Рішення
від 19.11.2024 по справі 320/7362/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2024 року № 320/7362/21

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Горобцової Я.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Калинівського селищного голови Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області про визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Калинівського селищного голови Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області, в якому позивач просить:

- визнати бездіяльність Калинівського селищного голови Олексенка Ю.О. щодо не доведення депутатам місцевої ради доручення ОСОБА_1 як виборця з питання розгляду на сесії Калинівської селищної ради проектів рішень, затверджених громадськими слуханнями 19 грудня 2020 року, не ухвалення розпорядження про утворення робочої групи з опрацювання пропозицій згідно протоколу громадських слухань з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради - протиправною;

- зобов`язати Калинівського селищного голову Олексенко Ю.О. вчинити дії згідно статті 23 Положення про громадські обговорення на території населених пунктів Данилівської сільської ради: пропозиції, які винесені за результатами громадських обговорень, - розглянути органами місцевого самоврядування за участі ініціаторів громадських обговорень з правом їхнього виступу при розгляд наданих пропозицій, підготувати проект розпорядження селищного голови щодо утворення робочої групи з опрацювання пропозицій громадських обговорень та підготувати їх розгляду Калинівською селищною радою.

Ухвалою суду від 05.07.2021 відкрито провадження в даній справі та вирішено здійснювати її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю бездіяльності відповідача, що полягає у невиконанні вимог Положення про громадські обговорення на території населених пунктів Данилівської сільської ради за наслідком проведених громадських слухань.

За час розгляду справи відповідачем не надано суду відзиву або іншого документу, зі змісту якого було б можливим встановити його ставлення до заявлених позовних вимог.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області першої сесії восьмого скликання від 27.11.2020 № 14-01-VIII вирішено почати реорганізацію сільських рад, що увійшли до складу Калинівської селищної ради шляхом їх приєднання. Згідно цього рішення розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Калинівської селищної ради Данилівської сільської ради.

Згідно рішення Калинівської селищної ради від 27.11.2020 № 10-01-VIII на території Калинівської селищної ради утворено в тому числі Данилівський та Варовицький старостинські округи, що складаються з сіл Бобриця, Варовичі, Липовий Скиток, Кожухівка, Данилівка Фастівського району Київської області.

До Калинівської селищної ради було подано колективне звернення про проведення громадських слухань з предмета створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради, яке розташоване по вулиці Шляховій 120/1 с. Данилівка Фастівського району Київської області.

08.12.2020 відповідач надав відповідь про розгляд звернення про проведення громадських слухань та виставив вимоги для проведення громадських слухань - зібрати кількість підписів 20% від загальної кількості виборців на останніх місцевих виборах, посилаючись на Тимчасове положення про громадські слухання в смт Калинівка, прийняте рішенням Калинівської селищної ради № 264-14-VII від 31.03.2017.

Так, 06.12.2020 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій». Цим Законом внесено зміни до Розділу V прикінцевих положень та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно пункту 13 частини 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.

Водночас, 12.12.2019 рішенням Данилівської сільської ради Васильківського району Київської області затверджено Положення про громадські обговорення на території населених пунктів Данилівської сільської ради (далі - Положення).

Згідно статті 23 Положення пропозиції, які вносяться за результатами громадських обговорень, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування за участі ініціаторів громадських обговорень з правом їхнього виступу при розгляді наданих пропозицій. Протягом десяти днів з моменту надходження до сільської ради протоколу громадських обговорень секретар ради готує проект розпорядження сільського голови щодо утворення робочої групи з опрацювання пропозицій громадських обговорень та підготовки їх розгляду сільською радою.

Отже, враховуючи приписи пункту 13 частини 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» норми Положення, затвердженого рішенням Данилівської сільської Ради Васильківського району Київської області від 12.12.2019, є чинними на території, яка раніше входила до складу Данилівської сільської ради Васильківського району Київської області.

Відповідності до статті 1 Положення принцип мовчазної згоди - принцип відповідно до якого суб`єкт ініціювання громадських обговорень набуває право проведення громадських обговорень без отримання від уповноваженого органу публічної влади відповідного розпорядження (рішення) про проведення громадських обговорень за умови, якщо суб`єктом ініціювання було виконано в повному обсязі всі необхідні процедури, передбачені Положенням, але у встановлений цим Положенням строк таке розпорядження не було прийняте або направлено суб`єкту ініціювання.

Згідно ч. 8.2 статті 8 Положення протягом десяти робочих днів з дня реєстрації письмового звернення на ім`я сільського голови з ініціативою щодо проведення громадських обговорень приймається одне з таких рішень:

- видати розпорядження сільського голови про підготовку і проведення громадських обговорень;

- повідомити ініціатора громадських обговорень про необхідність усунення недоліків, пов`язаних з неналежним оформленням повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських обговорень, недостатньою кількістю підписів на підтримку проведення громадських обговорень, неповним заповненням підписних листів тощо, і приведення пакету документів у відповідність до вимог цього Положення.

- Запропонувати ініціаторам громадських обговорень змінити час, місце проведення громадських обговорень;

- відмовити у проведенні громадських обговорень із зазначенням причини цієї відмови.

Враховуючи, що Положення про громадські обговорення на території населених пунктів Данилівської сільської ради зберегло чинність на території населених пунктів Данилівської сільської ради, саме це Положення є нормативно-правовим актом, що регулює проведення громадських обговорень в населених пунктах Данилівської сільської ради, а не Тимчасове положення про громадські слухання в смт. Калинівка, яке, відповідна до його змісту, підлягає застосуванню на території смт. Калинівка.

Позивач повідомив відповідача про те, що 19.12.2020 планується провести громадські слухання за принципом мовчазної згоди, надав оголошення для публікації на сайті відповідача із зазначенням дати, часу та місця проведення громадських слухань, що підтверджується листом позивача, зареєстрованим відповідачем 14.12.2020 за № 518/02-18.

19.12.2020 відбулися громадські слухання з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради, яке розташоване по вулиці Шляховій 120/1 с. Данилівка, що підтверджується Протоколом громадських слухань від 19.12.2020, додатком до Протоколу (журналом/ відомістю реєстрації учасників громадських слухань), додатком до Протоколу (журналом/відомістю реєстрації виступів учасників громадських слухань).

На цих слуханнях (обговореннях) виборці надали присутнім на громадських слуханням депутатам: Лісняку В., Прокопець Л.Г. , Вовк О. , Комар Т. , Петренко О.М. , таке доручення виборців: «винести на розгляд сесії Калинівської селищної ради з розглядом на пленарному засіданні ради, вжити заходів, передбачених законом для забезпечення розгляду проектів рішень та прийняття рішень шляхом голосування щодо проектів рішень, затверджених цими громадськими слуханнями».

Вищевказане доручення виборців було підтримане більшістю учасників зборів, що підтверджується Протоколом громадських слухань від 19.12.2020.

Згідно частини 1 статті 17 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» виборці можуть давати своєму депутатові місцевої ради доручення на зборах під час його звітів чи зустрічей з питань, що випливають з потреб відповідного виборчого округу чи територіальної громади в цілому.

Згідно ч.ч. 4, 5, 6, 7 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» доручення виборців, виконання яких потребує прийняття відповідною радою або її виконавчим органом рішення, фінансових або інших матеріальних витрат, доводяться депутатом місцевої ради до відома відповідної ради або її органів.

Рада та її органи аналізують доручення виборців, дані депутатам місцевої ради, та з урахуванням матеріальних, в тому числі і фінансових, можливостей приймають відповідні рішення щодо їх реалізації.

Рішення з цих питань доводяться до відома депутатів місцевої ради та територіальної громади. Доручення виборців враховуються при розробці планів і програм економічного та соціального розвитку відповідної території, місцевих економічних програм, складанні бюджету, а також при підготовці рішень з інших питань.

Депутат місцевої ради бере участь в організації виконання доручень виборців як одноособово, так і в складі постійних і тимчасових комісій ради або в складі утвореної з цією метою депутатської групи, може залучати до їх виконання органи самоорганізації населення, а також виборців відповідного виборчого округу.

У відповідності до частини 8 статті 26 Регламенту Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області, затвердженого рішенням другої сесії VIII скликання Калинівської селищної ради 24.12.2020 № 16-02-VIII, на голову Ради поширюються повноваження та гарантії депутатів, передбачені Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі - Регламент)

Згідно пункту 6, пункту 10 частини 8 статті 26 Регламенту голова ради організує подання депутатам допомоги у здійсненні ними своїх повноважень, забезпечує роботу з розгляду звернень громадян.

Згідно пункту 11 частини 8 статті 26 Регламенту голова ради забезпечує гласність у роботі ради та її органів, обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднює рішення ради.

Згідно пункту 12 частини 8 статті 26 Регламенту голова ради представляє раду у відносинах з громадянами.

У відповідності до частини 9 статті 26 Регламенту голова ради у межах своїх повноважень видає розпорядження.

Згідно пункту 6 частини 2 статті 27 Регламенту секретар ради сприяє депутатам у здійсненні їх повноважень.

Отже, голова ради зобов`язаний був довести депутатам місцевої ради доручення виборців, зареєстрованого в Калинівської селищної раді 21.12.2020, реєстраційний № 584/02-18, для подальшого аналізу та прийняття Радою відповідних рішень.

Між тим, в порушення вимог ч.ч. 4, 5, 6, 7 статті 17 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», статті 26 Регламенту, відповідач не довів депутатам місцевої ради доручення виборців, що призвело до порушення прав виборців на врахування доручення виборців при розробці планів і програм економічного та соціального розвитку відповідної території, місцевих економічних програм, складанні бюджету, а також при підготовці рішень з інших питань.

У відповідності до ч.2 статті 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Згідно статті 10 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» у виборчому окрузі депутат місцевої ради зобов`язаний: брати участь у громадських слуханнях з питань, що стосуються його виборчого округу, в організації виконання рішень ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території громади або виборчого округу вивчати громадську думку; вивчати потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні, розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення.

Згідно частини 1 статті 12 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради розглядає пропозиції, заяви і скарги громадян, які надійшли до нього, вживає заходів до їх своєчасного, обґрунтованого вирішення; вивчає причини, які породжують скарги громадян, і вносить свої пропозиції щодо їх усунення до органів місцевого самоврядування, до місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, об`єднань громадян.

21.12.2020 позивач звернувся до Калинівського селищного голови з проханням передати депутатам місцевої ради доручення виборців щодо розгляду на сесії Калинівської селищної ради проектів рішень, затверджених громадськими слуханнями 19.12.2020 з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради.

22.12.2020 відповідач листом № 1229/02-22 повідомив, що для ініціювання громадських слухань в населених пунктах Данилівської сільської ради Калинівська селищна рада вимагає дотримання вимог Тимчасового положення про громадських слухання в смт Калинівка.

29.12.2020 позивач звернувся до відповідача із зверненням, в якому просив підготувати проект розпорядження селищного голови щодо утворення робочої групи з опрацювання пропозицій згідно протоколу громадських слухань з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради; з проханням селищному голові ухвалити Розпорядження про утворення робочої групи з опрацювання пропозицій згідно протоколу громадських слухань з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської радиє

Між тим, матеріали справи не містять доказів того, що відповідач довів депутатам місцевої ради доручення виборців щодо розгляду на сесії Калинівської селищної ради проектів рішень, затверджених громадськими слуханнями 19.12.2020, або ухвалення розпорядження про утворення робочої групи з опрацювання пропозицій згідно протоколу громадських слухань з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради.

Ну думку суду, враховуючи встановлені вище обставини справи та відповідні їм положення законодавства, така бездіяльність Калинівського селищного голови є протиправною та порушує права позивача на врахування його доручення, як виборця при розробці планів і програм економічного та соціального розвитку відповідної території, місцевих економічних програм, складанні бюджету, а також при підготовці рішень з інших питань.

Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За наслідком здійснення аналізу оскаржуваної бездіяльності на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки оскаржувана бездіяльність не відповідає наведеним у частині 2 статті 2 КАС України критеріям.

Згідно статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи зазначене, суд вважає необхідним стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 908, 00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -

в и р і ш и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Калинівського селищного голови Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області (08623, Київська область, селище міського типу Калинівка, вулиця Центральна, будинок 57; код ЄДРПОУ 04359873) про визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Калинівського селищного голови Олексенка Ю.О. щодо не доведення депутатам місцевої ради доручення ОСОБА_1 як виборця з питання розгляду на сесії Калинівської селищної ради проектів рішень, затверджених громадськими слуханнями 19 грудня 2020 року, не ухвалення розпорядження про утворення робочої групи з опрацювання пропозицій згідно протоколу громадських слухань з питання створення амбулаторії загальної практики сімейної медицини на базі приміщення Данилівської сільської ради.

Зобов`язати Калинівського селищного голову Олексенко Ю.О. вчинити дії згідно статті 23 Положення про громадські обговорення на території населених пунктів Данилівської сільської ради, затвердженого рішенням Данилівської сільської ради Васильківського району Київської області від 12.12.2019, а саме: пропозиції, які винесені за результатами громадських обговорень 19.12.2020 - розглянути органами місцевого самоврядування за участі ініціаторів громадських обговорень з правом їхнього виступу при розгляд наданих пропозицій, підготувати проект розпорядження селищного голови щодо утворення робочої групи з опрацювання пропозицій громадських обговорень та підготувати їх розгляду Калинівською селищною радою.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області на користь ОСОБА_1 понесені останньою судові витрати у розмірі 908, 00 грн (дев`ятсот вісім гривень).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123173914
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них

Судовий реєстр по справі —320/7362/21

Рішення від 19.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні