Рішення
від 22.11.2024 по справі 678/1549/24
ЛЕТИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Копія Справа №678/1549/24

Провадження №2-о-678-76/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2024 року селище Летичів

Летичівський районний суд Хмельницької області в складі:

головуючого-судді Цибульського Д.В.,

при секретарі судового засідання Баранєвич І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в селищі Летичів в порядку окремого провадження цивільну справу за заявою за заявою Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, заінтересована особа: Відділ з питань державної реєстрації Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади,

встановив:

01.11.2024 року до суду надійшла вищевказана заява Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області в особі представника селищного голови Тисячного І.І. в якій він просить передати у комунальну власність Летичівської селищної територіальної громади, в особі Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 04404548, безхазяйні нерухомі речі, а саме: гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м.

В обґрунтування своїх вимог представник заявника посилається на те, що відповідно до листа старости Руднянського старостинського округу №65 від 12.04.2021 року було виявлено гідротехнічні споруди, які знаходяться річці Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м. 12.04.2021 року було складено акт обстеження нерухомого майна. Рішенням виконавчого комітету Летичівської селищної ради Хмельницької області №60 від 20.04.2021 року «Про виявлення безгосподарного майна та затвердження акту обстеження без господарчої гідротехнічної споруди» затверджено акт обстеження нерухомого майна. За зверненням Летичівської селищної ради Хмельницької області, Хмельницьке БТІ видало повідомлення 728312 від 07.04.2021 року, що перевірено наявність/відсутність зареєстрованого права власності на нерухоме майно не зареєстровано. Рішенням виконавчого комітету Летичівської селищної ради Хмельницької області №51 від 16.03.2023 року «Про взяття на облік (баланс) безхазяйного нерухомого майна (гідротехнічних споруд), які розташовані на території Летичівської селищної територіальної громади» взято на облік безхазяйне нерухоме майно, а саме гідротехнічні споруди на р.Вовк за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади загальною площею 66,8 кв.м., звернутись до державного реєстратора прав на нерухоме майно чи інших суб`єктів державної реєстрації прав, для взяття на облік бесхозяйного нерухомого майна органу місцевого самоврядування та внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та оприлюднити в засобах масової інформації повідомлення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна. 14.12.2021 року за №62280729 Летичівська селищна рада Хмельницької області отримала рішення про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м. З метою виявлення власника безхозяйного майна, заявником 16.03.2023 року було розміщено на офіційному веб-сайті Летичівської селищної ради Хмельницької області рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також подано оголошення у друковані засоби масової інформації - редакцію газети «Подільські Вісті» (3/21144), але протягом установленого законодавством строку власник майна не заявив свої вимоги щодо нього. 06.03.2023 року за №698 Летичівська селищна рада Хмельницької області, звернулась до Фонду державного майна України надати відомості про майно гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт на Летичівської селищної територіальної громади Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м. 10.04.2023 року за №05-05-00535 з Фонду державного майна України, Летичівська селищна рада Хмельницької області отримала відповідь, що від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення змін до Реєстру не надходило, а тому просить суд задовольнити подану заяву в повному обсязі з підстав викладених у ній.

01.11.2024 року ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області дану заяву прийнято до провадження з проведенням її розгляду за правилами окремого провадження, з викликом учасників процесу.

У судове засідання учасники процесу надали заяви про розгляд справи у їх відсутність без фіксування судового розгляду технічними засобами.

Представник заявника Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області селищний голова Тисячний І.І. подав до суду письмову заяву №4476 від 21.11.2024 року в якій заявлені вимоги підтримує в повному обсязі та просить суд їх задовольнити.

Представник заінтересованої особи начальник відділу з питань державної реєстрації Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області Малініна О.С. у поданій до суду письмовій заяві №4480 від 21.11.2024 року заявлені вимоги визнає в повному обсязі, та не заперечує щодо їх задоволення.

Розгляд справи проведено в порядку ст.247 ЦПК України на підставі наявних матеріалів, без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши докази по справі, суд приходить до висновку, що вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з ч.1 ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно ч.1 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Відповідно до ч.2 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч.5 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.

Відповідно до ч.1 ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно з ч.1 ст.327 ЦК України, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді.

Згідно з ч.2 ст.327 ЦК України, у правління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст.335 ЦК України, безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.

Згідно з ч.2 ст.335 ЦК України, безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих медіа. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Згідно п.1 ч.1 ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державній реєстрації прав підлягають: право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на майбутній об`єкт нерухомості.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

Згідно з ч.14 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.82 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року, - взяття на облік безхазяйного нерухомого майна здійснюється за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса в установленому для державної реєстрації прав порядку з урахуванням особливостей, визначених п.п.83-88 цього Порядку.

Відповідно до п.83 Порядку - під час розгляду заяви державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) державної реєстрації прав на майно, щодо якого подано таку заяву. У разі коли підставою для взяття на облік нерухомого майна є відмова власника від права власності на таке майно, державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) державної реєстрації припинення права власності на нерухоме майно у зв`язку з відмовою від права власності.

Згідно п.84 Порядку - за результатом розгляду заяви, а також за наявності відомостей про технічні характеристики відповідного безхазяйного нерухомого майна, отриманих з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, чи відомостей про земельну ділянку, сформовану за рахунок невитребуваної земельної частки (паю), отриманих з Державного земельного кадастру, державний реєстратор приймає рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або рішення щодо відмови у взятті на такий облік.

Згідно п.85 Порядку - державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.

Згідно п.86 Порядку - датою та часом взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вважаються дата та час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Згідно п.87 Порядку - за наявності підстав для відмови у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинне містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

Судом встановлено, що згідно листа старости Руднянського старостинського округу Малакової Л. №65 від 12.04.2024 року адресованого селищному голові Летичівської селищної ради Хмельницької області Тисячному І.І. було виявлено гідротехнічні споруди, які знаходяться річці Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м.

Відповідно до акту обстеження гідротехнічної споруди від 12.04.2021 року, складом комісії було здійснено обстеження нерухомого майна.

Згідно рішення виконавчого комітету Летичівської селищної ради Хмельницької області №60 від 20.04.2021 року «Про виявлення безгосподарного майна та затвердження акту обстеження без господарчої гідротехнічної споруди», було затверджено акт обстеження нерухомого майна.

Відповідно до повідомлення Хмельницького БТІ №728312 від 07.04.2021 року, було перевірено наявність/відсутність зареєстрованого права власності на нерухоме майно не зареєстровано.

Згідно рішення виконавчого комітету Летичівської селищної ради Хмельницької області №51 від 16.03.2023 року «Про взяття на облік (баланс) безхазяйного нерухомого майна (гідротехнічних споруд), які розташовані на території Летичівської селищної територіальної громади», було вирішено взяти на облік безхазяйне нерухоме майно, а саме гідротехнічні споруди на р.Вовк за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади загальною площею 66,8 кв.м., звернутись до державного реєстратора прав на нерухоме майно чи інших суб`єктів державної реєстрації прав, для взяття на облік бесхозяйного нерухомого майна органу місцевого самоврядування та внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та оприлюднити в засобах масової інформації повідомлення про взяття на облік безхозяйного нерухомого майна.

Відповідно до рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Тітової О.В. №62280729 від 14.12.2021 року, було відмовлено у взятті на облік безхозяйного нерухомого майна гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м.

16.03.2023 року на офіційному веб-сайті Летичівської селищної ради Хмельницької області було розміщено рішення Летичівської селищної ради Хмельницької області, з метою виявлення власника безхазяйного майна, про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також подано відповідне оголошення у друковані засоби масової інформації - редакцію газети «Подільські Вісті» (3/21144), але протягом установленого законодавством строку власник майна не заявив свої вимоги щодо нього.

Згідно листа Летичівської селищної ради Хмельницької області №698 від 06.03.2023 року, остання звернулась до Фонду державного майна України щодо надання відомостей про майно гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м.

Відповідно до повідомлення Фонду державного майна України №05-05-00535 від 10.04.2023 року, було отримано відомості про те, що від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення змін до Реєстру не надходило.

Встановлено, що з дня взяття на облік вказаної безхазяйної нерухомої речі минуло більше одного року.

Пошук власника вказаного майна виявився безрезультатним.

Згідно з ч.1 ст.333 ЦПК України суд, встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади.

Таким чином, зібрані у справі докази та їх належна оцінка вказують на наявність підстав для задоволення поданої заяви.

На підставі вище викладеного та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997 року , Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» №1952-ІV від 01.07.2004 року , Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року, ст.ст.327, 335 ЦК України, ст.ст.4-11, 81, 259, 263-265, 268, 293-294, 329-333 ЦПК України, суд

ухвалив:

Заяву задовольнити.

Передати у комунальну власність Летичівської селищної територіальної громади, в особі Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 04404548, безхазяйні нерухомі речі, а саме: гідротехнічні споруди на р.Вовк, за межами населеного пункту хутора Закіт, які знаходяться на території Летичівської селищної територіальної громади, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, загальною площею 66,8 кв.м.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана Хмельницькому апеляційному суду безпосередньо або через Летичівський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

Заявник: Летичівська селищна рада Хмельницького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 04404548, місцезнаходження селище Летичів, вул.Героїв Крут, 2/1, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, п.і.31500, e-mail: letychivrada@ukr.net.

Заінтересована особа: Відділ з питань державної реєстрації Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області (місцезнаходження селище Летичів, вул.Героїв Крут, 2/1, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, п.і.31500, e-mail: rada@letychivotg.gov.ua.

Повний текст судового рішення складено 22 листопада 2024 року.

Суддя: підпис Д.В.Цибульський

Суддя Летичівського районного суду

Хмельницької області Д.В.Цибульський

СудЛетичівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення22.11.2024
Оприлюднено26.11.2024
Номер документу123218577
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —678/1549/24

Рішення від 22.11.2024

Цивільне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Цибульський Д. В.

Ухвала від 01.11.2024

Цивільне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Цибульський Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні