Рішення
від 21.11.2024 по справі 500/5111/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5111/24

21 листопада 2024 року м.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до 12 Регіональної військово-лікарської комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі, позивач) звернувся до суду з позовом до 12 Регіональної військово-лікарської комісії (надалі, відповідач), в якому просить визнати протиправною бездіяльність 12 Регіональної Військово-лікарської комісії щодо відмови у визначенні ступеня придатності до військової служби ОСОБА_1 , зобов`язати 12 Регіональну Військово-лікарську комісію, ЄДРПОУ 24983215 викликати ОСОБА_1 для проведення огляду/обстеження під час розгляду та вирішення питання про стан здоров`я та придатності до військової служби.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є військовослужбовцем, та на день подання даної позовної заяви проходить службу у військовій частині НОМЕР_1 . Необхідність захисту свого права позивач мотивує відмовою (непогодженням) повторного детального огляду ВЛК. Просить врахувати, що з метою досудового врегулювання представником позивача було направлено скаргу щодо скасування рішення ВЛК ВЧ НОМЕР_2 від 20.06.2024 року №3482 про визнання ОСОБА_1 придатним до військової служби; проведення обстеження та огляд з подальшим винесенням рішення (постанови) про визначення придатності до проходження військової служби у відповідності Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України; викликати ОСОБА_1 для проведення огляду/обстеження під час розгляду та вирішення питання про стан здоров`я та придатності до військової служби; прийняти нову постанову ВЛК у відповідності до вимог про Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України - про визнання Молодшого сержанта ОСОБА_1 непридатним до військової служби на підставі статей 39-а, 40-а, 41-а, 61-а, 64-а, графи 2 Розкладу хвороб. Оскільки позивач не погоджується з відповіддю на подану скаргу, вважаючи її формальною, позивач звернувся з даним позовом до суду. Крім цього, зауважує, що відповідач не проводячи повторний огляд позивача, порушує його право яке гарантовано державою на період проходження військової служби.

Ухвалою суду від 22.08.2024 позовну заяву залишено без руху, та у встановлений судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.

Ухвалою суду від 02.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Заперечуючи проти позовних вимог, представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову повністю. Вказує, що позивача визнано придатним до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв`язку, оперативного забезпечення, охорони на підставі статей 14-б, 39-б, 61-б, 40-в, 41-в, 64-в графи ІІ Розкладу хвороб, проте, на думку позивача, він мав захворювання, на підставі яких військово-лікарська комісія зобов`язана прийняти рішення про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку. Зазначає, що свою позицію позивач підтверджує медичною документацією, яка долучена до позовної заяви. Проте, на думку представника відповідача, аналіз наведеної документації свідчить, що всі результати обстежень враховано при встановленні діагнозу. Всі діагнози враховано при прийнятті постанови ВЛК і вказано у довідці ВЛК. Вважає, що статті та пункти статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1 до Положення) застосовано вірно. Наявність інших захворювань, не зазначених у довідці ВЛК, не підтверджено медичною документацією. В той же час, просить врахувати, на розгляд комісії не було надано копій медичних документів, які підтверджують наявність захворювань, що відповідно до вимог Положення зумовлюють непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку. Вважає, що положенням не передбачено обов`язку 12 РВЛК переглядати постанови підпорядкованих військово-лікарських комісій на підставі, як вважає представник відповідача, необґрунтованих звернень (заяв, скарг), які не містять обґрунтованих, належних доказів про порушення військово-лікарської експертизи, а саме: прийняття постанов підпорядкованими військово-лікарськими комісіями з порушенням Положення, не врахуванням військово-лікарськими комісіями захворювань, травм осіб які оглядаються, прийняття підпорядкованими військово-лікарськими комісіями постанов в формулюваннях що не відповідають діагнозам. Зауважує, що згідно вищезазначеної правової норми перегляд постанов ВЛК є правом 12 РВЛК.

Судом встановлено, що позивач проходив медичний огляд військово-лікарською комісією у Військовій частині НОМЕР_2 .

Відповідно до постанови ВЛК Військової частини НОМЕР_2 від 20.06.2024 за №3482 після проведеного медичного огляду позивача ВЛК прийняла постанови: про причинний зв`язок його захворювань у формулюванні: «Захворювання, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби» ((F06.7) Помірні когнітивні порушення органічного генезу. (І10) Гіпертонічна хвороба ІІІ ст., 1 ст., ризик високий (ФВ-57%). (І25) ІХС: дифузний кардіосклероз СН-1 ст. (І67.2) Наслідки (07.2023) перенесеного гострого порушення мозкового кровообігу за ішемічним типом в басейні лівої ЗСМА у вигляді дисциркуляторної енцефалопатії І ст., правобічної пірамідної недостатності, цефалгічного, вестибуло-атактичного, епілептиформного синдромів з епізодичними пароксизальними розкладами з незначним порушенням функції. (Н90) Хронічна двобічна нейросенсорна приглухуватість середнього ступеню (37 дБ праве вухо, 45 дБ ліве вухо). (Н36) Гіпертонічна ангіопатія сітківки обох очей.); «Захворювання, НІ, не пов`язані з проходженням військової служби» ((М17) Лівобічний гонартроз ІІ ст. з больовим синдромом, помірним порушенням функції. (М42) Міжхребцевий остеохондроз, деформуючий спондильоз, спондилоартроз грудо-поперекового відділів хребта, протрузії L5-S1 з больовим синдромом, незначним порушенням функції. (М17) Правобічний гонартроз І ст. з больовим синдромом, незначним порушенням функції; про ступінь придатності до військової служби у формулюванні: «Придатний до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв`язку, оперативного забезпечення, охорони» на підставі статей 14-б, 39- б, 61-б, 40-в, 41-в, 64-в графи ІІ Розкладу хвороб».

05.07.2024 позивач звернувся із скаргою до Центральної військово-лікарської комісії, в якій просив скасувати рішення ВЛК ВЧ НОМЕР_2 від 20.06.2024 року №3482 про визнання ОСОБА_1 придатним до військової служби, провести обстеження та огляд з подальшим винесенням рішення (постанови) про визначення придатності до проходження військової служби у відповідності Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України, викликати ОСОБА_1 для проведення огляду/обстеження під час розгляду та вирішення питання про стан здоров`я та придатності до військової служби, прийняти нову постанову ВЛК у відповідності до вимог про Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України - про визнання молодшого сержанта ОСОБА_1 непридатним до військової служби на підставі статей 39-а, 40-а, 41-а, 61-а, 64-а, графи 2 Розкладу хвороб.

Вказану скаргу розглянуто 12 Регіональною Військово-лікарською комісією, та листом від 22.07.2024 надано відповідь №1189/8810. Зокрема, відповідачем зазначено, що ознайомившись та вивчивши надані військово-медичні документи, встановлені діагнози, які відображені в картці обстеження та медичного огляду, в виписних епікризах, консультативних висновках лікарів, даних лабораторних, інструментальних, рентгенологічних, МРТ, УЗД досліджень, військовослужбовцю військової частини НОМЕР_1 молодшому сержанту ОСОБА_1 , 1967 р.н., відповідно до вимог Положення, постанову гарнізонної ВЛК військової частини НОМЕР_2 від 20.06.2024 року №3482, на підставі статей 14-6, 39-6, 61-6, 40-в, 41-в, 64-в графи II Розкладу хвороб про "придатність до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв`язку, оперативного забезпечення, охорони; непридатним до служби у підрозділах спеціального призначення, на підводних човнах, надводних кораблях, у спецспорудах" та про причинний зв`язок захворювань (за наявними військово-медичними документами), на день прийняття рішення, винесено обґрунтовано, для проведення на теперішній час повторного медичного огляду з метою визначення ступеня придатності до військової служби підстав немає.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Тобто, суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби регламентовано Законом України «Про військову службу і військовий обов`язок» від 25.03.1992 (далі - Закон № 2232-XII).

Відповідно до статті 1 Закону №2232-XII захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями (частини перша-третя статті 1 Закону).

Відповідно до частини десятої статті 2 Закону №2232-XII та з метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров`я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи наказом Міністра оборони України 14.08.2008 №402, затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (далі - Положення №402, у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно із пунктом 1.2 розділу І глави І Положення №402, військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Військово-лікарська експертиза- це: медичний огляд призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби); військовозобов`язаних, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти та закладах фахової передвищої військової освіти (далі - ВВНЗ), ліцеїстів військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв (далі - ліцеїсти); осіб, звільнених з військової служби; визначення ступеня придатності до військової служби, навчання у ВВНЗ; встановлення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів, осіб, звільнених з військової служби, а також причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв), які призвели до смерті військовослужбовців, осіб, звільнених з військової служби.

Згідно з пунктом 2.1 глави 2 розділу І Положення №402, для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі). Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії. ВЛК приймають постанови у тому числі на виїзних засіданнях та, в окремих випадках (лікування за кордоном) - дистанційно. Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання. Постанови ВЛК можуть бути відмінені або скасовані штатними ВЛК. Постанова ВЛК скасовується у випадках, коли попередня постанова ВЛК на дату її прийняття не відповідала законодавству та/або була прийнята на підставі недійсних документів. Постанова ВЛК відміняється у випадках, коли необхідно привести зміст попередньої постанови ВЛК (яка була прийнята правильно) у відповідність до чинного законодавства.

Пунктом 2.2, 2.3 глави 2 розділу І Положення № 402 визначено, що штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать: Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК); ВЛК регіону. Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров`я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та закладах охорони здоров`я (установах).

ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується командувачу Медичних сил Збройних Сил України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

Згідно з пунктами 1.1, 1.2 глави 1 розділу ІІ Положення №402, медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону (далі - інші військові формування), у мирний час та під час дії особливого періоду. При встановленні діагнозу насамперед враховуються результати фізикального обстеження та спеціальних досліджень. Якщо дані попередньої медичної документації не співпадають з результатами актуального обстеження, проводиться спільний огляд (консиліум) за участі провідних (головних) медичних фахівців, під час якого може прийматись рішення про неврахування контраверсійних результатів попередніх досліджень (документів, виписок, заключень тощо) та госпіталізацій при винесенні експертного рішення.

Постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3).

Відповідно до підпункту б пункту 6.1. глави 6 розділу II Положення №402, направлення на медичний огляд проводиться військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби): військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби): прямими начальниками від командира окремої частини, йому рівних та вище, органами управління та підрозділів Військової служби правопорядку Збройних Сил України, прокуратурою, судом, начальниками гарнізонів, штатних ВЛК, військових лікувальних закладів за місцем лікування, військовими комендантами гарнізонів та військовими комісарами.

Пункт 6.9 Графи 6 Розділу II Положення №402 передбачає, що медичний огляд військовослужбовців, які отримали захворювання, травми (поранення, каліцтва, контузії), з метою визначення ступеня придатності до військової служби проводиться при визначеному лікарсько-експертному наслідку (результаті) захворювання, травми (поранення, каліцтва, контузії).

Визначений наслідок (результат) захворювання, поранення, травми, контузії, каліцтва - це такий стан здоров`я, коли результати обстеження та лікування дають підстави ВЛК (ЛЛК) винести постанову про ступінь придатності до військової служби (служби за військовою спеціальністю), а подальше лікування не призведе до відновлення придатності до військової служби.

Пункт 6.11 Графи 6 Розділу II Положення №402 передбачає, що у разі коли є незаперечні дані, що здатність до проходження військової служби за станом здоров`я не відновиться, постанова ВЛК про потребу військовослужбовців у відпустці для лікування у зв`язку з хворобою або відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) не приймається, а вирішується питання про придатність їх до військової служби. При огляді військовослужбовців, які за вироком суду засуджені до тримання у дисциплінарному батальйоні або на гауптвахті, постанова про необхідність надання їм відпустки для лікування у зв`язку з хворобою або відпустки для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) ВЛК не приймається. Лікування їх має бути завершене у військовому госпіталі або у лазареті медичного пункту дисциплінарного батальйону.

Згідно пункту 6.27 Графи 6 Розділу II Положення №402 передбачає, що у разі коли ВЛК після амбулаторного обстеження не може прийняти остаточної постанови, вона направляє військовослужбовця на стаціонарне обстеження у заклад охорони здоров`я (установу) з подальшим оглядом його госпітальною ВЛК.

Пункт 22.3 Графи 22 Розділу II Положення №402 передбачає, що постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, та надсилаються у військову частину та/або до ТЦК та СП в електронній та/або паперовій формі. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, яка підлягає затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляється на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного строку після закінчення медичного огляду. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) із затвердженою постановою надсилається командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд та/або до ІНФОРМАЦІЯ_1 , в електронній та/або паперовій формі, в установленому законодавством порядку, а також видається на руки особі, що пройшла медичний огляд. Зазначені документи можуть видаватися на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.

Крім цього, пунктом 3.1 глави 3 розділу ІІ Положення визначені вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу І цього Положення, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов`язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень, які регулюються Законом України "Про звернення громадян", Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року №735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962.

Відповідно до пункту 3.4 глави 3 розділу І Положення №402, у разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на повторний (контрольний) медичний огляд.

Аналіз наведеної норми дає підстави для висновку, що штатні ВЛК розглядають скаргу про перегляд постанови ВЛК та приймає рішення про наявність обґрунтованих підстав для перегляду постанови ВЛК у випадку наявності у скарзі підстав, що мають значення в військово-лікарській експертизі враховуючи військово-медичні документи, які долучає скаржник.

В такому випадку, ВЛК переглядає постанову ВЛК, скасовує її та приймає нову постанову. У випадку відсутності обґрунтованих у скарзі підстав для перегляду постанови ВЛК, постанова ВЛК не переглядається, а скаржнику надається обґрунтована відповідь з посиланням на нормативно-правові акти.

Крім того, відповідно до пункту 1 розділу І Інструкції про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року № 735 (далі - Інструкція № 735), ця інструкція визначає порядок розгляду, реєстрації, приймання, узагальнення та аналізу звернень військовослужбовців, членів їх сімей, працівників Збройних Сил України, а також інших громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які законно перебувають на території України (далі - громадяни), у структурних підрозділах апарату Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, інших органів військового управління, з`єднаннях, військових частинах, військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів, установах та організаціях Збройних Сил України (далі - військові частини), а також визначає порядок контролю за його дотриманням.

На переконання суду, оскільки 12 РВЛК є військово-медичною установою, вищезазначена Інструкція №735 поширюється на 12 РВЛК. Зокрема, згідно абзацу п`ятого пункту 5 розділу II Інструкції № 735, відповідь за результатами розгляду звернень в обов`язковому порядку дається тим органом військового управління, військовою частиною, які отримали ці звернення і до компетенції яких входить вирішення порушених у зверненнях питань, за підписом керівника, командира або осіб, які виконують його обов`язки згідно з письмовим наказом.

У спірному випадку позивача визнано придатним до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв`язку, оперативного забезпечення, охорони на підставі статей 14-б, 39-б, 61-б, 40-в, 41-в, 64-в графи ІІ Розкладу хвороб.

Проте, на думку позивача, у нього наявні захворювання, на підставі яких військово-лікарська комісія зобов`язана прийняти рішення про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку.

Поряд з цим, у своїй скарзі позивач вказує на те, що рішення ВЛК ВЧ НОМЕР_2 від 20.06.2024 року №3482 прийнято з порушенням Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України, по статтях цього положення. Зокрема, ОСОБА_1 вважає, що є непридатним до проходження військової служби через стан свого здоров`я і хвороби, які він має.

Свою позицію позивач підтверджує медичною документацією, яка долучена до позовної заяви.

Однак, суд зазначає, що питання визначення наявності або відсутності певного діагнозу у позивача та його придатності (непридатності) до військової служби за результатами медичного обстеження є дискреційними повноваженнями військово-лікарської комісії, а тому суд не вправі перебирати на себе повноваження цього органу.

Таким чином, надання оцінки діагнозу захворювання/хвороби ОСОБА_1 на предмет того, чи підпадає він під дію статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступень придатності до військової служби, виходить за межі судового розгляду.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.06.2020 у справі № 810/5009/18.

Cуд вважає, що у спірному випадку на підставі наданої позивачем медичної документації військово-лікарською комісією Військової частини НОМЕР_2 прийнято постанову, що оформлена довідкою військово-лікарської комісії Військової частини НОМЕР_2 №3482 від 20.06.2024, яка станом на день розгляду даної справи є чинною та не скасованою у передбачений законом спосіб. Суд зауважує, що у даній довідці військово-лікарською комісією Військової частини НОМЕР_2 визначено ступінь придатності позивача до військово служби.

Послідовно, перевіряючи бездіяльність відповідача на відповідність вимогам частини другої ст. 2 КАС України, на переконання суду, 12 РВЛК, розглянувши (перевіривши) заяву позивача та додані до неї військово-медичні та інші документи, встановила відсутність підстав для її задоволення. Як наслідок, відповідачем правомірно надано письмову відповідь про відмову у перегляді постанови ВЛК.

Таким чином, оскільки військово-лікарською комісією Військової частини НОМЕР_2 на підставі відповідних медичних документів визначено ступінь придатності позивача до військової служби, на думку суду, позовна вимога щодо визнання протиправною бездіяльності 12 Регіональної Військово-лікарської комісії щодо відмови у визначенні ступеня придатності до військової служби не підлягає до задоволення.

У зв`язку із тим, що вказана позовна вимога не підлягає до задоволення, у задоволенні позовної вимоги щодо зобов`язання 12 Регіональної військово-лікарської комісії викликати ОСОБА_1 для проведення огляду/обстеження під час розгляду та вирішення питання про стан здоров`я та придатності до військової служби.

Також, приймаючи рішення у даній справі, суд вважає за необхідне зазначити, що позивач у разі наявності сумніву щодо правильності висновку ВЛК згідно довідки від 20.06.2024 за №3482 має право звернутися до штатної ВЛК вищого рівня або ЦВЛК для перегляду відповідного висновку, як це передбачено вимогами глави 2 розділу І Положення №402, подавши відповідні медичні документи.

Згідно частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено і відповідачем не надано доказів понесення ним судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати присудженню на користь відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено та підписано 21 листопада 2024 року.

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Реквізити учасників справи:

позивач - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_3 );

відповідач - 12 Регіональна військово-лікарська комісія (місцезнаходження:вул. Культури, 5, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61058 код ЄДРПОУ:24983125).

Головуюча суддяДерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123207434
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —500/5111/24

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні