Постанова
від 21.11.2024 по справі 712/13066/24
ЧЕРКАСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №712/13066/24

Провадження №3/707/1770/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 року м. Черкаси

Черкаський районний суд Черкаської області у складі:

головуючого судді Бароніна Д.Б.,

за участю секретаря Костроміної Л.В.,

особи, яка притягається до

адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

прокурора Лисика М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області, про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.172-6КУпАП ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який займає посаду присяжного Соснівського районного суду м. Черкаси, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , -

ВСТАНОВИВ:

1. Зміст наданих до суду протоколів, позиції учасників справи

1.1. Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 653/2024 від 28.10.2024 ОСОБА_1 , будучи присяжним Соснівського районного суду м. Черкаси та відповідно до підпункту «ґ» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» без поважних причин, несвоєчасно подав до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.01.2024, а декларація фактично подана 22.02.2024, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

1.2. Постановою Черкаського апеляційного суду Черкаської області від 11.11.2024 справу передано на розгляд до Черкаського районного суду Черкаської області для розгляду по суті.

1.3. В судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що він дійсно подав декларацію із запізненням. Він вважає, що є підстави для звільнення його від відповідальності у зв`язку з малозначністю правопорушення. Подання декларацій на період воєнного стану спочатку було зупинено, а потім відновлено, проте він не знав про відновлення декларування. 20.02.2024 йому подзвонили з суду та повідомили про необхідність подання декларацій і він відразу подав відповідні декларації. У нього не було умислу на неподання декларацій. Крім того, воєнний стан та бойові дії в Україні можуть бути визнані поважними причинами неподання декларації.

Прокурор в судовому засіданні підтримав позицію, викладену у вищевказаному протоколі, та просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

2. Релевантні джерела права

2.1. Згідно з ч. 4 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Згідно зі ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення за статтями 172-4 - 172-9 цього Кодексу мають право складати уповноважені на те посадові особи органів Національної поліції.

Відповідно ст.ст. 245, 251, 252, 280, 283Кодексу Українипро адміністративніправопорушення (далі КУпАП) доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

2.2. Відповідно до диспозиції ч. 1 ст.172-6КУпАП встановлена адміністративна відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначених частинами другою та третьою цієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

2.3. Відповідно до пп. «ґ» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема, присяжні (під час виконання ними обов`язків у суді).

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Згідно з п. 2-7 Розділ ХІІІ "Прикінцеві положення" вищевказаного Закону, установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій-чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше. Декларації, подані під час дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану" вважаються такими, що були подані на виконання обов`язку, передбаченого статтею 45 цього Закону. Суб`єкти декларування, які подали такі декларації, мають право протягом 14 днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану" звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо подання виправленої декларації за відповідний звітний період. Національне агентство з питань запобігання корупції забезпечує такому суб`єкту декларування можливість подати виправлену декларацію за відповідний звітний період протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем одержання відповідного звернення суб`єкта декларування.

2.4. Законом та Порядком заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23 липня 2021 року № 449/21, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 р. за № 987/36609 (далі - Порядок 449/21) передбачено три види декларацій, зокрема:

1) щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону, або абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону в період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та за загальним правилом містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації.

3. Опис обставин, установлених під час розгляду справи, та оцінка доказів і аргументів учасників справи

3.1. Відповідно до рішення другої сесії Черкаської міської ради № 2-5909 від 10.04.2020 затверджено списки присяжних, зокрема, Соснівського районного суду м. Черкаси, серед яких ОСОБА_1 .

Згідно з табелями обліку використання робочого часу ОСОБА_1 здійснював свою діяльність як присяжний Соснівського районного суду м. Черкаси у вересні 2022 року та у січні - лютому 2023 року.

3.2. Згідно з роздруківкою відомостей з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування з офіційного сайту НАЗК України, ОСОБА_1 подав до вказаного Реєстру наступні електронні декларації:

- дата публікації: 20.02.2024 о 13 годині 27 хв., декларація «щорічна» за 2021 рік, посада: присяжний;

- дата публікації: 22.02.2024 о 17 годині 31 хв., декларація «щорічна» за 2022 рік, посада: присяжний.

3.3. Даючи оцінку вищевказаним доказам як окремо, так і в їх сукупності, з урахуванням вимог ст. 252 КУпАП, суд вважає, що ОСОБА_1 , будучи присяжним Соснівського районного суду м. Черкаси та відповідно до підпункту «ґ» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» без поважних причин, несвоєчасно подав до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.01.2024, а декларація фактично подана 22.02.2024, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно зі ст. 17 КУпАП судом не встановлено, строк накладення стягнення за вчинення адміністративного правопорушення не закінчився.

Суд погоджується з твердженням ОСОБА_1 про те, що він не мав умислу на несвоєчасне подання декларації. Разом з тим, несвоєчасне подання декларації з необережності також утворює склад відповідного правопорушення.

Посилання ОСОБА_1 на воєнний стан та бойові дії в Україні є неспроможними, оскільки він не довів, що ці обставини реально створили йому перешкоди у вчасному поданні декларації.

Незнання про обов`язок подати декларацію, а також відсутність у списку присяжних станом на час подачі декларації також не звільняють ОСОБА_1 від відповідальності, оскільки він як особа, яка мала статус присяжного у 2022 році, мав би проявляти розумну зацікавленість у змінах щодо строку виконання обов`язку з подачі відповідної щорічної декларації.

3.4. Статтею 22 КУпАП визначено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Суд враховує, що виходячи з аналізу ст. 22 КУпАП можливо виділити наступну обов`язкову умову звільнення у зв`язку із малозначністю від адміністративної відповідальності: вчинене не має становити тієї суспільної шкідливості, яка є традиційно характерною для відповідних правопорушень.

Малозначність є властивістю самого правопорушення та відображає його відносно знижену шкідливість у момент вчинення і не стосується характеристик суб`єкта правопорушення чи поведінки такого суб`єкта (зокрема, не стосується щирого каяття, зразкової поведінки, позитивних рис правопорушника, необізнаності з нормами закону тощо).

Суспільна шкідливість правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП, полягає в тому, що несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, призводить до відсутності у контролюючих органів та суспільства інформації про майновий та соціальний стан особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Відповідно, ступень суспільної шкідливості вказаного правопорушення має визначатися в залежності від таких факторів у їх сукупності:

1) тривалість періоду неподання декларації (наприклад, запізнення зі своєчасною подачею декларації на два дні несе меншу суспільну шкідливість, ніж таке саме запізнення на два місяці);

2) рівень суспільної значущості публічної посади, яку займає декларант, що в свою чергу визначає рівень суспільної зацікавленості у своєчасному поданні декларантом відповідної декларації (наприклад, несвоєчасне подання декларації міністром, суддею або народним депутатом несе більшу суспільну шкідливість, ніж несвоєчасне подання декларації секретарем судового засідання);

3) причина, з якої декларант все ж таки подав відповідну декларацію (наприклад, подача декларації внаслідок виявлення факту її неподання правоохоронним, антикорупційним органом, представниками суспільства або іншою третьою особою свідчить про більшу суспільну шкідливість правопорушення, ніж подача декларації внаслідок самостійного виявлення декларантом факту пропуску строку для подання декларації).

Судом встановлено, що ОСОБА_1 дійсно пропущений строк на подачу щорічної декларації без поважних причин, він мав реальну можливість подати декларацію у встановлений Законом строк та належним чином виконати вимоги, передбачені Законом України «Про запобігання корупції».

Тривалість пропуску строку подачі декларації в даному випадку складає 22 дні, що є значним періодом часу.

Рівень суспільної значущості публічної посади присяжного, яку займав ОСОБА_1 протягом 2022 року, є нижчим, ніж наприклад посада судді. Однак, присяжний є особою, яка періодично залучається до здійснення правосуддя та в цей час за своїм статусом і повноваженнями може бути співставлена із суддею.

ОСОБА_1 подав щорічну декларацію після виявлення третьою особою факту неподання ним декларації, що підтверджується поясненнями самого ОСОБА_1 , який в судовому засіданні вказав, що він подав декларацію лише після отримання повідомлення про це від працівника суду.

Вищенаведені обставини у своїй сукупності вказують на те, що в даному випадку правопорушення не може бути визнано малозначним.

4. Накладення стягнення та вирішення інших процесуальних питань

4.1. При накладенні стягнення суд враховує особу правопорушника, який брав участь в АТО, має статус учасника бойових дій, позитивну службову характеристику. Суд також враховує характер вчиненого правопорушення, ступінь вини особи та її майновий стан.

Обставин, що згідно зі ст.ст. 35 КУпАП, обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено. Обставиною, що пом`якшує відповідальність суд в порядку ст. 34 КУпАП визнає той факт, що ОСОБА_1 подав відповідну декларацію протягом двох днів з часу отримання повідомлення про необхідність її подання, тобто протягом дуже короткого часу з того часу, коли він дізнався про порушення ним вимоги Закону.

На підставі вищевикладеного суд вважає, що ОСОБА_1 слід призначити стягнення в межах санкції ч. 1 ст.172-6КУпАП у виді штрафу в мінімально можливому розмірі, що є достатньою мірою відповідальності з метою його виховання, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.

4.3. Відповідно до ст. 4, 9 Закону України «Про судовий збір», ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп. підлягає стягненню з правопорушника на користь держави.

Керуючись ст.ст. 1, 7, 8, 9, 22, 23, 26, 33-35, 36, 172-6, 268, 278, 280-287, 307, 308 КУпАП та ст.4 Закону України «Про судовий збір», суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот п`ятдесят) грн. 00 коп. (реквізити для сплати штрафу отримувач коштів ГУК у Черк.обл./тг м.Черкаси/21081100; код отримувача в ЄДРПОУ 37930566; банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.); рахунок отримувача UА708999980313040106000023759; код класифікації доходів бюджету 21081100, найменування ККДБ - адміністративні штрафи та інші санкції).

У разі несплати штрафу не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а вразі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, відповідно до ч. 2 ст. 308КУпАП у порядку примусового виконання постанови стягнути подвійний розмір штрафу, а саме 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. (реквізити для сплати судового збору отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету22030106 (судовий збір).

Строк пред`явлення постанови до виконання - протягом трьох місяців з моменту її винесення.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Черкаський районний суд Черкаської області. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Д. Б. Баронін

СудЧеркаський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123191460
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —712/13066/24

Постанова від 21.11.2024

Адмінправопорушення

Черкаський районний суд Черкаської області

Баронін Д. Б.

Постанова від 11.11.2024

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Люклянчук В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні