Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
(заочне)
Справа №377/761/24
Провадження №2/377/418/24
19 листопада 2024 року Славутицький міський суд Київської області у складі головуючої судді Бабич Н.С., за участю секретаря судового засідання Гніденко Н.П., за відсутності учасників справи, розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в місті Славутичі в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення,
У С Т А Н О В И В:
12 вересня 2024 року позивач КП «Славутич-Водоканал» звернувся до суду з позовом, в якому, посилаючись на статті 19, 20, 21, 26 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» №1875-ІV від 03.10.2014, статті7,9,13,14 Закону України «Про житлово- комунальні послуги» №2189- VIII від 09.11.2017, статті 22, 48 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», статті 11,16, 257,509, 526,530, 610,629, 642 ЦК України, просив стягнути з ОСОБА_1 заборгованість за надані послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення станом на 01.08.2024 у розмірі 21236,11 грн та судові витрати по сплаті судового збору в сумі 3028,00 грн.
Позов обґрунтовано тим, що КП «Славутич-Водоканал» з 25.11.2016 відповідно до пункту 5 статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №1875-IV від 24.06.2004, пунктів 5, 6 статті 6 Закону України 14 Закону України «Про житлово- комунальні послуги» №2189- VIII від 09.11.2017є виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення. Провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення позивачем здійснюється на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 26.06.2017 №342. Починаючи з 2017 року, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення здійснюються на підставі договору, який був розроблений відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №1875-IV на основі типового договору. У травні 2021 року для співвласників багатоквартирного будинку, які не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір на виконання вимог частини п`ятої статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №2189-VІІІ і Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690, був розроблений публічний договір приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого відведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем). Пропозиція щодо укладення договору приєднання 2017 року та повідомлення про публічну пропозицію (оферту) про укладення публічного договору приєднання 2021 року були розміщені на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал». У квітні 2022 року була розроблена оновлена пропозиція про укладення договору та спрямована всім споживачам у вигляді публічного розміщення тексту договору приєднання (оферта) на офіційному інтернет-ресурсі КП «Славутич-Водоканал». 01 січня 2024 року на офіційному сайті КП «Славутич - Водоканал» опубліковано повідомлення про публічну пропозицію щодо укладення індивідуального договору про надання послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення зі змінами. Позивач також здійснює постійну діяльність з укладення договорів у письмовому вигляді на першу вимогу споживача. Відповідачка для укладення письмового договору про надання житлово-комунальних послуг з централізованого водопостачання холодної води та водовідведення до позивача не зверталась, однак споживала надані послуги, тим самим здійснюючі дії, які відповідно до частини другої статті 642 ЦК України є прийняттям запропонованих договорів. Квартира, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , належить на праві приватної власності ОСОБА_1 . Вказана квартира забезпечена технічною можливістю фактично отримувати/споживати комунальні послуги, оскільки будинок, в якому вона розташована, підключений до загальноміських систем водопостачання та водовідведення. За вказаною адресою не були встановлені індивідуальні засоби розподільчого вузла обліку води (лічильники), тому нарахування плати за воду за вказаною адресою проводилось згідно з діючими нормами споживання, з розрахунку кількості зареєстрованих за вказаною адресою осіб, тобто на 1 особу, як передбачено Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг №31 від 22.11.2018. Вказані послуги надавалися відповідачу постійно за тарифами, які встановлені уповноваженими органами, за нормами споживання на одну особу. Відповідачка від надання зазначених послуг не відмовлялася, будь-яких актів-претензій щодо неналежної якості послуг або відсутності послуг не надсилала. З аналізу платежів за надані послуги за адресою: АДРЕСА_2 , видно, що особовий рахунок № НОМЕР_1 відкритий на ОСОБА_1 . З 2019 року по особовому рахунку почала накопичуватися заборгованість, яка станом на 01.08.2024 склала 21236,11 грн, що свідчить про неналежне виконання відповідачкою прийнятих на себе зобов`язань.
Ухвалою судді від 08 жовтня 2024 року після виконання вимог, передбачених частиною шостою статті 187 ЦПК України, прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено судове засідання на 05 листопада 2024 року.
Ухвалою суду від 05 листопада 2024 року на підставі частини четвертої статті 223 ЦПК України відкладено судовий розгляд справи на 19 листопада 2024 року.
Відповідачка ОСОБА_1 повторно у призначене судове засідання не прибула, про дату, час і місце якого повідомлялась належним чином упорядку,передбаченому статтями 128-130ЦПК України, за адресою зареєстрованого місця проживання. Згідно з трекінгом поштових відправлень АТ «Укрпошта» рекомендований лист з повідомленням про вручення ( трек-номер 0600980162041), яким ОСОБА_1 направлялись судова повістка, копія позовної заяви з доданими документами, копія ухвали про відкриття провадження у справі та копія ухвали про відкладення розгляду справи, повернуто відправнику через відсутність адресата за вказаною адресою 10 листопада 2024 року, що відповідно до пункту 4 частини восьмої статті 128 ЦПК України є днем вручення відповідачці судової повістки. Відзив на позов відповідачка не подала, причини неявки не повідомила.
За наявності умов, передбачених статтями 280-282 ЦПК України, відповідно до ухвали суду від 19 листопада 2024 року, суд ухвалив заочне рішення у справі.
Згідно з частиною другою статті 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки в судове засідання не з`явились всі учасники справи.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що квартира, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , належить на праві приватної власності ОСОБА_1 на підставі договору купівлі продажу нерухомого майна від 22.06.2005, посвідченого приватним нотаріусом Хусалімовою Л.В., зареєстрованого в реєстрі за № 1355, право власності на яку зареєстровано 11.07.2005 за №5622391, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно КП «АРБ ССМ БТІ» та інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 14.08.2024 № 39087999 ( а.с. 52-55).
Згідно з пунктом 10 частини першої постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» № 807-ІХ від 17.07.2020 у Київській області утворено Вишгородський район (з адміністративним центром у місті Вишгород) у складі територій Вишгородської міської, Димерської селищної, Іванківської селищної, Петрівської сільської, Пірнівської сільської, Поліської селищної, Славутицької міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Рішенням Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області від 25 липня 2022 року № 628-13-УШ перейменовано об`єкти топономіки міста Славутича, зокрема, Московський квартал перейменовано у Поліський квартал.
Відповідно до інформації Управління адміністративних послуг виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області №15-08/1707 від 16.09.2024, яка надійшла до суду 08 жовтня 2024 року, за даними Реєстру Славутицької територіальної громади за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрована ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 15.07.2005 по теперішній час ( а.с. 67).
Як вбачається з матеріалів справи, будинок АДРЕСА_3 підключений до загальноміських систем централізованого водопостачання та водовідведення.
Виходячи з викладеного, ОСОБА_1 , як власник квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , є споживачем послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з особовим рахунком № НОМЕР_1 .
За положеннями статей 319, 322 ЦК України власність зобов`язує. Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Комунальне підприємство «Славутич Водоканал» відповідно до частини п`ятої статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», рішення Славутицької міської ради Київської області від 08.07.2016 №278-15-VІІ, рішення Славутицької міської ради Київської області від 25.11.2016 № 429-18-VІІ, рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області №430 від 28.07.2017, є єдиним постачальником послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на території міста Славутича з 01.08.2017 (а. с. 8-10).
Пунктом 2.1 Статуту КП «Славутич-Водоканал» в редакції, затвердженій рішенням Славутицької міської ради 30.06.2023 №849-19-VІІІ, передбачено, що підприємство створене з метою забезпечення виконання міських та загальнодержавних заходів з реформування, розвитку та утримання житлово-комунального господарства, здійснення діяльності в сфері централізованого водопостачання та водовідведення, іншої господарської діяльності (а. с. 13-18).
Провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення позивачем здійснюється на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації №342 від 26 червня 2017 року «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування та постачання теплової енергії» (а. с. 12).
Правовідносини,які виниклиміж сторонамиу данійсправі,регулюються Цивільнимкодексом України,Законом України«Про питнуводу,питне водопостачаннята водовідведення»,Законом України«Про житлово-комунальніпослуги» від24.06.2004№1875-IV,вредакції,чиннійначас виникненняспірнихправовідносин,ЗакономУкраїни«Прожитлово-комунальніпослуги»від09.11.2017№2189-VІІІ,якийвведенийвдію з01травня 2019року,Правилами наданняпослуг зцентралізованого опалення,постачання холодноїта гарячоїводи іводовідведення,затвердженими постановоюКабінетуМіністрів Українивід21.07.2005№630,якідіяли начас виникненняспірних правовідносин, Правилами надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 №690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2022 № 85).
Відповідно до частини першої статті 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини (пункт 1 частини другої).
Згідно з частиною першоюстатті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875- ІV(далі -Закон № 1875- ІV), чинного на час виникнення спірних відносин, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Як зазначено у частині сьомій статті 26 вказаного Закону, договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що укладається виконавцем із споживачем - фізичною особою, яка не є суб`єктом господарювання, є договором приєднання.
За змістом частини першої статті 634 ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Згідно з частиною першою статті 641ЦКУкраїни пропозиціюукластидоговір(оферту)можезробитикожнаізсторінмайбутньогодоговору. Пропозиціяукластидоговір маєміститиістотні умовидоговоруівиражати намірособи,якаїїзробила,вважатисебезобов`язаноюуразіїїприйняття. Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису.
Відповідно до частин першої і другої статті 642ЦКУкраїни відповідьособи,якійадресованапропозиція укластидоговір,проїїприйняття(акцепт)повиннабутиповноюібезумовною. Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідно до вказаних у пропозиції умов договору (відвантажила товари, надала послуги, виконала роботи, сплатила відповідну суму грошей тощо), яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказане в пропозиції укласти договір або не встановлено законом.
Отже, за змістом даних норм відповідь особи про прийняття пропозиції укласти договір - акцепт повинна бути повною і беззастережною. В такому випадку особа, яка зробила пропозицію укласти договір (оферту), у разі беззастережного акцепту цієї пропозиції його адресатом, автоматично стає стороною в договірному зобов`язанні.
За загальним правилом мовчання не є акцептом, якщо інше не випливає із закону, звичаю ділового обороту або з колишніх ділових відносин сторін. Мовчання можна вважати акцептом лише тоді, коли це прямо передбачено договором або законом.
Згідно із статтею 205ЦКУкраїни правочинможевчинятисяусноабовписьмовій(електронній)формі.Сторонимаютьправообиратиформу правочину,якщоіншене встановленозаконом. Правочин,дляякогозакономне встановленаобов`язковаписьмова формавважається вчиненим,якщоповедінкасторінзасвідчуєїхнюволюдонастання відповіднихправовихнаслідків. У випадках, встановлених договором або законом, воля сторони до вчинення правочину може виражатися її мовчанням.
Закон №1875- ІV покладав на споживача обов`язок укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору, та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом (пункти 1 і 5 частини третьої статті 20 Закону).
Наведені приписи закону свідчать про обов`язковість договору про надання житлово-комунальних послуг для споживача та неможливість останнього відмовитись від укладання договору, а сам договір є укладеним з моменту, коли споживач акцептував пропозицію офертанта повністю та без застережень або у вигляді конклюдентних дій прийняв оферту, або за умови передбачення такого у договорі або законі не висловив заперечень проти договору у формі мовчання.
Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 11.11.2019 у справі № 646/834/17, де скасовуючи судові рішення про відмову у стягненні боргу за надані комунальні послуги та ухвалюючи нове рішення про задоволення позову, Верховний Суд зазначив, що надавач послуг опублікував в газеті у якості пропозиції (оферти) для підписання споживачами публічний договір про надання комунальних послуг, а тому з огляду на те, що відповідач протягом місяця з дня публікації не направив свою письмову відмову укласти договір, то він вважається таким, що прийняв пропозицію позивача про укладення договору. При цьому Верховний Суд керувався тим, що на фізичних осіб покладено законодавчий обов`язок укласти договір та вносити плату за користування послугами, а тому у випадку відсутності прийняття оферти шляхом погодження на укладання договору про надання послуг або конклюдентних дій, які свідчать про прийняття пропозиції, таке прийняття може бути також у вигляді мовчання.
Пунктом 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, які діяли на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Як зазначено у пункті 18 вказаних Правил, розрахунковим періодом для оплати послуг, якщо інше не визначено договором, є календарний місяць. Оплата послуг здійснюється не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем), якщо договором не встановлено інший строк.
Типовий договір про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 № 933), яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, і був розміщений на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir в березні 2017 року (а. с. 29-31).
Відповідно до частини четвертої статті 29 Закону № 1875- ІV процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.
Протягом місяця з дня розміщення позивачем на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) відповідач ОСОБА_2 , як споживач вказаних послуг за адресою: АДРЕСА_2 , свою відмову укласти договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення у письмовому вигляді не направив, а тому вважається таким, що прийняв пропозицію позивача щодо укладення вищевказаного договору.
Виходячи іззміступункту7статті26Закону № 1875-ІV,вказанийдоговірє договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641, 642ЦКУкраїни наневизначенийстрокшляхомприєднанняспоживачадоумовцьогодоговору.
01 травня 2019 року набув чинності та був ведений в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VІІІ (далі Закон- № 2189-VІІІ).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Закону №2189-VІІІ до житлово-комунальних послуг належать, зокрема, комунальні послуги - послуги з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
Згідно зчастиноюпершоюстатті10Закону№2189-VІІІ ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Як зазначено у частині першій статті 12 Закону №2189-VІІІ, надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
За змістом частини другої вказаної статті договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).
Частиною першою статті 13 Закону № 2189-VІІІ передбачено, що договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.
Відповідно до частини третьої цієї статті договір про надання комунальних послуг укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
Як вбачається з частини четвертої статті 13Закону №2189-VІІІ,з пропозицієюпро укладання договору пронадання комунальнихпослуг абопро внесеннязмін донього (крім індивідуальних договорів,укладених відповіднодо частинип`ятої цієїстатті)може звернутися будь-якасторона,надавши письмоводругій стороніпроект відповідного договору (змін до нього), складений згідноз типовимдоговором. Якщопротягом 30днів після отримання проекту договору (зміндо нього)виконавець комунальноїпослуги,який одержав проект договору (зміндо договору)від споживача(іншоїособи,яка відповіднодо договору або закону укладає такийдоговір вінтересах споживача),не повідомивпро свою відмову від укладання договору(внесеннязмін)та ненадав своїхзаперечень або протоколу розбіжностей до нього і прицьому неприпинив наданнякомунальної послугицьому споживачу (або в інший спосіб засвідчивсвою волюдо наданнявідповідної комунальної послуги споживачу), договір (змінидо нього)вважається укладениму редакції, запропонованій споживачем(іншою особою,яка відповіднодо договоруабо закону укладає такий договір в інтересах споживача),якщо іншене передбаченоцим Законом. Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.
За змістом частини п`ятої статті 13 Закону № 2189-VІІІ у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.
Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.
Відповідно до пункту 3 розділу VІ Прикінцевих та Перехідних положень Закону №2189-VІІІ договорипро наданнякомунальних послуг,укладені довведення вдію цього Закону, зберігають чинністьна умовах,визначених такимидоговорами,до датинабрання чинності договорами пронадання відповіднихкомунальних послуг,укладеними за правилами, визначеними цимЗаконом. У разі якщо договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
31 травня 2021 року на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir розміщено повідомлення про публічну пропозицію (оферту) про укладення публічного договору приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення та опубліковано публічний договір приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (а. с. 32-34).
Матеріали справи не містять доказів, які б підтверджували, що співвласники багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , в якому знаходиться квартира АДРЕСА_4 , власником якої є відповідачка, де вона зареєстрована та проживає, протягом 30 днів з дня опублікування тексту публічного договору приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та уклали відповідний договір з іншим виконавцем комунальної послуги.
Шляхом фактичного споживання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення ОСОБА_1 приєдналася до умов зазначеного договору про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого, який діяв до 01 травня 2022 року.
01 квітня 2022 року КП «Славутич-Водоканал» як виконавець послуг з централізованого водопостачаннятацентралізованого водовідведення на офіційному веб-сайті підприємства https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir проінформувало споживачів про можливість обрання моделей договірних відносин та опублікувало типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (а. с. 35-40).
01 січня 2024 року КП «Славутич-Водоканал» опублікувало на офіційному веб-сайті підприємства https://vodaslav.com.ua повідомлення про публічну пропозицію щодо укладення індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення із змінами ( а.с. 41-46).
Відповідно до пункту 5 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690, послуги надаються споживачу згідно з умовами типового договору про надання послуг, що укладається з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - договір), та вимогами цих Правил.
Положеннями пункту14 цих Правил передбачено, що надання послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
З урахуванням наведених положень Закону № 2189-VІІІ, Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690, суд дійшов висновку, що з 01 травня 2022 року вважається укладеним індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, який розміщений на офіційному веб-сайті КП «Славутич-Водоканал», між виконавцем послуг КП «Славутич-Водоканал» та відповідачкою, оскільки протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті виконавця послуг співвласники багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , в якому знаходиться квартира АДРЕСА_5 , власником якої є відповідачка, де вона зареєстрована та проживає, співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з іншим виконавцем.
Відповідно до пункту 1 Типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Комунального підприємства «Славутич-Водоканал», розміщеного на офіційному веб-сайті https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir,цейдоговірєпублічнимдоговором приєднання,щоукладаєтьсязметоюнаданняпослугз централізованого водопостачання та централізованого водовідведення індивідуальному споживачу. Цей договір укладається сторонами з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України.
В пункті 2 Типового індивідуального договору зазначено, що даний договір вважається укладеним через 30 днів з моменту розміщення на https://vodaslav.com.ua/.
Згідно з пунктом 5 Типового індивідуального договору фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема, надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток до договору), сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуги.
Пунктом 6 Типового індивідуального договору передбачено, що виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, в строки і на умовах, визначених цим договором.
Відповідно до пункту 33 Типового індивідуального договору розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитих послуг є календарний місяць. Плата за абонентське обслуговування та плата за послуги нараховується щомісяця. Початок і закінчення розрахункового періоду для розрахунку розміру плати за абонентське обслуговування завжди збігаються з початком і закінченням календарного місяця відповідно.
Як вбачається з пункту 35 Типового індивідуального договору, споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього числа місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиті послуги.
Фактом приєднання споживача ОСОБА_1 до умов договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (акцептування договору) є вчинення споживачем дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема, факт отримання послуг.
Згідно з інформаційною довідкою КП «Славутич-Водоканал» за особовим рахунком НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , не встановлені лічильники, тому нарахування споживання холодного водопостачання та водовідведення проводилося за нормами споживання на 1 особу (а.с.50).
Довідкою про нарахування та оплату за послуги холодного водопостачання і водовідведення за адресою: АДРЕСА_6 від 26.08.2024 №439, розрахунком нарахування і оплати за послуги холодного водопостачання та водовідведення за вказаною адресою з особовим рахунком № НОМЕР_1 підтверджено нарахування за надані послуги з 31 серпня 2017 року по 31 липня 2024 року та часткова їх оплата (а. с. 47-49).
Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що надаються населенню суб`єктом господарювання, який є виконавцем цих послуг, встановлені рішеннями виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області № 224 від 10.05.2017, № 581 від 12.10.2017, № 109 від 22.02.2018, № 417 від 14.06.2018, № 12 від 24.01.2019, № 213 від 28.05.2021, № 377 від 18.11.2022 (а. с. 21-28).
Пунктом 5 частини третьої статті 20 Закону № 1875-ІV на споживача покладено, зокрема, обов`язок оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Обов`язок оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами, покладено на споживача і пунктом 5 частини другої статті 7 Закону № 2189-VІІІ.
Пунктом 1частинидругоїстатті22ЗаконуУкраїни«Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» передбачено,щоспоживачіпитноїводизобов`язані своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.
Згідно із статтею 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до положень частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно із частиною другою статті 530 ЦК України якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
За змістом статті 629ЦКУкраїни договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до частини першої статті 901, частини першої статті 903ЦКУкраїни за договором про надання послуг однасторона (виконавець)зобов`язуєтьсяза завданням другої сторони (замовника)надати послугу, яка споживаєтьсяв процесівчинення певноїдії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо іншене встановленодоговором. Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Як видно із довідки про нарахування та оплату за послуги холодного водопостачання та водовідведення, розрахунку нарахування та оплати за послуги холодного водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , станом на 01 серпня 2024 року за період з 31 серпня 2017 року по31липня 2024 року виникла заборгованість в сумі 21236,11 грн ( а.с. 47-48).
Враховуючи наведене, суд погоджується з правомірністю нарахованої заборгованості за надані послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , за період з 31 серпня 2017 року по31липня 2024 року, що становить 21236,11 грн, та вважає за необхідне задовольнити позов у повному обсязі, та стягнути з відповідачки на користь позивача вказану заборгованість.
За змістом частини першої статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до платіжної інструкції № 1477 від 06.09.2024 позивач сплатив судовий збір в сумі 3028,00 грн, який зарахований до спеціального фонду Державного бюджету України ( а. с. 1,2).
Оскільки суд дійшов висновку про задоволенню позову, то за правилами частини першої статті 141 ЦПК України підлягає стягненню з відповідачки на користь позивача судовий збір в сумі 3028,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 258, 263-265, 280-282 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області заборгованість за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в сумі 21236 (двадцять одна тисяча двісті тридцять шість) гривень 11 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користьКомунального підприємства «Славутич-Водоканал» Славутицької міськоїради Вишгородськогорайону Київської області судові витрати посплаті судовогозбору всумі 3 028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Заочне рішення може бути оскаржено позивачем в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його складення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Учасники справи:
Позивач Комунальне підприємство «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, код ЄДРПОУ 40972700, місцезнаходження: Київська область, Вишгородський район, місто Славутич, Київський квартал, будинок №10.
Відповідач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .
Повне заочне рішення судускладено 19 листопада 2024 року.
Суддя Н. С. Бабич
Суд | Славутицький міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123135848 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них про стягнення плати за користування житлом |
Цивільне
Славутицький міський суд Київської області
Бабич Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні