Постанова
від 20.11.2024 по справі 560/6736/24
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/6736/24

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Ковальчук О.К.

Суддя-доповідач - Курко О. П.

20 листопада 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Боровицького О. А. Шидловського В.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Яремчук Л.С,

представника позивача: Підлісного О.В.,

представника відповідача: Ткачук Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

в травні 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

РішеннямХмельницького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

В судовому засіданні представник позивача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та просив суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції скасувати.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Лідер" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 01.06.2001. Основний вид господарської діяльності позивача - організація будівництва будівель; другорядні - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, будівництво житлових і нежитлових будівель, роздрібна торгівля пальним.

У період з 05.03.2024 по 25.03.2024 відповідно до наказу від 19.02.2024 №668-П посадовими особами Головного ДПС у Хмельницькій області проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ "Лідер" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2017 по 31.12.2023, валютного законодавства за період з 01.07.2017 по 31.12.2023, з питань правильності нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2023, іншого законодавства за період з 01.07.2017 по 31.12.2023. Результати перевірки оформлені актом від 01.04.2024 №7188/22-01-07-08/ 31494536, у якому відображені встановлені перевіркою порушення:

пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, абзацу г пункту 198.5 статті 198, абзацу в пункту 200.4 статті 200, пункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 розділу V Податок на додану вартість, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI із змінами та доповненнями, пункту 6 розділу ІІІ, підпунктів 1, 2 пункту 3, підпункту 5 пункту 4 та пункту 5 розділу V, пунктів 2-6 розділу VІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289;

пунктів 201.1 і 201.10 статті 201 розділу V, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, пунктів 3, 5, 8 наказу Мінфіну від 31.12.2015 № 1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267;

підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України;

підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України;

статті 15 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".

На підставі акту перевірки відповідач прийняв податкові повідомлення-рішення від 16.04.2024 №00/8644/0905 у сумі 40000,00 грн, від 16.04.2024 №00/8645/0905 у сумі 336 000,00 грн, від 16.04.2024 №00/8646/0905 у сумі 500000,00 грн, від 16.04.2024 №8638/2201-0708 у сумі 397293,77 грн, від 16.04.2024 №8637/2201-0708 у сумі 533136,00 грн та штрафних (фінансових) санкції (штрафу) у сумі 53 313,60 грн.

Вважаючи протиправним оскаржувані податкові повідомлення-рішення, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Спірне податкове повідомлення-рішення від 16.04.2024 №00/8644/0905 про застосування штрафної санкції у розмірі 40000,00 грн ґрунтується на висновках відповідача про те, що позивачем не зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратоміри - лічильники пального на уніфікованому акцизного складі за №1015485, який знаходиться за адресою: Україна, Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський, вул.Привокзальна, 21А, паливороздавальні колонки типу "Шельф 100" 2КЕД 50-0,25-2-1-2 із серійними номерами № 1678 та № 3240, які виконують функції витратомірів-лічильників.

За змістом підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (підпункт 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно із вимогами підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Позивач 14.09.2023 подав коригуючу довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (реєстраційний номер довідки 9237262439) згідно якої зареєстровані витратоміри-лічильники "DELPHI 485/Exd/SS/K" із серійними (ідентифікаційними) номерами № 3240, 3240, 1678. Отже, при коригуванні позивач не змінив їх найменування з Delfi 485/Exd/SS/K на Шельф 100" 2КЕД 50-0,25-2-1-2.

Посилання апелянта на коригуючу довідку від 28.03.2024 судова колегія не бере до уваги, оскільки вказані дії вчинені після проведення перевірки. Зокрема, притягнення платника до відповідальності не припиняє його обов`язку щодо реєстрації належним чином витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників, тому подальша відсутність реєстрація тягне за собою відповідальність, передбачену ПК України.

Таким чином, під час проведення перевірки (з 05.03.2024 по 25.03.2024) податковий орган правомірно встановив, що позивач не усунув порушення та не зареєстрував належним чином в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі паливо роздавальні колонки типу "Шельф 100" 2КЕД 50-0,25-2-1-2 із серійними номерами № 1678 та №3240, які виконують функції витратомірів-лічильників, чим вчинив порушення, передбачене пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.

Щодо аргументів представника позивача про те, що ТОВ "Лідер" вже було притягнуто до відповідальності за не реєстрацію тих же витратомірів-лічильників, то суд звертає увагу, що факт притягнення платника до відповідальності не припиняє його обов`язку щодо реєстрації належним чином витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників, а подальша не реєстрація таких тагне за собою відповідальність, передбачену ПК України.

Відповідно до п. 128 1.1. ст. 128 1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д" - "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д" - "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.

Суд звертає увагу, що після накладення стягнення позивач так і не усунув порушення і надалі не зареєстрував належним чином в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі паливо роздавальні колонки типу «Шельф 100»2КЕД 20-0,25-2-1-2 із серійними номерами №1678 та №3240, які виконують функції витратомірів-лічильників, чим вчинив порушення, передбачене п. 128 1.1. ст. 128 1 ПК України (так як попереднє притягнення до відповідальності було у 2021 році).

Вирішуючи спір щодо правомірності податкового повідомлення-рішення 16.04.2024 №002/8645/0905 щодо застосування штрафної санкції у розмірі 336000,00 грн щодо не забезпечення своєчасного подання/неподання до територіального органу ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального за період, що перевірявся в кількості 336 (триста тридцять шість) електронних документів за звітний період, а саме: довідки по акцизному складу за № 1015485 , розташованому за адресою: м.Кам`янець-Подільський, вул.Привокзальна , 21А за звідні доби 13.03.2021, 19.03.2021, 20.03.2021, 21.03.2021, 26.03.2021, 27.03.2021, 02.04.2021, 03.04.2021, 07.04.2021, 09.04.2021, 10.04.2021, 17.04.2021, 23.04.2021, 24.04.2021, 30.04.2021, 01.05.2021, 07.08.2021, 13.08.2021, 14.08.2021, 20.08.2021, 21.08.2021, 22.08.2021, 23.08.2021, 28.08.2021, 03.09.2021, 04.09.2021, 10.09.2021, 11.09.2021, 17.09.2021, 18.09.2021, 23.02.2022, 24.02.2022, 25.02.2022, 26.02.2022, 27.02.2022, 08.03.2022, 15.03.2022, 17.03.2022, 11.04.2022, 12.04.2022, 13.04.2022, 14.04.2022, 15.04.2022, 16.04.2022, 17.04.2022, 18.04.2022, 19.04.2022, 20.04.2022, 21.04.2022, 22.04.2022, 23.04.2022, 24.04.2022, 25.04.2022, 26.04.2022,27.04.2022, 28.04.2022, 30.12.2022, 06.05.2023, 21.07.2023, 25.07.2023, 07.10.2023, 13.10.2023, 14.10.2023, 20.10.2023, 21.10.2023, 27.10.2023, 28.10.2023, 03.11.2023, 04.11.2023, 10.11.2023, 11.11.2023; довідки по акцизному складу за № 1015486 розташованому за адресою м.Кам`янець-Подільський, вул. Князів Коріатовичів 25б за звітні доби 12.03.2021, 13.03.2021, 19.03.2021, 20.03.2021, 26.03.2021, 27.03.2021, 02.04.2021, 03.04.2021, 27.04.2021, 28.04.2021, 29.04.2021, 30.04.2021, 01.05.2021, 02.05.2021, 03.05.2021, 04.05.2021, 22.08.2021, 23.08.2021, 28.08.2021, 03.09.2021, 04.09.2021, 10.09.2021, 11.09.2021, 17.09.2021, 18.09.2021, 24.09.2021, 25.09.2021, 01.10.2021, 02.10.2021, 08.10.2021, 27.03.2022, 28.03.2022, 29.03.2022, 30.03.2023, 31.03.2023, 01.04.2022 02.04.2022, 03.04.2022, 04.04.2022, 05.04.2022, 06.04.2022, 07.04.2022, 08.04.2022, суд враховує таке.

Відповідно до підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Відповідно до наказу від 27.11.2018 № 944 Про затвердження формату даних структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі дні в які акцизний склад не працює зазначаються в таблиці 3 "Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри розпорядником акцизного складу" наступні дані: у колонці 10.2- дата дня, з початку якого акцизний склад не працює; у колонці 10.3- дата дня, до закінчення якого акцизний склад не працює.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету міністрів України від 22.11.2017 № 891.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема, зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).

За змістом пункту 6 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України. Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпунктів5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим. Держатель Реєстру не приймає електронних документів для наповнення Реєстру/коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру у випадках порушення вимог щодо формування, заповнення та надсилання таких електронних документів, передбачених цим Порядком.

Пунктом 2 Розділу I Закону України від 09.08.2023 № 3303-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції" внесені зміни до підпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу, відповідно до яких платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, за умови забезпечення ними подання таких документів протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 3303.

Отже, розпорядник акцизного складу зобов`язаний подавати довідки про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального в електронному вигляді (з дотриманням вимог Порядку № 891) не пізніше наступного дня, який настає за звітнім днем.

Разом з тим, позивач не надав документів, що підтверджують вчасне подання звітів про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизних складах за вище зазначені дати.

Таким чином, ТОВ "ЛІДЕР" в порушення вимог підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України не забезпечило своєчасне подання/неподання до територіального органу ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального за період, що перевірявся в кількості 336 (триста тридцять шість ) електронних документів.Тому відсутні підстави для скасування податкового повідомлення-рішення від 16.04.2024 №00/8645/0905.

Щодо правомірності винесення податкового повідомлення-рішення від 16.04.2024 №00/8646/0905 про застосування штрафної санкції у розмірі 500000,00 грн щодо реалізації пального без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за період з 19.02.2022 по 18.04.2022 суд зазначає таке.

Відповідно до статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним видається за заявою суб`єкта господарювання, а видача або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

Органом виконавчої влади, який уповноважений видавати ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним визначено у постанові Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №545 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним і внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", якою внесені зміни до пункту 6 переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609 визначені територіальні органи ДПС уповноважено на видачу ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.

Суд встановив, що товариство отримало ліцензії на право здійснення виду діяльності - роздрібна торгівля пальним № 22220314202000091 (термін дії ліцензії з 01.12.2020 по 01.12.2025) та №22220314202000090 (термін дії ліцензії з 01.12.2020 по 01.12.2025).

Розпорядженням Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 18.02.2022 № 42-р ліцензії № 22220314202000091 та № 22220314202000090 анульовані у зв`язку із несплатою чергового платежу за ліцензії протягом 30 днів від моменту призупинення.

В подальшому позивач подав заяву та отримав нові ліцензії на роздрібну торгівлю пальним № 22220314202200006 (термін дії з 19.04.2022 по 19.04.2027) та № 22220314202200007 (термін дії з 19.04.2022 по 19.04.2027).

Разом з тим, при проведенні документальної перевірки податковий орган встановив факт реалізації позивачем пального без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за період з 19.02.2022 по 19.04.2022. За зазначений період сума виручки від реалізації пального складає 526 790,71 грн. Також факт реалізації пального підтверджується у книгах обліку розрахункових операцій на РРО за №3000847707, яка зареєстрована 07.09.2021 на акцизному складі за № 1015485 та даними книги обліку розрахункових операцій на РРО за № 3000898883, яка зареєстрована 07.09.2021 на акцизному складі за № 1015486, чим порушена стаття 15 Закону № 481/95-ВР.

За приписами статті 16 Закону № 481 контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжної інструкції на перерахування плати чергового платежу за ліцензію з відміткою банку / небанківського надавача платіжних послуг про дату її виконання.

Враховуючи, що в період з 19.02.2022 по 19.04.2022 у позивача були відсутні ліцензії проте він здійснював реалізацію пального без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, суд вважає правомірним висновком позивача щодо застосування штрафу в розмірі 500000,00 грн (податкове повідомлення рішення від 16.04.2024 №00/8646/0905)

Суд першої інстанції обґрунтовано не взяв до уваги посилання позивача щодо протиправних дій анулювання ліцензій №22220314202000091 та № 22220314202000090, оскільки вказане не слугує підставою для звернення до суду та виходить за межі заявлених позовних вимог.

Відповідачем у податковому повідомленні-рішенні від 16.04.2024 №00/8638/0905 сформульований висновок про те, що платник не склав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні по операціях з постачання паливо мастильних матеріалів на суму загальну суму 7023866,71 грн в т.ч. ПДВ 794587,54 грн отримувачам (покупцям), які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, в т.ч. за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 на суму 47908,00 грн в т.ч. ПДВ 7984,67 грн, за 2021 рік на суму 2506096,00 грн в т.ч. ПДВ 417682,67 грн, за 2022 рік на суму 2237605,36 грн в т.ч. ПДВ 172960,87 грн, за 2023 рік на суму 2232257,35 грн, в т.ч. ПДВ 195959,33 грн.

Відповідно до пункту 201.2 статті 202 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Форма податкової накладної та форма розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної та порядок їх заповнення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 зі змінами та доповненнями.

За змістом пункту 3 Порядку №1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Згідно з пунктом 5 Порядку №1307 податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком.

Пунктом 8 Порядку №1307 визначено, що при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини зокрема: 02 - Складена на постачання неплатнику податку; 03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; 11 - Складена за щоденними підсумками операцій; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/ послуг не в господарській діяльності;

За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних , складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України (із змінами та доповненнями) тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер: покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця; покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі: здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Перевіркою Головне управління ДПС у Хмельницькій області встановило, що позивач здійснював роздрібну торгівлю паливо мастильними матеріалами в приміщенні АЗС, що розташовані за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 за готівку з використанням реєстраторів розрахункових операцій.

Згідно із даними щоденних звітів реєстратора розрахункових операцій товариство отримало готівкові кошти за реалізоване паливо мастильні матеріали у розмірі 7023866,71 грн в т.ч. ПДВ 794587,54 грн, в т.ч. за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 на суму 47908 грн в т.ч. ПДВ 7984,67 грн, за 2021 рік на суму 2506096,00 грн в т.ч. ПДВ 417 682,67 грн, за 2022 рік на суму 2237605,36 грн в т.ч. ПДВ 172 960,87 грн, за 2023 рік на суму 2232257,35 грн, в т.ч. ПДВ 195 959,33 грн.

Позивач склав та зареєстрував податкові накладні на проведені операції з постачання паливо масильних матеріалів на АЗС що розташовані за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 , датовані останнім днем місяця, в якому здійснювались такі операції на загальну суму реалізованих ПММ в загальній сум 6954334,71 грн., в т.ч. ПДВ 782998,87 грн, в т.ч. за період за 2021 рік в сумі 2506096 грн, в т.ч. ПДВ 417682,67 грн, за 2022 рік в сумі 2215981,36 грн, в т.ч. ПДВ 169 356,87 грн, за 2023 рік в сумі 2232257,35 грн, в т.ч. ПДВ 195959,33 грн.

Водночас, ТОВ "Лідер не зареєструвало податкові накладні за щоденними підсумками на операції з роздрібної паливо мастильні матеріали на АЗС на загальну суму 6954334,71 грн.

Доводи представника позивача про те, що складення податкових накладних за щоденним підсумком є правом а не обов`язком суд вважає необґрунтованими, оскільки пунктом 201.4 статті201 ПК України передбачене право складення платником податку податкової накладної як за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), так і складання та реєстрацію зведеної податкової накладної в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер. При цьому, позивач помилково поширив поняття безперервного або ритмічного характеру постачання на постачання товарів за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через реєстратори розрахункових операцій. Адже відповідно до визначення, яке надано в пункті 201.4 статті 201 ПК України, ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Таким чином, спірне податкове повідомлення-рішення №00/8638/0905 відповідач прийняв правомірно.

Отже, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 20 листопада 2024 року.

Головуючий Курко О. П. Судді Боровицький О. А. Шидловський В.Б.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123209308
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/6736/24

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 20.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 20.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 13.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні