ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128
УХВАЛА
21.11.2024 Справа № 914/174/23
За заявою:Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Автосвіт»,м. Львів
про залишення позовної заяви без розгляду у справі №914/174/23
за позовом: Заступника керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова, м. Львів,
до відповідача-1: Львівської міської ради, м. Львів,
до відповідача-2: Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Автосвіт», м. Львів,
про: визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 4610137500:11:015:0025
Суддя Н.Є. Березяк
Секретар судового засідання Р.Р. Волошин
За участю представників сторін:
прокуратури: Леонтьєва Н.Т. - прокурор
відповідача-1: Поліщук О.С. - представник
відповідача-2: Попов Д.І. - представник
На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Заступника керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова до Львівської міської ради та до Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Автосвіт», про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 4610137500:11:015:0025.
Ухвалою суду від 12.01.2023 прийнято позовну заяву до розгляду і відкрито провадження у справі №914/174/23, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Рух справи відображено в ухвалах суду та протоколах судових засідань.
Представником відповідача 2 подано до суду заяву про залишення позовної заяви без розгляду на підставі п. 2 ч. 1 ст. 226 ГПК України, в якій просить суд залишити без розгляду позов заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова Львівської області в інтересах держави у справі № 914/174/23 на підставі пункту 2 частини 1 статті 226 ГПК України у зв`язку з відсутністю повноважень прокурора на звернення до суду згідно обставин викладених у даній заяві.
В підготовчому засіданні 21.11.2024 представник відповідача 2 подане клопотання підтримав, просив суд задоволити останнє, з підстав наведених в клопотанні. Зокрема, як стверджує представник відповідача -2 позовну заяву у справі №914/174/23 подано прокурором до Господарського суду Львівської області в січні 2023 року, а провадження у справі відкрито ухвалою суду від 12.01.2023 року, тоді як вже було зареєстрованим в Реєстрі юридичних осіб та функціонувало Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради (від 03.08.2022 року), яке, на думку заявника, наділене повноваженнями щодо здійснення державного контролю за використанням та охороною земель (в тому числі забезпечення додержання органами місцевого самоврядування земельного законодавства; приведення у відповідність із законодавством України рішень прийнятих з питань регулювання земельних відносин) та наділене правом звертатись до суду з позовом про визнання незаконними та скасування актів органу місцевого самоврядування.
Отже, на думку заявника, прокурором подано позовну заяву до Господарського суду у справі №914/174/23 із порушенням вимоги щодо порядку, передбаченого ч.ч.3-4 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» та не підтверджено підстав представництва.
Відтак, на думку заявника, дана позовна заява прокурора у справі підлягає залишенню без розгляду на підставі п. 2 ч.1 ст. 226 ГПК України.
Присутні в судовому засіданні 21.11.2024 прокурор та представник відповідача -1 проти задоволення клопотання про залишення позову без розгляду заперечили.
Суд, розглянувши клопотання представника відповідача-2 про залишення позову без розгляду, дійшов висновку про відмову у задоволенні останнього з огляду на таке.
Так, відповідно до ст. 188 ЗК України, ст. 6-1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель в обсязі, визначеному законом, також здійснюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад набувають установлених законом повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.
До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, а саме за:
- виконанням власниками і користувачами земель комплексу необхідних заходів із захисту земель від заростання бур`янами, чагарниками;
- дотриманням режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, а також вимог законодавства щодо збереження захисних насаджень і межових знаків;
- виконанням землевласниками та землекористувачами вимог щодо використання земель за цільовим призначенням, розміщенням, проектуванням, будівництвом, введенням в дію об`єктів, що негативно впливають на стан земель, експлуатацією, збереженням протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад:
а) вносять до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:
- приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
- припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства України до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
-припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
б) звертаються до суду з позовом про відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився, а також про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням;
в) вживають відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
г) здійснюють інші повноваження відповідно до закону.
Рішенням Львівської міської ради № 567 від 22.02.2022 затверджено Положення про управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради та його структури.
Згідно з вимогами цього Положення до компетенції управління належить, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, а саме за виконанням власниками і користувачами земель комплексу необхідних заходів із захисту земель від заростання бур`янами, чагарниками; дотриманням режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, а також вимог законодавства щодо збереження захисних насаджень і межових знаків; виконанням землевласниками та землекористувачами вимог щодо використання земель за цільовим призначенням, розміщенням, проєктуванням, будівництвом, введенням в дію об`єктів, що негативно впливають на стан земель, експлуатацією, збереженням протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень (п. 4.1.18 Положення); внесення до органів виконавчої влади або Львівської міської ради клопотання щодо приведення у відповідність із законодавством України прийнятих рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель (п. 4.1.19.1); підготовка матеріалів для передачі їх в юридичний департамент для вирішення питання щодо звернення до суду з позовом про розірвання договору оренди, емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки або договору про встановлення земельного сервітуту; припинення права постійного користування земельною ділянкою; відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився (п. 4.1.21 Положення); підготовка матеріалів для передачі їх у відділ правового забезпечення департаменту містобудування для вирішення питання щодо звернення до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням (п. 4.1.22 Положення); вжиття відповідно до законодавства України заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам (п. 4.1.23 Положення).
Безпідставним є посилання заявника на п. 5.1.9 Положення, оскільки таким передбачено повноваження на звернення до суду з позовними заявами у порядку, встановленому законодавством України, у тому числі про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб органів місцевого самоврядування.
Наведене свідчить, що Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради уповноважене здійснювати державний контроль за використанням та охороною земель лише з окремих питань, які визначені Положенням (п.4.1.18), до яких не належать питання законності розпорядження земельними ділянками комунальної власності, прийнятих з цих питань рішень та державної реєстрації речових прав, що є предметом розгляду у даній справі.
Крім того, Управління є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові і підпорядкованим заступнику міського голови з містобудування, директору департаменту містобудування.
Таким чином, з врахуванням законодавчо визначених повноважень Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради не є уповноваженим органом на захист інтересів держави у спірних правовідносинах та жодним чином не може бути позивачем у справі.
Керуючись статтями 226, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Автосвіт» про залишення позову без розгляду від 21.06.2023 залишити без задоволення.
Інформацію про справу можна отримати за такою веб-адресою: http://court.gov.ua/fair/sud5015.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Березяк Н.Є.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123211839 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Березяк Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні