Ухвала
від 13.11.2024 по справі 904/1166/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

13.11.2024м. ДніпроСправа № 904/1166/24

За заявою Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей з грошовими вимогами в загальній сумі 58 398 056,00 грн

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ"(49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340)

Суддя Соловйова А.Є.

Секретар судового засідання Товстоп`ятка В.В.

Представники:

від кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей: Зайченко Ю.В., довіреність б/н від 18.11.2021

ліквідатор: Пархоменко Т.В., посвідчення №387 від 28.02.2013

СУТЬ СПРАВИ:

Акціонерне товариство "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "ЕВЕРЕТТ" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340).

Ухвалою суду від 09.04.2024 відкрито провадження за заявою Акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "ЕВЕРЕТТ" у справі №904/1164/24 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340). Визнано грошові вимоги Акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "ЕВЕРЕТТ" в сумі 94 180,00 грн (судовий збір за подання заяви, авансування винагороди арбітражного керуючого) - 1 черга задоволення вимог кредиторів, 42 810 259,77 грн (32 316 329,84 грн - основна заборгованість, 10 493 929,93 грн - відсотки за користування позикою) - 4 черга задоволення вимог кредиторів. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів (зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію, згідно зі ст.41 Кодексу України з процедур банкрутства. Введено процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів до 26.09.2024. Призначено розпорядником майна боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) арбітражного керуючого Пархоменко Тетяну Вікторівну (свідоцтво №387 від 28.02.2013) (49044, м. Дніпро, бул. Катеринославський, 2, офіс 610).

На виконання ухвали суду від 09.04.2024, господарський суд 10.04.2024 опублікував оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за №72950 від 11.04.2024 про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340).

Постановою Господарського суду Дніпропетровської області від 25.06.2024 припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340). Припинено повноваження арбітражного керуючого Пархоменко Тетяни Вікторівни (свідоцтво №387 від 28.02.2013) (49044, м. Дніпро, бул. Катеринославський, 2, офіс 610), як розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ". Визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 12 місяців, до 25.06.2025. Призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) арбітражного керуючого Пархоменко Тетяну Вікторівну (свідоцтво №387 від 28.02.2013) (49044, м. Дніпро, бул. Катеринославський, 2, офіс 610).

26.07.2024 від Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшла заява б/н від 26.07.2024 з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в загальній сумі 58 398 056,00 грн, з яких 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника.

Ухвалою суду від 31.07.2024 прийнято до розгляду заяву Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей б/н від 26.07.2024 з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в загальній сумі 58 398 056,00 грн, з яких 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника в судовому засіданні на 20.08.2024 о 12:20 год.

19.08.2024 ліквідатором подано повідомлення вих.№01-32/58-08 від 16.08.2024 про розгляд грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, в якому ліквідатор визнав грошові вимоги кредитора частково.

19.08.2024 ліквідатором подано повідомлення вих.№01-32/57-08 від 16.08.2024 про розгляд грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

Суд долучив подані документи до матеріалів справи.

У судове засідання, призначене на 20.08.2024, з`явився ліквідатор.

У судовому засіданні, призначеному на 20.08.2024 в режимі відеоконференції приймав участь представник кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

З метою виконання завдань господарського судочинства та дотримання його основних засад, для належного з`ясування обставин щодо розміру заборгованості, а також для надання можливості представнику Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надати додаткові пояснення на повідомлення арбітражного керуючого Пархоменко Т.В. про розгляд грошових вимог, у судовому засіданні, призначеному на 20.08.2024, оголошено перерву до 28.08.2024 на 11:40 год.

У судове засідання, призначене на 28.08.2024, з`явився ліквідатор.

У судовому засіданні, призначеному на 28.08.2024 в режимі відеоконференції приймав участь представник кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

З метою виконання завдань господарського судочинства та дотримання його основних засад, для належного з`ясування обставин щодо розміру заборгованості, а також для надання можливості Господарському суду Дніпропетровської області та ліквідатору Пархоменко Т.В. отримати та ознайомитись із додатковими поясненнями представника Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, у судовому засіданні, призначеному на 28.08.2024, оголошено перерву до 17.09.2024 на 12:40 год.

28.08.2024 від кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшли заперечення б/н від 28.08.2024 стосовно відхилення кредиторських вимог.

02.09.2024 від кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшла заява про уточнення розміру грошових вимог, з якої вбачається, що розмір грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей було збільшено та складає 61 809 276,15 грн, з яких: 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника.

Суд долучив подані документи до матеріалів справи.

В зв`язку з перебуванням судді Соловйової А.Є. у відрядженні в період з 17.09.2024 по 20.09.2024, судове засідання, призначене на 17.09.2024, не відбулось.

Ухвалою суду від 11.09.2024 призначено розгляд заяви Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей б/н від 26.07.2024 з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в загальній сумі 61 809 276,15 грн, з яких: 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника в судовому засіданні на 01.10.2024 о 12:40 год.

30.09.2024 від ліквідатора надійшло уточнене повідомлення б/н від 30.09.2024 про розгляд грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, в якому ліквідатор частково визнає грошові вимоги кредитора, які виникли як заборгованість зі сплати за ліцензії з віднесенням 29 520 000,00 грн (заборгованість зі сплати за ліцензії) - до 4 черги задоволення вимог кредиторів, в сумі 6 056,00 грн (судовий збір за подання заяви) - до 1 черги задоволення вимог кредиторів. Грошові вимоги кредитора заявлені, відповідно до заяви про уточнення вимог кредитора по справі №904/1166/24 за вих.№107/15 від 02.09.2024, а саме інфляційні витрати в сумі 1 748 139,00 грн та 3% річних в сумі 1 663 081,15 грн ліквідатором відхилені.

01.10.2024 від кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшло клопотання б/н від 01.10.2024 про відкладення розгляду справи у зв`язку з зайнятістю представника кредитора в іншій справі.

Суд долучив подані документи до матеріалів справи.

У судове засідання, призначене на 01.10.2024, учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Ухвалою суду від 01.10.2024 відкладено розгляд заяви Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей б/н від 26.07.2024 з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в загальній сумі 61 809 276,15 грн, з яких: 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника в судовому засіданні на 23.10.2024 о 11:20 год.

22.10.2024 від кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшло заперечення б/н від 21.10.2024 на уточнене повідомлення про розгляд грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

23.10.2024 від Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей надійшло клопотання б/н від 22.10.2024 про відкладення розгляду справи.

Суд долучив подані документи до матеріалів справи.

У судове засідання, призначене на 23.10.2024, учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Ухвалою суду від 23.10.2024 відкладено розгляд заяви Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей б/н від 26.07.2024 з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в загальній сумі 61 809 276,15 грн, з яких: 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних, 6 056,00 грн - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника в судовому засіданні на 13.11.2024 об 11:20 год.

У судове засідання, призначене на 13.11.2024, з`явився ліквідатор.

У судовому засіданні, призначеному на 13.11.2024, в режимі відеоконференції приймав участь представник кредитора Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника кредитора, ліквідатора, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

31.05.2021 КРАІЛ було прийнято рішення № 313 «Про видачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів» і після отримання документа, що підтверджує внесення плати за перший рік дії ліцензії 04.06.2021 видано ліцензію.

Відповідно до рішень КРАІЛ від 09.06.2021 №347, від 17.06.2021 № 369, від 17.06.2021 №370, від 29.06.21 № 389, від 18.08.2021 № 508, від 29.10.2024 № 691 були видані ліцензії на гральні автомати.

Пунктом 6 частини першої статті 51 Закону передбачено, що підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є несплата або прострочення здійснення плати за ліцензію понад два місяці.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України відповідно до указу Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» з 24.02.2022 в Україні введено правовий режим воєнного стану.

Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 18 березня 2022 року №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі Постанова № 314).

Пунктом 1 Постанови № 314 зокрема було визначено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб`єктами господарювання на підставі подання до Міністерства економіки, а суб`єктами господарювання, що здійснюють охоронну діяльність, - до Міністерства внутрішніх справ, декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

При цьому, в додатку 2 до Постанови 314 «Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану» був зазначений вид діяльності «Діяльність на ринку азартних ігор» із зазначенням виду документа, який дає право на провадження господарської діяльності «ліцензія». Підпунктом 5 пункту 1 Постанови № 314 було визначено, що строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому підпункті.

Таким чином, Постанова № 314 не звільняла організаторів азартних ігор від сплати за ліцензії, а лише відстрочувала оплату за них до кінця військового стану та три місяці з дня його припинення.

Однак, сплата за наступний рік дії ліцензії ТОВ «КСАНТІ» внесена не була. 28.02.2023 Урядом було прийнято постанову № 173 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» та відновлено обов`язок організаторів азартних ігор сплачувати щорічні платежі за ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, передбачені Законом, а також встановлено граничний строк для сплати всіх несплачених платежів за відповідні ліцензії тридцять днів з дня набрання чинності цією постановою.

Однак після спливу вказаного граничного строку плата за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор ТОВ «КСАНТІ» внесена не була.

У зв`язку з несплатою щорічної плати за ліцензії понад два місяці, на першому правомочному засіданні КРАІЛ як колегіального органу, яке відбулось 08.08.2023, було прийнято рішення від 08.08.2023 № 106 «Про анулювання ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів та ліцензій на гральні автомати.

Таким чином, з боку організатора азартних ігор утворилась відповідна заборгованість зі сплати за ліцензії в сумі 61 803 220,15 грн, з яких: 58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних.

В матеріалах справи міститься повідомлення ліквідатора ТОВ "КСАНТІ" про розгляд грошових вимог кредитора, в якому, ліквідатор визнає грошові вимоги кредитора частково.

Щодо заборгованості зі сплати плати за ліцензії в сумі 58 392 000,00 грн ліквідатор зазначив, що казаний розрахунок не може бути, в розумінні ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, належним доказом. Оскільки, до вищезазначеної заяви, було надано, зокрема, довідку про видані ліцензії, по яким не сплачено щорічну плату за ІІ та ІІІ рік дії ліцензії.

Відповідно до частини 4 статті 49 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі Закону) щорічна плата за ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор за кожен рік дії ліцензії сплачується не пізніше, ніж за тридцять днів до початку кожного наступного року дії ліцензії.

Частиною 6 статті 49 Закону передбачено, що щорічна плата за ліцензії на гральний автомат, гральний стіл, букмекерський пункт за кожен рік дії ліцензії сплачується не пізніше, ніж за тридцять днів до початку кожного наступного року дії ліцензій.

З вищевказаних норм вбачається, що сплачується до почату наступного року ліцензії, а ліцензійний рік не є календарним роком, який починається з першого січня.

Тобто, ліцензійний рік, в розумінні Закону починається з дати видачі ліцензії. Із наданих, контролюючим органом документів, вбачається, що останнім були прийняті рішення:

№313 від 31.05.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів» (з 31.05.2021 по 30.05.2022 І ліцензійний рік; з 31.05.2022 по 30.05.2023 ІІ ліцензійний рік; з 31.05.2023 по 30.05.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №347 від 09.06.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 09.06.2021 по 08.06.2022 І ліцензійний рік; з 09.06.2022 по 08.06.2023 ІІ ліцензійний рік; з 09.06.2023 по 08.06.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №369 від 17.06.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 17.06.2021 по 16.06.2022 І ліцензійний рік; з 17.06.2022 по 16.06.2023 ІІ ліцензійний рік; з 17.06.2023 по 16.06.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №370 від 17.06.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 17.06.2021 по 16.06.2022 І ліцензійний рік; з 17.06.2022 по 16.06.2023 ІІ ліцензійний рік; з 17.06.2023 по 16.06.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №389 від 29.06.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 29.06.2021 по 28.06.2022 І ліцензійний рік; з 29.06.2022 року по 28.06.2023 ІІ ліцензійний рік; з 29.06.2023 по 28.06.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №508 від 18.08.2021 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 18.08.2021 по 17.08.2022 І ліцензійний рік; з 18.08.2022 по 17.08.2023 ІІ ліцензійний рік; з 18.08.2023 по 17.08.2024 ІІІ ліцензійний рік);

- №691 від 29.10.2021 Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на гральні автомати» (з 29.10.2021 по 28.10.2022 І ліцензійний рік; з 29.10.2022 по 28.10.2023 ІІ ліцензійний рік; з 29.10.2023 по 28.10.2024 ІІІ ліцензійний рік).

Крім цього, також контролюючим органом було надано рішення №106 від 08.08.2023, відповідно до якого було анульовані, раніше видані боржнику ліцензії на підставі пункту 6 частини 1 статті 51 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

Аналізуючи наявні документи ліквідатор звернув увагу на строки пов`язані з веденням ТОВ «КСАНТІ» діяльності з організації азартних ігор.

31.05.2021 КРАІЛ прийнято рішення №313 «Про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛО ГЕЙМС» ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів»;

04.06.2021 підтвердження внесення оплати за перший рік дії ліцензії;

18.03.2022 КМУ прийнято Постанову № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», якою відстрочено оплату за ліцензії до кінці військового стану на три місяці з дня його припинення.

28.02.2023 Урядом прийнято Постанову №173, якою відновлено сплату щорічних платежів за ліцензії з встановленням граничного строку 30 днів з дня набрання чинності цією постановою.

Постанова №173 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету міністрів України від 18 березня 2022 року №314» набрала чинності 03.03.2023 року. Отже від 03.03.2023 року + 30 днів отримаємо граничну дату сплати за ліцензії 03.04.2023 року.

ТОВ «КСАНТІ» не здійснило оплату у встановлений граничний строк. КРАІЛ відповідно до п.6 ч.1 ст. 51 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» починаючи з 03.04.2023 року мало обґрунтовані підстави для прийняття рішення про анулювання ліцензії.

Натомість КРАІЛ прийнято рішення №106 про анулювання ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів та ліцензій на гральні автомати лише 08.08.2023 року, маючи всі підстави для прийняття такого рішення вже 04.04.2023 року.

Отже, КРАІЛ приймаючи рішення про анулювання ліцензій виданих ТОВ «КСАНТІ», в терміни визначені Постановою № 173 міг нарахувати суму боргу лише в розмірі несплат за другий рік дії ліцензії. Однак, не скориставшись таким правом КРАІЛ прийняв рішення вже на початку третього ліцензійного року чим штучно збільшив нарахування боргу у ТОВ «КСАНТІ» додавши до суми боргу оплату за третій рік дії ліцензії.

Окрім того, ліквідатор зазначив, що кредитор позбавляючи ТОВ «КСАНТІ» можливості здійснювати діяльність у сфері грального бізнесу і анулювавши видані ліцензії застосовує відразу два види відповідальності до боржника. А саме, нараховує сплату за ліцензійну діяльність за третій рік дії ліцензії та одночасно анульовує надані ліцензії.

Ліквідатор зазначив, що такі дії позбавляють ТОВ «КСАНТІ» можливості вести господарську діяльність та одночасно збільшують кредиторську заборгованість товариства.

Тобто, з вищенаведеного, ліквідатор дійшов висновку, що контролюючим органом було неправомірно нараховано плату за ліцензії за ІІІ рік дії ліцензії в повній мірі.

Отже, ліквідатор вважає, що заявлені кредиторські вимоги обґрунтовано лише в розмірі несплати за ІІ рік дії ліцензії в розмірі 29 520 000,00 грн.

Щодо посилання ліквідатора, що заборгованість за ІІІ рік дії ліцензії КРАІЛ було нараховано неправомірно, суд зазначає про таке.

Так, відповідно до пункту 6 частини першої статті 51 Закону несплата або прострочення здійснення плати за ліцензію понад два місяці є підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії.

До 03.04.2023 Боржник повинен був сплатити заборгованість, що утворилася за не внесення плати за ІІ рік дії ліцензії. При цьому, право у КРАІЛ для прийняття рішення про анулювання ліцензії виникає після спливу двох місяців після 03.04.2023.

До спливу двох місячного терміну у ТОВ «КСАНТІ» виникла заборгованість вже за ІІІ рік дії ліцензії.

Таким чином, висновки арбітражного керуючого щодо того, що КРАІЛ починаючи з 03.04.2023 повинна була прийняти рішення про анулювання ліцензії не відповідають дійсним обставинам справи та положенням пункту 6 частини першої статті 51 Закону у зв`язку з чим підстави для відхилення кредиторських вимог в цій частині є безпідставними.

Відповідно до частини другої статті 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Таким чином, у випадку несвоєчасного виконання боржником грошового зобов`язання він відповідно до вимог частини другої статті 625 ЦК України повинен сплатити кредитору, крім суми основного боргу, також суму інфляційних втрат як компенсацію знецінення коштів за основним зобов`язанням внаслідок інфляційних процесів у період прострочення їх оплати та 3 % річних від простроченої суми. При цьому у кредитора, відповідно до положень частини другої статті 625 ЦК України є право вимоги до боржника щодо сплати інфляційних втрат та 3 % річних за період прострочення в оплаті основного боргу.

Відповідно до висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеного у постанові від 07.04.2020 у справі № 910/4590/19, зобов`язання зі сплати інфляційних втрат та 3 % річних є акцесорним, додатковим до основного, залежить від основного зобов`язання і поділяє його долю.

Відповідно, і вимога про їх сплату є додатковою до основної вимоги (п. 43 цієї Постанови). Велика Палата Верховного Суду вже звертала увагу на те, що нарахування інфляційних втрат на суму боргу та 3 % річних відповідно до ст. 625 ЦК України - міра відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки є способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації боржника за неналежне виконання зобов`язання. Ці кошти нараховуються незалежно від вини боржника, зупинення виконавчого провадження чи виконання рішення суду про стягнення грошової суми. Подібні правові висновки сформульовано, зокрема, в постановах Великої Палати Верховного Суду від 19.06.2019 у справах № 703/2718/16-ц та № 646/14523/15-ц, від 13.11.2019 у справі № 922/3095/18, від 18.03.2020 у справі № 902/417/18.

Зважаючи на той факт, що КРАІЛ було заявлено кредиторські вимоги до Боржника щодо стягнення заборгованості зі сплати за ліцензії, подання КРАІЛ заяви про уточнення вимог кредитора в частині нарахування на цю заборгованість інфляційних втрат та 3 % річних не може розглядатися як окрема заява з кредиторськими вимогами з урахуванням того, що кредиторські вимоги і уточнення подано стосовно одного невиконаного зобов`язання Боржника.

Відтак заперечення ліквідатора, щодо заявлених грошових вимог Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей спростовуються вище викладеним.

За змістом положень статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.

Згідно ч.1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до п.4 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку та черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду (ч.6 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства). За результатами розгляду зазначених заяв суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення вимог таких кредиторів. Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.

За змістом частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:

1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;

2) у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);

3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;

4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;

5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;

6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.

Станом на подання заяви, грошові вимоги, зазначені в ній залишаються повністю неоплаченими з боку Боржника, у зв`язку з фактичною неплатоспроможністю.

З огляду на обґрунтованість вимог, викладених в заяві Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання його конкурсним кредитором з грошовими вимогами до боржника в сумі 61 809 276,15 грн, яка підлягає погашенню у наступному порядку:

- 6 056,00 грн (судовий збір за подання заяви) - (судовий збір за подання заяви) - 1 черга задоволення вимог кредиторів;

- 61 803 220,15 грн (58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних) - 4 черга задоволення вимог кредиторів.

Керуючись ст.ст. 2, 73-74, 76-79, 86, 91, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 45, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

Визнати грошові вимоги Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (код ЄДРПОУ 42892728) до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСАНТІ" (49000, м. Дніпро, вул. Ударників, буд. 27, код ЄДРПОУ 43973340) в сумі 6 056,00 грн (судовий збір за подання заяви) - 1 черга задоволення вимог кредитора, в сумі 61 803 220,15 грн (58 392 000,00 грн - заборгованість з плати за видані ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, 1 748 139,00 грн - інфляційні втрати, 1 663 081,15 грн - 3% річних) - 4 черга задоволення вимог кредитора.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття - 13.11.2024 та може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя А.Є. Соловйова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123138082
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника

Судовий реєстр по справі —904/1166/24

Ухвала від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 18.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 19.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

Ухвала від 26.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Соловйова Анастасія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні