ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 листопада 2024 року Справа 160/13600/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боженко Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпрі заяву ОСОБА_1 про внесення змін до предмету позову по справі №160/13600/24 за позовною заявою ОСОБА_1 до Міністерства юстиції України, третя особа-1: ОСОБА_2 , третя особа-2: Асоціація Власників житлових будинків Золоті ключі, третя особа-3: Громада смт. Слобожанське Дніпровського району Дніпропетровської області (орієнтовно 15000 осіб), третя особа-4: Товариство з обмеженою відповідальністю Титан-18, третя особа-5: Товариство з обмеженою відповідальністю Міжнародна будівельна компанія Україна-Канада, третя особа-6: фізична особа-підприємець ОСОБА_3 , третя особа-7: Державна служба статистики України, третя особа-8: Головне управління Державної податкової служби Дніпропетровської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває справа №160/13600/24.
11 листопада 2024 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом зареєстровано заяву про внесення змін до предмету позову, яка надійшла від позивача в підсистемі «Електронний Суд». В обґрунтування поданої заяви позивач зазначає, що з моменту подання позовної заяви відбулись події, які засвідчили обставини не лише протиправної бездіяльності, а засвідчили обставини системної та безперервної протиправної бездіяльності і недотримання принципу верховенства права відповідачем суб`єктом владних повноважень, юридичною особою публічного права, міністерства юстиції України та системного і безперервного порушення Відповідачем. В зв`язку з цим позивач просить викласти позовні вимоги в наступній редакції:
- визнати факт вчинення протиправної бездіяльності Відповідачем - Міністерством юстиції України в особі СпівВідповідача 1 Міністра у період: - з 08.09.2017 ( дата запису в ЄДРПОУ №12031050006027661 від 08.09.2024) - по 24.05.2024 (дата подання Позову ОСОБА_1 від 24.05.2024 до Міністерства), - а також по 12.11.2024 (дата подання Заяви про зміну предмету Позову ОСОБА_1 від 24.05.2024 до Міністерства) по не анулюванню реєстраційних дій стосовно Третьої особи 2 - Асоціації «Власників житлових будинків «Золоті ключі», проведених державними реєстраторами юридичних осіб стосовно Третьої особи 2 за період з 08.09.2017 року по 26.03.2024 року в порушення Закону: пунктів 7, 8 ч.1 ст. 4, пунктів 4, 5, 7, 8 ч.1 ст.28 ЗУ №755, та ознаками, передбаченими ст. 55-1 ГКУ, ст. 28, ст.209, ст. 366 ККУ;
- зобов`язати Відповідача - Міністерство юстиції України в особі СпівВідповідача 1 - Міністра вчинити певні дії, передбачені Законом: підпунктами а), б) пункту 1) частини 7 статті 34, ст.34-1 ЗУ №755, ст.19 ЗУ №9 393/96- ВР, ч.4 ст.63 ЗУ № 889, ч.2 ст.3, ч.2 ст.19 Конституції України, в т.ч.: · Невідкладно анулювати реєстраційні дії стосовно Третьої особи 2, проведених у період з 08.09.2017 року по 26.03.2024 року державними реєстраторами юридичних осіб в порушення Закону: пунктів 7,8 ч.1 ст.4, пунктів 4,5,7,8 ч.1 ст.28 ЗУ №755, та з ознаками, передбаченими ст.55-1 ГКУ, ст.28, ст.209, ст. 366 ККУ та зобов`язати Відповідача вжити інші певні дії, що слідують з вище наведеного: a. Повідомити всіх зацікавлених осіб в анулюванні реєстраційних дій стосовно Третьої особи 2, b. Вжити заходи по запобіганню повторення проведення реєстраційних дій стосовно Третьої особи 2 в порушення Закону, c. Притягнути осіб, винних в проведенні реєстраційних дій стосовно Третьої особи 2 в порушення Закону.
- визнати факт вчинення протиправної бездіяльності Відповідачем - Міністерством юстиції України в особі його СпівВідповідача 2 - Вищого органу управління Засновника юридичної особи публічного права Кабінету Міністрів України, ЄДРПОУ 00031101, у період з: · з 21.12.2016 (дата Постанови КМУ №990 від 21.12.2016) по 24.05.2024 (дата подання Позову ОСОБА_1 від 24.05.2024 до Міністерства), а також по 12.11.2024 (дата подання Заяви про зміну предмету Позову ОСОБА_1 від 24.05.2024 до Міністерства):
3.1. Не Виконання у повному обсязі вимоги Закону: ч.4 ст.34-1 ЗУ №755 та не дотримання принципів Державного Контролю, передбачених Конституцією і законами України: 1) Гарантування дотримання засад Верховенства права, правової і юридичної визначеності · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, Камеральних перевірок діяльності субєктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 2) Гарантування забезпечення дотримання прав і свобод людини і громадянина: - при здійсненні державної реєстрації юридичних осіб, усунення причин і правових наслідків щодо незаконних реєстраційних дій , - при здійсненні: · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 3) Гарантування Законності , Безперервності, Постійності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 4) Гарантування Всебічності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб: Державний контроль, Демократичний Суспільний контроль, Контроль Суб`єктами права на державну реєстрацію, іншими заінтересованими Суб`єктами права/повноважень/обов`язку. 5) Гарантування Прозорості, Відкритості , Оперативності і Своєчасності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 6) Гарантування єдності методологічного і нормативно-правового забезпечення щодо здійснення · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 7) Гарантування єдності методологічного і нормативно-правового забезпечення: у прийнятті обов`язкових до виконання рішень по відновленню порушених прав людини і громадянина, які були порушені в наслідок порушення законодавства при здійсненні реєстраційних дій у сфері державної реєстрації юридичних осіб, виявлених при здійснені: · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 8) Гарантування Достовірності, Об`єктивності, Повноти нормативних відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та обов`язковості внесення нормативних відомостей про юридичну особу, передбачених ч.2 ст.9 ЗУ №755, до Єдиного державного реєстру та внесення нормативних відомостей про юридичну особу, виключно на підставі та відповідно до ЗУ №755;, Неупередженості, Безсторонності і Незалежності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 9) Гарантування дотримання Антикорупційного законодавства. 10) Гарантування роз`яснення права на оскарження: в досудовому, позасудовому, в судовому порядку результатів Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб та Рішень за результатами Контролю заінтересованими Суб`єктами права/повноважень/обов`язку.
3.2. Не здійснення Контролю за діяльністю Виконавчого органу управління Міністерства (СпівВідповідача 1) щодо обов`язку здійснення ним , СпівВідповідачем 1: · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо)
3.3. Не вжиття заходів по запобіганню не здійснення Виконавчим органом упоавління Міністерства (СпівВідповідача 1) · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо).
4. Зобов`язати Відповідача - Міністерства юстиції України в особі його СпівВідповідача 2 - Вищого органу управління Засновника юридичної особи публічного права Кабінету Міністрів України, ЄДРПОУ 00031101 у строк 60 днів від дати набрання законної сили Рішення суду:
4.1. Визначити і Затвердити з дотриманням принципів Державного Контролю, передбачених Конституцією і законами України: 1) Гарантування дотримання засад Верховенства права, правової і юридичної визначеності · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755 Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 2) Гарантування забезпечення дотримання прав і свобод людини і громадянина: - при здійсненні державної реєстрації юридичних осіб, усунення причин і правових наслідків щодо незаконних реєстраційних дій , - при здійсненні: · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 3) Гарантування Законності , Безперервності, Постійності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 4) Гарантування Всебічності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб: Державний контроль, Демократичний Суспільний контроль, Контроль Суб`єктами права на державну реєстрацію, іншими заінтересованими Суб`єктами права/повноважень/обов`язку. 5) Гарантування Прозорості, Відкритості , Оперативності і Своєчасності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 6) Гарантування єдності методологічного і нормативно-правового забезпечення щодо здійснення · Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі, за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 7) Гарантування єдності методологічного і нормативно-правового забезпечення: у прийнятті обов`язкових до виконання рішень по відновленню порушених прав людини і громадянина, які були порушені в наслідок порушення законодавства при здійсненні реєстраційних дій у сфері державної реєстрації юридичних осіб, виявлених при здійснені: Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, · Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, · Камеральних перевірок діяльності суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб як на самостійній основі так і за Зверненнями громадян та іншими Суб`єктами права (юридичні особи, органи державної влади, тощо) 8) Гарантування Достовірності, Об`єктивності, Повноти нормативних відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та обов`язковості внесення нормативних відомостей про юридичну особу, передбачених ч.2 ст.9 ЗУ №755, до Єдиного державного реєстру та внесення нормативних відомостей про юридичну особу, виключно на підставі та відповідно до ЗУ №755; Неупередженості, Безсторонності і Незалежності Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб 9) Гарантування дотримання Антикорупційного законодавства. 10) Гарантування роз`яснення права на оскарження: в досудовому, позасудовому, в судовому порядку результатів Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації юридичних осіб та Рішень за результатами Контролю заінтересованими Суб`єктами права/повноважень/обов`язку, протягом 60 днів від дати набрання законної сили Рішення суду Організаційні нормативно-правові документи/ПОРЯДОК здійснення Контролю, в т.ч.: 1) Порядок здійснення Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, 2) Порядок здійснення Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстр за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, 3) Підстави призначення і Порядку здійснення Камеральної перевірки суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб, в т.ч. за Зверненнями громадян та інших Суб`єктів права (юридичних осіб, органів державної влади, тощо) : - щодо недоліків в діяльності Міністерства юстиції України, - щодо здійснення Виконавчим органом управління юридичної особи Міністерства (СпівВідповідачем 1): 1) Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, 2) Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, 3) Камеральної перевірки суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб, в т.ч. і за Зверненнями громадян та інших Суб`єктів права (юридичних осіб, органів державної влади, тощо)
4.2. Здійснити за участю Заявників Заяви від 02.02.2024 про недоліки в діяльності Міністерства юстиції України (ст.18 ЗУ «Про звернення громадян» ) Контроль діяльності Виконавчого органу управління Міністерства юстиції України (СпівВідповідач 1) по здійсненню: 1) Порядку здійснення Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, 2) Порядку здійснення Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, 3) Підстав призначення і Порядку здійснення Камеральної перевірки суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб, в т.ч. і за Зверненнями громадян та інших Суб`єктів права (юридичних осіб, органів державної влади, тощо), в т.ч: - щодо недоліків в діяльності Міністерства юстиції України, - щодо здійснення Виконавчим органам управління юридичної особи Міністерства (СпівВідповідачем 1): 1) Безперервного Контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації, 2) Постійного Моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі за повним обсягом відомостей , встановлених ч.2 ст.9 ЗУ №755, 3) Камеральної перевірки суб`єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації юридичних осіб, в т.ч. і за Зверненнями громадян та інших Суб`єктів права (юридичних осіб, органів державної влади, тощо) протягом 60 днів від дати набрання законної сили Рішення суду
4.3. Оприлюднити Рішення (Наказ, Розпорядження, тощо) щодо призначення перевірки діяльності Міністерства юстиції України на підставі Заяви від 02.02.2024 ОСОБА_1 і ОСОБА_2 , Результати перевірки, Рішення за результатами перевірки, для забезпечення Гарантування Державою прав і свобод людини і громадянина та Гарантування їх непорушення у сфері державної реєстрації юридичних осіб.
Вирішуючи питання про прийняття заяви про внесення змін у предмет позову, суд виходить з того, що відповідно до положень ч.1 ст.47 Кодексу адміністративного судочинства України крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Згідно з частиною 8 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання будь-якої заяви, визначеної частиною першою або третьою цієї статті, до суду подаються докази направлення копії такої заяви та доданих до неї документів іншим учасникам справи. У разі неподання таких доказів суд не приймає до розгляду та повертає заявнику відповідну заяву, про що зазначає у судовому рішенні.
Отже, статтею 47 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що заява про зміну предмету або підстав позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог може бути подана до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження. При цьому, до суду подаються докази направлення копії такої заяви та доданих до неї документів іншим учасникам справи.
Передусім суд зауважує, що новий предмет позову містить позовні вимоги до співвідповідача, який визначено позивачем, Кабінету Міністрів України, однак копію поданої заяви зазначеному органу не направлено.
В тому числі, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 27.10.2022 року по справі № 9901/496/21 наведено наступний правовий висновок:
«Предметом позову є матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, відповідно до яких суд має ухвалити рішення, а підставою позову - обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, які складаються із фактів, що тягнуть певні правові наслідки: зміну чи припинення правовідносин. Розміром позову є кількісна характеристика позовних вимог. Отже, збільшення або зменшення розміру позовних вимог може відбутися шляхом зміни кількісних характеристик позовних вимог, але в межах спірних правовідносин. Водночас предмет позову кореспондує зі способами судового захисту права (змістом позову), які визначені статтею 5 КАС України, а тому зміна предмета позову означає зміну вимоги, що свідчить про обрання позивачем іншого, на відміну від первісно обраного, способу захисту порушеного права або його доповнення, у межах спірних правовідносин. Отже, зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - зміну обставин, на яких ґрунтуються вимоги особи, яка звернулася з позовом».
Зміст поданої позивачем заяви свідчить не про зміни до предмету позову, а про розширення предмету та підстав позову одночасно, оскільки новий блок позовних вимог заявляється з нових підстав. Сам позивач на сторінці 5 зазначає, що розширення позовних вимог зумовлено подіями, які відбулись після подання позовної заяви та засвідчили певні нові обставини. Отже, позивач не вносить зміни до предмету позову, а фактично заявляє новий позов в рамках справи щодо розгляду первісного позову, оскільки позивачем заявляються нові предмет та підстави позову.
Проте, одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається.
В цій справі має місце доповнення первісних предмету та підстав позову новими предметом та підставами позову, що фактично є поданням нового позову.
Враховуючи вищевикладене, заяву позивача про внесення змін до предмету позову належить повернути позивачу без розгляду.
Керуючись ст. ст. 44, 47, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 про внесення змін до предмету позову по справі №160/13600/24 повернути без розгляду.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу може включатися до апеляційної скарги на рішення чи ухвалу суду, прийняті за наслідками розгляду справи.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123151353 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні