Рішення
від 05.11.2024 по справі 520/2213/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

05 листопада 2024 р. справа №520/2213/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Л.Мар`єнко,

при секретарі судового засідання - Д.Бикової,

за участю:

представника позивача (в режимі відеоконференцзв`язку) - О.Петрікової,

представника відповідача (в режимі відеоконференцзв`язку) - О.Красникової,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Катма Груп" (вул.Глибочинська, буд.17-В, каб.8, м.Київ, 04052, код ЄДРПОУ 41775494) до Харківської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України (вул.Короленка, буд.16-Б, м.Харків, 61003, код ЄДРПОУ 44017626) про скасування вимог,

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Катма Груп", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України , в якому просить суд:

1) визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату митних платежів №807000/2023/0009 від 22.08.2023 року;

2) визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату митних платежів №807000/2023/0010 від 22.08.2023 року;

3) стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Катма Груп" (код ЄДРПОУ 41775494) за рахунок бюджетних асигнувань Харківської митниці понесені судові витрати, а саме: судовий збір в сумі 6056,00 гривень, витрати на професійну правничу допомогу в сумі 30000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вимоги відповідача про сплату митних платежів від 22.08.2023 №80700/2023/0009 та №807000/2023/0010 безпідставні та такі, що підлягають скасуванню, оскільки товар, вказаний у попередніх митних декларацій типу "ІМ 40 ЕЕ" №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 та №UA90300/2022/904719 від 22.02.2022, який перебував на станції "Куп`янськ-Сортувальний", втрачений в силу форс-мажорних обставин - вторгнення Російської Федерації на територію України та початком бойових дій. На переконання позивача, наявність у зазначений період форс-мажорних обставин, підтверджених сертифікатом №3100-23-4778 від 19.12.2023 (вих.631-05-4), свідчить про відсутність у ТОВ "Катма Груп" обов`язку зі сплати митних платежів.

Ухвалою суду від 08.02.2024 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено розгляд справи у підготовче судове засідання.

Представник відповідача надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому вказав, що Харківська митниця заперечує проти заявленого позову, вважає його безпідставним, необґрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню, з тих підстав, що позивачем не було вжито заходів, направлених на інформування митного органу про місцезнаходження товарів, що переміщуються під митним контролем митною територією України відповідно до попередніх митних декларацій №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 та №UA90300/2022/904719 від 22.02.2022 та не було надано сертифікат на підтвердження форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданих ТОВ "Катма Груп" по договору поставки товару, товар якого переміщувався через територію України. Таким чином, при винесенні оскаржуваних вимогу про сплату митних платежів від 22.08.2023 №80700/2023/0009 та №807000/2023/0010 Харківська митниця діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ухвалою суду від 19.03.2024 вирішено здійснювати розгляд справі в режимі відеоконференції.

Протокольною ухвалою суду від 25.06.2024 року закрито підготовче провадження у справі та розпочато розгляд справи по суті.

В судовому засіданні в режимі відеоконференцзв`язку представник позивача підтримала доводи позовної заяви, просила задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідач в судовому засіданні в режимі відеоконференцзв`язку просила відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у письмовому відзиві.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

01 грудня 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю "КАТМА ГРУП" було укладено контракт №SNEL/KG-LPG22 з Компанією "SNEL ENERGY LTD" (Республіка Кіпр) щодо постачання вуглеводородного ПБТ/СПБТ/Бутан технічний/Пропан технічний/фракція пропанова (надалі за текстом "Товар"), виробництва Загорської УКПНГ ПАО "Оренбургнефть" (відвантаження з ГНС Бузулук), ООО "РН-БГПП" (відвантаження з Зайкинського ГПП), ООО "РН-БГПП" (відвантаження з Покровської УКПНГ), Куйбишевського НПЗ, АО "ННК", АО "РНПК", Славнефть ЯНОС, Сизранської НПЗ, ООО "Туймазинского ГПП", ООО "Шкаповського ГПП", АО "Роспан Интернейшнл" згідно паспорту якості завода-виробника.

Товар поставляється на умовах базису СРТ Соловей/СРТ Суземка/СРТ Красний хутор (згідно Правил Інкотермс-2010), далі СРТ "Російський-Український кордон" (п.1 Контракту).

Товар відповідно до Контракту SNEL/KG-LPG22 від 01.12.2021 року, відвантажений Постачальником згідно залізнично-дорожніх накладних №32154602 від 15.02.2022 та №32145390 від 16.02.2022 року.

На відвантажений товар ТОВ "Катма Груп" оформлено попередні митні декларації типу "ІМ 40 ЕЕ" №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 року та №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022 року та сплачено грошову заставу на рахунок, відкритий на ім`я Державної митної служби України у розмірі 1234900,12 гривень та 965728,45 гривень відповідно.

Відповідно до повідомлень про перетин кордону залізничні вагони №76601715, №77373991, №76610906, №57758815, №57757817, №76603281, №77414092 за попередніми митними деклараціями типу "ІМ 40 ЕЕ" №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 року та №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022 року перетнули державний кордон України 23.02.2022.

Разом з тим, до Харківської митниці вказаний товар не доїхав внаслідок розпочатої Російською Федерації військової агресії проти України.

Згідно листа філії транспортної логістики Акціонерного товариства "Української залізниці" від 15.09.2022 №ЦТЛ-19/772 на запит позивача повідомлено, що вагони №№57758815, 57757817, 76603281, 77414092 прибули 22.02.2022 о 18:45 на ст.Куп`янськ-Сортувальний (430002) регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Укрзалізниця", вагони №№76601715, 77373991, 76610906 - 23.02.2022 о 12:45. На початок військової агресії Російської Федерації та оголошення військового стану по всій території України, вищевказані вагони перебували на станції Куп`янськ-Сортувальний. На поточний момент їх дислокації згідно АСК ВП УЗ обліковується на станції Куп`янськ-Сортувальний (43002) регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Укрзалізниця".

Відповідно до листа Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) від 01.11.2023 №2048/6.1-38-23/6, наданого у відповідь на лист ТОВ "Катма Груп", повідомлено, що ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва від 11.04.2022 у справі №761/6594/22 (далі - Ухвала) в управлінні АРМА передано речові докази у кримінальному провадженні №72022000410000003, заарештовано та передано речові докази в управління АРМА, зокрема арештовані вагони, зазначені у листі. До завершення заходів організації управляння майном АРМА, Активи передаються на відповідальне зберігання Акціонерному товариству "Укрзалізниця" (код ЄДРПОУ 40075815) з правом їх комерційного використання (управління). Всі активи, які передані АРМА в управління є речовими доказами у кримінальному провадженні, щодо яких визначено спеціальний порядок їх зберігання, відповідно до статті 100 Кримінального процесуального кодексу України та статей 1, 9, 19, 20 Закону з метою забезпечення їх економічної вартості. Також зазначено, що в управління АРМА передано лише залізничні вагони без вантажу, товарно-матеріальні цінності, зокрема газ вуглеводний скраплений паливний, в управління АРМА не передавались.

Листом АТ "Укрзалізниця" від 15.11.2023 №ЦЦМ-12/473 повідомила, що вагони №76601715, №77373991, №76610906, №57758815, №57757817, №76603281, №77414092 відповідно до ухвали Шевченківського районного суду міста Києва від 11.04.2022 у справі №761/6594/22 (провадження №1-кс/761/4003/2022) передані на відповідальне зберігання Товариству з правом комерційного використання (управління) зазначеними вагонами та правом користування. При цьому, згідно з даними інформаційних систем філії "Головний інформаційно-обчислювальний центр" АТ "Укрзалізниця" , які носять виключно інформаційний характер, дані вагони знаходяться на станції Куп`янськ-Сортувальний регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Укрзалізниця". Вказана станція розташована в межах Куп`янської міської територіальної громади Харківської області, яка наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1688/39004 (із змінами), віднесена з 24.02.2022 до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Станом на теперішній час Товариство не отримало дозвіл від Харківської обласної військової адміністрації дозвіл на доступ до інфраструктури зазначеної станції. Відповідно, перевірити фактичну наявність та стан вагонів №76601715, №77373991, №76610906, №57758815, №57757817, №76603281, №77414092, а також стан вантажу в них неможливо. Враховуючи вищевикладене, питання щодо вказаних вагонів та вантажу в них може бути вирішене виключно після надання Товариству доступу до залізничної інфраструктури даного регіону.

Зважаючи на те, що позивачем не виконано умови митного транзиту та не доставлено товар до визначеного митним органом місця доставки в строк до 22.03.2022 року, Харківська митниця направила запит до Регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Українська залізниця" №7.14/17.1/14/3373 від 24.10.2022 щодо надання інформації про місця знаходження товарів, що переміщувалися під митним контролем митною території України.

Листом від 08.11.2022 №42-1-37/841 АТ "Українська залізниця" повідомила, що вагони по вищезазначеним МД знаходяться на станції Куп`янськ-Сортувальний АТ "Українська залізниця" на території, що була тимчасово окупована.

З метою дотримання ст.309, 317-1, 317-2 МК України, відповідач направив листом від 22.09.2023 №7.14-2/15-01/13/4765 ТОВ "Катма Груп" вимогу про сплату митних платежів від 22.08.2023 №80700/2023/0009 та №80700/2023/0010, які отримано позивачем 01.09.2023 року.

Крім того, Харківська митниця листом від 06.10.2023 №7.14-2/15-01/13/5585 повідомила позивача, що на підставі частини четвертої статті 317-1 МК України, 15.09.2023 фінансову гарантію у вигляді грошової застави по МД типу "ІМ 40 ЕЕ" №UA903000/2022/904515 у загальному розмірі 965728,45 грн та фінансову гарантію у вигляді грошової застави по МД типу "ІМ 40 ЕЕ" №UA903000/2022/9047219 у загальному розмірі 1234900,12 грн перераховано до державного бюджету України.

Позивач вважає, що винесені Харківською митницею вимоги від 22.09.2023 №80700/2023/0009 та №80700/2023/0010 про сплату суми митних платежів за фінансовою гарантією є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки в силу форс-мажорних обставин не можливо доставити товар до митниці призначення.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 90 Митного кодексу України (МК України) транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з ч.1 ст.91 МК України переміщення товарів у митному режимі транзиту здійснюється як прохідний або внутрішній транзит, або каботаж.

Пунктом 1 ч.2 ст.91 МК України визначено термін прохідного транзиту - від пункту ввезення (пропуску) на митну територію України до пункту вивезення (пропуску) за межі митної території України (у тому числі в межах одного пункту пропуску через державний кордон України).

За приписами п.3 ст. 93 МК України товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні бути доставленими у митний орган призначення до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу, а в разі поміщення товарів на підставі документа, зазначеного у частині шостій статті 94 цього Кодексу, - до закінчення строку, визначеного відповідно до законодавства, яке встановлює основні засади організації та здійснення режиму спільного транзиту товарів.

Згідно ч.1 ст.95 МК України встановлюються такі строки транзитних перевезень до митного органу призначення в Україні: для залізничного транспорту - 28 діб.

Відповідно до статті 102 МК України митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем митного органу призначення.

При ввезенні товарів на митну територію України з метою подальшого їх поміщення у відповідний митний режим митний режим транзиту завершується фактичним доставленням товарів до визначеного митним органом або узгодженого з ним місця доставки. Митний режим транзиту також завершується поміщенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інший митний режим при дотриманні вимог, встановлених цим Кодексом.

Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу, митному органу призначення повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначений статтею 94 цього Кодексу.

Митний орган призначення після представлення товарів, поміщених у митний режим транзиту, та митної декларації або іншого документа, визначеного статтею 94 цього Кодексу, перевіряє дотримання вимог, встановлених законодавством України з питань митної справи до переміщення товарів у митному режимі транзиту, та виконує митні формальності, необхідні для завершення митного режиму транзиту.

Митний режим транзиту також припиняється у разі конфіскації товарів, їх повної втрати внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У разі припинення митного режиму транзиту згідно з частиною восьмою цієї статті вивезення товарів за межі митної території України не вимагається, а гарантії, надані відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 92 цього Кодексу, підлягають поверненню (вивільненню).

Стаття 193 МК України вказує про те, що за порушення встановленого порядку переміщення товарів транзитом перевізник притягується до адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

У разі втрати або видачі без дозволу митного органу товарів, що перебувають під митним контролем і переміщуються транзитом, перевізник зобов`язаний сплатити митні платежі, встановлені законом на імпорт зазначених товарів. Порушення перевізником встановлених цим Кодексом строків доставки товарів, якщо виконано всі інші вимоги, не створює для нього зобов`язання щодо сплати митних платежів.

Перевізник звільняється від зобов`язання щодо сплати митних платежів лише у разі, якщо товари, що перебувають під митним контролем і переміщуються транзитом, було знищено або безповоротно пошкоджено внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або природних втрат за нормальних умов транспортування, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили.

Так, у випадках, визначених цим Кодексом, виконання зобов`язань осіб, що випливають з митних процедур, забезпечуються шляхом надання митним органам забезпечення сплати митних платежів у способи, передбачені для відповідної митної процедури.

Надання митним органам забезпечення сплати митних платежів є обов`язковим при ввезенні на митну територію України та/або переміщенні територією України прохідним та внутрішнім транзитом товарів за переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України.

Завершення митного оформлення визначено ст. 255 МКУ, а саме: митне оформлення завершується в найкоротший можливий строк, але не більше ніж чотири робочих години з моменту пред`явлення митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

Відповідно до Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №651 від 30.05.2012 графа B "ПОДРОБИЦІ РОЗРАХУНКІВ" заповнюється, якщо сплачуються вивізне мито та/або плата або здійснюється забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу Х Митного кодексу України.

У графі зазначаються: код виду платежу відповідно до класифікатора видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами; загальна сума платежу за цим кодом, що включає в себе суми відповідного платежу за ЄАД і кожним додатковим аркушем МД, що підлягає перерахуванню до державного бюджету, або на яку надано забезпечення сплати митних платежів; для осіб - резидентів, узятих на облік відповідно до статті 455 Митного кодексу України, - код згідно з ЄДРПОУ платника - юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи резидента або нерезидента, який має власний код згідно з ЄДРПОУ), або реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи, або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону); для осіб, на яких не поширюються положення статті 455 Митного кодексу України щодо взяття на облік, - реквізити платіжного документа (номер, дата сплати); у разі надання забезпечення сплати митних платежів гарантом або забезпечення сплати митних платежів на умовах спрощення "звільнення від гарантії" зазначаються код за ЄДРПОУ гаранта, який видав гарантію, або підприємства, яке отримало авторизацію на застосування спрощення "звільнення від гарантії", та реєстраційний номер, присвоєний відповідному забезпеченню сплати митних платежів (можуть зазначатись у графі посадовою особою митного органу при електронному декларуванні - в електронній МД, а у МД на паперовому носії - від руки з подальшим унесенням цих відомостей до електронної копії МД).

Тож, під час заповнення граф митних декларацій №UA903000/2022/904516 та №UA903000/2022/904719 в графі В "ПОДРОБИЦІ РОЗРАХУНКІВ" вказано, ТОВ "Катма Груп" як особу, яка здійснювала забезпечення сплати митних платежів, а отже особою, що відповідала за фінансове регулювання.

Відповідно до ст. 95 МКУ встановлено строк у 28 діб для транзитних перевезень залізничним транспортом до митного органу призначення в Україні. Тож, граничний строк доставки в даному випадку до 22.03.2022.

Відповідно до ст. 102 МКУ при ввезенні товарів на митну територію України з метою подальшого їх поміщення у відповідний митний режим митний режим транзиту завершується фактичним доставленням товарів до визначеного митним органом або узгодженого з ним місця доставки. Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу, митному органу призначення повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначений статтею 94 цього Кодексу.

Зважаючи на те що вимоги ст.102 МКУ позивачем не було виконано, та в Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України відсутня інформація про прибуття товару до митниці призначення, Харківська митниця направила запит до Регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Українська залізниця" (далі АТ "Українська залізниця") №7.14-1/17.1/14/3373 від 24.10.2022, щодо надання інформації про місця знаходження товарів, що переміщуються під митним контролем митною територією України.

08.11.2022 АТ "Українська залізниця" проінформувала митницю листом за №42-1-37/841, що вагони з товаром по вищезазначеним МД знаходяться на станції Куп`янськ-Сортувальний АТ "Українська залізниця" на території, що була тимчасово окупована. Крім того, на теперішній час АТ "Українська залізниця" не має доступу до інфраструктури Куп`янського регіону.

Відповідно до ч. 10 ст. 309 МКУ у разі невиконання обов`язку, забезпеченого грошовою заставою, сума грошових коштів, внесених/переказаних як грошова застава, перераховується до державного бюджету в рахунок сплати суми митних платежів наступного робочого дня після завершення строку сплати митних платежів відповідно до частини третьої статті 317-1 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною одинадцятою статті 55 цього Кодексу.

Згідно ч. 3, 4 ст.317-1 МКУ особа, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів відповідно до частин першої і третьої статті 293 цього Кодексу, протягом 10 робочих днів з дня отримання вимоги про сплату митних платежів відповідно до частини другої цієї статті зобов`язана перерахувати належну суму митних платежів до державного бюджету.

У разі невиконання обов`язку із сплати митних платежів, забезпеченого грошовою заставою, сума грошових коштів, внесених як грошова застава, перераховується до державного бюджету в рахунок сплати суми митних платежів наступного робочого дня після завершення строку сплати митних платежів відповідно до частини третьої цієї статті. У разі невиконання обов`язку із сплати митних платежів, забезпеченого гарантією, митні органи вживають заходів відповідно до статті 317-2 цього Кодексу.

Частиною 1 ст. 317-2 МКУ визначено, що у разі невиконання обов`язку із сплати митних платежів протягом строку, визначеного частиною третьою статті 317-1 цього Кодексу, митний орган, відповідальний за здійснення контролю сплати митних платежів, не пізніше трьох робочих днів складає та направляє гаранту, який видав гарантію, вимогу про сплату митних платежів разом з іншими документами щодо відповідної операції з товарами.

Згідно з пунктами третім та четвертим розділу VI Порядку забезпечення сплати митних платежів, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 25.04.2023 №213 "Про деякі питання забезпечення сплати митних платежів" (далі Наказ №213) у разі встановлення факту виникнення обов`язку із сплати митних платежів митниця вживає заходів для ідентифікації осіб, на яких покладається обов`язок із сплати митних платежів, визначає дату виникнення такого обов`язку відповідно до статті 289 глави 43 розділу IX МКУ та здійснює розрахунок митних платежів.

Після розрахунку митних платежів митниця складає та направляє Вимогу про сплату митних платежів (далі Вимога) за формою, затвердженою Наказом №213, особі на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів.

Харківською митницею листом від 22.09.2023 №7.14-2/15-01/13/4765 були виставлені ТОВ "КАТМА ГРУП" вимоги про сплату митних платежів від 22.09.2023 №807000/2023/0009 та №807000/2023/0010.

Спосіб забезпечення сплати митних платежів обирається власником товарів чи уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено цим Кодексом та іншими законодавчими актами України (частина 1, 2, 3 статті 305 МК України).

Стаття 306 МК України визначає, що способами забезпечення сплати митних платежів є:

1) фінансові гарантії;

2) гарантування на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенції МДП) 1975 року;

3) гарантування на умовах Конвенції про тимчасове ввезення (Стамбул, 1990 рік) із застосуванням книжки (карнету) А.Т.А.

Відповідно до частини другої та третьої статті 307 МК України (у редакції до 01.10.2022) взаємовідносини між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та гарантами регулюються на підставі укладених угод. Фінансова гарантія видається гарантом і надається митним органам особою, відповідальною за сплату митних платежів, або будь-якою іншою особою на користь особи, відповідальної за сплату митних платежів, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Фінансова гарантія діє на всій митній території України.

Частина п`ята статті 307 МК України вказує на те, що у разі невиконання особою зобов`язання із сплати митних платежів, забезпеченого фінансовою гарантією, наданою у вигляді документа, митний орган із залученням представників гаранта, що видав таку гарантію, з`ясовує обставини невиконання зобов`язання, після чого направляє цьому гарантові вимогу щодо сплати належної суми митних платежів. До вимоги додаються завірені митним органом копії документів, що підтверджують невиконання зобов`язання. Процедура направлення вимоги та перелік обов`язкових документів, що до неї додаються, визначаються в угоді, передбаченій частиною третьою статті 314 цього Кодексу.

Фінансова гарантія як забезпечення сплати митних платежів не надається, якщо сума митних платежів, що підлягають сплаті, не перевищує суму, еквівалентну 1000 євро, крім випадків надання фінансових гарантій згідно з главами 8 і 20 цього Кодексу. Вивільнення (повернення) фінансової гарантії здійснюється не пізніше двох годин після отримання відповідним митним органом підтвердження фактичного виконання зобов`язань, забезпечених гарантією (частини 6, 7 статті 307 МК України).

Відповідно до статті 310 МК України у випадках, зазначених у цьому Кодексі, фінансові гарантії надаються митним органам під час або до декларування товарів до митного режиму транзиту, попереднього декларування товарів, до їх прибуття на митну територію України та під час декларування товарів до митних режимів, що передбачають сплату митних платежів або передбачають перебування товарів під митним контролем до моменту закінчення дії відповідного митного режиму.

Фінансові гарантії надаються на суму митних платежів, нарахованих на товари, які декларуються за однією митною декларацією або заявляються до митного режиму транзиту за одним транспортним документом.

Грошовою заставою є кошти, внесені/переказані на рахунки, відкриті в установленому порядку на ім`я митних органів, для забезпечення сплати митних платежів (частина 1 статті 309 МКУ).

Згідно з статтею 311 МК України митні органи як забезпечення сплати митних платежів приймають фінансові гарантії, видані гарантами, включеними до реєстру гарантів, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

Фінансова гарантія, що надається у вигляді документа, є безвідкличним зобов`язанням гаранта, внесеного до реєстру гарантів, виплатити на вимогу митного органу кошти в межах певної суми у разі невиконання забезпечених цією гарантією зобов`язань із сплати митних платежів.

Після завершення митного оформлення товарів чи процедури транзитного перевезення товарів та за відсутності порушення особою зобов`язань із сплати митних платежів фінансова гарантія не пізніше двох годин після того, як митний орган отримає підтвердження фактичного виконання зобов`язань, забезпечених гарантією, вивільняється (повертається) цим митним органом.

Підтвердженням фактичного виконання зобов`язань, забезпечених гарантією, є:

1) щодо транзитного перевезення товарів - повідомлення, у тому числі в електронному вигляді, митному органу відправлення митним органом призначення (завершення транзитного перевезення) про доставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до наданих зобов`язань;

2) завершення процедур митного контролю та оформлення товарів до митного режиму, у який задекларовано товари;

3) завершення дії митного режиму, що передбачав перебування товарів під митним контролем весь час дії такого режиму;

4) виконання зобов`язання із сплати митних платежів у разі коригування митної вартості відповідно до розділу III цього Кодексу.

Дія фінансової гарантії припиняється:

1) на вимогу гаранта, за умови відсутності прикріплень фінансової гарантії до митної декларації або документа контролю за переміщенням товарів, шляхом надсилання авторизованого електронного повідомлення;

2) у разі відсутності факту ввезення товару на територію України за попередньою митною декларацією, до якої прикріплена індивідуальна (одноразова) фінансова гарантія, протягом 30 днів з дати оформлення цієї декларації митним органом;

3) у разі відкликання або визнання недійсною в порядку, передбаченому цим Кодексом, митної декларації, до якої прикріплена індивідуальна (одноразова) гарантія.

Статтею 312 МК України передбачено, що у разі невиконання зобов`язання, забезпеченого фінансовою гарантією, наданою у вигляді документа, суми митних платежів, що підлягають сплаті, повинні бути перераховані гарантом на рахунок митного органу впродовж трьох банківських днів з дня отримання гарантом вимоги митного органу про таку сплату. Форма вимоги встановлюється в угоді, передбаченій частиною третьою статті 314 цього Кодексу.

Отримані від гаранта кошти в рахунок погашення зобов`язань перераховуються митним органом до державного бюджету впродовж одного робочого дня.

З аналізу вказаних норм митного законодавства суд робить висновок, що під час транзиту товари переміщуються через митну територію України без сплати митних платежів. Проте такі товари, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні перебувати у незмінному стані; не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту; бути доставленими у митний орган призначення до закінчення визначеного строку та мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.

Митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України.

Митний режим транзиту також припиняється у разі конфіскації товарів, їх повної втрати внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При ввезенні товарів на митну територію України з метою подальшого їх поміщення у відповідний митний режим митний режим транзиту завершується фактичним доставленням товарів до визначеного митним органом або узгодженого з ним місця доставки.

У разі порушення встановлених кодексом вимог щодо переміщення товару в режимі транзиту відповідальність у вигляді сплати митних платежів може бути покладено або на перевізника, у разі втрати товарів чи видачі товару без дозволу митного органу (за виключенням знищення або безповоротного пошкодження внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або природних втрат за нормальних умов транспортування, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили), або на гаранта, що видав гарантію у вигляді документа, у разі перевищення більше ніж на 10 днів встановленого статтею 95 МК України строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до митного органу призначення (а при переміщенні в межах зони діяльності одного митного органу - від одного підрозділу цього органу до іншого.

МК України чітко визначає коло осіб, на яких покладено відповідальність за порушення строків доставки товарів в режимі транзитного перевезення, випадки в яких та чи інша особа, зокрема перевізник чи гарант, несе відповідальність саме у вигляді сплати митних платежів.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення від 01.09.2023 року ТОВ "КАТМА ГРУП" отримала у поштовому відділенні спірні вимоги. Таким чином строк сплати митних платежів закінчився 15.09.2023. У визначений строк підприємством обов`язок із сплати митних платежів не був виконаний.

Відповідно ч. 4 ст. 317-1 МКУ Харківська митниця 15.09.2023 перерахувала до державного бюджету фінансову гарантію у вигляді грошової застави по митній декларації №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022 у сумі 965728,45 грн та №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 у сумі 1234900,12 грн.

Харківська митниця листом від 06.10.2023 №7.14-2/15-01/13/5585 повідомила ТОВ "КАТМА ГРУП", що 15.09.2023 фінансову гарантію у вигляді грошової застави по МД типу "ІМ 40 ЕЕ" №№UA903000/2022/904516 та UA903000/2022/904719 перераховано до державного бюджету України.

Суд зазначає, що позивачем не було вжито жодних заходів направлених на інформування Харківської митниці про місцезнаходження товарів, що переміщуються під митним контролем митною територією України.

Щодо доводів представника позивача про настання обставин непереборної сили, суд зазначає наступне.

Згідно із статтею 316 МК України гарантування на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенції МДП) 1975 року як захід гарантування доставки товарів (крім алкогольних напоїв та тютюнових виробів), що перебувають під митним контролем, до митного органу призначення застосовується за умови, що товари під час перевезення перетинають митний кордон України, а їх перевезення на всьому маршруті або на його частині здійснюється автомобільним транспортом.

Якщо сума митних платежів перевищує суму гарантії за Конвенцією МДП, застосовуються інші форми забезпечення сплати митних платежів, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до пункту І розділу XIII Порядку реалізації положень Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенції МДП) 1975 року, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 20.11.2017 №953, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.12.2017 за №1496-31364 (далі - Порядок №953), який визначає умови виконання МДП, правила допущення суб`єктів господарювання України до системи МДП, порядок оформлення книжки МДП на товари, що перевозяться між митницями з дотриманням вимог Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенції МДП) 1975 року, відповідальність держателя книжки МДП та гарантійного об`єднання за порушення МДП, держатель книжки МДП та гарантійне об`єднання звільняються від сплати передбачених законодавством митних платежів за недоставку українським чи іноземним держателем книжки МДП товарів під час виконання операції МДП, якщо митницею ДФС визнаються достатніми докази того, що:

- товари, зазначені у вантажному маніфесті книжки МДП, зіпсовано чи втрачено та їх не можна надалі використовувати внаслідок аварії чи дії обставин непереборної сили;

- втрата товару була наслідком природних змін його якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування та зберігання, притаманних йому технічних властивостей та якостей;

- товари і товаротранспортні документи не було доставлено до митниці призначення через їх виїмку чи арешт правоохоронними органами за умови, що така виїмка чи арешт правоохоронними органами відбулась на шляху його прямування або в митниці призначення і їй не передувало порушення перевізником правил перевезення на умовах Конвенції МДП.

Відповідно до пункту 2 розділу VIІ Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від31.05.2012 №657, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.10.2012 за №1669/21981 (далі - Порядок №657), положення якого відповідно до пункту І розділу VIII цього Порядку застосовуються у випадках, коли Митним кодексом України або іншими актами законодавства України з питань державної митної справи передбачено надання митному органу документального підтвердження факту аварії чи дії обставин непереборної сили, встановлено, що:

- обставинами непереборної сили є надзвичайні та невідворотні події, що виникли незалежно від волі особи, зокрема стихійне лихо (землетрус, пожежа, повінь, зсув тощо), сезонне природне явище (замерзання моря, проток, портів, ожеледиця тощо), введення воєнного чи надзвичайного стану, страйк, громадянські безпорядки, злочинні дії третіх осіб, прийняття рішень законодавчого або нормативно-правового характеру, обов`язкових для особи, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів та інші надзвичайні та невідворотні за таких умов події;

- факт аварії чи дії обставин непереборної сили - часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем.

Відповідно до пункту 5 розділу VIII Порядку №657 якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце на митній території України, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутись до митного органу, в зоні діяльності якого перебувають ці товари, транспортні засоби, із письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.

Керівник митного органу, в зоні діяльності якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, або особа, що виконує його обов`язки, після отримання заяви невідкладно організовує проведення огляду території чи іншого місця, де знаходяться, знаходились або можуть знаходитися товари і транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, за винятком випадків, коли такий огляд проводити недоцільно з урахуванням характеру аварії чи обставин непереборної сили та їх наслідків. Огляд території чи іншого місця, де знаходяться, знаходились або можуть знаходитися товари і транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, також не проводиться у разі відсутності протягом тривалого часу внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили можливості дістатися до місця пригоди.

Згідно з пунктом 6 розділу VIII Порядку №657 у випадку, якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутись до митного органу, яким здійснюється контроль за цими товарами, транспортними засобами, з письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.

Разом із заявою подаються:

документи, що підтверджують факт аварії чи дії обставин непереборної сили, видані компетентними органами (установами) та засвідчені в установленому порядку;

примірник акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи, якщо аварія чи обставини непереборної сили мали місце на митній території України у зоні діяльності іншого митного органу та таким іншим митним органом проводився огляд;

письмове підтвердження митного органу, якщо аварія чи обставини непереборної сили мали місце на митній території України у зоні діяльності іншого митного органу і таким іншим митним органом огляд не проводився згідно з абзацом четвертим пункту 5 цього розділу.

Заява розглядається митним органом, під контролем якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, протягом п`яти робочих днів з дати її подання.

За результатами розгляду заяви щодо факту аварії чи дії обставин непереборної сили керівник митного органу, під контролем якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, або особа, що виконує його обов`язки, виносить відповідне рішення згідно з Кодексом.

Рішення про припинення (завершення) митного режиму приймається лише щодо транспортних засобів або товарів (їх частини), які внаслідок факту аварії чи дії обставин непереборної сили були знищені, повністю та безповоротно пошкоджені, втрачені або зіпсовані.

Рішення оформлюється шляхом накладення відповідної резолюції на заяві та засвідчується підписом особи, яка його винесла, та завіряється відбитком печатки митного органу або особистої номерної печатки.

Якщо приймається рішення про припинення (завершення) митного режиму, у резолюції після запису "Митний режим (зазначається назва митного режиму) припинено (завершено)" має бути зазначено, відносно яких саме транспортних засобів або товарів (їх частини) припинено (завершено) митний режим.

У разі прийняття рішення про відмову у припиненні (завершенні) митного режиму митний орган зобов`язаний невідкладно письмово повідомити заявника про причини і підстави такої відмови.

Крім того, згідно з частиною першою статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) та видача сертифікатів про такі обставини належить до повноважень Торгово-промислової палати України та уповноважених нею регіональних торгово-промислових палат.

Відповідно до частини другої статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Судом з матеріалів адміністративної справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Катма Груп" отримало сертифікат Торгово-промислової палати України від 19.12.2023 №3100-23-4778, яким засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військова агресія Російської Федерації проти України, що стало підставою для введення воєнного стану, закриття пунктів пропуску через державний кордон та пункти контролю; припинення залізничного сполучення між Україною та Російською Федерацією; заборона ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російською Федерацією; знаходження митниці призначення Куп`янськ-Сортувальний Харківської області на території Куп`янська міська територіальна громада, яка перебувала в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) та на якій ведуться (велися) бойові дії щодо обов`язку (зобов`язання), а саме: виконувати вимоги Митного кодексу України та доставити до митниці призначення товар "газ вуглеводний скраплений паливний", згідно митних декларацій типу "ІМ40ЕЕ" №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 року та №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022 року, які було оформлено з внесенням грошової застави на рахунок, відкритий в установленому порядку на ім`я Державної митної служби України у термін до 22 березня 2022 року.

Суд зазначає, що відповідачем в ході розгляду справи не заперечується факт наявності форс-мажорних обставин спричинених вторгненням РФ на територію України та початком воєнних дій.

Однак, як встановлено судом в ході розгляду справи, позивач, всупереч вимогам Порядку №657 до митного органу з письмовою заявою про наявність обставин непереборної сили та припинення режиму транзиту товару за митними деклараціями №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 року та №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022 року не звертався.

Суд звертає увагу, що сертифікат Торгово-промислової палати України від 19.12.2023 №3100-23-4778 отриманий позивачем після прийняття оспорюваних вимог Харківської митниці від 22.08.2023 про сплату митних платежів та, відповідно, сертифікат до митного органу не пред`являвся.

Правовий висновок щодо обов`язок підприємства щодо інформування митного органу про настання обставин непереборно сили висловлений Верховним Судом в постанові від 26.09.2024 у справі №480/5076/23, що в силу частини 5 статті 242 КАС України підлягає врахуванню при розгляді судами адміністративних справ.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи встановлені в ході судового розгляду обставини справи, суд доходить висновку про правомірність дій відповідача при винесенні оскаржуваних вимог щодо сплати митних платежів від 22.08.2022 №807000/2023/009 та №80700/2023/0010, оскільки товари, оформлені митними деклараціями №UA903000/2022/904516 від 19.02.2022 року та №UA903000/2022/904719 від 22.02.2022, не доставлені до митниці призначення, митний режим транзиту не завершено, товари не вивезено за межі митної території України, позивачем не здійснено заходів, направлених на інформування митниці про місцезнаходження товарів, що переміщуються під митним контролем митною територією України, при цьому докази форс-мажорних обставин позивачем отримано після винесення оспорюваних вимог, відповідно такі докази не могли об`єктивно бути взяті до уваги відповідачем при розрахунку митних платежів, виставлення вимог та перерахунку до державного бюджету фінансових гарантій у вигляді грошової застави.

З урахуванням вищевикладеного, суд відмовляє у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Катма Груп".

Витрати зі сплати судового збору підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Катма Груп" до Харківської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України про скасування вимог - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 20 листопада 2024 року.

Суддя Лариса МАР`ЄНКО

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123207518
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —520/2213/24

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 05.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Рішення від 05.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні