Рішення
від 30.10.2024 по справі 620/8364/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2024 року Чернігів Справа № 620/8364/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участі секретаря Краснової О.Р.,

розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Виконуючого обов`язки керівника Козелецької окружної прокуратури Чернігівської області в інтересах держави до Головного управління статистики у Чернігівській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Виконуючий обов`язки керівника Козелецької окружної прокуратури Чернігівської області в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Головного управління статистики у Чернігівській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить:.

-визнати протиправною бездіяльність Головного управління статистики у Чернігівській області у вигляді незабезпечення готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 92922, яке розташоване по вул. Соборності, 14 смт. Козелець, Чернігівського району Чернігівської області, до використання за призначенням відповідно до Вимог щодо тримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018;

-зобов`язати Головне управління статистики у Чернігівській області вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 92922, яке розташоване по вул. Соборності, 14 смт. Козелець, Чернігівського району Чернігівської області, за призначенням відповідно до Вимог щодо тримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 18.06.2024 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Відповідач надав до суду відзив на позов, в якому заперечує проти задоволення позову та вважає позовні вимоги необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. 31.12. 2019 у зв`язку з ліквідацією відділу статистики у Козелецькому районі була повністю вивільнена займана ним нежитлова будівля загальною площею 1109,9 кв. м за адресою: АДРЕСА_1 , до складу якої входить захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття № 92922 (далі протирадіаційне укриття № 92922). З того часу ця нежитлова будівля більше не використовується для забезпечення діяльності органів державної статистики. 27.09.2023 частина вказаної вище нежитлової будівлі площею 1044,4 кв. м (47/50 часток) була продана Регіональним відділенням ФДМУ по Київській, Черкаській та Чернігівській областях за результатами електронного аукціону об`єкта малої приватизації ОСОБА_1 . Проте в оперативному управлінні Державної служби статистики України, на балансі Головного управління статистики у Чернігівській області, залишилася інша частина цієї нежитлової будівлі площею 65,5 кв. м (3/50 часток), яка має статус протирадіаційного укриття № 92922, та не підлягає приватизації. Оскільки протирадіаційне укриття № 92922 призначалося виключно для укриття працівників, ліквідованого у 2019 році відділу статистики у Козелецькому районі, наразі відсутня потреба в його використанні. Ураховуючи те, що обов`язок із забезпечення захисту мирного населення, збереження їх життя та здоров`я в разі військової агресії на території громади покладено на органи місцевого самоврядування, неодноразово протягом декількох років зверталися до Козелецької селищної ради з пропозицією щодо передачі протирадіаційного укриття № 92922 у власність Козелецької селищної об`єднаної територіальної громади. Однак, до цього часу питання так і залишається не вирішеним, оскільки Козелецька селищна рада відмовляється від прийняття протирадіаційного укриття №92922 до комунальної власності.

Позивачем подана відповідь на відзив на позов, в якій вказує, що факт існування протирадіаційного укриття №92922 за адресою: АДРЕСА_1 , підтверджується доказами, долученими до позову, а також не заперечується відповідачем. Обов`язок забезпечення утримання та збереження функціонального призначення захисних споруд лежить, зокрема, на балансоутримувачі майна. Акт перевірки, припис та акт оцінки стану готовності протирадіаційного укриття цивільного захисту від 27.08.2019 вручені начальнику відділу статистики Козелецькому районі Марфич Н.М. під розпис. Зауважень щодо проведення перевірки та виявлених порушень у акті не зазначено. Отже, твердження Відповідача про необізнаність з документами, складеними з результатами перевірки 27.08.2019 Козелецьким районним відділом УДСНС України у Чернігівській області, є намаганням Відповідача ухилитись від виконання обов`язку щодо належного утримання укриття.

Відповідачем подані заперечення на відповідь на відзив на позов, в яких стверджує, що ураховуючи той факт, що протирадіаційне укриття № 92922 обліковується на балансі Головного управління статистики у Чернігівській області, Козелецький районний відділ УДСНС України у Чернігівській області повинен був повідомити про здійснення заходу державного нагляду (контролю) виключно керівництво Головного управління статистики у Чернігівській області, а також надати йому для ознайомлення матеріали перевірки, чого не було зроблено.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області правом на подання пояснень щодо позову не скористалася.

Ухвалою суду від 27.08.2024 вирішено провести розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 10:00 год. 11.09.2024. Ухвалами суду від 26.09.2024, без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження по справі за відсутності правових підстав та закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 14 год 00 хв 02.10.2024.

Учасники справи про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином, позивач та відповідач надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області не повідомило суд про причини неявки до суду.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд враховує таке.

Відповідно до паспорта протирадіаційного укриття із обліковим номером №92922, яке знаходиться за адресою: вул. Соборності, 14, смт Козелець, Чернігівського району Чернігівської області перебуває на балансі Головного управління статистики у Чернігівській області.

27.08.2019 за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) Козелецьким районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області складено акт щодо дотримання Головним управлінням статистики у Чернігівській області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №0229, в якому зафіксовано ряд порушень вимог законодавства, зокрема, щодо утримання вказаної захисної споруди (а.с.15-26).

27.08.2019 Головному управлінню статистики у Чернігівській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 207, яким, серед іншого, зобов`язано до 30.10.2019 усунути виявлені порушення щодо утримання протирадіаційного укриття із обліковим номером №92922 (а.с. 27-29).

Згідно акту оцінки стану готовності протирадіаційного укриття із обліковим номером №92922 від 27.08.2019 стан вказаного укриття оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням (а.с. 30-34).

Згідно акту оцінки стану готовності протирадіаційного укриття із обліковим номером №92922 від 14.12.2023 стан вказаного укриття оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням (а.с. 47-51).

Судом також встановлено, що 27.09.2023 частина нежитлової будівлі площею 1044,4 кв. м (47/50 часток) була продана Регіональним відділенням ФДМУ по Київській, Черкаській та Чернігівській областях за результатами електронного аукціону об`єкта малої приватизації ОСОБА_1 (а.с.52-57).

В оперативному управлінні Державної служби статистики України, на балансі Головного управління статистики у Чернігівській області, залишилася інша частина цієї нежитлової будівлі площею 65,5 кв. м (3/50 часток), яка має статус протирадіаційного укриття № 92922, та не підлягає приватизації.

Відповідач звертався до Козелецької селищної ради з пропозицією щодо передачі протирадіаційного укриття №92922 у власність Козелецької селищної об`єднаної територіальної громади, проте Козелецька селищна рада відмовляється від прийняття протирадіаційного укриття №92922 до комунальної власності, оскільки приміщення знаходиться в занедбаному стані, підтоплюється каналізаційними водами, в наявності грибок, та відсутній аварійний вихід (а.с.68).

Вважаючи, що бездіяльність відповідача щодо неналежного утримання протирадіаційного укриття із обліковим номером №92922 є протиправною, захисна споруда потребує приведення у відповідність до вимог законодавства, позивач звернувся до суду.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно норм Закону України «Про прокуратуру» прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.

У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.

Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також послалася на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, згідно з яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема зазначив, що за змістом частини третьої статті 23 Закону № 1697-VІІ прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.

Так відповідно Кодексу цивільного захисту України, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, органи ДСНС не наділені повноваженнями щодо звернення до суду з позовами про зобов`язання привести захисну споруду у готовий до використання стан, а тому прокурор має, в даному випадку, повноваження на здійснення представництва в суді законних інтересів держави.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією держави-терориста російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указами Президента України № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, № 757/2022 від 07.11.2022, № 58/2023 від 06.02.2023, № 254/2023 від 01.05.2023, № 451/2023 від 26.07.2023, № 734/2023 від 06.11.2023, № 49/2024 від 05.02.2024, № 271/2024 від 06.05.2024, № 469/2024 від 23.07.2024 строк дії режиму воєнного стану продовжувався.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно статті 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Пунктом 11 частини першої статті 18 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень інших центральних органів виконавчої влади у сфері цивільного захисту належить організація та здійснення обліку об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту центральних органів виконавчої влади, а також суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб`єктів господарювання приватної форми власності, здійснення контролю за станом готовності таких об`єктів.

Частиною першою статті 20 вищевказаного Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно з частиною восьмою статті 32 вказаного Кодексу утримання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням та експлуатація таких об`єктів здійснюються їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі утримання та експлуатація споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел.

Частиною шостою статті 32 Кодексу цивільного захисту України визначено, що проектування, будівництво, пристосування i розміщення захисних споруд та об`єктів подвійного призначення здійснюються згідно з нормами, які розробляються відповідно до Закону України «Про будівельні норми».

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об`єктів до складу та виключення таких об`єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі - Порядку) визначено, що утримання об`єктів фонду захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності об`єктів фонду захисних споруд до використання за призначенням; балансоутримувачі - власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких перебувають об`єкти фонду захисних споруд (у тому числі ті, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації).

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Згідно із пунктом 11 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання об`єктів фонду захисних споруд у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об`єктів фонду захисних споруд, крім об`єктів, що мають перебувати в постійній готовності.

Строк приведення захисної споруди/споруди подвійного призначення в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди/споруди подвійного призначення, який не повинен перевищувати 24 години.

Після приведення в готовність об`єктів фонду захисних споруд вони повинні утримуватися та експлуатуватися в такому стані на весь час дії рішення щодо приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, виникнення надзвичайної ситуації, введення правого режиму надзвичайного стану та в особливий період.

Згідно із пунктом 12 Порядку заходи контролю за станом готовності об`єктів фонду захисних споруд спрямовані на визначення відповідності стану цих об`єктів вимогам законодавства, а також організацію, вжиття балансоутримувачами вичерпних заходів до усунення виявлених недоліків.

До основних заходів контролю за станом готовності належать комплексні, контрольні та позапланові обстеження об`єктів фонду захисних споруд відповідно до вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об`єктів фонду захисних споруд, затверджених МВС.

Контроль за станом готовності об`єктів фонду захисних споруд до використання за призначенням шляхом проведення комплексних, контрольних та позапланових обстежень здійснюється ДСНС та її територіальними органами разом з міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування з дотриманням таких вимог.

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за № 879/32331 споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до підпунктів 1 та 2 пункту 2 розділу VI Вимог Для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках, зокрема, у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - нагляд).

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

Згідно підпункту 9 пункту 2 Розділу VI Вимог за результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням.

Таким чином утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Даний позов спрямований на усунення порушень законодавства у сфері обороноздатності держави, забезпечення захисту цивільного (мирного) населення, особливо у питаннях підтримання колективних засобів захисту, якими є захисні споруди та інші місця можливого перебування людей для збереження їх життя та здоров`я у разі військової агресії.

Отже враховуючи вказане вище, суд зазначає, що відповідач зобов`язаний привести захисну споруду цивільного захисту (сховище), яке перебуває у нього на балансі, у придатний, для використання за цільовим призначенням, стан.

Аналогічний висновок викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 15.05.2019 у справі №820/4717/16.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позов в. о. керівника Козелецької окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління статистики у Чернігівській області у вигляді незабезпечення готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 92922, яке розташоване по вул. Соборності, 14 смт. Козелець, Чернігівського району Чернігівської області, до використання за призначенням відповідно до Вимог щодо тримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за № 879/32331.

Зобов`язати Головне управління статистики у Чернігівській області вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 92922, яке розташоване по вул. Соборності, 14 смт. Козелець, Чернігівського району Чернігівської області, за призначенням відповідно до Вимог щодо тримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за № 879/32331.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 12 листопада 2024 року.

Позивач: Виконуючий обов`язки керівника Козелецької окружної прокуратури Чернігівської області в інтересах держави (вул. Євгенія Лоскота, буд. 1, с-ще Козелець, Чернігівський район, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ - 02910114).

Відповідач: Головне управління статистики у Чернігівській області (вул. Гонча, буд. 37, м. Чернігів, Чернігівський район, Чернігівська область, 14000, код ЄДРПОУ - 02363072).

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (пр-т. Миру, буд. 190А, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ - 38590042).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123131875
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —620/8364/24

Рішення від 30.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 30.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні