Ухвала
від 21.11.2024 по справі 908/1016/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/45/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

21.11.2024 Справа № 908/1016/23

м.Запоріжжя Запорізької області

Суддя господарського суду Запорізької області Зінченко Н.Г. розглянувши матеріали заяви вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23

за позовом Заступника керівника Запорізької обласної прокуратури (вул. Матросова, 29-А, м. Запоріжжя, 69005) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах Державного агентства лісових ресурсів України (вул. Шота Руставелі, 9-А, м. Київ, 01601)

до відповідача Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» (вул. Шота Руставелі, 9а, м. Київ, 01601)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Без виклику учасників справи

УСТАНОВИВ

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 01.11.2023 у справі № 908/1016/23 (суддя Левкут В.В.) позовну заяву задоволено, вирішено: визнати протиправною бездіяльність Запорізької міської ради, що полягає у неприйнятті до комунальної власності Запорізької міської територіальної громади з державної власності об`єкта нерухомості житлового будинку літ. А-2, загальною площею 456,67 кв. м., інвентарний номер 10312377, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 17; зобов`язати Запорізьку міську раду забезпечити прийняття з державної власності у комунальну власність Запорізької міської територіальної громади об`єкту нерухомості житловий будинок літ. А-2, загальною площею 456,67 кв. м., інвентарний номер 10312377, розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 17; стягнути з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в суді, в сумі 5368,00 грн.

19.12.2023 на виконання рішення від 01.11.2023 у справі № 908/1016/23 господарським судом Запорізької області видані відповідні накази.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 20.03.2024 рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2023 у справі №908/1016/23 залишено без змін.

19.11.2024 через підсистему «Електронний суд» ЄСІТС до господарського суду Запорізької області надійшла заяви вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23, якою заявник просить суд змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/1016/23 в частині стягнення виконавчого збору та витрат виконавчого провадження за його примусове виконання, визначивши наступним чином: «Стягнути з Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 04053915) виконавчий збір в сумі 28400,00 грн. за постановою від 10.10.2024 ВП № 74589521 та витрати виконавчого провадження в сумі 375,00 грн. за постановою від 10.10.2024 ВП № 74589521 шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 02140892) на користь держави в особі Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) (69095, м. Запоріжжя, вул. Приходська, 58), ЄДРПОУ 43315529, р/р НОМЕР_1 , IBAN НОМЕР_2 ,51000569 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313, 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 127».

Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 19.11.2024 заяву зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі № 908/1016/23 передано для розгляду судді Левкут В.В.

Відповідно до розпорядження керівника апарату суду № П-358/24 від 19.11.2024 та Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.11.2024, враховуючи перебування судді Левкут В.В. у відпустці з 01.11.2024 по 29.11.2024, заяву вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23, якою заявник просить суд змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/1016/23 передано для розгляду судді Зінченко Н.Г.

В обґрунтування заяви про зміну порядку виконання судового рішення Південне міжрегіональне управління міністерства юстиції (м. Одеса) зазначило що на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (далі за текстом Відділ) перебувало виконавче провадження № 74589521 з примусового виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 04.11.2022 у справі № 908/1016/23, резолютивною частиною якого було передбачено: зобов`язати Запорізьку міську раду (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 04053915) забезпечити прийняття з державної власності у комунальну власність Запорізької міської територіальної громади об`єкту нерухомості житловий будинок літ. А-2, загальною площею 456,67 кв. м, інвентарний номер 10312377, розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 17.

Державним виконавцем в порядку ст. 27 закону України «Про виконавче провадження» 03.04.2024 було винесено постанови про стягнення виконавчого збору у сумі 28400,00 грн. та стягнення витрат виконавчого провадження в сумі 375,00 грн.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.

У зв`язку із не стягненням суми виконавчого збору в рамках виконавчого провадження № 74589521, державним виконавцем 10.10.2024 було винесено постанову про стягнення виконавчого збору у розмірі 28400,00 грн. та п. 2 резолютивної частини вказаної постанови зазначено, що стягувачем є держава в особі Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Одеса) (69095, м. Запоріжжя, вул. Приходська, 58), ЄДРПОУ 43315529, р/р НОМЕР_1 , IBAN НОМЕР_2 ,51000569 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313, 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 127.

У зв`язку із не стягненням суми виконавчого збору в рамках виконавчого провадження № 74589521, державним виконавцем 10.10.2024 було винесено постанову про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження у розмірі 375,00грн. та п. 2 резолютивної частини вказаної постанови зазначено, що стягувачем є держава в особі Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Одеса) (69095, м. Запоріжжя, вул. Приходська, 58), ЄДРПОУ 43315529, р/р НОМЕР_1 , IBAN НОМЕР_2 ,51000569 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313, 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 127.

Оскільки Запорізька міська рада є органом місцевого самоврядування постанови про стягнення з боржника виконавчого збору та витрат виконавчого провадження від 10.10.2024 були направлені до Управління Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області, проте листом від 15.10.2024 за вих. № 01-08-06/1541 зазначені постанови були повернуті у зв`язку із тим, що боржник - Запорізька міська рада не має відкритих рахунків в органах казначейства.

З урахуванням викладеного, Південне міжрегіональне управління міністерства юстиції (м. Одеса) вважає, що виконання постанови про стягнення виконавчого збору від 10.10.2024 ВП № 74589521 та постанови про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження від 10.10.2024 ВП № 74589521, які були винесені при виконанні наказу Господарського суду Запорізької області від 04.11.2022 у справі № 908/1016/23 є неможливим без зміни порядку виконання вказаних постанов, у зв`язку із чим вважає за необхідне змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/1016/23 в частині стягнення виконавчого збору та витрат виконавчого провадження за його примусове виконання, визначивши що стягнення має бути здійснено шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

Розглянувши заяву вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23, якою заявник просить суд змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/1016/23 та матеріали справи, суд дійшов висновку, що вказана заява не підлягає розгляду господарським судом, виходячи з наступного.

В обґрунтування поданої заяви Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) посилається на положення статті 331 ГПК України.

Відповідно до ч., ч. 1, 3 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

У частині третій статті 33 Закону України «Про виконавче провадження» зазначено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Поняття «спосіб» і «порядок» виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України). Отже, під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб. Зокрема, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання (грошової чи майнової), тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Зміна способу та порядку виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Зі змісту та призначення інституту зміни способу виконання рішення, ухвали, постанови, вбачається, що він є ефективним процесуальним засобом на гарантування виконання рішення. (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2015 №1 1-рп/2012).

Зміна способу виконання рішення, здійснена судом в порядку, визначеному статтею 331 ГПК України, не є прийняттям нового рішення, яке підлягає окремому виконанню, але означає прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб встановлений у рішенні та припинення здійснення тих заходів, які були визначені рішенням та здійснення їх у спосіб, встановлений ухвалою, винесеною відповідно до норм процесуального права. Отже, така ухвала є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання судового рішення та спрямована на забезпечення повного виконання рішення суду і відповідного судового наказу.

Отже, статтею 331 ГПК України, на яку посилається заявник, врегульовано порядок зміни способу або порядку виконання саме судового рішення.

Відповідно до положень ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Згідно з ст. 18 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

У відповідності до ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Частиною 1 ст. 327 ГПК України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

При ухваленні рішення від 01.11.2023 у справі № 908/1016/23 Господарським судом Запорізької області не вирішувалося питання стосовно стягнення виконавчого збору та витрат виконавчого провадження.

Як вбачається зі змісту мотивувальної частини заяви вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23 хоча в прохальній частині заяви і зазначено про зміну порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області, проте фактично вказана заява спрямована саме на зміну порядку виконання постанови про стягнення виконавчого збору від 10.10.2024 ВП № 74589521 та постанови про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження від 10.10.2024 ВП № 74589521.

Оскільки постанова про стягнення виконавчого збору та постанова про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження не є судовими рішеннями в розумінні Господарського процесуального кодексу України, у суду відсутні підстави змінювати спосіб чи порядок виконання вказаних постанов винесених державним виконавцем в процесі виконання судових рішень.

Зважаючи на імперативність приписів ч. 1 ст. 14 ГПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи та в межах заявлених нею вимог.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд зауважує, що аналогічні висновки щодо застосування норм процесуального права також наведені в ухвалі Господарського суду Запорізької області від 18.11.2024 у справі № 908/1016/23.

Керуючись ст., ст. 234, 235, 255, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ

Відмовити Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Одеса) в прийнятті до розгляду заяви вих. № 11468-6-26.1 від 19.11.2024, сформована в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС 19.11.2024, (вх. № 22599/08-08/24 від 19.11.2024) Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 908/1016/23.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Повний текст ухвали складено та підписано 21.11.2024.

Суддя Н.Г. Зінченко

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Центрального апеляційного господарського суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у ч.2 ст. 261 цього Кодексу.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123210899
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —908/1016/23

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 05.12.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Педорич С.І.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Педорич С.І.

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Педорич С.І.

Ухвала від 21.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 09.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 01.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні