Рішення
від 19.11.2024 по справі 203/6536/24
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/6536/24

Провадження № 2-о/0203/192/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.11.2024 року Кіровський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого судді Єдаменко С.В.,

при секретарі Пархоменко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпрі цивільну справу окремого провадження за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Петропавлівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України,

встановив:

13 листопада 2024 року до Кіровського районного суду м. Дніпропетровська звернулась ОСОБА_1 із заявою окремого провадження, в якій зазначила, що ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Українськ Донецької області помер її чоловік ОСОБА_2 . Оскільки м. Українськ Донецької області є тимчасово окупованою територією, то існують перешкоди у реєстрації факту смерті вказаної особи та отриманні свідоцтва про смерть встановленого чинним законодавством України зразка. З метою проведення державної реєстрації смерті заявниця просить встановити факт, що має юридичне значення факт смерті ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Українськ Донецької області та помер ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Українськ Донецької області. (а.с.1-2)

Ухвалою судді Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 15 листопада 2024 року справу окремого провадження було призначено до розгляду в судовому засіданні на 19 листопада 2024 року. (а.с.13)

Заявниця в судове засідання не з`явилась, в заяві просила проводити розгляд справи за її відсутності. (а.с.2)

В судове засідання представник заінтересованої особи не з`явився, повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

Враховуючи, що сторони у судове засідання не з`явились, справа розглянута без фіксування судового засідання технічними засобами, згідно ч.2 ст.247 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заява не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом, заявниця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , є дружиною ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , що підтверджується свідоцтвом про одруження серії НОМЕР_1 . (а.с.6)

В матеріалах справи міститься копія витягу з ЄРДР №22024050000002793, в якому міститься інформація, що 03 вересня 2024 року у нічний час доби відбувся повторний обстріл м. Українськ, в результаті якого 1 особа загинула ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (а.с.7)

Згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 р. № 309 (в оновленій редакції від 30.10.2024 р.) м. Українськ Селидівської міської територіальної громади перебуває в окупації.

Відповідно до п.8 ч.1ст.315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.

Згідно ч.1 ст.317 ЦПК України заява про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана членами сім`ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами (якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов`язки чи законні інтереси) до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.

Відповідно до положень ч.2 ст.49 ЦК України актами цивільного стану є, серед іншого, смерть фізичної особи, а згідно з положеннями частини 3 і 4 цієї ж статті, смерть фізичної особи підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Згідно ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» органами державної реєстрації актів цивільного стану є: 1) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану; 2) відділи державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських, міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану); 3) виконавчі органи сільських, селищних і міських рад.

Статтею 6 цього ж Закону передбачено, що відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження. Органи державної реєстрації актів цивільного стану видають відповідні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі:1) документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров`я або судово-медичною установою;2) рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою.

За приписами ч.2 та ч.3 ст.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.

За змістом вказаних актів цивільного законодавства, орган реєстрації актів цивільного стану має право зареєструвати смерть особи, яка померла на тимчасово окупованій території, на підставі оригіналу документу, який видано органами, розташованими на тимчасово окупованій території, що підтверджують факт смерті особи на тимчасово окупованій території.

У разі, якщо такий документ у заявника відсутній, то юридичний факт смерті особи на тимчасово окупованій території може бути встановлено рішенням суду, яке є підставою для реєстрації факту смерті органом державної реєстрації актів цивільного стану.

На підтвердження факту смерті ОСОБА_2 заявниця надала суду копію витягу з ЄРДР №22024050000002793, в якому міститься інформація, що 03 вересня 2024 року у нічний час доби відбувся повторний обстріл м. Українськ, в результаті якого 1 особа загинула ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Інших доказів на підтвердження зазначеної обставини, а саме: будь-яких медичних довідок (копії медичного свідоцтва про смерть або копії довідки про причини смерті) чи перфокарти швидкої медичної допомоги, які безпосередньо і достовірно підтверджували б факт смерті ОСОБА_2 , свідків, також свідоцтва про смерть, заявницею суду не надано, що унеможливлює встановити факт смерті останнього. Також, підстави на які посилається заявниця у своїй заяві, можуть бути предметом розгляду заяви, в порядку передбаченому Главою 4 Розділу ІV ЦПК України, про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку що заява ОСОБА_1 є не обґрунтованою, оскільки не підтверджена належними, достатніми та допустимими доказами, а відтак не підлягає задоволенню, у зв`язку з чим у її задоволенні слід відмовити.

На підставі викладеного, та керуючись ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», ст.ст.4,10,76-81, 247, 258-259, 264, 268,293,315-319, 430 ЦПК України, суд

вирішив:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.273 ЦПК України.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом 30 днів з дня підписання його повного тексту.

Повний текст рішення складено 21.11.2024 р.

Суддя С.В.Єдаменко

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення19.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123219717
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —203/6536/24

Ухвала від 16.12.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Гапонов А. В.

Рішення від 19.11.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

Рішення від 19.11.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

Ухвала від 15.11.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Єдаменко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні