МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 листопада 2024 р. № 400/8163/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю " Спільне підприємство "Південна Аграрно-Експортна Компанія", ,пров. Янтарний, 8,с. Калинівка (Єланецький),Вознесенський р-н, Миколаївська обл.,55553
до відповідачаВідділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті, вул. Космонавтів, 61,м. Миколаїв,Миколаївський р-н, Миколаївська обл.,54056, Державної служби України з безпеки на транспорті, вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150, вул. Антоновича, 51,м. Київ,03150
провизнання протиправною та скасування постанови від 15.08.2024 №ПШ058472,
ВСТАНОВИВ:
Позивач- Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Південна Аграрно-Експортна Компанія» звернувся до суду з позовом до Відділу Державного нагляду (контролю) у Миколаївській області, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасувати постанову від 15.08.2024 № ПШ 058472 про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 17 000,00 грн.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що згідно акта проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 058361 від 16.07.2024 перевізником визначено ТОВ «СП «ПАЕК» 41967335, що свідчить про те, що товарно-транспортна накладна № БВБ-8700 від 16.07.2024 пред`являлась працівникам Укртрансбезпеки на місці зупинки автомобіля. Отже, працівники Укртрансбезпеки були поінформовані про фактичного автомобільного перевізника та про рух товарно-матеріальних цінностей в межах території України без перетину державного кордону України. Законодавство не містить вказівки на обов`язок водіїв, що здійснюють внутрішні перевезення встановлювати та використовувати контрольні прилади (тахографи) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв. Відтак, експлуатація тахографу у даному випадку є правом перевізника, а не обов`язком.Відповідач надав суду відзив, в якому позов не визнає, оскільки при проведенні перевірки було встановлено відсутність у водія тахокарти, що є порушенням ст.ст.18,48 Закону України « Про автомобільний транспорт» та необхідність яких передбачена Інструкцією № 385, Положенням № 340, тому спірна постанова прийнята законно та обґрунтовано і скасуванню не підлягає.Відповідач 2 відзиву суду не надав. Ухвала суду про відкриття провадження у справі надсилалась на е-суд та була ним отримана.
Справа розглядається відповідно до ст.262 КАС України без проведення судового засідання в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
17.07.2024 складено акт за № 058361 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в якому зазначено, що позивачем порушено вимоги ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», наказу Мінтрансу України від 24.06.2010 за № 385, а саме абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених ст. 48 цього Закону, а саме: тахокарти по режиму праці та відпочинку за 17.07.2024.
Товарно-транспортна накладна № БВБ-8700 від 16.07.2024, яка надавалась позивачем при перевірці свідчить, що автомобільним перевізником є ТОВ «СП «ПАЕК» (41967335), замовником - ТОВ «КЕРНЕЛ-ТРЕЙД», вантажовідправник - ТОВ «Баловнянська виробнича база», вантажоодержувач - СП ТОВ «ТРАНСБАЛКТЕРМІНАЛ», пункт навантаження - Миколаївська обл., Миколаївський район, с. Костянтинівка, вул. Миколаївська, 1, пункт розвантаження - Одеська обл., Одеський район, м. Чорноморськ, вул. Сухолиманська, 58.
15.08.2024 в.о. начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Миколаївській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 058472 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Південна Аграрно-Експортна Компанія» у розмірі 17 000,00грн штрафу, у зв`язку із перевезенням вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: тахокарта за 17.07.2024 водія ОСОБА_1 транспортного засобу Ман держ. номер НОМЕР_1 (акт № 058361).
Положенням про Державну службі України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 передбачено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади. Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному транспорті, здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
У відповідності до абз.1 п.8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 № 1579 -р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Відділи державного нагляду (контролю) у містах.
Згідно абзацу 3 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 2 ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
З наведеною нормою кореспондується зі ст. 18 Закону України "Про автомобільний транспорт", якою передбачено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники, зокрема, зобов`язані організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 N 340 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, яке встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.
Вимоги Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (п. 1.3. Положення).
П.1.4. передбачено, що це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються:
фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв;
під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій;
Розділом VI. Облік робочого часу цього наказу передбачено, що
6.1. Автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
6.2. Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.
6.3. Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 N 385 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті (надалі - Інструкція).
Пунктом 3.3. Інструкції встановлено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
-забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
-своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу;
-заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Відповідно до п. 3.6. Інструкції перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку: правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов`язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР), наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб,
а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку; дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки
та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа; дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності
картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа
до транспортного засобу та повірки тахографа.
Статтею 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху «інші документи, передбачені законодавством».
Наказом №340 та Інструкцією №485 передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом. Такий обов`язок у водія виникає протягом керування транспортним засобом. Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення (розділ VI. Облік робочого часу наказу №340). А перевізник відповідно до п.3.6 Інструкції № 385 забезпечує наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
Позивач у позові не заперечує того факту, що у водія була відсутня тахокарта за 17.07.24, але вважає, що цей обов`язок розповсюджується тільки на міжнародні перевезення, а позивач здійснював внутрішні перевезення в межах України.
Відповідно до ЗУ « Про автомобільний транспорт» відповідальність за порушення вимог законодавства несе перевізник. У ТТН на яку посилається позивач перевізником зазначено ТОВ «СП «ПАЕК», що і є скороченою назвою позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Південна Аграрно-Експортна Компанія», оскільки коди ЄДРПОУ є тотожними.
Суд не погоджується з доводами позивача стосовно того, що тахографами повинні бути обладнані та мати тахокарти тільки водії транспортних засобів, які здійснюють міжнародні перевезення, оскільки Положенням від 07.06.2010 N 340 встановлені особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку , які поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (п. 1.3. Положення) та вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тон повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами (п.6.1 Положення). А п.3.3. Інструкції №385 передбачено, що водій транспортного засобу використовує тахокарти кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом
Отже жодний довод позивача, який би свідчив про протиправність спірної постанови не знайшов свого підтвердження при розгляді справи, тому спірна постанова прийнята правомірно та скасуванню не підлягає.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Позивач не надав суду доказів протиправності спірної постанови, тому позов задоволенню не підлягає.
Судовий збір покладається на позивача .
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123168170 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні