Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
20 листопада 2024 року справа № 520/31368/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Григоров Д.В., розглянувши адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Свободи, 5, Держпром ,1 під.,к.16,м. Харків,Харківський р-н, Харківська обл.,61022, код ЄДРПОУ14070760) до Фермерського господарства "ПАНСЬКИЙ МЛИН 1" (вул. Привокзальна, буд. 70А,с-ще Дворічне,Куп`янський р-н, Харківська обл.,62754, код ЄДРПОУ43199998) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулося Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю з адміністративним позовом, в якому просить :
- стягнути з Фермерського господарства "ПАНСЬКИЙ МЛИН 1" 62731, Харківська обл., Дворічанський р-н, селище Дворічне, ВУЛИЦЯ ПРИВОКЗАЛЬНА, будинок 70-А, Код ЄДРПОУ 43199998), на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., 16 офіс, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 14070760, отримувач: ГУК Харків обл/МТГ Харків/50070000, код: 37874947, р/р IBAN: UA658999980313171230000020649, Банк отримувача: Казначейство України) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю та пеню за порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій у розмірі 8002,59 грн. (вісім тисяч дві грн.59 коп).
Відповідно до п.5 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Відповідно до ч. 1, абз. 2 ч.2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого частини 1 статті 122 КАС України або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Таким чином, строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
За матеріалами позовної заяви позивач зазначає, що у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році на відповідача покладено зобов`язання сплатити адміністративно-господарські санкції до 15 квітня 2023 року. Оскільки вищезазначені суми відповідачем не сплачено утворилася заборгованість у розмірі 8 002,59 грн.
За наведених вище обставин суд вважає, що позивачем пропущений тримісячний строк звернення до суду, оскільки позов у даній справі поданий до суду 13.11.2024р., а граничним строком його подання є 15.07.2023р.
Частиною 6 статті 161 КАС України встановлено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Позивачем разом з позовною заявою до суду надано заяву про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, в обґрунтування якої останній посилається на створення об`єктивних перешкод для реалізації своїх прав на судовий захист через уведення в Україні воєнного стану.
Дослідивши подану позивачем заяву, суд зазначає, що питання щодо поновлення строку звернення до суду у випадку його пропуску з причин пов`язаних із запровадженням воєнного стану в Україні було предметом дослідження Верховним Судом, зокрема у постановах від 04.04.2023 у справі № 140/1487/22, від 23.01.2023 у справі № 496/4633/18, від 23.12.2022 у справі № 760/5369/19, від 29.09.2022 у справі № 500/1912/22, від 02.06.2022 у справі у №757/30991/18-а.
Так, у вищевказаних постановах Верховний Суд зазначив, що введення на території України воєнного стану не зупинило перебіг процесуальних строків звернення до суду з позовами. Питання поновлення процесуального строку у випадку його пропуску з причин, пов`язаних із запровадженням воєнного стану в Україні, вирішується в кожному конкретному випадку з урахуванням доводів, наведених у заяві про поновлення такого строку. Сам по собі факт запровадження воєнного стану в Україні не є підставою для поновлення процесуального строку. Такою підставою можуть бути обставини, що виникли внаслідок запровадження воєнного стану та унеможливили виконання учасником судового процесу процесуальних дій протягом установленого законом строку.
У постанові Верховного Суду від 29.09.2022 у справі № 500/1912/22 Верховний Суд наголосив, що протягом усього періоду дії воєнного стану, запровадженого на території України у зв`язку зі збройною агресією російської федерації, суворе застосування адміністративними судами процесуальних строків щодо звернення до суду з позовними заявами, апеляційними й касаційними скаргами, іншими процесуальними документами може мати ознаки невиправданого обмеження доступу до суду, гарантованого статтями 55, 124, 129 Конституції України, статті 14 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права та статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Проте, необхідно зазначити, що позивачем не надано жодного доказу на обґрунтування доводів поданої заяви.
При цьому, суд враховує те, що позивач в період дії воєнного стану в Україні звертався до Харківського окружного адміністративного суду з аналогічними позовними вимогами до інших роботодавців. Тобто, позивач мав можливість на подання такого позову.
Інших доводів на обґрунтування своєї позиції з цього приводу позивач в поданій до суду заяві не наводив, з чого слід зробити висновок, що несвоєчасне звернення до суду обумовлено суб`єктивними причинами, які пов`язані з організацією внутрішньої діяльності структурних підрозділів позивача, проте не мають непереборного характеру.
Таким чином, заява про поновлення строку звернення до суду є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
Приписами ч.1, 2 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.
На підставі викладеного та керуючись статтями 122, 169, 171, 241, 243, 256 КАС України суд, -
У Х В А Л И В:
Визнати підстави, викладені в заяві позивача про поновлення пропущеного строку звернення до суду неповажними.
Позовну заяву Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Фермерського господарства "ПАНСЬКИЙ МЛИН 1" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність виправити недоліки позовної заяви, а саме: надати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду, в якій вказати підстави та докази на підтвердження поважності причин пропуску такого строку.
Встановити позивачу термін для усунення недоліків позовної заяви - протягом десяти днів з моменту отримання даної ухвали.
Невідкладно повідомити позивача про необхідність виправити зазначені недоліки.
Роз`яснити позивачу, що у разі невиконання ухвали суду у зазначений строк заява буде вважатися неподаною та повернута заявнику з усіма доданими до неї документами.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Д.В. Григоров
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123207569 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Григоров Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні