СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40602, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua
У Х В А Л А
про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення
19 листопада 2024 року Справа № 480/3032/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Павлічек В.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми заяву позивача щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року по справі № 480/3032/24 частково задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області. Визнано протиправною бездіяльність Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області щодо не виготовлення та не надання до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 р., на 01.01.2021 р , на 01.01.2022 р. та 01.01.2023 р. для перерахунку його пенсії. Зобов`язано Головне управління ДФС у Сумській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 р., у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XXII Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії), для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру його пенсії. Зобов`язано Головне управління ДФС у Сумській області підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021, станом на 01.01.2022 та станом на 01.01.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, та із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2021 року, з 01.02.2022 року та з 01.02.2023 року. В іншій частині позовних вимог - відмовлено. Крім того стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Сумській області суму судового збору в розмірі 605,60 грн.
07.10.2024 року засобами поштового зв`язку до суду від позивача надійшла заява, в якій просить встановити судовий контроль за виконанням рішення суду, шляхом зобов`язання ГУ ДФС України в Сумській області подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання цього рішення.
Заява обгрунтовується тим, що на виконання рішення суду від 10.07.2024 року по справі № 480/3032/24 відповідачем було надано позивачу довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021 року, 01.01.2022 року та 01.01.2023 року для перерахунку пенсії. Проте у зазначених довідках розмір посадового окладу і окладу за військовим званням відповідач залишив без змін, нового розрахунку з урахуванням збільшення прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2021 р., 01.01.2022 р. та 01.01.2023 р. до 2270,00 грн; 2481.00 грн; та 2684, 00 грн відповідно не було проведено. Зазначені відповідачем у цих довідках розміри посадового окладу на рівні 7470,00 грн. окладу за військовим званням на рівні 1340,00 грн, надбавка за вислугу років (45%) на рівні 3964,50 грн відповідають старим розмірам, які були зазначені у довідках про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2018 року. На той час зазначені розміри посадового окладу та окладу за військовим званням розраховувались, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року, який дорівнював 1762,00 грн. Крім цього, нові довідки не містять відомості про розміри надбавки за роботу в умовах режимних обмежень у розмірі 15% посадового окладу, розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення ) та премії. При цьому рішення суду в частині видачі довідки про грошове забезпечення станом на 05.03.2019 року, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії), взагалі не виконано.
Оскільки рішення від 10.07.2024 року було ухвалено в письмовому провадженні, ухвалою суду було призначено вищевказану заяву до розгляду у письмовому провадженні. Разом з тим, даною ухвалою встановлено встановлено Головному управлінню Державної фіскальної служби у Сумській області триденний строк з дня вручення даної ухвали для надання доказів щодо виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року.
Копія зазначеної ухвали була отримана представником відповідача, що підтверджується роздруківкою з офіційного сайту АТ "Укрпошта" (а.с. 75а). Проте вимоги суду не виконано, доказів щодо виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року, суду не надано.
Дослідивши заяву представника позивача та матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Відповідно до ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, обов`язковість судового рішення, яке набрало законної сили, гарантується Конституцією України та процесуальним законодавством, а невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Порядок реалізації адміністративним судом функцій судового контролю у спосіб встановлення для відповідача у справі обов`язку подати звіт про виконання судового рішення передбачений нормами ст. 382 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Враховуючи викладене суд зазначає, що встановлення судового контролю за виконанням судового рішення шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, про що просить заявник, є правом суду, а не обов`язком, яке не виключає існування принципу обов`язковості судового рішення, згідно із яким судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України (ст. 1291 Конституції України, ч. 2ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України). При цьому суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, подати у встановлений судом строк звіт про виконання лише того судового рішення, яке було ним ухвалено.
Крім того встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи. Тобто, встановлення судового контролю при ухваленні судового рішення по суті позовних вимог попереджує неналежне виконання відповідачем обов`язків, що виникли внаслідок задоволення позовних вимог позивача.
З матеріалів справи судом встановлено, що рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року по справі № 480/3032/24 частково задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 та, зокрема, зобов`язано Головне управління ДФС у Сумській області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 р., у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XXII Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії), для здійснення обчислення та перерахунку з 01.04.2019 основного розміру його пенсії. Зобов`язано Головне управління ДФС у Сумській області підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021, станом на 01.01.2022 та станом на 01.01.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, та із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2021 року, з 01.02.2022 року та з 01.02.2023 року.
В той же час суд зазначає, що ухвалою суду було встановлено Головному управлінню Державної фіскальної служби у Сумській області триденний строк з дня вручення даної ухвали для надання доказів щодо виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року. Проте вимоги суду не виконано, доказів щодо виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року, Головним управлінням Державної фіскальної служби у Сумській області суду надано не було.
При цьому з копій довідок станом на 01.01.2021, на 01.01.2022 та на 01.01.2023 про розмір грошового забезпечення, виданих Головним управлінням ДФС у Сумській області та наданих суду позивачем, судом встановлено, що вони містять однакові три складові та однаковий їх розмір, а саме, посадовий оклад - 7470,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням майор - 1340,00 грн, надбавку за вислугу років (45%) - 3964,50 грн (а.с. 57-59).
В свою чергу, відповідно до витягу з перерахунку пенсії, саме з урахуванням таких складових та їх розміру було здійснено перерахунок пенсії позивача з 01.01.2018 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб №103 від 21.02.2018 (а.с. 64).
Тобто матеріали справи не містять відповідної інформації щодо фактичного виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 року, що надає об`єктивні підстави для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.
А відтак, враховуючи викладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву позивача та встановити судовий контроль за виконанням рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 у справі №480/3032/24.
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву позивача щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення - задовольнити.
Зобов`язати Головне управлінням Державної фіскальної служби у Сумській області протягом 30 днів з дня отримання даної ухвали, подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10.07.2024 у справі № 480/3032/24.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123170169 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні