Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
19 листопада 2024 року № 520/8484/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Укркранмаш" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, про визнання протиправним і скасування рішення та податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД Укркранмаш" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області, викладене у вигляді листа від 14.02.2024 № 7462/6/20-40-04-08-09 за результатами розгляду заяви ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, зареєстрованої 09.02.2024 р. (вхідний податкової служби № 11421/6/ЕКП/54 від 09.02.2024), та зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області повторно розглянути заяву ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, зареєстровану 09.02.2024 р. (вхідний податкової служби № 11421/6/ЕКП/54 від 09.02.2024) із дотриманням Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України лише 25 серпня 2022 р. за №967/38303, з урахуванням відновлення ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" можливостей виконання податкових обов`язків платника податків з грудня 2023 року;
- скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 18.08.2023 р. № 00/25704/0408 про застосування до ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" штрафних санкцій у розмірі 54084,56 грн. за затримку реєстрації податкових накладних.
В обґрунтування позову зазначено, що 09.02.2024 року представником позивача було подано заяву про відсутність можливості виконання податкових обов`язків згідно п. 4 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, в якій повідомляло контролюючий орган, що в період з 24.02.2022 року по 30.11.2023 року включно не мало можливості виконувати свої податкові обов`язки. Вказана заява була обґрунтована втратою (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації та перебування на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації.
Вказує, що за результатом розгляду вказаної заяви позивача та долучених до неї доказів відповідач безпідставно прийняв оскаржуване рішення викладене у вигляді листа від 14.02.2024 № 7462/6/20-40-04-08-09. Не погоджуючись з обґрунтуванням вказаного рішення, вважаючи його необґрунтованим та таким, що винесене з порушенням норм діючого податкового законодавства, позивач просить його скасувати.
Крім того, враховуючи своєчасно подану заяву про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, позивач вважає протиправним податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 18.08.2023 р. № 00/25704/0408 про застосування до ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" штрафних санкцій у розмірі 54084,56 грн. за затримку реєстрації податкових накладних.
Ухвалою суду від 17.04.2024 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.
Представником відповідача через канцелярію суду було подано відзив на позовну заяву, в якому вказано, що відповідач проти заявленого позову заперечує з підстав його необґрунтованості та недоведеності. Зазначає, що під час розгляду наданих ТОВ «ТД УКРКРАНМАШ» листів та інформації, наявної в інформаційних системах ДПС України, встановлено реєстрацію податкових накладних за лютий 2022 року 29.11.2022, надання звітності з податку на додану вартість за грудень 2022 року 19.01.2023, за лютий 2022 року 26.02.2023, з податку на прибуток за 2022 рік 28.02.2023. Враховуючи вищевикладене, заява ТОВ «ТД УКРКРАНМАШ» не відповідає вимогам, визначеним Порядком № 225, а саме, порушено термін подання заяви. Оскільки рішення, що підтверджує неможливість виконання податкового обов`язку, ТОВ «ТД УКРКРАНМАШ» відсутнє, тому податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 18.08.2023 р. № 00/25704/0408 прийнято у повній відповідності до норм чинного законодавства України.
Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД Укркранмаш», код ЄДРПОУ 35999390, зареєстровано як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом економічної діяльності є, зокрема 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням. Місцезнаходженням юридичної особи є Харківська обл., місто Ізюм, вул. Ентузіастів, будинок 21 А.
ГУ ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку з питань дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по підприємству ТОВ «ТД Укркранмаш», за результатами якої складено акт № 20958/20-40-04-08- 03/35999390 від 06.07.2023 (а.с. 25-27).
За висновками акту перевірки зазначено про порушення ТОВ «ТД Укркранмаш» граничних термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
На підставі зазначеного акта перевірки та з огляду на наведені порушення контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №00/25704/0408 від 18.08.2023, (форма «Н») про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 54084,56 грн. (а.с. 28).
Судом також встановлено, у відповідності до підпункту 69.28 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" повідомлено податковий орган про неможливість вивезення первинних документів (повідомлення від 19.01.2024 р., що зареєстроване через електронний кабінет платника податків 22.01.2024 р. за індексним номером № 4638/6/ЕКП/76) з подальшим повідомленням про втрату первинних документів від 31.01.2024 р. (зареєстроване через електронний кабінет платника податків 01.02.2024 р. за індексним номером № 8371/6/ЕКП/76) (а.с. 44-49).
09.02.2024 року ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" подано заяву про відсутність можливості виконання податкових обов`язків згідно п. 4 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, в якій товариство повідомляло контролюючий орган, що в період з 24.02.2022 року по 30.11.2023 року включно не мало можливості виконувати свої податкові обов`язки. Можливість виконувати податкові обов`язки відновилась у грудні 2023 року (а.с. 50-52).
В обґрунтування вказаної заяви позивачем вказано:
- втрата первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;
- перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації.
До вказаної заяви позивачем додано наступні документи: - наказ про зупинення діяльності №6 від 24.02.2022р; копія довідки Ізюмської міської військової адміністрації від 23.11.2023 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9287 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 21.12.2022 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9420 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 26.01.2023 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9288 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 21.12.2022 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1235/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1232/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1231/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 13.09.2022 р. по кримінальному провадженню № 22022220000002870.
За результатами розгляду зазначеної вище заяви, листом № 7462/6/20-40-04-08-09 від 14.02.2024 р. ГУ ДПС у Харківській області, повідомлено позивача про відсутність підстав для прийняття рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (а.с. 53-54).
В якості підстави для його прийняття вказано, що з наданого позивачем листа та інформації, наявної в інформаційних системах ДПС України встановлено реєстрацію податкових накладних за лютий 2022 року 29.11.2022, надання звітності з податку на додану вартість за грудень 2022 року 19.01.2023, за лютий 2022 року 26.02.2023, з податку на прибуток за 2022 рік 28.02.2023. Також вказано, що лист ТОВ «ТД УКРКРАНМАШ» від 09.02.2024 № б/н (вх. ГУ ДПС від 09.02.2024 № 11421/6/ЕКП/54) не відповідає вимогам, визначеним Порядком № 225, а саме, порушено термін подання заяви.
Вважаючи вказане рішення оформлене листом № 7462/6/20-40-04-08-09 від 14.02.2024 р. та прийняте податкове повідомлення-рішення № 00/25704/0408 від 18.08.2023 р. протиправними, позивач звернувся до суду.
Так, згідно з положеннями статті 16 Податкового кодексу України (тут і далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платників податків зобов`язано, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У зв`язку з тим, що в Україні Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» оголошено воєнний стан, з метою забезпечення прав і обов`язків платників податків протягом цього періоду, Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 07 березня 2022 року, доповнено Підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пунктом 69, згідно з яким установлено тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, здійснювати справляння податків і зборів з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті, який підлягає застосуванню у редакції на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок № 225), який набрав чинності 6 вересня 2022 року, відповідно до пункту 1 розділу ІІ якого до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.
Підставами неможливості виконання платниками податків-юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є: 1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень; 4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків); 5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи. 6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації; 7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.
Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку № 225 до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків-юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків-фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку-фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Згідно з пунктом 4 розділу II Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, до платників податків, у яких після дати набрання чинності цим Порядком з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів, інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.
У разі відсутності у платника податків, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
При цьому, пунктом 7 розділу II вищевказаного Порядку встановлено, що платники податків, які не подали, у строки, встановлені пунктами 3 та 4 цього розділу, заяви у довільній формі та відповідних документів (копії документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи або щодо яких контролюючий орган прийняв вмотивоване рішення щодо можливості своєчасного виконання таким платником податків свого податкового обов`язку, вважаються такими, що мають можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.
До переліку документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, включено: 1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030. 2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 599). 3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна. 4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року №326. 5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків). 6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)). 7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації. 8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану. 9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку. 10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану. 11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках. 12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера). 13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо). 14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо). 15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви. 16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України). 17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).
Як передбачено у пункті 8 розділу ІІ Порядку № 225 платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення.
Таким чином, суд зазначає, що вказаним податковим законодавством, встановлено чіткі вимоги до порядку подання та змісту таких заяв платників податків, зокрема, щодо зазначення обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів, вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ), а також які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки.
Зазначене узгоджується з правовими висновками викладеними у постановах Верховного Суду від 4 жовтня 2023 року у справі № 160/19575/22, від 06 грудня 2023 року у справі № 280/6502/22, від 23.07.2024 року у справі №160/4688/23.
У справі, що розглядається, судом встановлено, що ТОВ «ТД УКРКРАНМАШ» 09.02.2024 року подано заяву про відсутність можливості виконання податкових обов`язків , в якій товариство повідомляло контролюючий орган, що в період з 24.02.2022 року по 30.11.2023 року включно не мало можливості виконувати свої податкові обов`язки. Можливість виконувати податкові обов`язки відновилась у грудні 2023 року (а.с. 50-52).
Підставами неможливості виконання позивачем податкових обов`язків відповідно до підпункту 2 та 6 переліку за Порядком № 225 вказано про неможливість використання чи вивезення документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації та перебування позивача на території, на якій ведуться воєнні (бойові) дії.
До заяви позивачем були додані: - наказ про зупинення діяльності №6 від 24.02.2022р; копія довідки Ізюмської міської військової адміністрації від 23.11.2023 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9287 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 21.12.2022 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9420 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 26.01.2023 р.; - копія талону-повідомлення Єдиного обліку № 9288 Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області від 21.12.2022 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1235/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1232/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія листа начальника СВ Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області № 1231/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р.; - копія витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 13.09.2022 р. по кримінальному провадженню № 22022220000002870.
Так, судовим розглядом встановлено, що юридичною адресою товариства є Харківська обл., місто Ізюм, вул. Ентузіастів, будинок 21 А, де ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" має орендовані об`єкти нежитлових приміщень для здійснення виробничої діяльності.
А також підприємство, на праві власності, має об`єкти нерухомості за адресою: провулок Електриків, 3 в м. Ізюмі Харківської області, за допомогою яких здійснюється виробнича діяльність, у тому числі розміщувались офісні приміщення, що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, договором оренди нерухомого майна № 24 від 01.10.2020 р., договором купівлі-продажу від 19.01.2022 р., а також повідомлення за формою № 20-ОПП про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, подані до податкового органу 16.11.2017 р. та 27.01.2022 р. (а.с. 14-21).
Поряд із тим, місто Ізюм входить до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 та Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року № 309.
Ізюмська міська територіальна громада Харківської області відносилась до території активних бойових дій з 24 лютого 2022 року по 21 квітня 2022 року та з 08 по 11 вересня 2022 року, була тимчасово окупована в період з 01 квітня 2022 року по 08 вересня 2022 року, а з 11 вересня 2022 року по теперішній час Ізюмська міська територіальна громада відноситься до складу території можливих бойових дій.
Представником позивача вказано, що з 24 лютого 2022 р. з працівниками ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" було призупинено дію трудового договору в умовах воєнного стану, що підтверджується наказом № 6 від 24.02.2022 р. (а.с. 22).
Таким чином з 24 лютого 2022 року ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" припинило свою діяльність та втратило змогу виконувати свої податкові обов`язки, у зв`язку із перебуванням позивача на території міста Ізюм, на якій велись воєнні (бойові) дії.
Крім того позивачем вказано, що директор ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" ОСОБА_1 24 лютого 2022 року встигла здійснити часткове перевезення бухгалтерських первинних документів з офісу провулок Електриків, 3 в м. Ізюмі Харківської області.
В період окупації, приміщення підприємства зазнали пошкоджень, зокрема за адресами провулок Електриків, 3 та вул. Ентузіастів, 21-А в м. Ізюмі Харківської області, внаслідок обстрілів військовими збройними силами російської федерації, що підтверджується талонами повідомленнями Ізюмського районного управління поліції ГУНП в Харківській області № 9287 від 21.12.2022 р., № 9288 від 21.12.2022 р. (а.с. 31-32).
Також було пошкоджено та викрадено майно з адреси м. Ізюм, вулиця Леваневського буд. 54, де як вказано позивачем, зберігалась первинна бухгалтерська документація, про що свідчить талон повідомлення Ізюмського районного управління поліції ГУНП в Харківській області № 9420 від 26.01.2023 р. (а.с. 33).
Судовим розглядом встановлено, що 30 грудня 2022 року слідчим відділом Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області заяви по вказаним фактам були направлені до слідчого відділу УСБУ у Харківській області для приєднання до кримінальних проваджень за №22022220000002870 та №120222210700001649, за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.1 ст. 438 КК України, за фактом порушення законів та звичаїв війни на території населених пунктів Ізюмської територіальної громади Ізюмського району Харківської області, що підтверджується листами Ізюмського РУП ГУНП в Харківській області №№ 1231/119-81/02-14-2024, 1232/119-81/02-14-2024 та 1235/119-81/02-14-2024 від 23.01.2024 р., а також витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань по номеру кримінального провадження № 22022220000002870 від 13.09.2022 р. (а.с. 33-37).
Таким чином позивачем вказано, що у зв`язку із пошкодженням об`єктів нерухомого майна підприємства за адресами провулок Електриків, 3 та вул. Ентузіастів, 21-А в м. Ізюмі Харківської області, тобто об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням та через які провадиться діяльність (у тому числі за формою № 20-ОПП), а також втратою та викраденням майна підприємства, первинної бухгалтерської документації ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" не мало об`єктивної можливості виконувати подактові обов`язки у повному обсязі.
Судовим розглядом також встановлено, що 30.11.2023 року директором ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" ОСОБА_1 відновлено роботу підприємства, зокрема, видано наказ № 1 від 30.11.2023 р. про відновлення дії трудових договорів із працівниками з 01 грудня 2023 року (а.с. 30).
30.11.2023 року проведено інвентаризацію основних засобів всього у загальній вартості 4 142 077,08 грн., що підтверджується складеним Інвентаризаційним описом основних засобів, які не придатні до експлуатації і не підлягають відновленню (а.с. 39-40).
01.12.2023 року проведено інвентаризацію первинної документації ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про що складено Акт про втрату документів від 01.12.2023 р. (а.с. 41-43).
Крім того, ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" 19.01.2024 р., повідомляв податковий орган про неможливість вивезення первинних документів, що підтверджується повідомленням від 19.01.2024 р., яке зареєстроване через електронний кабінет платника податків 22.01.2024 р. за № 4638/6/ЕКП/76 (а.с. 44-46).
Також, 31.01.2024 р. ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" повідомляв відповідача про втрату первинних документів, що підтверджується повідомленням від 31.01.2024 р., яке зареєстроване через електронний кабінет платника податків 01.02.2024 р. № 8371/6/ЕКП/76 (а.с. 47-49).
Однак, як вже встановлено судовим розглядом, за результатами розгляду наданої заяви та документів, щодо підтвердження можливості чи неможливості виконання обов`язків платником податків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, відповідачем 14.02.2024 було надано відповідь листом № 7462/6/20-40-04-08-09, яким фактично по суті заява позивача розглянута не була.
Податковим органом не надано оцінки саме підставі звернення позивача із заявою про неможливість виконання податкового обов`язку за Порядком № 225: неможливість використання чи вивезення документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації та перебування позивача на території, на якій ведуться воєнні (бойові) дії.
Суд зазначає, що положеннями Розділу ІІІ Порядку № 225 врегульовано процедуру розгляду документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок.
Згідно з положеннями пункту першого Розділу ІІІ Порядку № 225 заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.
У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.
Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.
Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.
Додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.
Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань / пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків.
Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.
Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.
Рішення контролюючого органу може бути оскаржено відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку. У разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання (пункт другий Розділу ІІІ Порядку № 225).
Відповідно до положень пункту третього Розділу ІІІ Порядку № 225, контролюючий орган направляє попереднє рішення та рішення платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
Направлення попереднього рішення та рішення шляхом його надіслання до Електронного кабінету платника податків здійснюється з одночасним надісланням на електронну адресу (адреси) платника податків інформації про вид документа, дату та час його надіслання до Електронного кабінету.
Попереднє рішення та рішення, надіслане контролюючим органом до Електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо воно сформовано з дотриманням вимог, встановлених розділом II Кодексу.
З аналізу вищевказаної норми вбачається, що обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається саме на контролюючий орган, який в силу вищенаведених вимог Порядку №225 приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Отже, Головне управління ДПС у Харківській області мало розглянути заяву позивача та додані до неї документи протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання та за наслідками розгляду якої прийняти вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання позивачем свого податкового обов`язку за формою, встановленою Порядком №225, чого відповідачем здійснено не було.
Суд вважає, що вирішуючи спір необхідно зважити на те, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до порушення принципу юридичної визначеності. Отже, є неприйнятним.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22 липня 2019 року у справі № 815/2985/18.
Вищенаведена правова позиція узгоджується також з правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 02.07.2019 по справі №140/2160/18, від 27.04.2023 по справі №460/8040/20, від 20.06.2023 по справі №200/6012/20-а, згідно яких загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу та не дає змогу суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган прийшов саме до таких висновків, надати їм правову оцінку та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Разом із тим, дослідивши оскаржуване рішення відповідача викладене у вигляді листа від 14.02.2024 № 7462/6/20-40-04-08-09, суд звертає увагу, що останнє вмотивоване виключно встановленими обставинами подання позивачем податкової звітності та реєстрації податкових накладних.
Натомість, оцінки підставам та доводам, на які посилався платник податків - ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" у заяві від 09.02.2024 року, відповідачем у наданій відповіді не надано.
При цьому, наведені відповідачем обґрунтування в частині виконання платником податків у 2022 певних податкових зобов`язань без урахування інших обставин, на які посилається позивач, не свідчать беззаперечно про те, що на дату прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення позивач має можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки.
Крім того, констатуючи про порушення термінів подання позивачем заяви контролюючим органом протиправно не надано оцінки поясненням позивача стосовно періоду відновлення роботи підприємства, оскільки пунктом 4 розділу II Порядку № 225 передбачено, що у разі відсутності у платника податків, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Однак вказане питання не було досліджено податковим органом та не прийнято відповідне рішення про відмову або задоволення заяви за вказаних підстав.
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку про те, що рішення Головного управління ДПС у Харківській області, викладене у вигляді листа від 14.02.2024 № 7462/6/20-40-04-08-09 за результатами розгляду заяви ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від 09.02.2024 р. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а відтак підлягає скасуванню.
В той же час суд вважає за необхідне наголосити, що оскільки вказане рішення відповідачем було прийнято не у відповідності до норм діючого законодавства, без врахування усіх обставин у справі та без надання оцінки поданій позивачем заяві, та належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від 09.02.2024 р., з урахуванням висновків суду у цій справі.
Позовні вимоги в частині зобов`язання Головне управління ДПС у Харківській області повторно розглянути заяву з урахуванням відновлення ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" можливостей виконання податкових обов`язків платника податків з грудня 2023 року, задоволенню не підлягають, оскільки дослідження питання можливості своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством, є компетенцією (дискреційною функцією) відповідача, при цьому як вже встановлено судовим розглядом, питання щодо періоду відновлення ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" можливостей виконання податкових обов`язків не було досліджено податковим органом та не було прийнято відповідне рішення про відмову або задоволення заяви за вказаних підстав.
Щодо позовних вимог в частині скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 18.08.2023 р. № 00/25704/0408 про застосування до ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" штрафних санкцій у розмірі 54084,56 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Отже, податковий орган, неналежним чином розглянувши заяву позивача, без доведення можливості ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" своєчасно виконати свій податковий обов`язок, необґрунтовано визначив, що позивач мав можливість своєчасно зареєструвати розрахунок коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, для належного відновлення прав позивача суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 00/25704/0408 від 18.08.2023 р. про застосування до ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" штрафних санкцій у розмірі 54084,56 грн.
Відповідно до положень ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Укркранмаш".
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Укркранмаш" (вул. Ентузіастів, б. 21-А, м. Ізюм, Харківська область, 64305) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання протиправним і скасування рішення та податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області, викладене у вигляді листа від 14.02.2024 № 7462/6/20-40-04-08-09 за результатами розгляду заяви ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від 09.02.2024 р.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області повторно розглянути заяву ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від 09.02.2024 р., з урахуванням висновків суду у цій справі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 00/25704/0408 від 18.08.2023 р. про застосування до ТОВ "ТД УКРКРАНМАШ" штрафних санкцій у розмірі 54084,56 грн. за затримку реєстрації податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Укркранмаш" (код ЄДРПОУ 35999390) сплачену суму судового збору у розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495).
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123175707 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні