Рішення
від 21.11.2024 по справі 400/8828/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 р. № 400/8828/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дерев`янко Л.Л., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2

до відповідачаМіністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, просп. Повітряних Сил, 6,м. Київ,03049,

треті особиМиколаївське квартирно-експлуатаційне управління, просп. Миру, 62А,м. Миколаїв,54056,

провизнання протиправним та скасування рішення, оформлене протоколом №130 від 18.07.2024 та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями (далі - відповідач), третя особа Квартирно-експлуатаційного відділ міста Миколаєва, в якій вона просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сили України та членів їх сімей жилими приміщеннями, оформлене протоколом від 18 липня 2024 року № 130, в частині не погодження підполковнику медичної служби у відставці ОСОБА_1 пропозиції про надання для постійного проживання шляхом виключення із числа службового житла однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_3 ;

- зобов`язати Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями розглянути облікову справу підполковника медичної служби у відставці ОСОБА_1 та погодити її пропозицію про надання для постійного проживання шляхом виключення із числа службового житла однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_3 з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

В обґрунтування позовних ОСОБА_1 зазначає, що 21.12.2021 її звільнено у відставку за станом здоров`я та виключено зі списків особового складу частини НОМЕР_1 з направленням на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_1 . Позивачка користується службовим житлом і перебуває на квартирному обліку у військовій частині НОМЕР_1 . Житлова комісія військової частини НОМЕР_1 погодила забезпечення ОСОБА_1 постійним житлом шляхом виключення із числа службового. Проте, Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, з посиланням на рішення МОУ від 31.08.2022 №20241/3/2 та рішення МОУ від 04.11.2022 №2551/3/5, якими призупинено виключення із числа службового житла, відмовила у погодженні. Позивачка вважає це рішення протиправним, просить позов задовольнити.

Ухвалою від 23.09.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі, визначив, що розгляд справи буде здійснюватися в спрощеному провадженні без виклику сторін, встановив строк для подання сторонами заяв по суті.

Відповідач проти позову заперечив, у відзиві зазначив, що рішенням заступника Міністра оборони України - № 2551/з/5 від 04.11.2022 року, яке є чинним та має враховуватися військовими посадовими особами у своїй службовій діяльності, в умовах повномасштабної війни рф проти України чітко вказано нагальність питання забезпечення постійним житлом членів сімей визначеної категорії військовослужбовців. Після завершення бойових дій має бути проведена інвентаризація житлового фонду із урахуванням руйнувань внаслідок збройної агресії рф. Також відповідач зауважив, що порядок виключення житлового приміщення з числа службового та надання житлового приміщення для постійного проживання тотожні, оскільки порядок дій та кінцевий результат той самий, а саме, надання військовослужбовцям, які перебувають на квартирному обліку, постійного житла і таке надання здійснюється згідно з чергою. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом прийняття на облік (внесення до списків осіб, які користуються правом першочергового та позачергового отримання жилих приміщень). Відповідач просить у задоволенні позову відмовити.

Третя особа подала до суд свої пояснення, з яких вбачається, що вона з позовом не погоджується з підстав, аналогічних викладеним відповідачем у відзиві. Просить у задоволенні позову відмовити.

Позивач скористалась своїм правом на відповідь на відзив, в якій звернула увагу суду, що лист заступника міністра № 2551/з/5 від 04.11.2022 не є обов`язковим до виконання наказом, натомість він носить рекомендаційний характер. Позивачка наголошує, що визначальними обставинами - матеріальними підставами для визнання права на виключення житла з числа службового є: перебування позивача на військовій службі, наявність календарної вислуги від 20 років, перебування на квартирному обліку та, до того ж, наявність статусу учасника бойових дій, ветерана військової служби, що надає право на позачергове забезпечення постійним житлом, у тому числі і шляхом виключення квартири з числа службових. Оскільки позивачка відповідає цим вимогам, відмова відповідача у погодженні забезпечення постійним житлом шляхом виключення із числа службового є протиправною.

Дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини і відповідні їм правовідносини.

Наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 18.01.2023 року №18 підполковника медичної служби ОСОБА_1 , начальника відділення функціональної діагностики військової частини НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 на підставі наказу командувача Медичних сил ЗСУ від 21.12.2021 року №153 звільнено у відставку за станом здоров`я та виключено зі списків особового складу частини з направленням на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В зазначеному наказі міститься інформація щодо вислуги років ОСОБА_1 в Збройних Силах України на день звільнення у відставку: календарна 24 роки 04 місяці 24 дні, загальна 27 років 05 місяців 02 дні.

28.12.2017 позивачці надано статус учасника бойових дій, що підтверджується посвідченням серія НОМЕР_2 .

Позивачка перебуває на квартирному обліку у військовій частині НОМЕР_1 : в загальній черзі з 28.08.2001 року, у першочерговій черзі з 10.08.2018 року (як УБД), у позачерговій черзі з 19.01.2023 року (як ветеран військової служби). Ці відомості містяться в протоколі № 3 засідання житлової комісії ВЧ НОМЕР_1 від 17.02.2023.

Протоколом №3 засідання житлової комісії військової частини НОМЕР_1 від 17.02.2023 погоджено заяву підполковника медичної служби у відставці ОСОБА_1 щодо заміни статусу квартири АДРЕСА_4 «службова» на постійне житло.

Протокол № 3 від 17.02.2023 затверджений наказом командира військової частини (з адміністративно господарської діяльності) №44 від 23.02.2023 року відповідно до ст. 12 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей», розділу ІІ Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей житловими приміщеннями», затвердженої наказом МОУ №380 від 31.07.2018 року.

Облікова справа підполковника медичної служби у відставці ОСОБА_1 згідно внутрішнього опису була направлена до ІНФОРМАЦІЯ_3 для подальшого її перенаправлення до розгляду Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей Головного квартирно-експлуатаційного управління ЗСУ для узагальнення та винесення на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей.

Згідно протоколу засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей №130 від 18.07.2024 року позивачці було відмовлено у погодженні заяви щодо надання житла для постійного проживання шляхом виключення із числа службового. В розділі «зауваження» міститься текст такого змісту: «рішенням МОУ від 31.08.2022 № 20241/3/2 та рішенням ЗМОУ від 04.11.2022 № 2551/3/5 призупинено виключення із числа службового житла».

Позивачка вважає відмову Комісії з контролю та забезпечення військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей житловими приміщеннями в погодженні її заяви про виключення з числа службових квартири протиправною, у зв`язку із чим звернулася до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступні приписи законодавства України.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Визначення основних засад державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлення єдиної системи їх соціального та правового захисту, гарантування військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливих умов для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулювання відносин у цій галузі здійснюється Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей» від 20 грудня 1991 року № 2011-XII (далі по тексту Закон № 2011-ХІІ).

Згідно із статтею 1-2 Закону № 2011-ХІІ військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами.

У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана з захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Відповідно до статті 2 Закону № 2011-ХІІ, ніхто не вправі обмежувати військовослужбовців та членів їх сімей у правах і свободах визначених законами України.

Згідно з частиною 1 статті 12 Закону № 2011-ХІІ, держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Військовослужбовцям, які мають календарну вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення.

Механізм забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців - осіб офіцерського (у тому числі осіб, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку, розвідувальних органів, посади в яких комплектуються військово-службовцями, у тому числі звільнених в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у військових частинах, закладах, установах та організаціях (далі - військові частини) після звільнення (далі - військовослужбовці) та членів їх сімей, визначений Порядком забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2006 р. № 1081 (далі по тексту Порядок № 1081).

Відповідно до частини 1 пункту 3 Порядку № 1081, військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 календарних років і більше та члени їх сімей надається житло для постійного проживання.

Згідно із частиною 3 пункту 3 Порядку № 1081, забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей для постійного проживання провадиться шляхом: надання новозбудованого житла, виключеного з числа службових, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.

Тобто, законодавством прямо передбачено право військовослужбовців самостійно визначатись, яким способом (шляхом) вони бажають реалізувати своє право на забезпечення житлом для постійного проживання.

Відповідно до частини 2 пункту 11 Порядку № 1081, виключення житлових приміщень з числа службового проводиться згідно з рішенням виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини та квартирно-експлуатаційного органу.

Згідно із пунктом 22 Порядку № 1081, облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, ведеться в військових частинах та квартирно-експлуатаційних органах.

Зміст та методику забезпечення жилими приміщеннями військовослужбовців Збройних Сил України (крім військовослужбовців строкової служби), а також осіб, звільнених в запас або відставку, що залишилися перебувати після звільнення з військової служби на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання (далі - військовослужбовці), та членів їх сімей, у тому числі членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), зникли безвісти під час проходження військової служби, що перебувають на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов (далі - члени їх сімей), визначено Інструкцією з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженою Наказом Міністерства оборони України 31 липня 2018 року № 380 (далі по тексту Інструкція № 380).

Розділом 7 Інструкції № 380 врегульовано порядок та умови виключення квартир з числа службових.

За приписами пункту 10 цього розділу військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, а також особи, звільнені з військової служби за станом здоров`я, віком, у зв`язку із скороченням штатів, особи з інвалідністю І чи ІІ групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, що забезпечені службовими житловими приміщеннями незалежно від місця його знаходження, мають право на виключення цього житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання за умови перебування на обліку та в порядку, визначеному пунктами 3-7 цього розділу.

Оцінюючи відповідність обставин позивачки визначеним пунктом 10 розділу 7 Інструкції № 380 критеріям, суд зазначає таке.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що позивачка має вислугу станом на 18 січня 2023 року у календарному обчисленні 24 роки 04 місяці 24 дні, у пільговому 27 років 05 місяців 02 дн. Згідно посвідчення серія НОМЕР_2 позивачка має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-учасників бойових дій.

ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку у військовій частині НОМЕР_1 . Під час проходження військової служби у військовій частині НОМЕР_1 позивач отримала службове житло за адресою: АДРЕСА_4 . Наразі в цій квартирі зареєстроване місце проживання позивачки.

Отже, суд висновує, що наявні усі, визначені пунктом 10 Інструкції № 380, умови для реалізації права позивача на виключення житла, яке вона займає, з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання у встановленому порядку.

Відповідно до абзацу 2 пункту 10 розділу 7 Інструкції № 380, виключення квартир з числа службових для забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється на підставі клопотання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за встановленим порядком.

Суд наголошує, що за наявності умов, визначених пунктом 10 Інструкції № 380, виключення житла зі службового здійснюється в порядку, визначеному пунктами 3-7 розділу 7 Інструкції № 380.

Так, пунктами 3-7 Інструкції № 380 передбачено, що для прийняття рішення про надання житлових приміщень для постійного проживання житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) розглядає документи облікових справ військовослужбовців.

Після розгляду документів облікової справи житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання.

Затверджений командиром військової частини протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) разом з обліковою справою направляється військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, що є підставою для видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

На підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району готує список надання житлової площі для постійного проживання (далі - Список надання постійного житла) (додаток 23).

Список надання постійного житла, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) направляється до ГКЕУ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.

Для розгляду Списку надання постійного житла Комісією з контролю на її засідання можуть запрошуватися голови житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій).

За результатами розгляду Списку надання постійного житла Комісія з контролю приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця про:

погодження надання постійного житла;

відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови.

Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом.

У разі прийняття Комісією з контролю рішення щодо відмови в погодженні надання постійного житла воно підлягає новому розподілу у встановленому цією Інструкцією порядку протягом одного місяця та є підставою для скасування наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Рішення Комісії з контролю є обов`язковим для виконання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, військовими комісаріатами та військовими частинами.

ГКЕУ на підставі рішення Комісії з контролю готує Список надання постійного житла у Збройних Силах України, що подається на затвердження заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків).

Затверджений Список надання постійного житла у Збройних Силах України є підставою для оформлення протягом десяти робочих днів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та подання до виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради документів для видачі ордеру на постійну житлову площу, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення.

До виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району надає облікову справу військовослужбовця разом з витягом із Списку надання постійного житла у Збройних Силах України, копію протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), витяг із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

З аналізу наведених норм вбачається, що діючим законодавством передбачено чітко визначену послідовну процедуру виключення отриманого військовослужбовцем житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання, складовими частинами якої (процедури) є: розгляд житловою комісією військової частини документів облікових справ військовослужбовців та прийняття відповідного рішення; направлення військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району затвердженого командиром військової частини протоколу засідання житлової комісії військової частини; підготовка КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району списку надання житлової площі та направлення його (з відповідними додатковими матеріалами) до ГКЕУ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю; підготовка ГКЕУ (за умови наявності рішення про погодження) Списку надання постійного житла у Збройних Силах України та подання його на затвердження заступнику Міністра оборони України, після затвердження якого здійснюється оформлення КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району документів для видачі відповідного ордеру, який подається до виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради разом з обліковою справою військовослужбовця разом з витягом із Списку надання постійного житла у Збройних Силах України, копію протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), витяг із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Зважаючи на службовий статус квартири АДРЕСА_4 , ОСОБА_1 звернулася до Військової частини НОМЕР_1 щодо зміни статусу квартири.

Житловою комісією військової частини НОМЕР_1 було прийняте рішення щодо виключення з числа службового житла квартири АДРЕСА_4 , що підтверджується Протоколом житлової комісії військової частини від 17.02.2023 № 3, та затверджене наказом командира військової частини НОМЕР_1 (з адміністративно-господарської діяльності) від 23.02.2022 №44.

Судом встановлено, що позивачкою вчинено всіх передбачених чинним законодавством дій, спрямованих на отримання постійного житла шляхом виключення його житла з числа службового.

Як вже зазначено вище, Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей було відмовлено позивачці у погодженні заяви щодо надання житла для постійного проживання шляхом виключення із числа службового.

Суд відхиляє посилання в обґрунтування відмови на рішення Міністра оборони України від 31.08.2022 № 20241/3/2 і рішення заступника Міністра оборони України від 04.11.2022 № 2551/3/5, оскільки зазначеними рішеннями не внесено змін до актів, якими врегульовано порядок надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання шляхом виключення його житла з числа службового.

На цей час не прийнято у встановленому порядку жодних правових норм, які б обмежували встановлену п. 10 Інструкції № 380 та ч. 3 п. 3 Порядку житлову пільгу щодо можливості реалізації права позивача на виключення його квартири з числа службових.

Конституційний Суд неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, які потребують додаткових гарантій держави, зокрема, гарантії соціального захисту. До них, насамперед, належать громадяни, які відповідно до ст. 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме у Збройних Силах України, органах СБУ, податковій, міліції, прокуратурі, тощо (рішення КСУ від 06.07.1999 р. № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20.03.2002 р. № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій, гарантій).

Також, суд не приймає до уваги посилання відповідача у відзиві на те, шо позивачка має забезпечуватись житлом для постійного проживання з житлового фонду МО згідно з чергою, визначеною часом прийняття на облік, а порушення черговості призведе до порушення конституційних прав на житло інших військовослужбовців, оскільки черговість підлягає врахуванню саме при забезпеченні житлом для постійного проживання.

Суд зауважує, що реалізація забезпечення постійним житлом шляхом його виключення з числа службових жодним чином не пов`язується з наявністю квартирної черги особи, яка обрала такий спосіб забезпечення житлом.

Відтак, суд приходить до висновку, що Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей, відмовляючи у погодженні надання позивачці житла з виключенням наданого житла з числа службового в постійне проживання зі зняттям з квартирного обліку, діяла не у спосіб, встановлений законом, всупереч вимогам Інструкції №380, чим порушила права позивачки.

Як наслідок, підлягає задоволенню позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сили України та членів їх сімей жилими приміщеннями, оформлене протоколом від 18 липня 2024 року № 130, в частині не погодження підполковнику медичної служби у відставці ОСОБА_1 пропозиції про надання для постійного проживання шляхом виключення із числа службового житла однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_3 .

Визначаючись з способом захисту порушеного права суд зважує на таке.

Згідно п.п. 10, 11 розділу ІІ Інструкції №380 основними завданнями Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей є: контроль за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями; контроль за правильністю призначення виплат військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення; перевірка законності взяття та перебування на обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання.

Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей відповідно до визначених завдань має право приймати рішення щодо: погодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про надання військовослужбовцям та членам їх сімей жилої площі для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення; погодження рішення житлової комісії військової частини про надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень; перегляду раніше прийнятих рішень Комісії з контролю.

У разі непогодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) Комісія з контролю повертає документи на доопрацювання із відповідним обґрунтуванням. Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом, який підписується членами комісії, що були присутні на засіданні житлової комісії, та затверджується головою Комісії з контролю. Протоколи обліковуються та зберігаються в ГКЕУ у встановленому порядку.

Таким чином, Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей Міноборони має за результатами розгляду списку надання житлової площі для постійного проживання вирішити питання погодження надання постійного житла (у випадку позитивного вирішення питання), а заступник Міністра оборони України - затвердити погоджений список.

Зазначена процедура встановлена Інструкцією №380 й суд не може зобов`язувати Міністерство оборони України діяти у спосіб, що не відповідатиме встановленій процедурі, а тому, оскільки становище сторін спірних правовідносин внаслідок скасування рішення, оформленого протоколом від 18.07.2024 №130 повертається у попередній стан (в частині, яка стосується позивача), то за таких обставин Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей має повноваження погодити чи не погодити надання житла для постійного проживання з прийняттям відповідного обґрунтованого рішення, з посиланням на норми чинного законодавства.

Отже, на думку суду, після визнання протиправним та скасування спірного рішення Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, яке відображене в протоколі від 18.07.2024 № 130, яким ОСОБА_1 відмовлено в погодженні зняття з квартири статусу "службове" для забезпечення її постійним житлом, питання щодо погодження зняття статусу "службове" з квартири за адресою: АДРЕСА_3 має бути повторно розглянуто Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями з урахуванням висновків суду.

Наведений спосіб відновлення порушеного права відповідає порядку виключення з числа службового житла та надання для постійного проживання, встановленому Інструкцією №380.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню судом.

Позивачка звільнена від сплати судового збору, відтак розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_3 ) до Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями ( АДРЕСА_5 ЄДРПОУ 00034022) задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сили України та членів їх сімей жилими приміщеннями, оформлене протоколом від 18 липня 2024 року № 130, в частині не погодження підполковнику медичної служби у відставці ОСОБА_1 пропозиції про надання для постійного проживання шляхом виключення із числа службового житла однокімнатної квартири за адресою:

АДРЕСА_6 . Зобов`язати Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями повторно розглянути облікову справу підполковника медичної служби у відставці ОСОБА_1 щодо надання їй для постійного проживання шляхом виключення із числа службового житла однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_3 з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

4. В іншій частині - відмовити

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Суддя Л.Л. Дерев`янко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123206641
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —400/8828/24

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Дерев'янко Л.Л.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Дерев'янко Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні