ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2024 року Чернігів Справа № 620/6012/24
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Падій В.В.,
за участі секретаря Краснової О.Р.,
розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Корюківської окружної прокуратури до Корюківської міської ради, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Корюківська районна державна адміністрація, третя особа, що не заявляє самостійний вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Мрія» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Керівник Корюківської окружної прокуратури звернувся до суду з позовом до Корюківської міської ради, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Корюківська районна державна адміністрація, третя особа, що не заявляє самостійний вимог на предмет спору на строні відповідача - Приватно-орендне сільськогоспорадське підприємство «Мрія» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії та з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить:
- визнати протиправною бездіяльність Корюківської міської ради щодо: 1) невжиття заходів з проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді ПОСП «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004; 2) не визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі вказаних земельних ділянок; 3) не проведення нарахування орендної плати за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки виходячи з розміру нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі у області»;
-зобов`язати Корюківську міську раду вжити заходи щодо: 1) проведення робіт із проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді ПОСП «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004; 2) визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі вказаних земельних ділянок; 3) нарахування орендної плати за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки виходячи з розміру нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі у області.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 08.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Відповідачем поданий відзив на позов, в якому вважають заяву необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню та звертають увагу суду та сторін, що земельна ділянка, яка є предметом договору оренди, укладеного між Корюківською районною державною адміністрацією та ПОСП «Мрія» від 25.05.2004, не є сформованою та стосовно даної землі відсутня будь яка проектна документація.
Відповідачем подана відповідь на відзив на позов, в якій вказує, що відповідачу відомо про послідовність дій, які необхідно вчинити з метою забезпечення дотримання вимог земельного законодавства, проте жодних таких дій відповідач не вчиняє, чим проявляє протиправну бездіяльність.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 28.06.2024 позовну заяву керівника Корюківської окружної прокуратури - залишено без руху; встановлено позивачу п`ятиденний строк, з дня отримання зазначеної ухвали суду, для усунення недоліку поданої позовної заяви.
Ухвалою суду від 05.08.2024 продовжено розгляд справи №620/6012/24 за адміністративним позовом Керівника Корюківської окружної прокуратури до Корюківської міської ради, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Корюківська районна державна адміністрація, третя особа, що не заявляє самостійний вимог на предмет спору на строні відповідача - Приватно-орендне сільськогоспорадське підприємство «Мрія» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.Ухвалою суду від 16.08.2024 вирішено провести розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 11:00 год. 26.08.2024.Ухвалами суду від 10.09.2024, без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, приєднано заяву про зміну предмету позову; закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 14 год 30 хв 25.09.2024.
Учасники справи про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином, від представників прокуратури, відповідача та третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Корюківська районна державна адміністрація надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності; третя особа, що не заявляє самостійний вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Мрія» причини неявки суду не повідомила.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд враховує таке.
25.05.2004 між Корюківською районною державною адміністрацією (орендодавцем) та ПОСП «Мрія» (орендарем) укладено договір оренди землі (далі - Договір) за умовами якого ПОСП «Мрія» передано в строкове платне користування земельну ділянку для ведення лісового господарства, яка знаходиться на території Савинківської сільської ради, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га.
Відповідно до пункту 8 Договору його укладено на 25 років, згідно з пунктом 9 вказаного договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 1032,56 грн кожного року з урахуванням щорічної індексації.
Договір зареєстровано у Корюківському районному відділі Чернігівської регіональної філії центру ДЗК, про що у державному реєстрі земель внесено запис від 09.06.2004 №1.
Земельна ділянка, загальною площею 1032,56 га з 27.5.2021 є комунальною власністю Корюківської міської ради, що не оспорюється сторонами.
Прокурор вважаючи протиправною бездіяльність Корюківської міської ради щодо невжиття заходів з проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, не визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі вказаних земельних ділянок; не проведення нарахування орендної плати за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки виходячи з розміру нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі у області звернувся до суду за захистом інтересів держави.
Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає наступне.
Щодо невжиття Корюківською міською радою заходів з проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га суд зазначає таке.
Згідно статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); дата укладення та строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Статтею 1 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно статті 3 Закону України «Про оцінку земель» об`єктами оцінки земель є: територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, території оціночних районів та зон, земельні ділянки чи їх частини або сукупність земельних ділянок і прав на них, у тому числі на земельні частки (паї), у межах території України.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, плати за суборенду (у разі передачі в суборенду земельних ділянок державної власності, які орендуються акціонерним товариством, товариством з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, що утворилося шляхом перетворення державного підприємства, у постійному користуванні якого перебували такі земельні ділянки), втрат лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (стаття 5 Закону України «Про оцінку земель»).
Згідно статті 12 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, плати за суборенду (при передачі в суборенду земельних ділянок державної власності, які орендуються акціонерним товариством, товариством з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, що утворилося шляхом перетворення державного підприємства, у постійному користуванні якого перебували такі земельні ділянки).
Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (стаття 15 Закону України «Про оцінку земель»).
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.
Згідно пункту 289.1. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Судом встановлено, що нормативно грошову оцінку спірної земельної ділянки відповідачем не проведено, про що і не заперечується відповідачем, який у відзиві на позов, вказав, що спірна земельна ділянка не є сформованою та стосовно неї відсутня будь яка проектна документація.
Розмір орендної плати по договору оренди земельної ділянки, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, укладеного 25.05.2004 між Корюківською районною державною адміністрацією (орендодавцем) та ПОСП «Мрія» (орендарем), який становить 1032,56 грн відповідачем не переглядався, про що вказав представник відповідача у судовому засіданні, проте розмір орендної плати не відповідає нормам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
За таких обставин суд вважає, що Корюківська міська рада проявила протиправну бездіяльність щодо невжиття заходів з визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004, а отже позовна вимога в цій частині підлягає задоволенню.
Позовна вимога про зобов`язання Корюківську міську раду вжити заходи щодо проведення робіт із визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004 також підлягають задоволенню, оскільки є похідною від першої позовної вимоги, яка судом задоволена.
Судом встановлено, що розмір орендної плати за спірну земельну ділянку не відповідає вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, а тому суд вважає визнати протиправною бездіяльність Корюківської міської ради щодо не проведення нарахування орендної плати, за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004, відповідно до підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України та зобов`язати Корюківську міську раду вжити заходи щодо нарахування орендної плати, за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки, земельних ділянок загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004, відповідно до підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Проте в задоволенні позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Корюківської міської ради щодо про не проведення нарахування орендної плати за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки виходячи з розміру нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі у області та зобов`язати Корюківську міську раду вжити заходів щодо нарахування орендної плати за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки виходячи з розміру нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі у області суд відмовляє, оскільки такі вимоги не відповідають нормам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Щодо позовних вимог про не визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га суд зазначає наступне.
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, а також відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування врегульовані Законом України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій» (далі - Закон №858-IV).
Відповідно до статті 25 Закону № 858-IV документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Особливим видом такої документації є документація із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, - комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.
Згідно зі статтею 1 Закону № 858-IV документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо; технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Відповідно до статті 20 Закону № 858-IV землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі, зокрема, встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути). Заходи, передбачені затвердженою в установленому порядку документацією із землеустрою, є обов`язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, власниками землі, землекористувачами, у тому числі орендарями.
Питання розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) врегульоване нормами статті 55 Закону №858-IV.
Згідно із статтею 55 Закону №858-IV встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.
Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.
Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає:
а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;
б) пояснювальну записку;
в) матеріали топографо-геодезичних робіт;
г) кадастровий план земельної ділянки;
ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки;
д) відомості про встановлені межові знаки.
Згідно статті 79-1 Земельного кодексу формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
У разі встановлення (відновлення) меж земельних ділянок за їх фактичним використанням у зв`язку з неможливістю виявлення дійсних меж, формування нових земельних ділянок не здійснюється, а зміни до відомостей про межі земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру.
Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, в тому числі належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Судом встановлено, що межі земельної ділянки, загальною площею1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебуває у комунальній власності Корюківської міської ради в натурі не визначені, інвентаризація для визначення точного їх місця розташування, меж, розмірів не проведено, кількісні та якісні характеристики, необхідні для ведення земельного кадастру не встановлено, кадастровий номер не присвоєний, право комунальної власності не зареєстровано.
Вказане свідчить про неналежне виконання своїх повноважень відповідачем щодо даного питання, що призводить до порушення вимог земельного законодавства та сприяє безконтрольному використанню даної земельної ділянки, а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Корюківської міської ради щодо не визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004 та зобов`язання Корюківську міську раду вжити заходи щодо визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004 підлягають задоволенню за обгрунтованістю.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення адміністративного позову.
Стосовно інших посилань сторін, то суд зазначає, що згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Підстави для розподілу судових витрат згідно статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Корюківської міської ради щодо:
-невжиття заходів з визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004;
-не визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004;
- не проведення нарахування орендної плати, за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004, відповідно до підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Зобов`язати Корюківську міську раду вжити заходи щодо:
-проведення робіт із визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004;
-визначення в натурі (на місцевості) межовими знаками межі земельних ділянок, загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004;
- нарахування орендної плати, за відсутності проведеної нормативно грошової оцінки, земельних ділянок загальною площею 1032,56 га, в тому числі лісові землі 919,22 га, сіножаті 2,2 га, пасовища 77,14 га, болота 32,9 га, води 0,4 га, інші землі 0,7 га, що розташовані на території Савинківської сільської ради Корюківської об`єднаної територіальної громади та перебувають в оренді Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «Мрія» на підставі договору оренди від 25.05.2004, відповідно до підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 14 листопада 2024 року.
Позивач: Керівник Корюківської окружної прокуратури (вул. Шевченка, буд. 98, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область, 15300, код ЄДРПОУ - 02910114).
Відповідач: Корюківська міська рада (вул. Бульварна, буд. 6, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область, 15300, код ЄДРПОУ - 04061760).
Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Корюківська районна державна адміністрація (вул. Шевченка, буд. 60, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область, 15300, код ЄДРПОУ - 04061926).
Третя особа, що не заявляє самостійний вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Мрія» (с. Савинки, Корюківський район, Чернігівська область, 15360, код ЄДРПОУ - 30626558).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123132184 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні