Рішення
від 12.11.2024 по справі 340/3542/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3542/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Притули К.М., розглянувши в м. Кропивницькому в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» (ЄДРПОУ 21070140, 28023, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Магістральна, 2а) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 43995486, 25006, вул. Велика Перспективна,55) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00016440906 від 22.02.2024.

В обґрунтування позову вказує, що відповідачем була проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ «Партнер-2000» за період з 01.01.2017р. по 30.06.2023р. з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за період з 01.01.2017р. по 30.06.2023р. з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про що було складено Акт № 857/11-28-07-07/21070140 від 06.02.2024 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Партнер-2000» (податковий номер 21070140)». Перевіркою було встановлено порушення ТОВ «Партнер-2000» п.п. 230.1.3., п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу, а саме незабезпечено розпорядником акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального; п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу в частині реєстрації акцизних накладних з порушенням граничних термінів для такої реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (п. 11 Висновку Акту перевірки). На підставі п. 11 висновку вище зазначеного Акту № 857/11-28-07-07/21070140 від 06.02.2024, ГУ ДПС у Кіровоградській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 00016440906 від 22.02.2024р., відповідно до якого ТОВ «ПАРТНЕР-2000» зобов`язаний сплатити штраф у сумі 18000,00 грн. за не подання до органів податкової служби довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі пального, відповідальність за яке передбачено п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України. Позивач зауважує, що відомості про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального направлялись позивачем вчасно та з дотриманням вимог Податкового кодексу України та Порядку №891, а саме не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, що беззаперечно підтверджується повідомленнями про доставлення на поштову скриньку ДПС України цієї звітності та квитанціями про прийняття електронного документу. Крім того, чинним законодавством України передбачено обов`язок розпорядника акцизного складу вчасно направляти у електронному вигляді дані про фактичні залишки пального, але не встановлено відповідальності такого розпорядника за належну роботу Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального в резервуарі.

Ухвалою судді від 31.05.2024 відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

На адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Заперечуючи позовні вимоги відповідач вказує, що перевіркою встановлено, що ТОВ «Партнер-2000» подано з порушенням термінів довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі, форму яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944. Несвоєчасно подано 18 електронних документів. В зв`язку з встановленим порушенням п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України винесено податкове повідомлення-рішення від 22.02.2024 №00016440906. Зазначає, що причиною порушення термінів реєстрації довідок про зведені дані про залишки пального стали дії позивача, які полягали у несвоєчасному поданні електронних документів для реєстрації в Реєстрі, а тому просить відмовити у задоволенні позову.

27.06.2024, на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зауважує, що відзив на позовну заяву не спростовує доводів позивача викладених в позовній заяві та не містить правового обгрунтування правомірності застосування до позивача штрафної санкції за відсутності податкового порушення.

Ухвалами судді від 19.09.2024 та 31.10.2024 витребувано від сторін додаткові докази.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що в період з 12.09.2023 по 23.01.2024 проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Партнер 2000», за результатами якої складено акт від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/21070140 (а.с.57-87).

Відповідно до п.11 висновків акту від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/ НОМЕР_1 перевіркою встановлено порушення ТОВ «Партнер-2000» п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України в частині незабезпечення розпорядником акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

На підставі висновків Акту перевірки від 06.02.2024 №857/11-28-07-07/21070140, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 22.02.2024 №00016440906, яким за порушення п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України, в частині не подання до органів податкової служби довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за період з травня 2020 по серпень 2021 року, на підставі п.54.3 ст.54 та п.128-1.3 ст.128-1 ПК застосовано штрафні санкції у сумі 18000 грн.

Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення - рішення протиправним, а свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

За визначенням, наведеним у пп.14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Відповідно до вимог пп.230.1.3 п. 230.1 ст.230 ПК України, розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15° С, крім показників паливороздавальних колонок та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.

Під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника визначення даних про обсяги залишків пального та обсяги обігу пального здійснюється у мірах повної місткості, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства. Застосування такого способу вимірювання може здійснюватися не більше 20 календарних днів поспіль (для акцизних складів, які є місцями роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - не більше 15 календарних днів поспіль) та не більше чотирьох разів протягом календарного року.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі - Порядок №891).

Згідно з пунктами 1 та 5 Порядку № 891 він визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі (далі Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.

Електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема, зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).

Відповідно до п. 6 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України. Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим. Держатель Реєстру не приймає електронних документів для наповнення Реєстру/коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру у випадках порушення вимог щодо формування, заповнення та надсилання таких електронних документів, передбачених цим Порядком.

Отже, аналіз наведених вище норм свідчить про те, що розпорядник акцизного складу зобов`язаний подавати довідки про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального в електронному вигляді (з дотриманням вимог Порядку №891) не пізніше наступного дня, який настає за звітнім днем.

Форма довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, а також формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944.

При цьому, відповідно до п. 128-1.3 ст. 128-1 ПК України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Разом з тим, аналіз вказаної правової норми свідчить, що застосування такого штрафу можливо за наявності вини розпорядника акцизного складу в несвоєчасному поданні даних про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного податкового повідомлення - рішення, до позивача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання до територіального органу ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг пального, чим порушено п.п. 230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України.

Як вбачається з розрахунку штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за подані з порушенням терміну довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального по ТОВ «Партнер-2000» відповідно до акту №857/11-28-07-07/21070140 від 06.02.2024, позивачем подані з порушенням терміну наступні довідки: звітна доба 27.05.2020, дата подання 29.05.2020, реєстраційний номер документа - 9120051091; звітна доба 18.12.2020, дата подання 20.12.2020, реєстраційний номер документа - 9339396829; звітна доба 27.06.2021, дата подання 29.06.2021, реєстраційний номер документа - 9172023663; звітна доба 06.09.2020, дата подання 08.09.2020, реєстраційний номер документа 9222970297; звітна доба 18.12.2020, дата подання 20.12.2020, реєстраційний номер документа - 9339388567; звітна доба 19.02.2021, дата подання 21.02.2021, реєстраційний номер документа - 9031194653; звітна доба 18.05.2020, дата подання 20.05.2020, реєстраційний номер документа - 9111230737; звітна доба 06.09.2020, дата подання 08.09.2020, реєстраційний номер документа - 9222968621; звітна доба 18.12.2020, дата подання 20.12.2020, реєстраційний номер документа - 9339396218; звітна доба 19.02.2021, дата подання 21.02.2021, реєстраційний номер документа - 9031187921; звітна доба 18.12.2020, дата подання 20.12.2020, реєстраційний номер документа - 9339396757; звітна доба 19.02.2021, дата подання 21.02.2021, реєстраційний номер документа - 9031197033; звітна доба 12.05.2021, дата подання 14.05.2021, реєстраційний номер документа - 9134987191; звітна доба 25.08.2021, дата подання 27.08.2021, реєстраційний номер документа - 9245583752; звітна доба 06.09.2020, дата подання 08.09.2020, реєстраційний номер документа - 9222968366; звітна доба 18.12.2020, дата подання 20.12.2020, реєстраційний номер документа - 9339396804; звітна доба 19.02.2021, дата подання 21.02.2021, реєстраційний номер документа - 9031196959; звітна доба 27.06.2021, дата подання 29.06.2021, реєстраційний номер документа 9172023812 (а.с.113).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було сформовано та подано контролюючому органу довідки:

- довідка за 27.05.2020 (реєстраційний №9120051091, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 29.05.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій;

- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396829, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;

- довідка за 27.06.2021 (реєстраційний №9172023663, уніфікований номер акцизного складу 1010076) - сформована 28.06.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 29.06.2021;

- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222970297, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2020;

- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339388567, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;

- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031194653, уніфікований номер акцизного складу 1010068) - сформована 20.09.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;

- довідка за 18.05.2020 (реєстраційний №9111230737, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 20.05.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.05.2020;

- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222968621, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2020;

- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396218, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;

- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031187921, уніфікований номер акцизного складу 1010069) - сформована 21.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;

- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396757, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;

- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №9031197033, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 20.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;

- довідка за 12.05.2021 (реєстраційний №9124987191, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 14.05.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 14.05.2021;

- довідка за 25.08.2021 (реєстраційний №9245583752, уніфікований номер акцизного складу 1015292) - сформована 26.08.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 27.08.2021;

- довідка за 06.09.2020 (реєстраційний №9222968366, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 07.09.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 08.09.2021;

- довідка за 18.12.2020 (реєстраційний №9339396804, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 19.12.2020 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 20.12.2020;

- довідка за 19.02.2021 (реєстраційний №031196959, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 20.02.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 21.02.2021;

- довідка за 27.06.2021 (реєстраційний №9172023812, уніфікований номер акцизного складу 1010070) - сформована 28.06.2021 та відправлена до ДПС України, що підтверджується протоколом руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій. Згідно з повідомленням про отримання звітності, звіт доставлено в поштову скриньку ДПС України 29.06.2021.

Отже, довідки за: 18.12.2020 (реєстраційний №9339396829, уніфікований номер акцизного складу 1010076); 27.06.2021 (реєстраційний №9172023663, уніфікований номер акцизного складу 1010076); 06.09.2020 (реєстраційний №9222970297, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 18.12.2020 (реєстраційний №9339388567, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 19.02.2021 (реєстраційний №9031194653, уніфікований номер акцизного складу 1010068); 06.09.2020 (реєстраційний №9222968621, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396218, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396757, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 19.02.2021 (реєстраційний №9031197033, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 25.08.2021 (реєстраційний №9245583752, уніфікований номер акцизного складу 1015292); 06.09.2020 (реєстраційний №9222968366, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 18.12.2020 (реєстраційний №9339396804, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 19.02.2021 (реєстраційний №031196959, уніфікований номер акцизного складу 1010070); 27.06.2021 (реєстраційний №9172023812, уніфікований номер акцизного складу 1010070) були сформовані та подані до ДПС України своєчасно, відповідно до вимог пп. 230.1.3 п. 230.1 статті 230 ПК України.

У даному контексті суд звертає увагу на те, що роздруківки скріншотів файлів спеціалізованого програмного забезпечення - комп`ютерної програми «M.E.Doc» є належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення на реєстрацію електронного документа.

Такий висновок було зроблено Верховним Судом, зокрема, у постановах від 24 листопада 2021 року у справі № 200/12604/19-а, від 28 квітня 2020 року по справі № 810/198/16, від 20 жовтня 2020 року у справі № 620/817/19.

Разом з тим судом встановлено, що довідки за 27.05.2020 (реєстраційний №9120051091, уніфікований номер акцизного складу 1010076); 18.05.2020 (реєстраційний №9111230737, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 19.02.2021 (реєстраційний №9031187921, уніфікований номер акцизного складу 1010069); 12.05.2021 (реєстраційний №9124987191, уніфікований номер акцизного складу 1015292 сформовані та подані ТОВ «Партнер-2000» до ДПС України в порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 статті 230 ПК України, в частині незабезпечення розпорядником акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів , що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

Суд звертає увагу, що санкція п. 128-1.3 ст. 128-1 ПК України передбачає відповідальність за несвоєчасне подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового.

Отже, квитанція є підтвердженням дати прийняття/неприйняття а не підтвердженням дати подання електронної звітності.

Розмір штрафу становить 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Судом під час розгляду справи встановлено не своєчасність подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чотирьох електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тоді як оскаржуваним податковим повідомленням - рішенням до позивача застосовано штрафну санкцію за неподання вісімнадцяти електронних документів.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що податкове-повідомлення рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області №00016440906 від 22.02.2024 є протиправним та підлягає скасуванню частково, в частині суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 14000,00 грн.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з положень ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких передбачено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, стягненню на користь позивача з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань підлягає частина сплаченого судового збору пропорційно до розміру задоволених позовних вимог у розмірі 2331,56 грн.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» (ЄДРПОУ 21070140, 28023, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Магістральна, 2а) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 43995486, 25006, вул. Велика Перспективна, 55) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області №00016440906 від 22.02.2024, в частині суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 14000,00 грн.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Партнер-2000» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області судовий збір у сумі 2331,56 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123167609
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/3542/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні