Провадження № 3/243/2975/2024
Справа № 243/5428/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2024 року м. Слов`янськ
Суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області Агеєва О. В., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого на посаді голови Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (код ЄДРПОУ 36368781), зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративних правопорушень передбачених ст. ст. 212-21, 212-21 КУпАП, -
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 , будучи головою Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 , юридична адреса: Донецька область, Краматорський район, м. Слов`янськ, вул. Генерала Батюка, 8), у Звіті за 2022 рік та у Звіті за 2023 рік не подав відомості про наявність Київської обласної організації (код ЄДРПОУ 36806991) та відповідно не подано Звіти такої місцевої організації за 2022 рік та 2023 рік, чим порушив вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
Орім того, ОСОБА_1 , будучи головою Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 , юридична адреса: Донецька область, Краматорський район, м. Слов`янськ, вул. Генерала Батюка, 8), не подав звіти політичної партії «Діти війни «Народна партія України» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року та ІІ квартал 2024 року, чим порушив вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
Відносно ОСОБА_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення №50-33/8 від 25 червня 2024 року за ст. 112-21 КУпАП, та протокол про адміністративне правопорушення №50-33/253 від 12 вересня 2024 року за ст. 112-21 КУпАП, в яких останньому під підпис були роз`яснені права особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КУпАП, та положення статті 63 Конституції України. Заяв чи клопотань від нього не надійшло.
Згідно із ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
У зв`язку з чим, на підставі вимог ст. 36 КУпАП, дані матеріали підлягають об`єднанню в одне провадження.
ОСОБА_1 в судове засідання на розгляд справи не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, однак не вжив заходів для явки до суду, письмових заперечень проти протоколу та клопотань про перенесення судового засідання не подавав. При цьому, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово наголошував на тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки (справа "Каракуця проти України").
За таких обставин, з метою дотримання вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, а також приймаючи до уваги скорочені строки розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 277 КУпАП та те, що участь особи при розгляді даної категорії справ не є обов`язковою, суд вважає за можливе розглядати справу за відсутності ОСОБА_1 ..
В судовомузасіданні поепізоду щодоне поданнявідомостей пронаявність Київськоїобласної організації(кодЄДРПОУ 36806991)та не подання Звітів такої місцевої організації за 2022 рік та 2023 рік, досліджені такі докази:
протокол проадміністративне правопорушення№50-33/8від 25червня 2024рокускладений уповноваженою посадовою особою у встановленому законом порядку, згідно із яким, ОСОБА_1 , будучи головою Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 , юридична адреса: Донецька область, Краматорський район, м. Слов`янськ, вул. Генерала Батюка, 8), у Звіті за 2022 рік та у Звіті за 2023 рік не подав відомості про наявність Київської обласної організації (код ЄДРПОУ 36806991) та відповідно не подано Звіти такої місцевої організації за 2022 рік та 2023 рік, чим порушив вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 20 лютого 2024 року за кодом 296159398647, згідно із яким Партією зареєстровано місцеву організацію, яка набула статусу юридичної особи в установленому порядку, а саме: Київська обласна організація політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), місцем реєстрації якої є АДРЕСА_2 ;
звіт Партії за 2022 рік, який подано до Національного агентства через Реєстр 19 лютого 2024 о 13:53 годині (унікальний ідентифікатор Звіту- 6c02ad20-cfld-l lее-8847-316909bdf249), та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, головою Комісії з припинення Партії ОСОБА_1 відповідно до якого Партією не відображено відомості про наявність Київської обласної організації (код ЄДРПОУ 36806991);
звіт Партіїза 2023рік подано 21лютого 2024о 09:11(унікальнийідентифікатор Звіту-5eeeebf0-d088-llee-a478-6126d3bbe2ef)та підписано,шляхом накладаннякваліфікованого електронногопідпису,головою Комісіїз припиненняПартії ОСОБА_1 відповідно до якого Партією не відображено відомості про наявність Київської обласної організації (код ЄДРПОУ 36806991);
висновки про результати перевірки Звітів Партії за 2022 рік та 2023 рік від 16 травня 2024 № 296 та № 301, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 17 травня 2024 № 118/24, які опубліковано на офіційному веб сайті Національного агентства, та відповідно до яких виявлені порушення було зафіксовано.
лист-звернення від 26 липня 2021 № 07/59980/21 відповідно до якого Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії, а також копію документу шо підтверджує його повноваження - копія Протоколу другого етапу установчого з`їзду політичної партії «Діти війни «Народна партія України» від 07 лютого 2009 року;
рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 жовтня 2022 року, згідно із яким у справі № 640/2919/20 анульовано реєстрацію політичної партії «Діти війни «Народна партія України»,
лист від 15 квітня 2024 вих. № 13/24 за підписом колишнього Голови з припинення ОСОБА_1 , згідно із яким повідомлено, що реєстрація партії «Діти війни «Народна партія України» анульована, партія ліквідована відповідно до рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2022 року у справі № 640/2919/20. У зв`язку з ліквідацією всі осередки партії припинили свою діяльність. Рішення виконано;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 19 лютого 2024 за кодом 535545237085, згідно із яким внесено відомості ОСОБА_1 як голови Комісії з припинення політичної партії «Діти війни» Народна партія України».
В судовому засіданні по епізоду щодо не подання звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року та ІІ квартал 2024 року досліджені такі докази:
протокол про адміністративне правопорушення №50-33/253 від 12 вересня 2024 року складеного уповноваженою посадовою особою у встановленому законом порядку, згідно із яким ОСОБА_1 , будучи головою Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 , юридична адреса: Донецька область, Краматорський район, м. Слов`янськ, вул. Генерала Батюка, 8), не подав звіти політичної партії «Діти війни «Народна партія України» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року та ІІ квартал 2024 року, чим порушив вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП;
роздруківка Списків політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі - Списки), розміщений на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/82675/, https://nazk.gov.ua/uk/82938/ серед яких є політична партія «Діти війни «Народна партія України»;
рішення державного реєстратора від 16 серпня 2023 № 223/194, згідно із яким проведено державну реєстрацію рішення про припинення Політичної партії «Діти війни» Народна партія України» у зв`язку з анулюванням реєстраційного свідоцтва Партії на підставі рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2022 року у справі № 640/2919/20 та визначено головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) Голову Партії ОСОБА_1 ;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно із яким визначено повноваження ОСОБА_1 як голови Комісії з припинення політичної партії «Діти війни» Народна партія України»;
копія листа ОСОБА_1 від 03 липня 2024 вх. 15/24, згідно із яким останній повідомив, що згідно з рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2022 року № 640/2919/20 реєстрація партії «Діти війни» Народна партія України» анульована. Рішення суду виконано. Партія ліквідована. Політичною партією «Діти війни» Народна партія України» не подано звіт за І квартал 2024 року до Національного агентства через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, оскільки реєстрація партії анульована, партія ліквідована. Також, зазначено, шо ОСОБА_2 не є головою комісії з припинення політичної партії «Діти війни» Народна партія України», оскільки термін дії повноважень голови комісії з припинення закінчився;
копія наказу Національного агентства «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24» від 24.05.2024 № 127/24;
копія листа Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу від 26.06.2024 № 50-20/46654-24;
роздруківка з вебсайту Укрпошти за трек-номером 0600274248103 листа від 26.06.2024 № 50-20/46654-24;
копія листа Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу від 05.09.2024 № 50-20/64511-24;
роздруківка з вебсайту Національного агентства щодо повідомлення про дати, на які ОСОБА_1 запрошено для надання пояснень та складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Суд, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходить до такого висновку.
Відповідно до статей 245, 251, 252, 280, 283 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідно із ч. 1 ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Згідно із ст. 3 ЗУ «Про політичні партії в Україні», політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до диспозиції ст. 212-21 КУпАП, встановлена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Стаття 212-21 КУпАП є бланкетною, тобто такою, що не називаючи конкретних ознак правопорушення або називаючи лише їх частину, відсилає для встановлення змісту ознак правопорушення до інших нормативних актів.
Частиною 9 ст. 17 ЗУ «Про Політичні партії в Україні» визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Згідно з п.п. 1, 2 розділу II, п.п. 1, 8, 9 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.
Відповідно до п. 3 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до 10 травня, а за II квартал - до 09 серпня наступного за звітним періодом року.
Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про політичні партії в Україні», політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з`їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з`їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі. Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) політичної партії з дня внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не може бути скасовано політичною партією.
Ст. ст. 12, 13, 14, 15, 16 та частиною 1 статті 27 КУпАП встановлено, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові та юридичні особи.
Системний аналіз норм глави 2 «Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність» та ст. 27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.
Суд зазначає, що повноваження ОСОБА_1 , як голови Комісії з припинення політичної партії «Діти війни «Народна партія України», підтверджується рішенням державного реєстратора від 16 серпня 2023 року № 223/194 та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, такі відомості не змінені та не скасовані, а тому саме він несе відповідальність за виявлені порушення.
З огляду на викладене, положення ч. 3 ст. 23 Закону не звільняють політичну партію після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення про анулюванням реєстраційного свідоцтва Партії, реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) такої політичної партії від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 цього Закону.
Оцінивши наведені докази в їх сукупності, враховуючи обставини вчинених правопорушень, особу порушника, ступінь його вини, суд приходить до переконання, що ОСОБА_1 слід визнати винним у вчиненні вказаних адміністративних правопорушень та з урахуванням приписів ст. 36 КУпАП, накласти на нього адміністративне стягнення, в межах санкції статті 212-21 КУпАП, у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян в сумі 5 100 грн..
Крім того, відповідно до положень ст.40-1 КУпАП та ст. 4 Закону України «Про судовий збір», з ОСОБА_1 підлягає стягненню також судовий збір в дохід держави.
На підставі наведеного, керуючись Кодексом України про адміністративні правопорушення, ЗУ «Про запобігання корупції», ЗУ «Про політичні партії в Україні», -
ПОСТАНОВИЛА:
Об`єднати в одне провадження справи про адміністративні правопорушення передбачені ст. 212-21, та ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 , а саме: провадження: 3/243/2975/2024, та 3/243/4449/2024 присвоївши об`єднаному провадженню № 3/243/2975/2024 (справа № 243/5428/24).
Визнати ОСОБА_1 , винним у скоєнні правопорушень, передбачених ст.ст. 212-21 КУпАП та на підставі ст. 36 КУпАП піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. на рахунок отримувача: UA488999980313020106000005658, Казначейство України (ЕАП), код платежу 21081100, ЄДРПОУ 37967785, МФО 899998, одержувач платежу Донецьке ГУК/Слов`янська МТГ/21081100.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір на користь держави у сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. на рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, отримувач коштів ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету22030106.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. На підставі ч. 2 ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу у вищенаведений строк, у порядку примусового виконання постанови стягується подвійний розмір штрафу, що складає 10200 грн. 00 коп..
Скаргу на постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до Дніпровського апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання 3 (три) місяці.
Суддя Слов`янського
міськрайонного суду
Донецької області Олена Володимирівна Агеєва
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123136877 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Агеєва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні