ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/13564/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 листопада 2024 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Мричко Н.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Львів Медікал центр до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення - рішення
встановив:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Львів Медікал центр код ЄДРПОУ 42729936, місцезнаходження: 79013, м. Львів, вул. Чупринки, буд. 25 (далі позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати частково податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 15.03.2024 №10740/13-01-07-09 в частині застосування штрафних санкцій за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми штрафна санкція 233100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним рішенням застосовано до позивача, зокрема, штрафну санкцію за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми. ТОВ «Львів Медікал Центр» ене погоджується з прийняти відповідачем рішенням з тих підстав, що позивачем розрахункові операції здійснюються з видачею покупцям фіскальних чеків, що мають усі обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечив. Вказує на те, що перевіркою встановлено не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми. Перевіркою копій фіскальних чеків РРО виявлено, що у фіскальних чеках, де операції проводилися в готівковій та безготівковій формі відсутні обов`язкові реквізити фіскального чеку, а саме: назва товару (послуги). В фіскальних чеках зазначені назви товару (послуги), що не відображають споживчі ознаки товару (послуги) та не ідентифікують товар (послугу).
Представник позивача подав відповідь на відзив, в якій зазначає, що медичні послуги надаються ТОВ Львів Медікал центр самостійно, з використанням власних основних засобів та трудових ресурсів. ТОВ Львів Медікал центр вправі самостійно визначити назву послуги, що надається товариством та використовується в обліку.
Ухвалою від 01.07.2024 суддя прийняла позовну заяву до розгляду й відкрила провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою від 21.11.2024 суд відмовив у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження у справі.
Дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив таке.
На підставі наказу від 15.02.2024 № 771-ПП Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Львів Медікал Центр» щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензії, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
За результатами перевірки складений Акт фактичної перевірки від 23.02.2024 № 13/50/РРО/42729936 (далі Акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Львів Медікал Центр» пунктів 1, 2, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
15.03.2024 ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення рішення №10740/13-01-07-09, відповідно до якого за порушення пунктів 1, 2, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано до ТОВ «Львів Медікал Центр» штрафні санкції в розмірі 238095,00 грн.
Відповідно до розрахунку штрафної санкції за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми на загальну суму 161900,00 грн штрафна санкція складає 233100,00 грн, за проведення розрахунків без застосування РРО/ПРРО на загальну суму 3330,00 грн штрафна санкція складає 4995,00 грн.
Рішенням ДПС України від 31.05.2024 № 16240/6/98-00-06-03-0-01 залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області, а скаргу ТОВ «Львів Медікал Центр» - без задоволення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 15.03.2024 №10740/13-01-07-09, в частині застосування штрафних санкцій за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначаються Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі Закон № 265/95-ВР), дія якого поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
За змістом статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (пункт 1);
надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) (пункт 2).
Абзацом дев`ятнадцятим статті 2 Закону № 265/95-ВР визначено, що розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.
Згідно з частиною першою статті 8 Закон № 265/95-ВР форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2016 затверджено Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів (далі Положення).
Пунктом 3 розділу І Положення визначено, що установлені в цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити, зокрема, назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ.
Згідно з пунктом першим статті 17 Закону Закону № 265/95-ВР у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:
100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;
Як видно з матеріалів справи, ГУ ДПС у Львівській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Львів Медікал Центр».
За результатами проведеної перевірки складений Акт перевірки, відповідно до якого встановлено порушення ТОВ «Львів Медікал Центр» пунктів 1, 2, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Вказано, зокрема, що перевіркою копій фіскальних чеків РРО фіскальний номер 3000912069 за період з 15.02.2024 по дату закінчення перевірки виявлено, що у фіскальних чеках, де операції проводилися в готівковій та безготівковій формі відсутні обов`язкові реквізити фіскального чеку, а саме: назва товару (послуги). В фіскальних чеках зазначені назви товару (послуги), що не відображають споживчі ознаки товару (послуги) та не ідентифікують товар (послугу). Таким чином, перевіркою встановлено факт ненадання особам розрахункових документів встановленої форми та змісту на загальну суму 161900,00 грн.
Судом встановлено, що згідно доданих до Акта перевірки фіскальних чеків вказано назви послуг: «Медичні послуги з приводу ФЕК з (SA60AT)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT6-7)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT2)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (IQ SN60WF)».
Суд наголошує, що аналіз наведених вище норм права дає підстави для висновку, що пункт 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР встановлює відповідальність за невиконання суб`єктом господарювання обов`язків:
1) проведення розрахункової операції через РРО, однак, на неповну суму покупки;
2) непроведення розрахункової операції через РРО;
3) невидача відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції;
4) проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання.
Перші два обов`язки суб`єкта господарювання походять зі змісту пункту 1 статті 3 Закону № 265/95-ВР, а третій - з пункту 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР. Відповідно, наявність будь-якої з таких обставин (у сукупності або окремо) і утворює склад правопорушення, за яке настає відповідальність за пунктом 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР.
При цьому, якщо звернути увагу на об`єктивну сторону складу правопорушення, а саме дії, які складають суть протиправної поведінки платника податків, то в контексті пункту 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР відповідальність настає за дії, які за своєю суттю та способом спрямовані на приховування належного обліку здійсненої розрахункової операції на повну суму з використанням реєстраторів розрахункових операцій, тощо.
Фактично у цій справі позивача притягнуто до відповідальності за невиконання обов`язків, встановлених як пунктом 1, так і пунктом 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР, а саме за видачу розрахункового документа, який не відповідає встановленій законом формі, оскільки не містить назви послуги, яка ідентифікує товар.
Водночас, суд наголошує, що законодавець не визначив як самостійний склад правопорушення та не встановив відповідальності, за видачу розрахункового документу з використанням реєстраторів розрахункових операцій, в якому не відображається той чи інший елемент чи є незначний недолік.
Безумовно, до розрахункового документу встановлюються певні вимоги щодо відтворення його змісту. Водночас, відсутність певного елементу змісту (незначний недолік) у такому розрахунковому документі, який в свою чергу у повному обсязі надає можливість не тільки відтворити, зрозуміти та ідентифікувати розрахункову операцію за місцем її проведення не приховуючи її сутність за допомогою реєстратора розрахункових операцій (тощо), але і підтвердити її виконання, не може бути правовою підставою для притягнення такого платника податків за пунктом 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР, а саме як за невидачу такого розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції.
Виключенням з цього правила, можна вважати, видачу такого фіскального чеку, в якому не зазначено тих обов`язкових реквізитів, що встановлені у наведеному Положенні, які не надають можливості підтвердити виконання розрахункової операції, та які мають вплив на правильність визначення, реальність здійснення господарської операції за її суттю та на формування показників податкової звітності.
Аналогічна позиція викладена у подібних правовідносинах у постанові Верховного Суду від 27.11.2023 у справі № 420/11790/22.
Суд повторно зазначає, що згідно з доданими до Акта перевірки фіскальних чеків вказано назви послуг: «Медичні послуги з приводу ФЕК з (SA60AT)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT6-7)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT2)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (IQ SN60WF)».
Вказані чеки підтверджують виконання розрахункових операцій, із змісту фіскальних чеків можливо ідентифікувати назву суб`єкта господарювання, дату операції, номер чека, загальну суму, продавця послуги, найменування послуги, кількість наданої послуги.
Окрім того, позивачем до матеріалів справи долучено прайс товарів та послуг ТОВ Львів Медікал центр, відповідно до якого позивачем надаються, зокрема, наступні послуги: «Медичні послуги з приводу ФЕК з (SA60AT)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT6-7)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (Toric SN6AT2)», «Медичні послуги з приводу ФЕК з (IQ SN60WF)».
На підставі наведеного, суд вказує, що у фіскальних чеках ТОВ Львів Медікал центр, долучених до Акта перевірки, є всі необхідні реквізити фіскального чеку, зокрема, і назва послуги, яка ідентифікує послуги, що надавались позивачем.
Відповідно, відсутні підстави вважати, що позивачем допущено порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР в частині невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, що обумовлює висновок про відсутність підстав для застосування до позивача штрафних санкцій на підставі статті 17 Закону № 265/95-ВР.
З урахуванням приписів частини другої статті 2 КАС України суд, оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 15.03.2024 №10740/13-01-07-09 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 233100,00 грн за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми є необґрунтованим, прийнятим без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже є неправомірним та підлягає скасуванню в цій частині.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до статті 139 КАС України з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 3496,50 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 15.03.2024 №10740/13-01-07-09 частині застосування штрафних санкцій у розмірі 233100,00 грн за не проведення через РРО/ПРРО розрахункових операцій та не надання особам розрахункових документів встановленої форми.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул.Стрийська, 35) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Львів Медікал центр (код ЄДРПОУ 42729936, місцезнаходження: 79013, м. Львів, вул. Чупринки, буд. 25) судовий збір у розмірі 3496 (три тисячі чотириста дев`яносто шість) грн 50 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123206461 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні