Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 листопада 2024 року № 520/24971/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент реєстрації Харківської міської ради про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі по тексту позивач, ГУ ДПС у Харківській області) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a> (далі по тексту відповідач, ТОВ "Нкт Танк Фарм Логістікс"), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент реєстрації Харківської міської ради (далі по тексту третя особа, Департамент), в якому просить суд:
- припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» (код ЄДРПОУ 43886693).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, Київська ДПІ перебуває Товариство з обмеженою відповідальністю «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС», як платник податків.
Відповідно до інформації зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 26.10.2020 проведено державну реєстрацію створення юридичної особи ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» за № 1004801020000086421.
Так, відповідно до інформації, зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником та керівником ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» є ОСОБА_1 , адреса місцезнаходження: 61184, Харківська область, м. Харків, вул. Кричевського, будинок 37.
Вироком Київського районного суду м. Харкова від 04.08.2023 по справі № 953/5364/23 гр. ОСОБА_1 (засновник, керівник ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС») визнано винним у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 та ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205-1 КК України (внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості; вчинено повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням свого службового становища).
Вказаним вироком встановлено, що ОСОБА_1 у 2020 році, перебуваючи в приміщенні приватного нотаріуса, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, не маючи наміру здійснювати господарську діяльність від імені ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» та бути його засновником та керівником, маючи умисел на внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, з корисливих мотивів, діючи за попередньою змовою з невстановленою особою, передав та засвідчив своїм підписом проекти установчих та реєстраційних документів, чим здійснила внесення у документи завідомо неправдивих відомостей.
Засвідчивши своїм підписом установчі документи ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС», ОСОБА_1 виконавши всі необхідні дії, направлені на внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, за що отримала грошову винагороду.
Враховуючи викладене, є підстави для припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» (код ЄДРПОУ 43886693).
Ухвалою суду від 11.09.2024 року відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі надіслана на поштову адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією. Поштовий конверт повернувся на адресу суду 08.10.2024 з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до частини 8 та 11 статті 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідач правом подання до суду відзиву на позов, заяви про визнання позову або продовження строку на подання до суду відзиву на позов до суду не скористався.
Третя особа подала до суду пояснення, в яких зазначила, що рішення суду про припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи є підставою для внесення уповноваженим органом відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру в силу повноважень, покладених на такий орган законодавством.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.
Згідно положень ст. ст. 12, 257 КАС України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.
Згідно ч. 5 ст. 262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a>, пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації.
Державну реєстрацію створення юридичної особи було проведено 26.10.2020 року запис № 1004801020000086421, код ЄДРПОУ - 43886693, місце знаходження юридичної особи: 61184, Харківська область, м. Харків, вул. Кричевського, будинок 37, що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
На обліку як платник податків і зборів відповідач перебуває у ГУ ДПС у Харківській області, що підтверджується реєстраційними даними відповідача.
Вироком Київського районного суду м. Харкова від 04.08.2023 по справі № 953/5364/23 гр. ОСОБА_1 (засновник, керівник ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС») визнано винним у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 та ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205-1 КК України (внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості; вчинено повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням свого службового становища).
Вказаним вироком встановлено, що ОСОБА_1 у 2020 році, перебуваючи в приміщенні приватного нотаріуса, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, не маючи наміру здійснювати господарську діяльність від імені ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» та бути його засновником та керівником, маючи умисел на внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, з корисливих мотивів, діючи за попередньою змовою з невстановленою особою, передав та засвідчив своїм підписом проекти установчих та реєстраційних документів, чим здійснила внесення у документи завідомо неправдивих відомостей.
Засвідчивши своїм підписом установчі документи ТОВ «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС», ОСОБА_1 виконавши всі необхідні дії, направлені на внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, за що отримала грошову винагороду.
Вказаним вироком ОСОБА_1 визнано винним у вчинені злочину, передбаченого ч.4 та ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 205-1 Кримінального кодексу України.
Суд, вивчивши доводи позову, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.
Відповідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.
Зазначена норма кореспондується з п.67.2 ст. 67 ПК України, відповідно до якого контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Законом України від 02.12.2010 № 2756-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з прийняттям Податкового кодексу України» доповнено Господарський кодекс України (далі - ГК України) статтею 55-1 «Фіктивна діяльність суб`єкта господарювання» в зв`язку з чим передбачене п. 67.2 ст. 67 ПК України право, може бути реалізоване контролюючим органом шляхом одночасного застосування норм вказаної статті ГК України.
Статтею 42 ГК України визначено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Згідно ст. 55-1 ГК України, ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою-підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов`язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.
Припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону (ст. 59 ГК України).
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 за № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).
Згідно п.4 ч.1 ст.1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 4 Закону № 755-IV визначено, що державна реєстрація базується на принципі об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.
Згідно п. 2 ч.1 ст. 25 Закону № 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідно до п.2 ч.6 ст. 25 Закону № 755-IV, спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться, зокрема, на підставі судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч.ч.3, 4 ст.35 Закону №755-IV).
Підпунктом 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19 ПК України передбачено, що контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Контролюючі органи мають право, в тому числі, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи (пп. 20.1.37 п.20.1 ст. 20 ПК України).
Відповідно до п.8 ч.1 ст. 15 Закону № 755-IV установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству.
Отже, суд приходить до висновку, що у разі виявлення ознак фіктивності суб`єкта господарювання (підприємництва) контролюючий орган вправі звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи.
Крім того, ст. 55-1 ГК України містить ознаки (критерії), за якими юридична особа чи діяльність фізичної особи-підприємця можуть бути визнані фіктивними, тобто такими, в яких зовнішня організаційно-правова форма не відповідає її суті та меті створення. Ознаки фіктивності мають бути доведені належними, допустимими і достовірними доказами.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 05.02.2019 у справі № 826/25343/15 (№ К/9901/31854/18).
Відповідно ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до ч.6 ст. 78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Таким чином, факт фіктивного підприємництва Товариства з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a> встановлено в межах розгляду кримінальної справи № 953/5364/23.
Судом встановлено, що позивачем надано до суду належні докази, які обґрунтовують правомірність заявлених позовних вимог та наявність підстав для припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a>.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області підлягають задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 263, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нкт Танк Фарм Логістікс"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент реєстрації Харківської міської ради про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «НКТ ТАНК ФАРМ ЛОГІСТІКС» (код ЄДРПОУ 43886693).
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 19 листопада 2024 року.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123170649 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні