Рішення
від 07.11.2024 по справі 478/1618/24
КАЗАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 478/1618/24 Провадження № 2-о/478/52/2024

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2024 року. смт. Казанка

Казанківський районний суд Миколаївської області в складі:

головуючого - судді Іщенко Х.В.,

за участі секретаря Кореновської В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу в порядку окремого провадження за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Новобузький відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління міністрерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України під час воєнних дій, -

В С Т А Н О В И В:

До Казанківського районного суду Миколаївської області надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересована особа Новобузький відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління міністрерства юстиції (м. Одеса), про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України під час воєнних дій , в якій просила встановити факт смерті її баби ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 на тимчасово окупованій території України в місті Міусинськ Луганської області.

В обгрунтування своєї заяви посилається на те, що її баба ОСОБА_2 , народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 в місті Міусинськ Луганської області , що підтверджується копією паспорту НОМЕР_1 , який виданий Краснолуцьким MB УМВС України в Луганській області від 05 лютого 1997 року. За час тимчасової окупації її змусили отримати паспорт Російської Федерації НОМЕР_2 виданий ГУ МВС Poсії по Ростовській області від 14.02.2023 року. Бабуся заявника померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в Луганській області м. Міусинськ, що підтверджується свідоцтвом про смерть, яке видане 99400013 Краснолуцьким міським відділом запису актів цивільного стану департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Луганської Народної Республіки cepiї 1-БЮ № 526310 від сьомого червня 2024 року. Причиною и смерті стало інтоксикація та злоякісне новоутворення сигмавидної кишки, карцинома шийки матки, як вказано у довідці про смерть № С-01649 від 7 червня 2024 року виданої Краснолуцьким міським відділом запису аків цивільного стану департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Луганської Народної Республіки. Також як доказ смерті 6a6yci заявника є медичне свідоцтво про смерть cepії 43 № 247000054 від 5 червня 2024 року, видане державною бюджетною установою охорони здоров`я Краснолуцький онкологічний диспансер Луганської Народної Республіки, в якому зазначено, що смерть відбулась від хвороби, причину смерті встановлена лiкyючим лікарем ОСОБА_3 за посадою онколог, причина смерті інтоксикація, злоякісне новоутворення сигмавидної кишки, карцинома шийки матки. Це свідоцтво було видане на підставі документа, що посвідчує особу, а саме паспорт Російської Федерації.

Враховуючи наведене та неможливість реєстрації факту смерті бабусі заявника, ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 на тимчасово окупованій території України в місті Міусинськ Луганської області, в адміністративному порядку, заявника просила про встановлення вказаного факту в судовому порядку.

Ухвалою судді було відкрито провадження у справі з викликом сторін по справі.

Заявник в судове засідання не з`явилася, про місце, день та час розгляду справи повідомлялася своєчасно та належним чином, подала до суду заяву про розгляд справи за її відсутності та задоволення її заяви з підстав зазначених в ній .

В судове засідання представник заінтересованої осіб не з`явився, про місце, час та дату судового розгляду справи були повідомлені належним чином. Свого відношення до заявлених вимог не висловили, правом подати відзив не скористались.

Суд, дослідивши матеріали справи та подані сторонами письмові докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються заявлені вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, зважаючи на строки розгляду справи,суд приходить до висновку що в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття зваженого, законного та обгрунтованого рішення .

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу звукозаписувальними технічними засобами не здійснювалось.

Відповідно до ч. 1ст. 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав за відсутності іншого порядку встановлення цих фактів.

Згідно п. 5 ч. 2ст.293ЦПК Українисуд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Відповідно до п. 8 ч. 1ст. 315ЦПК Українисуд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.

Згідно ст.317ЦПК України заява про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана членами сім`ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами (якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов`язки чи законні інтереси) до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.

Справи про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду.

Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, підлягає негайному виконанню.

Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Судом встановлено, що заявник є онукою ОСОБА_2 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 році в місті Міусинськ Луганської області , що підтверджується копією паспорту НОМЕР_1 , який виданий Краснолуцьким MB УМВС України в Луганській області від 05 лютого 1997 року.

З досліджених судом матеріалів цивільної справи судом встановлено, що бабуся заявника померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в Луганській області м. Міусинськ, що підтверджується свідоцтвом про смерть, яке видане 99400013 Краснолуцьким міським відділом запису актів цивільного стану департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Луганської Народної Республіки cepiї 1-БЮ № 526310 від сьомого червня 2024 року.

Причиною и смерті стало інтоксикація та злоякісне новоутворення сигмавидної кишки, карцинома шийки матки, як вказано у довідці про смерть № С-01649 від 7 червня 2024 року виданої Краснолуцьким міським відділом запису аків цивільного стану департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Луганської Народної Республіки.

Також , як доказ смерті 6a6yci заявника є медичне свідоцтво про смерть cepії 43 № 247000054 від 5 червня 2024 року, видане державною бюджетною установою охорони здоров`я Краснолуцький онкологічний диспансер Луганської Народної Республіки, в якому зазначено, що смерть відбулась від хвороби, причину смерті встановлена лiкyючим лікарем ОСОБА_3 за посадою онколог, причина смерті інтоксикація, злоякісне новоутворення сигмавидної кишки, карцинома шийки матки. Це свідоцтво було видане на підставі документа, що посвідчує особу, а саме паспорт Російської Федерації.

Заявник позбавлена можливості зареєструвати факт смерті бабусі у адміністративному порядку у зв`язку з тим, що остання померла на тимчасово окупованій території України у в місті Міусинськ Луганської області.

Відповідно до ч. 1 ст.1 ЗаконуУкраїни «Прозабезпечення праві свобод громадян т аправовий режим на тимчасово окупованій території України»тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється діяКонституціїтазаконів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно ч. 1ст.3Закону України«Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»для цілей цього Законутимчасово окупованою територією визначається: сухопутна територія тимчасово окупованих російською федерацією територій України, водні об`єкти або їх частини, що знаходяться на цих територіях; внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, внутрішні морські води, прилеглі до сухопутної території інших тимчасово окупованих російською федерацією територій України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права,Конституціїта законів України; інша сухопутна територія України, внутрішні морські води і територіальне море України, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку; надра під територіями, зазначеними у пунктах 1, 2 і 3 цієї частини, і повітряний простір над цими територіями.

Згідно «Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 (зі змінами) вся територіяГорлівського району визначена тимчасово окупованою територією України.

Згідно ч.ч. 1-3 ст.9Закону України«Про забезпеченняправ ісвобод громадянта правовийрежим натимчасово окупованійтериторії України»державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно доКонституціїта законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.

Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченимичастиною другоюцієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.

З письмових матеріалів справи вбачається,що факт смерті бабусі заявника підтверджується лікарським свідоцтвом про смерть с, яке видане 99400013 Краснолуцьким міським відділом запису актів цивільного стану департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Луганської Народної Республіки cepiї 1-БЮ № 526310 від сьомого червня 2024 року.

Відповідно до практики ЄСПЛ, Консультативного висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії не можуть визнаватись недійсними всі документи, видані на окупованій території, оскільки це може зашкодити правам мешканців такої території. Це стосується реєстрації смертей, народжень, шлюбів.

Також Верховний Суд у свої постанові від 26 квітня 2023 року у справі №337/3725/22 зазначив, що частинами другою, третьоюстатті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»визначено, що будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.

Оскільки, реєстрація смерті ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 на тимчасово окупованій території України в місті Міусинськ Луганської області , в органах реєстрації актів цивільного стану на території України не проводилась, то є підстави в судовому порядку встановити факт смерті останньої.

Виходячи зі встановлених обставин справи та відповідно до наведених положень закону, враховуючи ту обставину, що заявник позбавлений можливості отримати свідоцтво про смерть своєї дружини на території України, з метою забезпечення гарантії прав, свобод та законних інтересів заявника, суд вважає необхідним встановити факт смерті ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 на тимчасово окупованій території України в місті Міусинськ Луганської області .

Згідно ч. 4 ст.317 ЦПК Українирішення суду підлягає негайному виконанню.

На підставі викладено, керуючись ст.ст. 258, 259, 263-265, 294, 315, 317, 319 України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Новобузький відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління міністрерства юстиції (м. Одеса), про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України під час воєнних дій, задовольнити.

Встановити факт смерті громадянки України ОСОБА_2 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 році в місті Міусинськ Луганської області , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 на тимчасово окупованій території України в місті Міусинськ Луганської області, Україна.

Рішення суду підлягає негайному виконанню.

Рішення суду може бути оскаржене до Миколаївського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.

Суддя Х.В. Іщенко

СудКазанківський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123148516
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —478/1618/24

Рішення від 07.11.2024

Цивільне

Казанківський районний суд Миколаївської області

Іщенко Х. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні