Рішення
від 18.11.2024 по справі 380/1439/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2024 рокусправа № 380/1439/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Нормаком" до Головного управління ДПС у Львівській області, Держаної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Приватне підприємство "Нормаком" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 05.10.2023 № 9662160/3476ь8499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.08.2023 № 3, рішення від 05.10.2023 №9662159/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 8, рішення від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.10.2022 № 2;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2022 № 2, подані позивачем, датою їх подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Приватне підприємство "Нормаком" є юридичною особою приватного права, основним видом діяльності якого є Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний).

07.08.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений Договір від 07.08.2023 № 07/08/23ВР щодо виконання робіт з виготовлення та монтажу вентиляційних систем у приміщеннях Замовника.

На виконання умов вказаного договору, позивач виконав обумовлені роботи, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 204 846,00 грн, про що свідчить заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 08.08.2023 по 08.08.2023 АТ "Приват Банк" та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 30.08.2023 № 30//08/23-ВР.

08.08.2023 позивач склав та подав для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 3 на суму 204 846,00 грн, у тому числі ПДВ 34 141,00 грн.

31.08.2023 відповідач-1 сформував квитанцію № 9222882663, в якій зазначив про зупинення реєстрації податкової накладної від 08.08.2023 № 3 та запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній № 3.

29.09.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 1 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 08.08.2023 № 3, в якому надані пояснення щодо господарської операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію за вказаною ПН.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області від 05.10.2023 №9662160/34768499 відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН від 08.08.2023 № 3.

Позивач подав до ДПС України скаргу на рішення відповідача-1 щодо відмови у реєстрації ПН, проте рішенням від 25.10.2023 № 75441/34768499/2 відповідач-2 відмовив у задоволенні скарги.

Разом із цим позивач зазначає, що 31.08.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений договір від 31.08.2023 № 31/08/23ВР щодо виконання робіт з монтажу витяжної вентиляції і вентиляційного обладнання в приміщеннях Замовника.

На виконання умов вказаного Договору, позивач виконав обумовлені роботи, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 300 000,00 грн, про що свідчить заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 31.08.2023 по 31.08.2023 АТ "Приват Банк" та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 21.09.2023 № 21//09/23-ВР.

31.08.2023 позивач склав та подав для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 8 на суму 300 000,00 грн, у тому числі ПДВ 50 000.00 грн.

15.09.2023 відповідач-1 сформував квитанцію № 9240184291, в якій зазначив про зупинення реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 8 та запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній № 8.

20.09.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 2 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 31.08.2023 № 8, в якому надані пояснення щодо господарської операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію за вказаною ПН.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області від 05.10.2023 №9662159/34768499 відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН від 31.08.2023 № 8.

Позивач подав до ДПС України скаргу на рішення відповідача-1 щодо відмови у реєстрації ПН, проте рішенням від 25.10.2023 № 75395/34768499/2 відповідач-2 відмовив у задоволенні скарги.

Також, позивач вказує, що 11.10.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений Договір від 11.10.2023 № 11/10/23ВР щодо виконання робіт з монтажу витяжної вентиляції і вентиляційного обладнання в приміщеннях Замовника.

На виконання умов вказаного Договору, позивач виконав обумовлені роботи, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 118 164,00 грн, про що свідчить платіжна інструкція від 11.10.2023 № 11/10/2023 та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 17.10.2023 № 17//10/23-ВР.

11.10.2023 позивач склав та подав для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 2 на суму 118 164,00 грн, у тому числі ПДВ 19 694,00 грн.

31.10.2023 відповідач-1 сформував квитанцію № 9290155174, в якій зазначив про зупинення реєстрації податкової накладної від 11.10.2023 № 2 та запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній № 2.

15.11.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 1 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 11.10.2023 № 2, в якому надані пояснення щодо господарської операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію за вказаною ПН.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області від 21.11.2023 № 9977498/34768499 відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН від 11.10.2023 № 2.

Позивач подав до ДПС України скаргу на рішення відповідача-1 щодо відмови у реєстрації ПН, проте рішенням від 11.12.2023 № 84957/34768499/2 відповідач-2 відмовив у задоволенні скарги.

Так, позивач стверджує про необґрунтованість оспорюваних рішень податкового органу, оскільки контролюючий орган не зазначив конкретних підстав для зупинення реєстрації податкових накладних від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2022 № 2, тоді як позивач надав усі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій згідно з зазначеними ПН №3, № 8 та № 2.

Позивач вважає спірні рішення такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують його права та інтереси у сфері господарської діяльності, а тому такі необхідно скасувати, а податкові накладні - зареєструвати.

Із наведених підстав, просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 24.01.2024 відкрито спрощене провадження у справі, визначено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

13.03.2024 відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, з огляду на таке.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області прийняла рішення від 05.10.2023 № 9662160/34768499 та № 9662159/34768499, від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН РК від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8 та № 2 від 11.10.2022, оскільки наданні платником податку копій документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію зазначених накладних.

Зауважує, що відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8 та від 11.10.2022 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Контролюючий орган запропонував надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач подав до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо спірних ПН, реєстрацію яких зупинено.

Так, відповідач-1 зазначає, що згідно із аналізом долучених документів на розгляд Комісії позивач не надав розрахункових документів щодо реалізації товару. Окрім цього, у додатках до повідомлення відсутні Акти прийому-передачі товару. Не надано на розгляду комісії довіреності або інші документи, які надають право особам підписувати долучені до повідомлення документи. Платником податку не додано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Наголошує, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Таким чином, відповідач-1 вважає, що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Прядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними.

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну від 12.06.2023 № 16, відповідач-1 вважає, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН є передчасним, у той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

У зв`язку із наведеним відповідач-1 у задоволенні позову просить відмовити повністю.

Розглянувши надані сторонами документи, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив таке.

Приватне підприємство "Нормаком" з 04.12.2006 зареєстроване як юридична особа, за адресою: 79035, Львівська обл., місто Львів, вулиця Пимоненка, будинок 3, ЄДРПОУ 34768499.

Видами діяльності ПП "Нормаком" за КВЕД є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій.

07.08.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений Договір від 07.08.2023 № 07/08/23ВР (далі Договір № 07/08/23ВР), за п. 1.1. якого, Виконавець за завданням Замовника на свій ризик зі свого матеріалу та своїми засобами зобов`язується виконати роботи з виготовлення та монтажу вентиляційних систем в приміщеннях ТОВ "Канюк-Стиль", за адресою: м. Львів вул. Антоновича, 112А.

Згідно із п. 1.3. Договору № 07/08/23ВР після закінчення робіт Виконавець передає Замовнику акт виконаних робіт про закінчення робіт щодо приймання-передачі робіт, виконаних на об`єкті.

Відповідно до п. 1.5. Договору № 07/08/23ВР вартість робіт, що виконується виконавцем по даному об`єкті, наведена у Додатку № 1 та становить 204 846,00 грн, у т.ч. ПДВ 34 141,00 грн.

Як встановлено п. 1.6. Договору № 07/08/23ВР, Замовник оплачує 100% загальної вартості після підписання Договору на виконання робіт, згідно із виставленим рахунком.

На виконання умов Договору № 07/08/23ВР, позивач виконав обумовлені роботи, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 204 846,00 грн, про що свідчить заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 08.08.2023 по 08.08.2023 АТ "Приват Банк" та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 30.08.2023 № 30//08/23-ВР.

За результатом здійснення господарської операції, передбаченої укладеним Договором № 07/08/23ВР, у зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, позивач склав та направив до податкового органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08.08.2023 № 3 (виготовлення і монтаж вентиляційних систем в приміщеннях ТОВ "Конюк-Стиль" за адресою: м. Львів, вул. Антоновича, 112а) на загальну суму 204 846,00 грн, у тому числі ПДВ 34 141,00 грн.

Згідно із отриманою квитанцією від 31.08.2023 № 9222882663 до податкової накладної від 08.08.2023 № 3, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 08.08.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.22.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.09.2023 ПП "Нормаком", з метою підтвердження інформації, зазначеної у ПН від 08.08.2023 № 3, подало до Головного управління ДПС у Львівській області Повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів (18 додатків), щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, зокрема:

- договір від 07.08.2023 № 07/08/23ВР;

- кошторисну документацію;

- протокол погодження договірної ціни;

- заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 08.08.2023 по 08.08.2023 АТ "Приват Банк";

- Акт приймання-передачі виконаних робіт від 30.08.2023 № 30//08/23-ВР;

- оборотно-сальдова відомість та картки бухгалтерських рахунків № 20, 23, 36 та 63 за період дії договору;

- документи на придбання матеріалів у ФОП ОСОБА_1 , ТОВ "Атомік Плюс", ТОВ "Спліт Сервіс", що не заперечується відповідачами.

05.10.2023 відповідач-1 прийняв рішення № 9662160/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.08.2023 № 3. Відповідно до інформації зазначеної в оскаржуваному рішенні, підставою для відмови у реєстрації ПН послугувало: "надання платником податків копій документів складених із порушенням законодавства".

За результатами розгляду скарги позивача від 18.10.2023, рішенням Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 25.10.2023 № 75441/34768499/2 скарга залишена без задоволення, а рішення від 05.10.2023 № 9662160/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

31.08.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений Договір від 31.08.2023 № 31/08/23ВР (далі Договір № 31/08/23ВР), за п. 1.1. якого Виконавець за завданням Замовника на свій ризик зі свого матеріалу та своїми засобами зобов`язується виконати роботи з монтажу вентиляції і вентиляційного обладнання в приміщеннях ТОВ "Канюк-Стиль", за адресою: м. Львів вул. Антоновича, 112А.

Згідно із п. 1.3. Договору № 31/08/23ВР, після закінчення робіт Виконавець передає Замовнику Акт виконаних робіт про закінчення робіт щодо приймання-передачі робіт, виконаних на об`єкті.

Відповідно до п. 1.5. Договору № 31/08/23ВР вартість робіт, що виконується Виконавцем по даному об`єкті, наведена у Додатку № 1 та становить 300 000 грн 00 коп, у т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.

Як встановлено п. 1.6. Договору № 31/08/23ВР, Замовник оплачує 100% загальної вартості після підписання Договору на виконання робіт, згідно із виставленим рахунком.

На виконання умов Договору № 31/08/23ВР, позивач виконав обумовлені роботі, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 300 000,00 грн, про що свідчить заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 08.08.2023 по 08.08.2023 АТ "Приват Банк" та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 21.09.2023 № 21//09/23-ВР.

За результатом здійснення господарської операції, передбаченої укладеним Договором № 31/08/23ВР, у зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, позивач склав та направив до податкового органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31.08.2023 № 8 (виготовлення і монтаж вентиляційних систем в приміщеннях ТОВ "Конюк-Стиль" за адресою: м. Львів, вул. Антоновича, 112а) на загальну суму 300 000,00 грн, у тому числі ПДВ 50 000,00 грн.

Згідно із отриманою квитанцією від 15.09.2023 № 9240184291до податкової накладної від 31.08.2023 № 8, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 31.08.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.22.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.09.2023 ПП "Нормаком", з метою підтвердження інформації, зазначеної у ПН від 31.08.2023 № 8, подало до Головного управління ДПС у Львівській області Повідомлення №2 про подання пояснень та копій документів (14 додатків), щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, зокрема:

- Договір від 31.08.2023 № 31/08/23ВР;

- кошторисну документацію;

- протокол погодження договірної ціни;

- заключна виписка по картковому рахунку позивача за період з 08.08.2023 по 08.08.2023 АТ "Приват Банк";

- Акт приймання-передачі виконаних робіт від 21.09.2023 № 21//09/23-ВР;

оборотно-сальдова відомість та картки бухгалтерських рахунків № 20, 23, 36 та 63 за період дії договору;

- документи на придбання матеріалів у ФОП ОСОБА_2 , ТОВ "Спліт Сервіс", що не заперечується відповідачами.

05.10.2023 відповідач-1 прийняв рішення № 9662159/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 8. Відповідно до інформації зазначеної в оскаржуваному рішенні, підставою для відмови у реєстрації ПН послугувало: "надання платником податків копій документів складених із порушенням законодавства".

За результатами розгляду скарги позивача від 18.10.2023, рішенням Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 25.10.2023 № 75395/34768499/2 скарга залишена без задоволення, а рішення від 05.10.2023 № 9662159/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

11.10.2023 між ТОВ "Канюк-Стиль" (Замовник) та ПП "Нормаком" (Виконавець) укладений Договір від 11.10.2023 № 11/10/23ВР (далі Договір № 11/10/23ВР), за п. 1.1. якого Виконавець за завданням Замовника на свій ризик зі свого матеріалу та своїми засобами зобов`язується виконати роботи з монтажу витяжної вентиляції і вентиляційного обладнання, а саме: 1. Повітропроводів з листової оцинкованої сатлі-98м.кв., 2. Фасонних частин повітропроводів з листової оцинкованої сталі-141,8м.кв. (придбані замовником), в приміщеннях ТОВ "Канюк-Стиль", за адресою: м. Львів, вул. Антоновича, 112А.

Згідно із п. 1.3. Договору № 11/10/23ВР, після закінчення робіт Виконавець передає Замовнику Акт виконаних робіт про закінчення робіт щодо приймання-передачі робіт, виконаних на об`єкті.

Відповідно до п. 1.5. Договору № 11/10/23ВР вартість робіт, що виконується виконавцем по даному об`єкті, наведена у Додатку № 1 та становить 118 164,00 грн, у т.ч. ПДВ 19 694,00 грн.

Як встановлено п. 1.6. Договору № 11/10/23ВР, Замовник оплачує 100% загальної вартості після підписання Договору на виконання робіт, згідно із виставленим рахунком.

На виконання умов Договору № 11/10/23ВР, позивач виконав обумовлені роботи, за що ТОВ "Канюк-Стиль" здійснило оплату у розмірі 118 164,00 грн, про що свідчить платіжна інструкція від 11.10.2023 № 11/10/2023 та Акт приймання-передачі виконаних робіт від 17.10.2023 № 17//10/23-ВР.

За результатом здійснення господарської операції, передбаченої укладеним Договором № 11/10/23ВР, у зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, позивач склав та направив до податкового органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.10.2023 № 2 (монтаж витяжної вентиляції і вентиляційного обладнання, а саме: 1. Повітропроводів з листової оцинкованої сатлі-98м.кв., 2. Фасонних частин повітропроводів з листової оцинкованої сталі-141,8 м. кв., уприміщеннях ТОВ "Канюк-Стиль", за адресою: м. Львів, вул. Антоновича, 112А) на загальну суму 118 164,00 грн, у тому числі ПДВ 19 694,00 грн.

Згідно із отриманою квитанцією від 31.10.2023 № 9290155174 податкової накладної від 11.10.2023 № 2, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 11.10.2023 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.22, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

15.11.2023 ПП "Нормаком", з метою підтвердження інформації, зазначеної у ПН від 11.10.2023 № 2, подало до Головного управління ДПС у Львівській області Повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів (16 додатків) щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, зокрема:

- Договір від 11.10.2023 № 11/10/23ВР;

- кошторисну документацію;

- протокол погодження договірної ціни;

- платіжна інструкція від 11.10.2023 № 11/10/2023;

- Акт приймання-передачі виконаних робіт від 17.10.2023 № 17//10/23-ВР;

- оборотно-сальдова відомість та картки бухгалтерських рахунків № 20, 36 та 63 за період дії договору;

- документи на придбання матеріалів у ТОВ "Атомік Плюс", ТОВ "Спліт Сервіс", що не заперечується відповідачами.

21.11.2023 відповідач-1 прийняв рішення № 9977498/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.10.2023 № 2. Відповідно до інформації зазначеної в оскаржуваному рішенні, підставою для відмови у реєстрації ПН послугувало: "надання платником податків копій документів складених із порушенням законодавства".

За результатами розгляду скарги позивача від 04.12.2023, рішенням Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 11.12.2023 № 84957/34768499/2 скарга залишена без задоволення, а рішення від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

Отже, зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті за формальних підстав, без належного пояснення, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати для перевірки і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із цим позивач вважає свої права порушеними та такими, що потребують судовому захисту.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову №1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Суд встановив, що згідно з отриманими ПП "Нормаком" квитанціями від 31.08.2023 відповідач-1 № 9222882663, від 15.09.2023 № 9240184291, від 31.10.2023 № 9290155174, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2023 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.22.12 (43.22), перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Варто зауважити, що у квитанціях від 31.08.2023 відповідач-1 № 9222882663, від 15.09.2023 № 9240184291, від 31.10.2023 № 9290155174 не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку № 520).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (п. 7 Порядку № 520).

Відповідно до п. 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно із п. 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зауважує, що контролюючий орган не направив платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена у рішенні про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені позивачем документи до повідомлення складені із дотриманням вимог чинного законодавства України та податкових норм.

Також, у рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючий орган визначив загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки, які саме із наданих позивачем до пояснень документи складені з порушенням законодавства.

Суд звертає увагу, що контролюючий орган не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначив яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2022 № 2.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарських операцій для реєстрації ПН від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2022 № 2, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах спірних правовідносин, суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу "Електронний кабінет платника" були надіслані позивачем податковому органу для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, відповідач-1 в оскаржуваних рішеннях не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Також суд встановив, що позивач повідомленнями від 29.09.2023 № 1, № 2 та від 15.11.2023 № 1 надіслав відповідачу-1 пояснення та копії первинних документів для підтвердження здійсненої господарських операцій, перелік яких наведений вище.

Суд зауважує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на те, що позивач надав достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операцій, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2023 № 2 суд вважає протиправними рішення відповідача-1 від 05.10.2023 № 9662160/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.08.2023 № 3, від 05.10.2023 №9662159/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 8, від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.10.2023 № 2.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення від 05.10.2023 № 9662160/34768499, від 05.10.2023 № 9662159/34768499, від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2023 № 2 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно із нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановив суд, та підтверджується матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача необхідно захистити шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН від 08.08.2023 № 3, від 31.08.2023 № 8, від 11.10.2023 № 2, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

За наведених обставин, суд повністю задовольняє позовні вимоги ПП "Нормаком".

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.10.2023 № 9662160/34768499 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.08.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством "Нормаком" (79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Пимоненка, буд. 3; код ЄДРПОУ 34768499) податкову накладну від 08.08.2023 № 3, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.10.2023 № 9662159/34768499 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством "Нормаком" (79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Пимоненка, буд. 3; код ЄДРПОУ 34768499) податкову накладну від 31.08.2023 № 8, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.11.2023 № 9977498/34768499 про відмову в реєстрації податкової накладної від 11.10.2023 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством "Нормаком" (79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Пимоненка, буд. 3; код ЄДРПОУ 34768499) податкову накладну від 11.10.2023 № 2, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Приватного підприємства "Нормаком" (79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Пимоненка, буд. 3; код ЄДРПОУ 34768499) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 4 542 (чотири тисячі п`ятсот сорок два) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Приватного підприємства "Нормаком" (79035, Львівська обл., м. Львів, вул. Пимоненка, буд. 3; код ЄДРПОУ 34768499) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 4 542 (чотири тисячі п`ятсот сорок два) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123167770
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/1439/24

Рішення від 18.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні