Справа № 560/11584/24
РІШЕННЯ
іменем України
19 листопада 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" звернулось до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 070252 від 03.07.2024 та №ПШ 070251 від 03.07.2024.
Справи№560/11584/24, №560/11589/24 за позовами Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування постанов були об`єднані судом для спільного розгляду.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що його безпідставно притягнуто до відповідальності за порушенням вимог статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт". Вважає, що спірні постанови про накладення штрафу є неправомірними, оскільки відповідачем застосовані норми статті, які поширюються на внутрішні перевезення пасажирів, у той час, як водій здійснював рух за міжнародним маршрутом. Також посилається на те, що при здійсненні міжнародних пасажирських перевезень вимога про обов`язок направляти на маршрут протяжністю понад 500 км двох водіїв відсутня.
Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області у відзиві просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що транспортний засіб позивача рухався за маршрутом міжнародного сполучення протяжністю більше 500 км. Водночас, положення статті 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» стосуються як внутрішніх, так і міжнародних перевезень, тож позивачем було допущене порушення вимог закону, за яке відповідачем правомірно застосовано адміністративно - господарський штраф.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
При вирішенні спору суд виходить з такого.
Згідно зі ст. 2 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III (Закон №2344-III) законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, Законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень. Нормативні акти, які визначають умови перевезень, порядок використання засобів транспорту, шляхів сполучення, організації безпеки руху, охорони громадського порядку, пожежної безпеки, санітарні та екологічні вимоги, що діють на транспорті, є обов`язковими для власників транспорту і громадян, які користуються послугами транспорту та шляхами сполучення.
Відповідно до ст.18 Закону №2344-III з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням. Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
Абзац 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ передбачає, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ст. 5 Закону від 05.04.2001 № 2344-III основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567.
Відповідно до пункту 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів.
Положення частини 1 статті 53 Закону №2344-III передбачають, що організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень. Частиною 4 статті 53 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що при виконанні міжнародних перевезень пасажирів резиденти України повинні мати дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; список пасажирів (при нерегулярних та маятникових перевезеннях); білетно-облікову документацію; схему маршруту.
Положеннями абзацу 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
Інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області Державної служби України з безпеки на транспорті в рамках заходів державного контролю 03.06.2024 здійснено рейдову перевірку транспортного засобу марки Mercedes-Benz, ВХ 4726НА, який належить ТОВ "Люкс-рейзен Біс".
Під час перевірки було встановлене порушення ст. 30, 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" (в акті перевірки ЗУ про А/тр): під час міжнародних перевезень пасажирів перевізник не забезпечив умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства, здійснення перевезень пасажирів на маршруті Черкаси - Маріанські Лазні на маршруті протяжністю понад 500 км. одним водієм (відстань маршруту складає 2249 км). За вказане порушення передбачена відповідальність згідно зі статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" абз. 9 ч. 1 перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км. одним водієм.
Щодо зазначених обставин складений акт від 03.06.2024 №055773, де водій транспортного засобу у поясненнях вказав, що з актом ознайомлений.
03.07.2024 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті розглянуто вищезгаданий акт та прийнята постанова №ПШ 070252 від 03.07.2024 на підставі абз. 9 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» про накладення на ТОВ "Люкс-рейзен Біс"адміністративно-господарського штрафу в сумі 510 грн.
Також 03.06.2024 Інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Житомирській області Державної служби України з безпеки на транспорті в рамках заходів державного контролю здійснено рейдову перевірку транспортного засобу марки Van Hool, НОМЕР_1 , який належить ТОВ "Люкс-рейзен Біс".
Під час перевірки було встановлене порушення в частині здійснення перевізником регулярних міжнародних перевезень пасажирів за маршрутом Харків-Аахен протяжністю понад 500 км одним водієм. Відтак, встановлене порушення, відповідальність за яке передбачена абз. 9 ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" (перевезення пасажирів на маршруті понад 500 км. одним водієм). Щодо зазначених обставин складений акт від 03.06.2027 №АР040595, у якому зафіксовано, що водій транспортного засобу у поясненнях вказав, що з актом не погоджується, перевезення виконує відповідно до вимог законодавства.
03.07.2024 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті розглянутий вищезгаданий акт та прийнята постанова №ПШ 070251 від 03.07.2024. на підставі абз. 9 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» про накладення на ТОВ "Люкс-рейзен Біс" адміністративно-господарського штрафу в сумі 510 грн.
Отже, факт перевезення ТОВ "Люкс - рейзен Біс" пасажирів на маршруті протяжністю 500 км одним водієм підтверджується належними та допустимими доказами, а позивач у свою чергу не надав суду жодних належних доказів на спростування цього.
Згідно з Порядком №1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Суд оцінює критично доводи позивача про те, що виключно Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, визначає правила роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, і остання не містить окремо визначених вимог щодо кількості водіїв при виконанні таких перевезень.
Відповідно до положень статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт":
- послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.
- автобусні маршрути за видами сполучень поділяються на: міські, приміські, міжміські, міжнародні.
- на міжнародних та міжміських маршрутах дозволяється перевозити пасажирів з обов`язковим наданням їм місць для сидіння.
Системний аналіз зазначених вище окремих положень статті 35 Закону №2344-III дозволяє дійти висновку, що незважаючи на той факт, що ст. 35 міститься в Розділі II Закону №2344-III - ВНУТРІШНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ, дана норма містить в собі правила, які регулюють також і міжнародні перевезення.
Статтею 35 Закону № 2344-III «Послуги пасажирського автомобільного транспорту», також установлено, що на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.
До аналогічного правового висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у постанові від 23 вересня 2024 у справі №560/6121/24.
Відтак, позивач не спростував обов`язок забезпечення участі двох водіїв на міжнародних автомобільних/автобусних маршрутах протяжністю понад 500 км.
З огляду на це, відповідач довів, що діяв в межах наданих повноважень, відповідно до вимог Закону №2344-ІІІ, Положення №1567, відтак відсутні підстави для скасування спірних постанов, отже і для задоволення позову.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 19 листопада 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" (вул. Вінницьке шосе, 12/2,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29011 , код ЄДРПОУ - 42759248) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області (вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123170914 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні