ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 листопада 2024 року м. Ужгород№ 260/4523/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Ковач Н.М.
за участю:
позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" - представник адвокат Лещинець Л.В.
відповідача: Головне управління ДПС у Закарпатській області - представник Жемонська М.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" код ЄДРПОУ 45157059 Мукачівський рн, село Нове Давидково, вул.Миру, будинок 10
до
Головного управління ДПС у Закарпатській області (Код ЄДРПОУ ВП 44106694(вул. Волошина, буд. 52,Ужгород,Закарпатська область,88000)
ДПС України ( Код ЄДРПОУ 43005393) м. Київ, Львівська площа,8
про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних
В С Т А Н О В И В:
10 липня 2024 року Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкова служба України (вул. Волошина, буд. 52,Ужгород,Закарпатська область,88000)
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 110440509/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
2.Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044060/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
3.Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044058/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
4.Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044057/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №6 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
5. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044055/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №7 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
6. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044056/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 25.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №8 від 25.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
7.Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044054/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 31.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №9 від 31.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
8..Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044053/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТИНГ" є суб`єктом господарювання, який здійснює діяльність із надання послуг з перевезення пасажирів) КВЕД: 49.31).
В процесі своєї діяльності позивач подав на реєстрацію податкові накладні, однак відповідач безпідставно відмовив в їх реєстрації і прийняв відповідні оскаржувані рішення, які вважає такими, що прийняті не у порядку та спосіб, що передбачені законом, а відтак зазначені рішення підлягають скасуванню, з огляду на наступне.
Відповідно до Договору перевезення № ТР-02020 від 30.10.2020 року ТзОВ "КІВІН" надає за плату заводу "ФЛЕКСТРОНІК" послуги з перевезення, а 01 березня 2024 року між ТзОВ "КІВІН", Заводом "ФЛЕКСТРОНІК" та ТзОВ "АВТО ТРАНСПОРТИНГ укладено тристоронню додаткову угоду до Договору перевезення № ТР-02020 від 30.10.2020 року, згідно якої первісний постачальник послуг відступає , а новий постачальник приймає на себе права і обовязки за вказаним Договором № ТР-02020 від 30.10.2020 року.
На підставі вищевказаної Додаткової угоди між Заводом "ФЛЕКСТРОНІК" та ТзОВ "АВТО ТРАНСПОРТИНГ було складено Акти виконаних робіт, що підтверджують реальність здійснення господарської операції, які є документами, що засвідчують факт постачання послуг платником податків в розумінні п. 187.1 ПКУ, у звязку з чим позивач зареєстрував згідно ст. 201.1 ПКУ за правилом першої події вищевказані податкові накладні. Однак, позивач отримав від відповідача квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних і пропозицію надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Однак відповідач не вказав конкретної інформації та конкретних документів, яких не вистачає.
Позивач 25.04.2024 року подав Повідомлення про надання пояснень та копії всіх необхідних документів для підтвердження реальності господарських операцій, яких на думку позивача, було для цього достатньо.
Крім того, позивачем був поданий Реєстр взаєморозрахунків, який не був взятий податковим органом до уваги, а вимога відповідача надати документи , що підтверджують факт оплати за надані послуги (платіжні доручення) або банківські виписки ) є взагалі абсурдними , оскільки на момент такої вимоги будь-які документи , які би могли б підтвердити факт оплати послуг , навіть не існували, оскільки згідно п.3.4. умов Договору перевезення № ТР-02020 від 30.10.2020 року за надання передбачених цим Договором послуг , Замовник сплачує Перевізнику грошові кошти в перший четвер місяця, що настав через 60 календарних днів місяця, в якому були надані такі послуги.
Вищевказане на думку позивача, свідчить , що відповідач 1 не перевіряв та не аналізував належним чином надані позивачем пояснення та документи, а рішення відповідача прийняті поверхнево та передчасно, в яких не було зазначено конкретного переліку потрібних додаткових документів та не було зазначено конкретної причини відмови у реєстрації податкових накладних.
28 травня 2024 року позивачем в порядку адміністративного оскарження було подано скарги на зазначені рішення відповідача та відповідні документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції, однак в задоволенні скарг було відмовлено у зв`язку з пропуском строку на адміністративне оскарження. Позивач зазначає, що незаконні дії відповідачів завдають матеріальних та репутаційних збитків позивачу.
12 липня 2024 року ухвалою ЗОАС відкрито спрощене позовне провадження та зобов`язано відповідачів надати суду :
протоколи засідання комісії під час всіх оскаржуваних рішень
та всі матеріали, які стали підставою для прийняття оскаржуваних рішень.,
а також запропоновано відповідачу надати відзив на позов та докази, які в нього є в термін протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання даної ухвали.
22 липня 2024 року відповідачем на виконання вимог ухвали надано витребувані документи.
26 липня 2024 року відповідачем - Головним управління ДПС у Закарпатській області подано Відзив , в якому викладно заперечення проти позову , що обґрунтовано наступним.
При спробі реєстрації позивачем накладних зазначених у позові, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних їх реєстрацію було зупинено, оскільки системою встановлено, що обсяг постачання товарів/послуг 49.31 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄДРПН.
25.04.2024 року ТзОВ "АВТО ТРАНСПОРТИНГ було подано до розгляду комісією повідомлення № 1 від 25.04.2024 року про надання пояснень щодо поданих на реєстрацію накладних, реєстрацію яких зупинено. В поясненнях позивач вказав про додаткову угоду щодо надання послуг з перевезення Товариству "ФЛЕКСТРОНІК" з березня 2024 року , і що у позивача працює 29 працівників. і додав відповідні документи .
30 квітня 2024 року комісією було зроблено висновок про необхідність подання додаткових документів, про що сформовано повідомлення, відповідно до якого було запропоновано позивачу надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, в тому числі Акт звірки взаєморозрахунків з заводом та документи , що підтверджують факт оплати (платіжні доручення) або банківську виписку, а відтак контролюючим органом наведено чіткий перелік документів , надання яких буде достатнім у розумінні комісії регіонального рівня для підтвердження інформації, що міститься у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Водночас наданий платником "Реєстр розрахунків" не містить необхідних відомостей, які надають контролюючому органу можливість ідентифікувати особу, якою складено такий документ, чи така особа уповноважена на його складання, у зв`язку з чим недоліки , було необхідним надання документів , що підтверджують оплату за надані послуги. Оскільки платником не було надано додаткових пояснень та копій документів, то 14.05.2024 року ГУ ДПС в Закарпатській області було прийнято оскаржувані рішення.
Крім того, оскільки в Реєстрі розрахунків зазначено оплати від 26.03.2024 року, від 04.04.2024 року, від 11.04.2024 року, то позивачу було запропоновано надати платіжні доручення та належним чином складений акт звірки взаєморозрахунків для підтвердження відповідності інформації, що міститься у таких документах та їх зв`язку з актами надання послуг.
Також у наданих актах не міститься посилань на підставі та на реалізацію якого договору здійснюються господарські операції, і наведені обставини ускладнюють і унеможливлюють встановлення дійсних правовідносин, які передбачені Тристоронньою додатковою угодою від 01.03.2024 року до Договору перевезення № ТР-02020 від 30.10.2020 року.
З огляду на вищенаведене, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів.
31 липня 2024 року від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої зазначає, що жодна із вищезгаданих квитанцій про зупинення реєстрації НЕ МІСТИЛА ні інформацію згідно з якою платник відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку додатку 1 Порядку №1165, ні конкретний перелік пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У зв`язку із відсутністю КОНКРЕТНИХ та ОБГРУНТОВАНИХ підстав на всіх етапах прийняття рішень ГУ ДПС в Закарпатській області щодо надання додаткових пояснень та зрештою зупинення реєстрації податкової накладної Позивача, підприємство не могло володіти вичерпною та повною інформацією, стосовно необхідних для успішної реєстрації податкової накладної документів. Однак, з метою виконання податкового обов`язку та дотримання податкового законодавства, Позивачем були надані ВСІ наявні у нього та достатні на його думку документи, що свідчать про реальність здійснення господарської операції. Просить врахувати відповідь на відзив та приєднати її до матеріалів справи.
16 жовтня 2024 року ухвалою ЗОАС дану адміністративну справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, якою зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" надати суду в термін 5 днів з дня отримання даної ухвали : докази направлення відповідачу пояснень та документів після зупинення реєстрації ПН.
22 жовтня 2024 року від Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" на виконання вказаної Ухвали повідомлено суд, що листування між Позивачем та Відповідачем здійснювалося за допомогою системи електронного документообігу M.E.Doc. На вимогу суду надає роздруківку з особистого кабінету в цій системі, а також квитанцію № 1 про подання пояснень та документів, а також квитанцію № 2 про прийняття документів Відповідачем.
В судовому засіданні сторони підтримали свої позиції викладені у заявах по суті спору.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши думку представників сторін , об`єктивно оцінивши всі докази, які мають юридичне значення для вирішення справи і розгляду спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Згідно Відповіді № 845643 від 15.10.2024 , отриманої судом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТО ТРАНСПОРТІНГ"
Скорочене найменування: ТОВ "АВТО ТРАНСПОРТІНГ"
Ідентифікаційний код юридичної особи: 45157059
Місцезнаходження: Україна, 89624, Закарпатська обл., Мукачівський рн, село Нове Давидково, вул.Миру, будинок 10
Види економічної діяльності:
19.20 Виробництво продуктів нафтоперероблення
46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними
продуктами
47.30 Роздрібна торгівля пальним
47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами
49.41 Вантажний автомобільний транспорт
52.10 Складське господарство
52.24 Транспортне оброблення вантажів
52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого
нерухомого майна
77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів
77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів
49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського
сполучення (основний)
Дані органів статистики про основний вид економічної діяльності юридичної особи, визначений на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності за рік:
Назва КВЕД: Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення
Код КВЕД: 49.31
Керівник юридичної особи, а також відомості про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо: ПІБ: ОСОБА_1 Статус: керівник Посада: директор Дата призначення: 18.12.2023
Дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних
осіб підприємців та громадських формувань:
Дата державної реєстрації: 23.12.2022
В процесі здійснення своєї господарської діяльності, Позивачем було подано на реєстрацію:
- податкову накладну № 1 від 04.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 95 862,64 грн.;
- податкову накладну № 3 від 11.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 569 812,87 грн.;
- податкову накладну № 5 від 18.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 525 079,25 грн.;
- податкову накладну № 6 від 18.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 86 705,82 грн.;
- податкову накладну № 7 від 25.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 519 301,48 грн.;
- податкову накладну № 8 від 25.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 85 757,34 грн.;
- податкову накладну № 9 від 31.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 32 248,32 грн.;
- податкову накладну № 10 від 31.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 43 617,42 грн..
Відповідно до Податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 95862,64 грн.
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників ( згідно акта виконаних робіт за 01.03.2024)
Відповідно до Податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 569 812,87 грн.
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт)з 02.03.2024 по 10.03.24
Відповідно до Податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 525 079,25 грн.
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт)з 02.03.2024 по 10.03.24.
Відповідно до Податкової накладної № 6 від 18.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 86 705,82
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт) з 11.03.2024 по 17.03.24.
Відповідно до Податкової накладної № 7 від 25.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 519 301,48
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт) з 18.03.2024 по 24.03.24.
Відповідно до Податкової накладної № 8 від 25.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 85757,34 грн.
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт) з 18.03.2024 по 24.03.24.
Відповідно до Податкової накладної № 9 від 31.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 32248,32
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт) з 25.03.2024 по 31.03.24.
Відповідно до Податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року:
Постачальник: ТОВ «АВТОТРАНСПОРТІНГ» код 45157859
Отримувач : Завод « ТзОВ ФЛЕКСТРОНІК» код 32221224
Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 43617,42
Послуги згідно з ДКПП 49.31
Код 2000
Опис ( номенклатура ) товарів/послуг продавця: транспортні послуги по перевезення працівників (згідно акта виконаних робіт) з 25.03.2024 по 31.03.24.
У всіх вищевказаних податкових накладних у Розділі А - VI "Усього обсяги постачання з основною ставкою менші графі І Розлі А - Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість.
Однак, Позивач отримав від ГУ ДПС України у Закарпатській області наступні квитанції про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1)Квитанція № 9081765009 від 05 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 04.03.2024 року;
2)Квитанція № 9081770256 від 05 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №3 від 11.03.2024 року;
3)Квитанція № 9088736313 від 11 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №5 від 18.03.2024 року;
4)Квитанція № 9088737606 від 11 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №6 від 18.03.2024 року;
5)Квитанція № 9090759307 від 12 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 25.03.2024 року;
6)Квитанція № 9090758340 від 12 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №8 від 25.03.2024 року;
7)Квитанція № 9090803885 від 12 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №9 від 31.03.2024 року;
8)Квитанція № 9090821198 від 12 квітня 2024 року про зупинення реєстрації податкової накладної №10 від 31.03.2024 року.
Причиною таких рішень уповноваженого органу стало наступне:
«Обсяг постачання товару/послуги 49.31, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає: п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток З Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами)). Додатково повідомляємо: показник «D» =.0000%, "Рпоточ"=0.»
У квитанціях про реєстрацію всіх вищевказаних податкових накладних було зазначено наступне:
- Документ доставлено до ДПС. Реєстрація зупинена відповідно до:
- п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України
- Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затв. ПКМУ № 1165 від 11.12.2019, реєстрація податкової накладної зупинена.
- Обсяг постачання товару /послуги 49.31 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій ( додаток 3 до Порядку).
-Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач 25.04.2024 року подав, у встановленому законом порядку, Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1.
До такого повідомлення, Позивачем було надано пояснення та додано всі необхідні документи для підтвердження реальності господарських операцій, на підставі яких було зареєстровано податкові накладні за березень 2024 року, а саме:
1) Договір перевезення № ТР-02-20 від 30.10.2020 року;
2) Тристороння додаткова угода від 01.03.2024 року до Договору перевезення № ТР- 02-20 від 30.10.2020 року;
3) Акт виконаних робіт (послуг) від 04 березня 2024 року;
4) Акт виконаних робіт (послуг) від 11 березня 2024 року;
5) Акт виконаних робіт (послуг) від 18 березня 2024 року;
6) Акт виконаних робіт (послуг) від 18 березня 2024 року;
7) Акт виконаних робіт (послуг) від 25 березня 2024 року;
8) Акт виконаних робіт (послуг) від 25 березня 2024 року;
9) Акт виконаних робіт (послуг) від 31 березня 2024 року;
10) Акт виконаних робіт (послуг) від 31 березня 2024 року;
11) Реєстр розрахунків між ТОВ «Авто Транспортінг» та Завод «Флекстронікс ТЗОВ» від 17.04.2024 року;
12) Ліцензія на пасажирські перевезення ТОВ «Авто Транспортінг» № 60 від 07.02.2024 року;
13) Дорожні листи за березень 2024 року;
14) Договір на оренду приміщень та прилеглої території 29.01.2024 року;
15) Договір оренди автотранспорту №2 від 01.03.2024 року;
16) Договір оренди автотранспорту №3 від 01.03.2024 року;
17) Ліцензія на зберігання пального від 28.02.2024 року;
18) Повідомлення про прийняття працівника на роботу укладення гіг-контракту від 03.03.2024 року.
19) Видаткова накладна № РН-0000032 від 07.03.2024р.;
20) Товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів №0000000032 від 07.03.2024 р.
30 квітня 2024 року Відповідач надіслав Позивачу наступні Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1. Повідомлення № 10977159/45157059 щодо ПН №1 від 04.03.2024 року:
2. Повідомлення № 10977155/45157059 щодо ПН №3 від 11.03.2024 року;
3. Повідомлення № 10977154/45157059 щодо ПН №5 від 18.03.2024 року;
4. Повідомлення № 10977158/45157059 щодо ПН №6 від 18.03.2024 року;
5. Повідомлення № 10977157/45157059 щодо ПН №7 від 25.03.2024 року;
6. Повідомлення № 10977153/45157059 щодо ПН №8 від 25.03.2024 року;
7. Повідомлення № 10977156/45157059 щодо ПН №9 від 31.03.2024 року;
8. Повідомлення № 10977152/45157059 щодо ПН №10 від 31.03.2024 року.
У всіх повідомленнях про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Додаток 2 до Порядку № 394) відповідач запропонував надати додаткові документи на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній:
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів.
14 травня 2024 року Відповідачем було прийнято наступні рішення:
1) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044059/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року;
2) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044060/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року;
3) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044058/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року;
4) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044057/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.03.2024 року;
5) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044055/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 25.03.2024 року;
6) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044056/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 25.03.2024 року;
7) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044054/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 31.03.2024 року;
8) Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044053/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року.
В оскаржуваних рішеннях про реєстрацію /відмову в реєстрації ПН вказано , що відмовлено у реєстрації ПН у зв`язку з ненаданням додаткових документів та пояснень., первинні документи щодо постачання, послуг, розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків, інші документи , що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній.
30 жовтня 2020 року між Господарським товариством у формі товариства з обмеженою відповідальністю завод "Флекстронікс ТзОВ "(замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Ківін" (перевізник) укладено Договір перевезення № ТР-02-20, відповідно до умов якого :
- перевізник бере на себе зобовязання за плату і за рахунок замовника виконати послуги , повязані з перевезенням працівників Замовника у межах території України
- послуги за цим договором надаються протягом строку цього Договору на підставі Заявок замовника , які надаються Перевізникові на наступний робочий день до 17-00 години поточного дня.( п.1.3.)
- на підтвердження наданих послуг за цим договором Перевізник щотижнево надає Замовнику відповідні акти про виконані перевезення за попередній тиждень, копії належним чином оформлених шляхових листів по всіх вказаних в акті маршрутах, завірених перевізником та податкові накладні, оформлені згідно вимог ПКУ.( п.1.4.)
- Перевізник зобов`язується надавати технічно справні та пристосовані для перевезення пасажирів автобуси та /або мікроавтобуси в залежності від кількості працівників та маршруту, що вказується в Заявках Замовника.( п.2.1.)
- Підставою для здійснення оплати Перевізнику за цим договором є рахунки та акти приймання наданих послуг, які підписуються Сторонами за результатами виконаних Перевізником протягом попереднього тижня перевезень згідно Заявки ( п.3.3.)
- За надання передбачених цим Договором послуг, Замовник оплачує Перевізнику грошові кошти в перший четвер місяця, що настав через 60 календарних днів після місяця, в якому були надані такі послуги.
- Строк дії Договору становить 24 місяці, що починає свій перебіг з 01 листопада 2020 року та закінчується 21 жовтня 2022 року.
Відповідно до п. 3.4. Договору № ТР-02-20 від 30.10.2020 року за надання передбачених цим Договором послуг, Замовник сплачує Перевізникові грошові кошти в перший четвер місяця, що настав через 60 (шістдесят) календарних днів місяця, в якому були надані такі послуги.
Договір підписано Генеральним директором Господарського товариства у формі товариства з обмеженою відповідальністю завод "Флекстронікс ТзОВ "(замовник) та директором Товариством з обмеженою відповідальністю "Ківін" (перевізник) та завірений печатками сторін із зазначенням коду юридичної особи.
01 березня 2024 року укладено Тристоронню додаткову угоду до Договору перевезення № ТР-02-20 від 30.10.202 року між:
- Товариством з обмеженою відповідальністю "Ківін" ( Первісний постачальник послуг)
- Товариством з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" ( новий постачальник послуг)
- Господарським товариством у формі товариства з обмеженою відповідальністю завод "Флекстронікс ТзОВ "(замовник) .
відповідно до якої:
- первісний постачальник послуг відступає, а новий постачальник послуг приймає на себе будь-які та всі права та обов`язки (включаючи ті, що вже існують на дату укладання цієї угоди та відповідно стає Перевізником ( п.1)
- вартість послуг наданих Первісним постачальником послуг до дати укладення цієї тристоронньої угоди підлягає оплаті на розрахунковий рахунок первісним постачальником послуг в порядку та на умовах визначених договором.
За результатом наданих послуг із перевезення пасажирів за березень 2024 року між ТОВ «Авто Транспортінг» та Заводом «Флекстронікс ТЗОВ» було укладено наступні, належним чином засвідчені печатками та підписами Сторін, акти виконаних робіт (послуг), що підтверджують реальність здійснення господарської операції, а саме:
- Акт виконаних робіт (послуг) від 04 березня 2024 року на суму 95 862,64 грн., в тому числі ПДВ на суму 15 977,11 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 11 березня 2024 року на суму 569 812,87 грн., в тому числі ПДВ на суму 94 968,81 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 18 березня 2024 року на суму 525 079,25 грн.. в тому числі ПДВ на суму 87 513,21 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 18 березня 2024 року на суму 86 705,82 грн., в тому числі ПДВ на суму 14 450,97 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 25 березня 2024 року на суму 519 301,48 грн.. в тому числі ПДВ на суму 86 550,25 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 25 березня 2024 року на суму 85 757,34 грн., в тому числі ПДВ на суму 14 292,89 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 31 березня 2024 року на суму 32 248,32 грн., в тому числі ПДВ на суму 5 374,72 грн.
- Акт виконаних робіт (послуг) від 31 березня 2024 року на суму 43 617,42 грн., в тому числі ПДВ на суму 7 269,57 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 04 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання01.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 95862,64 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 11 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 02.03.2024 року, 03.03.2024, 04.03.2024 року, 05.03.2024 року, 06.03.2024 року, 07.03.2024 року, 08.03.2024 року 09.03.2024 року, 10.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 569812,87 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 18 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 11.03.2024 року, 12.03.2024 року, 13.03.2024 року, 14.03.2024 року,15.03.2024 року, 16.03.2024 року ,17.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 525 079,25 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 18 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 11.03.2024 року, 12.03.2024 року, 13.03.2024 року, 14.03.2024 року,15.03.2024 року, 16.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 86 705,82 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 25 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 18.03.2024 року, 19.03.2024 року, 20.03.2024 року, 21.03.2024 року,22.03.2024 року, 23.03.2024 року , 24.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 519 301,48 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 25 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 18.03.2024 року, 19.03.2024 року, 20.03.2024 року, 28.03.2024 року,29.03.2024 року, 31.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 26 873,00 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 31 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 25.03.2024 року, 26.03.2024 року, 27.03.2024 року, 29.03.2024 року,30.03.2024 року, 31.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 32248,32 грн.
Згідно Акту виконаних робіт від 31 березня 2024 року зазначено , що представники замовника ГТ Завод "Флекстронікс ТзОВ" та виконавця ТОВ "Авто транспортінг" склали акт про те, що виконавцем були надані послуги по перевезенню працівників:
- дата надання 25.03.2024 року, 26.03.2024 року, 27.03.2024 року, 28.03.2024 року,29.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 43 617,42 грн.
28.05.2024 року ТОВ «Авто Транспортінг» у порядку адміністративного оскарження звернулося до ДПС України на явно протиправні та безпідставні рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області №11044059/45157059, №11044060/45157059, №11044058/45157059, №11044057/45157059, №11044055/45157059, №11044056/45157059, №11044054/45157059, №11044053/4515705 від 14.05.2024 року із наступними скаргами:
1)Скарга на рішення № 11044059/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №1 від 04.03.2024р.
2)Скарга на рішення № 11044060/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №3 від 11.03.2024р.
3)Скарга на рішення № 11044058/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №5 від 18.03.2024р.
4)Скарга на рішення № 11044057/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №6 від 18.03.2024р.
5)Скарга на рішення № 11044055/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №7 від 25.03.2024р.
6)Скарга на № 11044056/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №8 від 25.03.2024р.
7)Скарга на рішення № 11044054/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №9 від 31.03.2024р.
8)Скарга на рішення № 11044053/45157059 від 14.05.2024р. щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №10 від 31.03.2024р.
Зокрема, до вищевказаних скарг було додано надано відповідні додаткові документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме:
- Виписка з ЄДРПОУ;
- Договір перевезення ТР-02-20 від 30.10.2020р.;
- Додаткова угода від 01.03.2024р. до Договору перевезення ТР-02-20 від 30.10.2020р.;
- Акти виконаних робіт з Заводом «Флекстронікс ТЗОВ» за березень 2024 року;
- Копії дорожніх листів;
- Повідомлення про прийняття працівника на роботу укладення гіг-контракту від 03.03.2024 p.;
- Реєстр взаєморозрахунків Авто Транспортінг з Завод Флекстронікс;
- Ліцензія на пасажирські перевезення ТОВ «Авто Транспортінг» №60 від 07.02.2024;
- Ліцензія на зберігання пального ТОВ «Авто Транспортінг»;
- Договір оренди приміщень та прилеглої території від 29.01.2024 p.;
- Видаткова накладна № РН-0000032 від 07.03.2024р.;
- Товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів №0000000032 від 07.03.2024 p.;
- Видаткова накладна №РН-00000036 від 27.03.2024 p.;
- Товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів №0000000036 від 27.03.2024 p.;
- Договір оренди автотранспорту №2 від 01.03.2024 року;
- Договір оренди автотранспорту №3 від 01.03.2024 року;
-Договір оренди приміщення від 19.12.2023 року;
-Штатний розпис ТОВ «АВТО ТРАНСПОРТІНГ» від 29.02.2024р.;
- Штатний розпис ТОВ «АВТО ТРАНСПОРТІНГ» від 29.03.2024р.;
- Акт про передачу автомобілів до договору №2 від 01.03.2024р.;
- Акт про передачу автомобілів до договору №3 від 01.03.2024р.;
- Акт про надання орендних послуг згідно договору №2 від 01.03.2024р.;
- Акт про надання орендних послуг згідно договору №3 від 01.03.2024р.;
- Платіжна інструкція №21 від 30.04.2024р.;
- Платіжна інструкція №54 від 30.05.2024р.;
- Договір № 35/1 про надання авто підприємством послуг від 01.03.2024 року;
- Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №60 від 31.03.2024р ;
- Платіжна інструкція №34 від 10.05.2024р.
Мотиви та норми права застосовані судом.
Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, з наступними змінами та доповненнями (далі - ПК України).
Відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Положеннями пп. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України визначено, що способами здійснення податкового контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
ґ) виключено;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) виключено;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
ї) виключено;
й) індивідуальний податковий номер.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
За змістом пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, (з наступними змінами та доповненнями; далі - Порядок №1165).
Порядок №1165 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Положеннями пункту 10 Порядку №1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Додатком №3 до Порядку №1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого з-поміж критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно ж до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520), зокрема його пунктів 4 та 5, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Згідно з пунктом 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
У відповідності до пунктів 9 та 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
- та/або надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства.
Верховний Суд неодноразово висловлював позицію, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
З метою виконання податкового обов`язку та дотримання податкового законодавства. Позивачем були надані ВСІ НАЯВНІ у нього та ДОСТАТНІ на його думку документи для підтвердження здійснення господарської операції на етапі надання пояснення та оскарження рішень.
Аналіз наведених норм права дає підстави дійти висновку про те, що можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необгрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.
Зокрема, безпідставне ігнорування Комісією наданих документів та пояснень, а також відсутність переліку необхідних документів створювали для Позивача ситуацію правової невизначеності та перешкоду у реалізації свого обов`язку з реєстрації податкових накладних.
Відповідно до викладеної позиції Верховного Суду від 7 червня 2021 року у справі № 2040/7098/18 для прийняття обгрунтованого рішення контролюючим органом необхідно дотримуватися вимоги чіткості та недвозначності щодо інформації, зазначеної у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.
Окрім того, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Відповідна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20, від 16 вересня 2022 року у справі № 380/7736/21.
У постанові КАС ВС від 23 вересня 2022 року у справі № 640/6932/21 Верховний Суд дійшов висновку про визнання господарських операцій підтвердженими, оскільки правові наслідки у вигляді виникнення в покупця права на формування відповідних сум податкових вигод виникають у разі наявності сукупності таких обставин та підстав: фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій; документального підтвердження реального здійснення господарських операційсукупністю юридично значущих (дійсних) первинних та інших документів, які зазвичай супроводжують операції відповідного виду; наявності в сторін спеціальної податкової правосуб`єктносгі; наявності в покупця належним чином складеної та зареєстрованої накладної: наявності ділової мети, розумних економічних причин для здійснення господарської операції.
Основним видом діяльності ТОВ «Авто Транспортінг» є надання послуг із перевезення пасажирів (КВЕД-2010 клас 49.31). Окрім того, це підтверджує характер здійснених господарських операцій, що також вбачається із поданих до ГУ ДПС в Закарпатській області документів.
Вказана підстава для зупинення реєстрації податкових накладних про те, що «обсяг постачання товару/послуги 49.31, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій» суд вважає необгрунтованою та бездоказовою, оскільки контролюючим органом не було зазначено жодної інформації, яка б могла довести дійсність та правомірність застосування до податкових накладних Позивача саме цього положення та пункту Критерію ризиковості.
Згідно з пунктом 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пункту 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
При здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в Сдиному реєстрі податкових накладних, податковий орган проводить моніторинг відповідності/ не відповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.
У постанові Верховного Суду від 05.01.2021 року у справі № 640/11321/20 міститься правова позиція, що при прийнятті рішення про віднесення платника податків до переліку ризикових «комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації».
Судом встановлено, що по всім податковим накладним Позивач надав розгорнуті пояснення і повний пакет документів, що підтверджують реальність наданих послуг, а акти виконаних робіт та умови укладених договорів спростовують твердження відповідача про необхідність надання платіжних документів , у зв`язку з чим за викладених обставин, суд робить висновок про протиправність оскаржуваного рішення відповідача, як такого, що прийнято останнім не у спосіб, передбачений законодавством України.
Відповідно до п.6 Порядку №1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Аналогічна позиція стосовно обов`язку доказування була висловлена Європейським судом з прав людини у пункті 36 справи «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), від 01 липня 2003 року №37801/97, в якому він зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).
Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд робить висновок про задоволення позову в повному обсязі.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТО ТРАНСПОРТІНГ" (вул. Швабська, буд. 53, кв.3,м. Ужгород,Ужгородський р-н, Закарпатська обл.,88018, Код ЄДРПОУ ) до Головного управління ДПС у Закарпатській області ( 88000. м. Ужгород, вул. Волошина, 52, Код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкова служба України (в04053, м. Київ, Львівська площа, 8 , Код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 110440509/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 1 від 04.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
3. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044060/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 3 від 11.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
4. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044058/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 5 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
5. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044057/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №6 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
6. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044055/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №7 від 18.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
7. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044056/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 25.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №8 від 25.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
8. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044054/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 31.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 9 від 31.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
9. Визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС України у Закарпатській області № 11044053/45157059 від 14.05.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної № 10 від 31.03.2024 року датою фактичного отримання її Державною податковою службою.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного текст у судового рішення до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Повний текст рішення виготовлено та підписано 20 .11.2024 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123173569 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні