки площею 1,7025 га з кадастровим номером 6822789100:01:007:0005. Також, припинено з 07.05.2024 договори оренди водних об`єктів №65/9 та №66/9 від 14.04.2019, укладених з громадянином ОСОБА_3 .

Отже, земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0004 має площу 1,9324 га, а земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0005 має площу 1,7025 га, відповідно до Інформації, паспортів водних об`єктів розроблених та затверджених у 2024 році та рішень сесій Красилівської міської ради за №46 від 29.08.2024 і №28 від 16.04.2024. При цьому, у 2019 році зареєстровано передачу в оренду на 5 років ОСОБА_3 земельної ділянки з кадастровим номером 6822789100:01:007:0004 площею 1,308 га, і земельної ділянки з кадастровим номером 6822789100:01:007:0005 площею 1,4325 га. Тобто, відповідно до даних реєстрації в оренду були передані частини земельних ділянок водного фонду. Зокрема, відповідно до Інформації не передано в оренду 0,6244 га (1,9324 - 1,308) земельної ділянки з кадастровим номером 6822789100:01:007:0004, і 0,27 га (1,7025 - 1,4325) земельної ділянки з кадастровим номером 6822789100:01:007:0005. Ці обставини не свідчать про протиправність паспортів водних об`єктів площею водного дзеркала та 1,9324 га та 1,7025 га, як вважає позивач, враховуючи вищевказане, а також відсутність жодних доказів на підтвердження не законності паспортів водних об`єктів розроблених у 2024 році Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 . Також потрібно враховувати, що позивач не оскаржує Паспорти водних об`єктів затверджених Державним агентством водних ресурсів України 29.12.2018, які розробив начальник Регіонального офісу водних ресурсів у Хмельницькій області, і є факт розроблення нових паспортів водних об`єктів, які були погоджені Державним агенством водних ресурсів України 14.08.2024 щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005.

Статтею 1 Водного кодексу України (далі - ВК України) визначено, водний об`єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, лиман, річка, струмок, озеро, водосховище, ставок, канал, крім каналу на зрошувальних і осушувальних системах), а також водоносний горизонт).

Відповідно до ст.6 ВК України води (водні об`єкти) є виключно власністю Українського народу і надаються тільки у користування.

Статтею 51 ВК України визначено, що користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми.

Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 N 99 затверджено " Порядок розроблення паспорта водного об`єкта" (далі - Порядок).

Згідно з п.2 Порядку він спрямований на встановлення технічних параметрів водного об`єкта, гідрологічних характеристик річки (водотоку), регламентацію експлуатаційної діяльності на водосховищах, ставках, озерах та замкнених природних водоймах (далі - водний об`єкт) для забезпечення сталого використання (включаючи кількісне та якісне відновлення) усіх ресурсів, пов`язаних з існуванням водойми, надійності функціонування споруд і для підвищення ефективності їх використання.

Відповідно до п.5 Порядку Паспорт водного об`єкта погоджується з Держводагентством у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня його надходження.

Пунктом 6 Порядку визначено, що Паспорт водного об`єкта розробляється в чотирьох примірниках, які зберігаються по одному: в басейновому управлінні водних ресурсів, Держводагентстві, у розпорядника земельної ділянки під водою, а також надається користувачу.

Після закінчення строку оренди орендар повертає свій примірник паспорта водного об`єкта розпоряднику земельної ділянки під водою.

Згідно з п.7 Порядку Паспорт водного об`єкта підлягає коригуванню кожні 15 років, а також у разі змін технічних параметрів водного об`єкта і гідротехнічних споруд.

Відповідно до постанови Хмельницького окружного адміністративного суду від 17.01.2017 у справі №822/2574/16, яка залишена в силі постановою Верховного Суду від 24 грудня 2019 року (провадження N К/9901/34673/18) зобов`язано Хмельницьку обласну державну адміністрацію затвердити технічну документацію по встановленню меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) площею 1,9324 га та 1,7025 га, які знаходяться за межами с. Чепелівка, Красилівського району, Хмельницької області та передати ОСОБА_3 в оренду зазначені земельні ділянки водного фонду. У цьому судовому рішенні, яке набрало законної сили встановлені обставини, зокрема, щодо земельних ділянок водного фонду площами 1,9324 га та 1,7025 га, що не потребує доказуванню в силу вимог ч.4 ст.78 КАС України, а саме розмірів (площ) земельних ділянок водного фонду. Тобто, це також підтверджує вище зроблений висновок суду про відсутність протиправності паспортів водних об`єктів, які були погоджені Державним агентством водних ресурсів України 14.08.2024 щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005, площі яких відповідно становлять відповідно 1,9324 га та 1,7025 га.

Щодо бездіяльності відповідача, якою позивач, відповідно до письмового пояснення від 05.11.2024, вважає: "... є в тому, що він не перевірив, що вже є погоджені та діючі паспорти водних об`єктів площею водного дзеркала 1,3808 га та 1,4325 га за кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005, тобто відповідач мав вчинити дію щодо перевірки вже наявних діючих паспортів.", потрібно враховувати, що з 07.05.2024 договори оренди водних об`єктів №65/9 та №66/9 від 14.04.2019, укладені з громадянином ОСОБА_3 припинені. Відтак, орендар ОСОБА_3 повинен був повернути свій примірник паспорта водного об`єкта розпоряднику земельної ділянки водного фонду, тому ці паспорти є фактично припиненими, а у Красилівської міської ради не було перешкод у замовленні нових паспортів водних об`єктів, які розробив ФОП ОСОБА_2 за відсутності доказів на підтвердження його порушень, як розробника. Тобто, відповідач не вчинив жодної протиправної бездіяльності чи дій при погодженні 14.08.2024 паспортів водних об`єктів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005. Відтак, немає перешкод для позивача ОСОБА_1 в участі у земельних торгах, які проводить Красилівська міська рада у формі електронного аукціону на право оренди на водні об`єкти (ставки) площами 1,9324 га та 1,7025 га, відповідно до паспортів водних об`єктів розроблених ФОП ОСОБА_2 та погоджених 14.08.2024 Державним агентством водних ресурсів України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд робить висновок, що позивач не довів позовні вимоги, так як немає протиправних дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень та підстав для скасування паспортів водних об`єктів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822789100:01:007:0004 та 6822789100:01:007:0005, площами відповідно 1,9324 га та 1,7025 га, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов не задовольняється.

Оскільки позивач був звільнений від сплати судового збору, судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Красилівська міська рада до Державного агентства водних ресурсів України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 18 листопада 2024 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Державне агентство водних ресурсів України (вул. Велика Васильківська, 8, м. Київ,01024 , код ЄДРПОУ - 37472104) Третя особа:Красилівська міська рада (пл. Незалежності, 2, м. Красилів, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 31000 , код ЄДРПОУ - 04060737)

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123129538
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —560/14792/24

Рішення від 18.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні