Рішення
від 21.11.2024 по справі 380/6653/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/6653/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БЗТ-Україна» до Львівської митниці про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «БЗТ-Україна» (далі позивач ТзОВ «БЗТ-Україна»), в інтересах якого діє адвокат Геращенко Ігор Володимирович, звернулося до суду з позовом до Львівської митниці (далі відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною відмову Львівської митниці щодо нездійснення підготовки та подання висновку про повернення ТзОВ «БЗТ-Україна» надміру сплачених сум митних платежів за результатами розгляду заяви;

- зобов`язати Львівську митницю підготувати та подати до органу Державної казначейської служби України висновок про повернення ТзОВ «БЗТ-Україна» надміру сплачених сум митних платежів в розмірі 1 769 048 (один мільйон сімсот шістдесят дев`ять тисяч сорок вісім) грн 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариством як декларантом, подано до Львівської митниці ряд тимчасових митних декларацій, якими було задекларовано для митного оформлення товар, який ввозиться на територію України. В зазначених митних деклараціях декларант самостійно визначив митну вартість товару за основним методом, тобто за ціною, вказаною у зовнішньоекономічному договорі. Відповідно до поданих митних декларацій, ТзОВ «БЗТ-Україна» сплачено мито та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) на депозитний рахунок, відкритий в Казначействі на ім`я Держмитслужби (єдиний рахунок). У зв`язку із оформленням додаткових декларацій до тимчасових (у зв`язку з тим, що значення ціни товару в зовнішньоекономічному договорі визначається за формулою і на дату декларування невідоме), виникла сума надмірно сплаченого податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) в розмірі 1 769 048,00 грн. ТзОВ «БЗТ-Україна» у встановленому законодавством порядку та у строки, визначені законодавством, звернулося до Львівської митниці із заявою про повернення сум надмірно сплачених митних платежів, у задоволенні яких відповідач відмовив. Митний орган не навів обґрунтованих підстав відмови у підготовці висновку, не перевіривши при цьому факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та не встановивши наявність такої переплати. Вважає, що у Львівської митниці виник обов`язок скласти відповідний висновок з направленням його до органів казначейської служби. Наведене є підставою для визнання протиправною відмови відповідача щодо оформлення та направлення до Державної казначейської служби України висновку про повернення позивачу надмірно сплачених митних платежів.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у такому. За результати перевірки поданих на вимогу митного органу документів митницею встановлено, що суми надміру сплачених платежів, які позивач просить повернути за МД №UA209170/2020/058932 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058934 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058936 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058937 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058940 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058941 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058942 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058943 від 18.08.2020, №UA209170/2020/069263 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069266 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069269 від 22.09.2020, №UA209170/2020/072126 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072234 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072236 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072238 від 01.10.2020, №UA209170/2020/075776 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075778 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075781 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075782 від 12.10.2020 не можуть бути повернуті, оскільки на дату звернення із відповідною заявою минуло 1095 днів від дня виникнення помилково та/ або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені. Згідно інформації, що міститься у базі даних інформаційно-телекомунікаційної системи «Податковий блок» ДПС, у платника ТзОВ «БЗТ-Україна» станом на 28.11.2023 наявний податковий борг. Відповідно до п.43.1 статті 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного Кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. Львівська митниця листом від 26.11.2023 повідомила ТзОВ «БЗТ-Україна» про вказані обставини. Позивачем не наведено жодного аргументу та документально не підтверджено відсутність на станом на 28.11.2023 податкового боргу. З огляду на наявність у ТзОВ «БЗТ-Україна» станом на 28.11.2023 податкового боргу в розмірі 312 867,55 грн, в силу вимог п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України надміру сплачені суми грошового зобов`язання поверненню не підлягають. Просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою від 17.04.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без виклику сторін.

Відповідачем 03.05.2024 (вх. №34555) подано відзив на позовну заяву.

Позивачем 07.05.2024 ( (вх. №35161) подано відповідь на відзив.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТзОВ «БЗТ-УКРАЇНА» зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із присвоєнням коду ЄДРПОУ 410076013.

ТзОВ «БЗТ-УКРАЇНА» подано до Львівської митниці ряд тимчасових митних декларацій, якими було задекларовано для митного оформлення товар, який ввозиться на територію України.

В зазначених митних декларацій декларант самостійно визначив митну вартість товару за основним методом, тобто за ціною, вказаною у зовнішньоекономічному договорі.

Відповідно до поданих митних декларацій, ТзОВ «БЗТ-Україна» сплачено мито та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) на депозитний рахунок, відкритого в Казначействі на ім`я Держмитслужби (єдиний рахунок)

ТзОВ «БЗТ-УКРАЇНА» 23.08.2023 звернулося до Львівської митниці із заявою, у якій просило підготувати та подати до органу Державної казначейської служби України висновок про повернення надміру сплачених сум митних платежів у розмірі 1 769 048,00 грн, вказавши 68 митних декларацій.

До заяви не було долучено ані самих митних декларацій, ані будь-яких інших документів.

Львівська митниця листом від 11.09.2023 повідомила про необхідність подання розрахунку середнього значення коефіцієнта РО та інформацію біржових організацій (витяги з котирувань Platts EuropeMarketSkan), на підставі яких проводився розрахунок середнього значення вищезгаданого коефіцієнта, котирувальні дні 01.07.2020 по 30.10.2020, з 01.03.2021 по 31.05.2021, та акт звірки взаєморозрахунків. Також заявника, додатково було проінформовано про те, що відповідно до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 (із змінами), яким визначено вимоги до оформлення заяви щодо повернення сум митних платежів, заявником не подано належним чином завірених копій документів (копії МД, інвойсів, тощо).

ТзОВ «БЗТ-УКРАЇНА» у відповідь на вказані Львівською митницею у листі від 11.09.2023 недоліки листом від 25.09.2023 надало всі запитувані документи.

Львівська митниця за результатами опрацьованих документів листом від 26.11.2023 №7.4-2/15/13/31038 повідомила про неможливість повернення сум надміру сплачених платежів за МД №UA209170/2020/058932 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058934 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058936 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058937 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058940 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058941 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058942 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058943 від 18.08.2020, №UA209170/2020/069263 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069266 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069269 від 22.09.2020, №UA209170/2020/072126 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072234 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072236 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072238 від 01.10.2020, №UA209170/2020/075776 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075778 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075781 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075782 від 12.10.2020, оскільки на дату звернення із відповідною заявою минуло 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені.

Окрім цього, згідно до інформації, що міститься у базі даних інформаційно-телекомунікаційної системи «Податковий блок» ДПС, у платника ТОВ «БЗТ-Україна» станом на 28.11.2023 наявний податковий борг.

Тому станом на дату підготовки листа відсутні підстави для повернення ТзОВ «БЗТ-Україна» надміру сплачених митних платежів за вказаним у зверненні переліком митних декларацій».

Вважаючи відмову відповідача щодо оформлення та направлення до Державної казначейської служби України висновку про повернення позивачу надмірно сплачених митних платежів протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 Митного кодексу України (далі Митний кодекс) законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів регулює стаття 301 Митного кодексу, відповідно до частини першої якої повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

Згідно до частин 1 - 4 статті 301 Митного кодексу у разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов`язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Якщо надмірна сплата сум митних платежів сталася внаслідок помилки з боку посадових осіб митного органу, повернення надміру сплачених сум митних платежів здійснюється у першочерговому порядку.

Відповідно до частини 5 цієї статті повернення сум відповідних митних платежів здійснюється також у разі, якщо:

1) законом передбачено повернення сум сплаченого мита при поміщенні товарів у митний режим реімпорту або у митний режим реекспорту відповідно до розділу V цього Кодексу, а також в інших випадках, визначених цим Кодексом;

2) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, здійснюється зміна раніше заявленого митного режиму, якщо суми митних платежів, належних до сплати при поміщенні товарів у новий митний режим, є меншими, ніж суми митних платежів, сплачених при поміщенні їх у попередній митний режим;

3) відновлюється режим найбільшого сприяння, вільної торгівлі;

4) митну декларацію змінено або визнано недійсною;

5) у товарах, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за її межі, виявлено дефекти або вони якимось іншим чином не відповідають погодженим специфікаціям, за умови, що ці товари не ремонтувалися і не використовувалися відповідно на території України та за її межами (крім операцій, необхідних для виявлення дефектів або невідповідності) і повертаються протягом строку, визначеного підпунктом "а" пункту 3 частини другої статті 78 цього Кодексу;

6) платником податків подано митному органу документи, які підтверджують наявність у нього на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення права на звільнення від сплати митних платежів. ( частина 5 статті 301 МК України)

Частиною 6 статті 301 Митного кодексу визначено, що повернення сум митних платежів у випадках, передбачених частиною п`ятою цієї статті, здійснюється у тому самому порядку, що і повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів за заявою платника податків за умови, що така заява подається не пізніше одного року з дня, наступного за днем виникнення обставин, що тягнуть за собою повернення сплачених сум митних платежів.

У відповідності до частини 8 статті 301 Митного кодексу повернення не здійснюється:

1) якщо сума митних платежів, що підлягає поверненню, не перевищує 20 гривень;

2) в інших випадках, встановлених Податковим кодексом України.

Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені визначені статтею 43 Податкового кодексу України (далі - Податковий кодекс).

Так, згідно до пунктів 43.1-43.2 статті 43 Податкового кодексу, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на рахунок такого платника податків у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, або на єдиний рахунок, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Відповідно до пунктів 43.3 та 43.4 статті 43 Податкового кодексу, обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.

Повернення у випадках, визначених законодавством, сум податку на додану вартість, контроль за справлянням яких покладено на контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, при ввезенні товарів на митну територію України здійснюється в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент оформлення митної декларації/аркуша коригування, на підставі яких здійснюватиметься таке повернення (пункт 43.4-1 статті 43 Податкового кодексу).

Згідно з пунктом 43.5 статті 43 Податкового кодексу, контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку.

Відповідно до пункту 43.6 статті 43 Податкового кодексу повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Процедури під час повернення суб`єктам господарювання та/або фізичним особам (далі - платники податків) коштів авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів, контроль за справлянням яких здійснюють Держмитслужба та митниці Держмитслужби, та пені, у тому числі у випадках, зазначених у частинах дев`ятій, десятій статті 55, частині шостій статті 244, частині п`ятій статті 299, частинах третій, п`ятій статті 301 Митного кодексу України, статті 43 Податкового кодексу України, частині першій статті 9 глави V Додатка A до Конвенції про тимчасове ввезення (м. Стамбул, 1990 рік), частині третій статті 11 глави II Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року, визначає Порядок повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 (далі - Порядок № 643).

Порядок повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені визначено у розділі ІІІ Порядку № 643.

Так, згідно до пункту 1 Розділу III Порядку № 643, повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені здійснюється за заявою платника податків протягом 1095 днів від дня їх виникнення.

Повернення сум відповідних митних платежів у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 301 Митного кодексу України, здійснюється за умови, що заява подається не пізніше одного року з дня, наступного за днем виникнення обставин, що тягнуть за собою повернення сплачених сум митних платежів.

Платник податків подає до митниці Держмитслужби заяву довільної форми в паперовому вигляді або за допомогою засобів електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу, або в електронній формі за допомогою засобів ІТС Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу, або в електронній формі через систему електронної взаємодії державних інформаційних ресурсів та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку № 643 у заяві зазначаються: 1) сума коштів до повернення за кожним видом митних, інших платежів та пені; 2) причини виникнення такої суми коштів; 3) найменування юридичної особи та код за ЄДРПОУ, або прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); 4) напрям перерахування суми коштів: на поточний рахунок платника податку в установі банку із зазначенням реквізитів; для виплати готівкою (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати) вносилися готівкою); для подальших розрахунків як авансові платежі (передоплата) або грошова застава: на єдиний рахунок або на відповідний депозитний рахунок митниці Держмитслужби; на банківський рахунок (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплата) вносилися готівкою); для погашення грошового зобов`язання (податкового борту) з інших платежів незалежно від виду бюджету; 5) реквізити митної декларації (іншого документа, що її замінює) або уніфікованої митної квитанції, за якими помилково та/або надміру сплачено суми митних платежів.

До заяви додаються: документи, що підтверджують суму помилково та/або надміру сплачених Митних, інших платежів та пені; виконавчий лист суду та/або рішення суду, що набрало законної сили (за наявності), щодо скасування рішення митниці Держмитслужби, яке призвело до виникнення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяви щодо повернення надміру сплачених митних платежів (за наявності).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 643 підрозділ перевіряє факт перерахування суми коштів з відповідного рахунку до державного бюджету та відсутність у нього податкового боргу за допомогою засобів АСМО. Співробітник Підрозділу до Реєстру вносить дату сплати і реквізити, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код за ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім`я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства).

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ цього Порядку, якщо за результатами розгляду заяви митницею Держмитслужби встановлено наявність підстав для повернення коштів, працівник Підрозділу формує електронний висновок про повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені (далі - електронний висновок) за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, який подається керівнику (заступнику керівника) митниці Держмитслужби для прийняття рішення щодо повернення відповідної суми коштів.

Згідно з пунктом 7 Розділу ІІІ Порядку № 643, сформовані електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками митниці Держмитслужби у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви до митниці Держмитслужби в автоматичному режимі надсилають до Казначейства для виконання.

Електронні висновки про повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального), надсилають до Казначейства для виконання за умови їх погодження з відповідними місцевими фінансовими органами.

Пунктом 8 розділу III Порядку № 643 визначено, що у разі якщо заявник не виконав вимог пунктів 1-3 цього розділу, надав недостовірні дані та/або має податковий борг (крім випадків визначення у заяві напряму перерахування коштів на погашення податкового боргу), готується та надсилається йому письмова (в паперовому вигляді або електронній формі) обґрунтована відмову, у тому числі за допомогою засобів ІТС Держмитслужби.

Системний аналіз наведений положень Порядку № 643 дає підстави стверджувати, що до заяви довільної форми про повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів платник податків подає документи, передбачені пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 643 документи.

Судом встановлено, що позивачем до заяви від 23.08.2023 не було долучено жодних документів, що зумовило направлення таких додатково листом від 25.09.2023 після відповідно роз`яснення Львівською митницею.

Тобто, при зверненні позивача з заявою від 23.08.2023 про повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів, ним не було дотримано вимог Порядку № 643 щодо подання пакету документів, на підставі якого митний орган міг би перевірити наявність підстав для повернення коштів.

Львівська митниці за результатами поданих 25.09.2023 ТзОВ «БЗТ-Україна» документів встановила, що по 19 з 68 електронних митних декларацій минув визначений Податковим кодексом та Порядом № 643 1095 день подання таких для повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів.

Це стосується таких електронних митних декларації: №UA209170/2020/058932 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058934 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058936 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058937 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058940 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058941 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058942 від 18.08.2020, №UA209170/2020/058943 від 18.08.2020, №UA209170/2020/069263 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069266 від 22.09.2020, №UA209170/2020/069269 від 22.09.2020, №UA209170/2020/072126 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072234 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072236 від 01.10.2020, №UA209170/2020/072238 від 01.10.2020, №UA209170/2020/075776 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075778 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075781 від 12.10.2020, №UA209170/2020/075782 від 12.10.2020.

Включення вказаних 19 електронних митних декларацій, строк подання яких минув, впливає на загальну суму заявленої до повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів в розмірі 1 769 048,00 грн.

Згідно інформації, що міститься у базі даних інформаційно-телекомунікаційної

системи «Податковий блок» ДПС, у платника ТзОВ «БЗТ-Україна» станом на

26.11.2023 наявний податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 312 867 грн 55 к.

Відповідачем до відзиву на позовну заяву долучено скріншоти картки-особового рахунку ТзОВ «БЗТ-Україна» (код ЄДРПОУ 41076013) станом на 26.11.2023, якими підтверджується наявність податкового боргу в сумі 312 867 грн 55 к.

Натомість позивачем, попри заперечення у відповіді на відзив відповідача існування податкового боргу, не долучено жодних доказів на спростовування наявності такого податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у вказаній сумі.

Наявність у ТзОВ «БЗТ-Україна» податкового боргу в силу приписів п.43.1 та п.43.2 статті 43 Податкового кодексу унеможливлює повернення помилково та/або надміру сплачених суми грошового зобов`язання до повного погашення такого податкового боргу платником податків.

За встановлених судом фактичних обставин відмова Львівської митниці від 26.11.2023 є обґрунтованою і відповідає вимогам пункту 8 розділу III Порядку № 643.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем вказані вимоги щодо доказування правомірності відмови у поверненні надміру сплачених сум митних платежів виконано.

Доводи позивача з посиланням на постанови Верховного Суду від 03.04.2018 у справі №814/3121/15 та від 25.05.2018 у справі №814/4234/15 є помилковими, оскільки обставини вказаних справ і справи, що розглядається, не є ані аналогічними, ані подібними.

Тому такі постанови не є релевантними для застосування при розгляді цієї справи.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Даючи оцінку оскаржуваній відмові Львівської митниці, суд дійшов висновку про її відповідність критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 КАС України для такого роду рішень та чинному законодавству, що регулює спірні правовідносини, отже митний орган при її прийнятті діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вказане в сукупності зумовлює висновок суду про безпідставність позовних вимог, тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

в и р і ш и в :

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «БЗТ-Україна» (вул. Лесі Українки, буд. 7 Б, м. Київ, 01133, код ЄДРПОУ 41076013) до Львівської митниці (вул. Костюшка, буд. 1, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 43971343) про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії, - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О. П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123206558
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —380/6653/24

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні