ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2024 року м. Житомир справа № 240/34568/23
категорія 112040202
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Чернової Г.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Благодійної організації "Благодійний Фонд "Карітас Бердичів Української Греко-Католицької Церкви" до Житомирського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Благодійна організація "Благодійний Фонд "Карітас Бердичів Української Греко -Католицької Церкви" (далі - позивач, БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ") звернулася до Житомирського окружного адміністративного суду із позовом до Житомирського обласного центру зайнятості (далі -відповідач), в якому просить:
- визнати протиправним за скасувати наказ Житомирського обласного центру зайнятості від 20 листопада 2023 року № 713 про відмову БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ" у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб;
- зобов`язати Житомирський обласний центр зайнятості компенсувати витрати БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ" на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні: ОСОБА_1 за 2 місяці, ОСОБА_2 за 2 місяці .
Обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач протиправно відмовив позивачу у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб, у зв`язку з неподанням роботодавцем податкової відомості. Позивач сверджує, що ним вчасно подано всі документи та податкову звітність, а тому оскаржуваний наказ відповідача є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому позов не визнає та зазначає, що спірний наказ прийнято відповідно до вимог чинного законодавства. Позивачу відмовлено у наданні компенсації у зв`язку з неподанням в установленому законом порядку податкової квартальної звітності або річної звітності за останній звітний період на дату подання заяви на отримання компенсації витрат. Просить повністю відмовити у задоволенні позову.
Суд, на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, підтверджених доказами, встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
Позивачем 15.11.2023 до Житомирського обласного центру зайнятості подано заяву про надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні. До заяви було додано копії наказів про працевлаштування ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , копії довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, копії строкових трудових договорів, відомості про працівників, які є застрахованими особами, копії довідок про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, квитанції про отримання податкового звіту за 1, 2, 3 квартал 2023 року.
Наказом Житомирського обласного центру зайнятості № 713 від 20.11.2023 позивачу було відмовлено у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , у зв`язку з неподанням в установленому законодавством порядку податкової квартальної звітності або річної звітності за останній звітний період на дату подання заяви на отримання компенсації.
Вважаючи відмову протиправною, позивач звернувся до суду.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови, механізм виплати та порядок використання коштів для надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні визначає Порядок надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 331 (далі- Порядок).
Відповідно до п. 1 Порядку цей Порядок визначає умови, механізм виплати та порядок використання коштів для надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні (далі - компенсація витрат) за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) та інших джерел, не заборонених законодавством.
Згідно п. 2 Порядку № 331 компенсація витрат надається роботодавцю, крім роботодавців, які є бюджетними установами (за винятком надавачів соціальних послуг), фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, за кожну працевлаштовану особу на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), гіг-контракту, зокрема за сумісництвом, за таких умов:
роботодавець перебуває на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;
розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством;
подання в установленому законодавством порядку податкової квартальної звітності або податкової річної звітності за останній звітний період на дату подання заяви на отримання компенсації витрат.
Відповідно до п.п. 4, 5 Порядку №331 для отримання компенсації витрат роботодавець не раніше, ніж через п`ять календарних днів після працевлаштування особи подає до міського, районного, міськрайонного центру зайнятості або філії регіонального центру зайнятості (далі - центри зайнятості) заяву про компенсацію витрат (далі - заява):
в електронній формі - через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія);
в паперовій формі - особисто під час відвідування центру зайнятості або на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості.
Заява подається роботодавцем до центру зайнятості, розташованого за місцезнаходженням роботодавця.
Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості, крім форми заяви, яка подається засобами Порталу Дія.
До заяви, поданої до центру зайнятості в паперовій формі (зокрема на адресу електронної пошти), додаються:
копія наказу про працевлаштування особи або документ, що підтверджує працевлаштування на умовах, передбачених пунктом 2 цього Порядку;
відомості про працівників, які є застрахованими особами (прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Відповідно до п. 7 Порядку №331 для визначення та підтвердження відомостей, зазначених роботодавцем у заяві, використовуються відомості, подані Пенсійним фондом України.
ДПС протягом одного робочого дня з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. №331 "Про затвердження Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні" передає Пенсійному фонду України відомості про страхувальників, які перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування або звільнені від сплати зазначеного внеску, сформовані ДПС станом на 1 число місяця.
Пенсійний фонд України на підставі відомостей, що обробляються у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про застрахованих осіб, та на підставі інформації ДПС про страхувальників, яка поновлюється щомісяця до 10 числа, формує та передає Мінцифри інформацію про застрахованих осіб, працевлаштованих у відповідного страхувальника, що містить актуальні відомості на дату та час її формування.
Порядок інформаційної взаємодії між ДПС, Пенсійним фондом України та Мінцифри, структура та формат інформації, зазначеної в цьому пункті, що передається, визначаються в договорі інформаційної взаємодії.
Згідно із п. 9 Порядку № 331 рішення щодо надання або відмови у наданні компенсації витрат приймається регіональним центром зайнятості та оформлюється відповідним наказом протягом п`яти календарних днів після отримання заяви від роботодавця (крім подання заяви через Портал Дія).
Як вказується позивачем та не заперечується відповідачем, 20.11.2023 Житомирським обласним центром зайнятості було прийнято рішення про відмову у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб ОСОБА_2 та ОСОБА_1 . Причиною відмови стало отримання повідомлення про те, що позивачем як роботодавцем не подано податкову звітність.
Під час розгляду справи встановлено, що податкова звітність за 1, 2, 3 квартали подана своєчасно в паперовій формі, що підтверджено матеріалами справи (а.с. 10, 25-55).
З огляду на вищевикладене та враховуючи той факт, що позивачем подано всі документи, передбачені Порядком, в тому числі й податкову звітність, суд дійшов висновку, що наказ Житомирського обласного центру зайнятості №713 від 20.11.2023 про відмову БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ" у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Житомирського обласного центру зайнятості компенсувати витрати БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ" на оплату праці за працевлаштування ВПО ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за два місяці, суд зазначає наступне.
Позивач, звертаючись до суду із позовною заявою, не зазначив за який конкретно період слід здійснити компенсацію. До заяви подав документи, які підтверджують працевлаштування ВПО ОСОБА_2 з 03.07.2023 по 31.12.2023 (а.с. 15), а ВПО ОСОБА_1 з 01.06.2023 по 31.08.2023 (а.с. 16).
Відповідно до п. 3 Порядку №331 компенсація витрат надається у розмірі 6700 гривень щомісяця за кожну працевлаштовану особу, за яку роботодавцем сплачується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, на період воєнного часу та протягом 30 календарних днів після його скасування або припинення.
Загальна тривалість надання компенсації витрат не може перевищувати двох місяців з дня працевлаштування особи на умовах, передбачених пунктом 2 цього Порядку.
Згідно із п. 12 Порядку №331 для отримання компенсації витрат за другий місяць роботодавець підтверджує продовження зайнятості осіб, стосовно яких прийнято рішення щодо надання компенсації витрат, за допомогою Порталу Дія або шляхом подання відомостей про працівників до центру зайнятості (безпосередньо або на адресу електронної пошти).
Згідно відомостей про надання компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, підтверджено працевлаштування ОСОБА_1 протягом протягом червня-липня 2023 року (а.с. 20-21) та ОСОБА_2 протягом липня - серпня 2023 року (а.с. 19-20).
А тому, належним для відновлення порушених прав та інтересів позивача буде зобов`язання Житомирського обласного центру зайнятості компенсувати витрати БО "Благодійний фонд "Карітас Бердичів УГКЦ" на оплату праці за працевлаштування ВПО ОСОБА_1 протягом червня-липня 2023 року та ВПО ОСОБА_2 протягом липня - серпня 2023 року, тобто за два місяці з дня працевлаштування особи на умовах, передбачених пунктом 2 Порядку.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення даного адміністративного позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи задоволення позовних вимог, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача слід стягнути 2684 грн. сплаченого судового збору.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Благодійної організації "Благодійний Фонд "Карітас Бердичів Української Греко-Католицької Церкви" (вул. С.Сідлецького, 15, м.Бердичів, Житомирської області, 13300, ЄДРПОУ 44814719) до Житомирського обласного центру зайнятості (вул. Київська, 83, м.Житомир, 10001, ЄДРПОУ 03491398) визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати наказ Житомирського обласного центру зайнятості від 20 листопада 2023 року № 713 про відмову Благодійній організації "Благодійний фонд "Карітас Бердичів Української Греко-Католицької Церкви" у наданні компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.
Зобов`язати Житомирський обласний центр зайнятості компенсувати витрати Благодійної організації "Благодійний Фонд "Карітас Бердичів Української Греко-Католицької Церкви" за два місяці з дня працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні: ОСОБА_1 за червень-липень 2023 року, ОСОБА_2 за липень-серпень 2023 року.
Стягнути на користь Благодійної організації "Благодійний Фонд "Карітас Бердичів Української Греко-Католицької Церкви" за рахунок бюджетних асигнувань Житомирського обласного центру зайнятості 2684 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Г.В. Чернова
19.11.24
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123165902 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні