Справа № 161/11443/24
Провадження № 1-кп/161/1070/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Луцьк 20 листопада 2024 року
Луцький міськрайонний суд Волинської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
представника потерпілого ОСОБА_4
обвинуваченого ОСОБА_5
розглянувши на підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження № 12024030580001998 від 14 червня 2024 року за обвинувальним актом у відношенні
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Берестечко Горохівського району Волинської області, українця, громадянина України, із вищою освітою, директора Приватної фірми «Реформатор», зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України,
В С Т А Н О В И В :
До Луцького міськрайонного суду Волинської області надійшов обвинувальний акт відносно ОСОБА_5 , обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України.
Згідно до обвинувального акту, ліцензією Державного комітету України із земельних ресурсів серії АВ №553620 від 12.08.2010 Приватній фірмі «Реформатор» надано право на проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії НОМЕР_1 від 05.2013 ОСОБА_5 займає посаду директора Приватної фірми «Реформатор» (ЄДРПОУ 30248253), яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до Статуту, затвердженого рішенням засновника №1 від 15.02.2013 Товариство здійснює, зокрема, таку діяльність: 2.3. Топографо-геодезичні та картографічні роботи; 2.5. Розроблення проектів землеустрою щодо формування земель комунальної власності територіальних громад і проектів розмежування земель державної та комунальної власності населених пунктів; 2.6. Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; 2.7. Розроблення проектів землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь та землекористувань; 2.9. Розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; 2.12. Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); 2.20. Проведення інвентаризації земель при здійсненні землеустрою.
Відповідно до Статуту ОСОБА_5 являється засновником, власником та директором Приватної фірми «Реформатор». Пунктом 5.2. Статуту передбачено, що директор самостійно вирішує будь які питання діяльності Підприємства, а саме: виступає від імені Підприємства перед третіми особами; одноосібно укладає договори, угоди, контракти (в тому числі зовнішньоекономічні); здійснює будь які інші функції по управлінню справами Підприємства, що не суперечить чинному законодавству та статуту.
Відповідно до ст. 62 Закону України «Про господарські товариства» у редакції від 18.05.2013 директор вирішує усі питання діяльності товариства, діє від імені товариства в межах, встановлених даним Законом.
Таким чином, в розумінні статті 18 Кримінального кодексу України ОСОБА_5 обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою.
Так, у вересні-листопаді 2013 року Головним управлінням Держземагентства у Волинській області проведено процедуру закупівлі послуг щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області, визначеної за кодом державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, затвердженого заказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 №457.
За результатами тендерних процедур переможцем щодо закупівлі послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області визнано Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
19 листопада 2013 року між Головним управлінням Держземагентства у Волинській області в особі ОСОБА_6 , що діяв на підставі Положення про Головне управління Держземагентства у Волинській області, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 14.06.2013 №260, та Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_7 , що діяв на підставі Статуту та Наказу №997-кт від 25.12.2009, укладено договір №546 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель», згідно п.п. 1.1. якого Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» взяло зобов`язання перед Головним управлінням Держземагентства у Волинській області щодо надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Ківерцівського району Волинської області, а також договір №555 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель», згідно п.п. 1.1. якого Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» взяло зобов`язання перед Головним управлінням Держземагентства у Волинській області щодо надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Старовижівського району Волинської області.
Далі, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Старовижівського району Волинської області №555 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_7 та Приватною фірмою «Реформатор» в особі директора ОСОБА_5 , що діяв на підставі Статуту, укладено договір №570 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013.
Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Приватна фірма «Реформатор» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг комплексу топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Галиновільської, Мизівської, Нововижівської, Руднянської, Соколищенської сільських рад Старовижівського району Волинської області площею 1843,154 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 70453,88 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору.
Крім того, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Старовижівського району Волинської області №555 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_7 та Приватною фірмою «Реформатор» в особі директора ОСОБА_5 , що діяв на підставі Статуту, укладено договір №617 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013.
Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Приватна фірма «Реформатор» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг комплексу топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Мизівської сільської ради Старовижівського району Волинської області площею 74,4905 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 2738,78 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору.
Крім того, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Ківерцівського району Волинської області №546 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_7 та Приватною фірмою «Реформатор» в особі директора ОСОБА_5 , що діяв на підставі Статуту, укладено договір №571 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013.
Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Приватна фірма «Реформатор» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг комплексу топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Жидичинської сільської ради Ківерцівського району Волинської області площею 112,4 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 4288,17 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору.
Крім того, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Ківерцівського району Волинської області №546 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_7 та Приватною фірмою «Реформатор» в особі директора ОСОБА_5 , що діяв на підставі Статуту, укладено договір №588 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013.
Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Приватна фірма «Реформатор» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Жидичинської сільської ради Ківерцівського району Волинської області площею 112,4 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 5420,24 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору та відповідно до якого послуги з інвентаризації мають надаватись з урахуванням вимог встановлених Порядком проведення інвентаризації земель, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №513. Відповідно до п. 2 вказаного Порядку «інвентаризація земель проводиться з метою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою», пунктом 3 визначено, що «інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення».
З метою виконання умов договорів ОСОБА_5 організував виконання підпорядкованими працівниками проведення інвентаризації земель на території Ківерцівського та Старовижівського районів Волинської області.
В подальшому, ОСОБА_5 , будучи директором Приватної фірми «Реформатор» (ЄДРПОУ 30248253), виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто будучи службовою особою, перебуваючи у м. Луцьку, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, які полягали у безпосередньому контролі за виконанням робіт, проявляючи службову недбалість, не перевіривши якість виконання наданих послуг по з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Ківерцівського та Старовижівського районів Волинської області, у грудні 2013 року (точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) підписав та скріпив печаткою ПФ «Реформатор» офіційні документи, а саме: Акт надання послуг (субпідряду) за договором №570 від 02.12.2013, Акт надання послуг (субпідряду) за договором №617 від 02.12.2013, Акт надання послуг (субпідряду) за договором №588 від 09.12.2013, Акт надання послуг (субпідряду) за договором №571 від 02.12.2013, тоді як згідно висновку експерта за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою №8294-8309 від 28.01.2020, та висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи №8310 від 29.01.2020 технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Жидичинської сільської ради Ківерцівського району Волинської області, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Галиновільської, Мизівської, Руднянської сільських рад Старовижівського району Волинської області, не відповідала вимогам земельного законодавства, або була виконана з недоліками та помилками.
27.12.2017 Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на розрахунковий рахунок ПФ «Реформатор» на підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №570 від 02.12.2013 перераховані грошові кошти на загальну суму 70453,88 грн, на підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №617 від 02.12.2013 перераховані грошові кошти на загальну суму 2738,78 грн, на підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №588 від 09.12.2013 перераховані грошові кошти на загальну суму 5420,24 грн, на підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №571 від 02.12.2013 перераховані грошові кошти на загальну суму 4288,17 грн, чим спричинено збитки державі в особі Головного Управління Держгеокадастру у Волинській області на загальну суму 82901,07 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 обвинувачується в тому, що своїми умисними діями, які виразились у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них (службова недбалість), що завдало істотної шкоди, вчинив злочин, передбачений ч. 1 ст. 367 КК України.
В судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_5 заявив клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності за ч.1 ст. 367 КК України у зв`язку з закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження в цій частині закрити.
Представник потерпілого ОСОБА_4 не заперечувала проти задоволення клопотання обвинуваченого про закриття кримінального провадження та пояснила, що збитки на теперішній час відсутні.
Прокурор в судовому засіданні не заперечував щодо клопотання обвинуваченого.
Розглянувши клопотання обвинуваченого, заслухавши думку учасників кримінального провадження, суд дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню, а кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 за ч.1 ст.367 КК України, закриттю виходячи з наступного.
Пункт 1 ч. 2 ст.284КПК України передбачає, що кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України передбачено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
З ч. 4 ст.286КПК України вбачається, що якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Відповідно до ст. 288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Як вбачається з редакції статей, в яких обвинувачується ОСОБА_5 та які діяли станом на 2013 рік, то:
-санкцією ч.1ст.367КК Українипередбачено покаранняу виді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправних робіт на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Як вбачається з обвинувального акту, реєстру матеріалів кримінального провадження, що досліджувалися в ході судового розгляду, то ОСОБА_5 інкримінуються кримінальне правопорушення (злочин) за період з 2013 року по 2017 рік.
Згідно ч. 2 ст. 44 КК України, звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюється виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.
У відповідності до ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки:
1) два роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі;
2) три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років;
3) п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого упункті 2цієї частини;
4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину;
5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.
Матеріально-правовою підставою застосування інституту давності вважається істотне зменшення суспільної небезпечності вчиненого злочину внаслідок спливу певного проміжку часу, що суттєво позначається на досягненні мети покарання, виконанні завдань загальної і спеціальної превенції.
Як вбачається з обвинувального акту, то ОСОБА_5 є не судимим, в період часу з 2017 року по даний час не вчинив жодного кримінального правопорушення (злочину), з часу інкримінованого кримінального правопорушення пройшло більше п`яти років.
Таким чином, суд вважає за можливе, у відповідності до ч. 1 ст. 49 КК України, звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за дії, передбачені за ч.1 ст.367 КК України.
За таких обставин кримінальне провадження в частині обвинувачення ОСОБА_5 за ч.1 ст.367 КК України підлягає закриттю.
За змістомст. 129 КПК України, суд вирішує цивільний позов у кримінальному провадженні лише у випадку ухвалення обвинувального вироку, постановлення ухвали про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру чи у разі встановлення відсутності події кримінального правопорушення. Тому у випадку звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК Українита закриття кримінального провадження цивільний позов у кримінальному провадженні не підлягає вирішенню по суті.
Цивільний позов прокурора Луцької окружної прокуратури ОСОБА_8 , в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, до ОСОБА_5 про стягнення майнової шкоди підлягає залишенню без розгляду, оскільки дане кримінальне провадження закривається у зв`язку із закінченням строків давності.
Керуючись ст.ст. 284, 285, 286, 288, 372 КПК України, на підставі ст.ст. 44, 49 КК України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання обвинуваченого ОСОБА_5 - задовольнити.
Кримінальне провадження,внесене доЄРДР за№ 12024030580001998від 14червня 2024року відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,обвинуваченого увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.367КК України- закрити.
Звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, на підставі п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Цивільний позов прокурора Луцької окружної прокуратури ОСОБА_8 , в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, до ОСОБА_5 про стягнення майнової шкоди, залишити без розгляду
Ухвала може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду через Луцький міськрайонний суд Волинської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя
Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123194026 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Данелюк О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні