Рішення
від 21.11.2024 по справі 520/16087/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 р. № 520/16087/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024 із зазначенням надбавки за вислугу років у розмірі 30% посадового окладу, замість 50% посадового окладу та щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024 без зазначення премії в розмірі 10 % посадового окладу за прирівняною посадою державної служби та без зазначення інших виплат, зокрема грошової допомоги, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 пункту 4 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (64309, Харківська обл., місто Ізюм, вулиця Гайдамацька, будинок, 1, код ЄДРПОУ 03196469) видати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) оновлену довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, у відповідності до пунктів 4, 6 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №766/30634, п. 4, 5 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622, а саме з зазначенням посадового окладу, надбавки за ранг, за вислугу років, премії та інших виплат, зокрема грошової допомоги, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, прирівняної до посади начальника управлінь Балаклійської районної державної адміністрації.

В обґрунтування позову позивач зазначила, що дії відповідача щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024 із зазначенням надбавки за вислугу років у розмірі 30% посадового окладу, замість 50% посадового окладу та щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024 без зазначення премії в розмірі 10 % посадового окладу за прирівняною посадою державної служби та без зазначення інших виплат, зокрема грошової допомоги, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 пункту 4 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, є протиправними та такими, що порушують її право на належний соціальний захист та справедливий і гарантований державою рівень пенсійного забезпечення.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа до Електронного кабінету, яка міститься в матеріалах справи.

Представником відповідача надано пояснення, в яких він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що діяв в межах повноважень та згідно норм чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що ОСОБА_1 (далі - позивач) працювала на посаді державної служби, а саме: начальником фінансового управління Балаклійської районної державної адміністрації, яке в ході проведення децентралізації, відповідно до розпорядження Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області від 25.01.2021 №13 ліквідовано без правонаступника.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.06.2024, діяльність фінансового управління Балаклійської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02316397) припинено.

Станом на 01.05.2016 позивач мала понад 20 років державної служби, що підтверджується відомостями з трудової книжки НОМЕР_2 , і займала посаду начальника фінансового управління, що за приписами пункту 10 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну службу» (далі - Закон № 889) мала право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723 у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

На момент ліквідації фінансового управління, позивач також була звільнена з посади начальника фінансового управління Балаклійської районної державної адміністрації.

В червні 2023 року ОСОБА_1 вийшла на пенсію та отримує пенсію на загальних підставах (за віком).

Останні три роки перед виходом на пенсію позивач працювала начальником фінансового управління Балаклійської міської ради Харківської області і була посадовою особою органів місцевого самоврядування.

У зв`язку із наявністю підстав для переходу на пенсію державного службовця, позивач звернулася до Начальника управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (до органу, уповноваженого видавати довідки про заробітну плату у зв`язку із ліквідацією без правонаступника державного органу, в якому працювала позивач) із заявою від 28.02.2024 про видачу довідки про заробітну плату начальника самостійного управління райдержадміністрації для призначення пенсії державного службовця згідно з наказами Міністерства соціальної політики України №750 від 10.05.2017 та №908 від 10.06.2019.

За наслідком розгляду заяви позивача відповідачем було видано наступні довідки:

- довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024;

- довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024.

Однак, зазначені довідки були видані не у відповідності до постанови КМУ від 14.09.2016 №622 та Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад №750 від 10.05.2017, оскільки відповідачем у Довідці про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024 застосовано менший відсоток надбавки за вислугу років (30 % замість 50 % посадового окладу), а у Довідці про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024 не відображено премію та інші виплати.

Додатково позивач звернулася до Національного агентства України з питань державної служби із зверненням від 21 березня 2024 року з приводу надання роз`яснень про розмір складових заробітної плати, які враховуються при призначенні пенсії державного службовця.

У відповідь на вказане звернення Національне агентство України з питань державної служби листом №4631/10.3-24 від 15.04.2024, серед іншого, повідомило наступне: «Відповідно до пункту 4 Порядку № 750 для надання довідок для призначення пенсії враховуються:

1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів, згідно з переліками: посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, що наведені в додатку 1 до цього Порядку; посад і нормативно-правових актів, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників установ та організацій до набрання чинності Законом № 889, що наведені в додатку 2 до цього Порядку; посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, посади яких у зв`язку з набранням чинності Законом № 889не належать до посад державної служби, що наведені в додатку 3 до цього Порядку; посад і постанов Кабінету Міністрів України та постанов правління Національного банку України, відповідно до яких посадові оклади працівників Національного банку України, які мають стаж 20 років на посадах, віднесених до посад державної служби, посади яких після набрання чинності Законом № 889не належать до посад державної служби, віднесені до категорій посад державної служби, що наведені в додатку 4 до цього Порядку;

2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожен календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу;

3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;

4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 цього пункту;

5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення)».

У зв`язку із невідображенням у вказаних вище довідках необхідних складових, позивач засобами електронного зв`язку направила відповідачу повторне звернення від 16.04.2024 щодо поновлення довідки про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця, на яке відповідач листом від 02.05.2024 № 02-31/684 повідомив про узгодження на сьогодні в Міністерстві соціальної політики України змін до нормативно-правових актів (з питання пенсійного забезпечення) і зазначив, що після внесення змін до нормативно-правових актів, звернення позивача буде розглянуто додатково.

Таким чином, відповідач проігнорував заяву позивача про повторну видачу довідок про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця (із зазначенням усіх складових, відповідно до положень діючих на сьогодні нормативно-правових актів).

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернулася до суду з даним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 3 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 № 750 (далі по тексту - Наказ №750) у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають: структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 4 Наказу №750, надання довідок для призначення пенсії враховуються:

1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів, згідно з переліками посад;

2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожен календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу;

3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;

4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 цього пункту;

5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення).

Згідно п. 5 Наказу №750 довідки для призначення пенсії видаються за формами довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за № 180/30048.

Якщо особа працювала на посаді державної служби після 01 травня 2016 року в державному органі, який ліквідовано без правонаступника, або в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи в якому на час призначення пенсії відсутні посади державної служби, довідка для призначення пенсії видається органами, передбаченими абзацами другим - четвертим пункту 3 цього Порядку, відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 622. (п. 6 Наказу №750).

Відповідно до розпорядження Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області від 25.01.2021 №13 фінансове управління Балаклійської районної державної адміністрації, в якому працювала позивач, ліквідовано без правонаступника.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.06.2024, діяльність фінансового управління Балаклійської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02316397) припинено.

Судом встановлено, що станом на 01.05.2016 позивач мала понад 20 років державної служби, що підтверджується відомостями з трудової книжки НОМЕР_2 , і займала посаду начальника фінансового управління, у зв`язку з чим відповідно до приписів пункту 10 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну службу» (далі - Закон № 889) ОСОБА_1 мала право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723 у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Оскільки позивач працював на посаді державної служби, як до 01 травня 2016 року так і після, у відповідному держаному органі, а саме начальником фінансового управління Балаклійської районної державної адміністрації, який ліквідовано без правонаступника, тому довідка для призначення пенсії видається органами, передбаченими абзацами другим - четвертим пункту 3 цього Порядку, відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 622. (п. 6 Наказу №750).

Згідно п.п. 4 та 5 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 622 (далі - Порядок №622), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Таким чином, у довідці для перерахунку пенсії позивачу повинен був вказуватись розмір виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики (п.5 Порядку №622).

Постановою правління Пенсійного фонду України "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям" від 17.01.2017 № 1-3 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 р. за № 180/30048 затверджено форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби. Дана форма довідки містить в складових надбавку за інтенсивність праці та видається для призначення пенсії згідно з пунктами 10, 12 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону "Про державну службу" пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-ХІІ "Про державну службу" і містить середні розміри надбавок, премій та інших виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про оплату праці" від 24.03.1995 заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Частиною 1 статті 66 Закону України від 05.11.1991 №1788-ХІІ «Про пенсійне забезпечення» зазначено, що до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподаткованого доходу (прибутку), сукупного оподаткованого доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону №1058-IV визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема, до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що отримані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, включаються до складу заробітної плати державного службовця та враховуються при обчисленні розміру його пенсії.

В пункті 4 Порядку №622 чітко вказано, що пенсія державним службовцям призначається із заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Порядок же №750 прийнято на виконання пункту 6 Порядку №622 (п.6 У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою).

Обидва порядки передбачають видачу довідки за формою, що передбачена постановою правління Пенсійного фонду України "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям" від 17.01.2017 № 1-3, яка включає надбавку за інтенсивність праці.

Згідно ст. 90 Закону 889-VIII пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Як вказував суд вище, частиною 1 статті 66 Закону України від 05.11.1991 №1788-ХІІ «Про пенсійне забезпечення» передбачено включення до заробітку для обчислення пенсії всіх видів оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов`язкове державне пенсійне страхування. А статтею 41 Закону №1058-IV визначено виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Суд зазначає, що від відповідача до суду надійшов лист №06-76/1273 від 20.08.2024, яким повідомляється, що позивачу видані Довідка про складові заробітної плати для державного службовця, який до 1 січня 2024 р. працював та звільнився з державних органів, що провели класифікацію посад державної служби, або який працював у державних органах, що провели класифікацію посад державної служби, посаду якого не було класифіковано, або який працював у державних органах, що не провели класифікацію посад державної служби (посадовий оклад, надбавка ранг, надбавка за вислугу років) від 22.07.2024 №02-31/1136, та Довідка про інші складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, та яка на дату виходу на пенсію не займала посаду в державних органах, що провели класифікацію посад державної служби, яку було класифіковано, або працювала у державних органах, які не провели класифікацію посад державної служби", від 22.07.2024 № 02-31/1137.

Підставою для видачі вказаних довідок від 22.07.2024 №02-31/1136 та від 22.07.2024 № 02-31/1137 відповідач зазначає набрання чинності Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2024 р. № 823 «Про внесення змін до Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб» (далі - Постанова №823), якою внесено зміни до Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 622 Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (далі - Порядок №622).

Суд зазначає, що на час звернення позивача до відповідача із заявою про видачу довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії (28.02.2024) та на час видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024 і довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024, не було прийнято та не набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2024 р. № 823 «Про внесення змін до Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб» і норми, на підставі яких видавались відповідачем довідки від 22.07.2024 №02-31/1136 та від 22.07.2024 № 02-31/1137, не були чинними станом на 28.02.2024 та на 19.03.2024.

Крім того, предметом розгляду даної справи є саме правомірність дій відповідача при видачі оскаржуваних довідок від 19.03.2024, у зв`язку із чим правомірність дій відповідача повинна оцінюватись з урахуванням законодавства, чинного на момент звернення із заявою про видачу таких довідок (28.02.2024) та на момент видачі даних довідок (19.03.2024).

Згідно рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 року № 1-рп-99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

З огляду на викладене, суд вважає, що при наданні позивачу відповідної довідки (довідок) про заробітну плату для призначення пенсії державного службовця, за приписами пунктів 4, 6 Порядку №750 та пунктів 4, 5 Порядку №622, у такій довідці (довідках), крім іншого, повинно бути зазначено:

- надбавку за вислугу років у розмірі 50 % посадового окладу (оскільки 3 % за кожен календарний рік при наявному у позивача стажу державної служби було б більше 50%, тому підлягає застосуванню максимальний відсоток посадового окладу, визначений у даному пункті - 50% посадового окладу);

- премію - в розмірі 10 % посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;

- грошову допомогу, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 цього пункту.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (вул. Гайдамацька, 1, м. Ізюм, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64309, ЄДРПОУ 03196469), третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, 5, Держпром, 3 під., 2 пов., м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61022, ЄДРПОУ 14099344) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №02-31/435 від 19.03.2024 із зазначенням надбавки за вислугу років у розмірі 30% посадового окладу, замість 50% посадового окладу та щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має право не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби №02-31/435 від 19.03.2024 без зазначення премії в розмірі 10 % посадового окладу за прирівняною посадою державної служби та без зазначення інших виплат, зокрема грошової допомоги, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 пункту 4 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (64309, Харківська обл., місто Ізюм, вулиця Гайдамацька, будинок, 1, код ЄДРПОУ 03196469) видати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) оновлену довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, у відповідності до пунктів 4, 6 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №766/30634, п. 4, 5 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622, а саме з зазначенням посадового окладу, надбавки за ранг, за вислугу років, премії та інших виплат, зокрема грошової допомоги, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, прирівняної до посади начальника управлінь Балаклійської районної державної адміністрації.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати в загальному розмірі 968 (дев`ятсот шістдесят вісім) грн 96 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Ізюмської районної державної адміністрації Харківської області (ЄДРПОУ 03196469).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123207571
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —520/16087/24

Рішення від 04.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні