Дата документу 20.11.2024Справа № 554/11848/24 Провадження № 3/554/2706/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2024 року м. Полтава
Суддя Октябрського районного суду міста Полтави Лизенко А. В., за участю: особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , секретаря судового засідання Чуванова А. С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали справи, які надійшли від Головного управління ДПС у Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , громадянки України, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , з вищою освітою, обіймає посаду директора ТОВ ПОЛТАВАХЛІБ-3 (місцезнаходження: вул.Польська, буд.10-А, м.Полтава, код ЄДРПОУ 38667449), реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності протягом року не притягувалася,
за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-3 КУпАП
В С Т А Н О В И В :
14 жовтня 2024 року керівник ТОВ ПОЛТАВАХЛІБ-3 (код ЄДРПОУ 38667449) ОСОБА_1 при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПОЛТАВАХЛІБ-3 не виконала законних вимог посадових осіб податкових органів, а саме не надано посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки, зокрема, не надано належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, що передбачено п.85.2, п.85.4 ст.85 Податкового кодексу України, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-3 КУпАП.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-3 КУпАП, не визнала. Надала на адресу суду письмові заперечення на складений щодо неї протокол про адміністративне правопорушення в яких зазначає, зокрема, про таке. Протокол ґрунтується на Акті документальної позапланової виїзної перевірки Товариства від 14 жовтня 2024 року. Зазначає, що наказ про проведення вказаної перевірки, як директор, вона отримала 17 вересня 2024 року, того ж дня їй було вручено запит з вимогою підготувати та надати відповідні документи податкового і бухгалтерського обліку за період перевірки. Однак, оскільки на день перевірки на підприємстві числяться чотири людини, з яких фактично працює одна людина (одна перебуває у декретній відпустці, один у лавах ЗСУ), то надати належним чином увесь перелік запитуваних первинних бухгалтерських документів, через відсутність технічної можливості програми С8УПП та неспроможність програми опрацювати великий об`єм інформації, не виявилось можливим, про що надано відповідь № 02/25 від 19.09.2024, до якої долучено перелік документів, які надано для перевірки. Крім того, на лист ГУ ДПС у Полтавській області від 30.09.2024 на підприємстві проведено інвентаризацію. Під час проведення перевірки також надавалися документи, що пов`язані з предметом перевірки. 01 листопада 2024 року ТОВ «ПОЛТАВАХЛІБ-3» до податкового органу надані заперечення до Акту перевірки, до яких долучені копії первинних документів. Крім того, вважає, що у протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 ставиться у провину порушення вимог п. 85.2 ст. 85 ПК України, що не охоплюється диспозицією ч. 1 ст. 163-3 КУпАП. З огляду на викладене, просить закрити провадження у справі за ч. 1 ст. 163-3 КУпАП у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи та надані докази, суддя дійшов до таких висновків.
Частина 1 статті 163-3 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за невиконання керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій, включаючи установи Національного банку України, комерційні банки та інші фінансово-кредитні установи, законних вимог посадових осіб податкових органів, перелічених у підпунктах 20.1.3,20.1.24,20.1.30,20.1.31 пункту 20.1статті 20Податкового кодексуУкраїни.
Відповідно до п.п. 20.1.3, 20.1.24, 20.1.30, 20.1.31 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначеніпідпунктом 41.1.1пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали щодо платників податків, а у визначених цим Кодексом випадках - стосовно керівників юридичних осіб або постійних представництв нерезидентів-боржників; отримувати безоплатно від органів, що забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, необхідну для здійснення повноважень контролюючих органів щодо забезпечення погашення податкового боргу платника податків. У випадках, передбачених законом, податковий керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, які містяться в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Строк надання інформаційних довідок цими органами на письмові запити контролюючих органів не може перевищувати п`яти робочих днів з дня отримання таких запитів; звертатися досуду,у томучислі подаватипозови допідприємств,установ,організацій тафізичних осіб,щодо визнанняоспорюванних правочинівнедійсними тазастосування визначенихзаконодавством заходів,пов`язаних ізвизнанням правочинівнедійсними,а такожщодо стягненняв дохіддержави коштів,отриманих занікчемними договорами; звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень;
Відповідно до п. 39.5.2.3. Податкового кодексу України надання платником податків документів відбувається згідно з вимогамипунктів 85.2і85.3статті 85 цього Кодексу протягом 10 робочих днів з дати початку перевірки.
Згідно з п. 85.2. ст. 85 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому великий платник податків на запит контролюючого органу зобов`язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України"Про електронні документи та електронний документообіг"та"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги"копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.
Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов`язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов`язку подання її в електронній формі.
Відповідно до п.85.4. ст. 85 Податкового кодексу України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПОЛТАВАХЛІБ-3» з 17.09.2024 по 07.10.2024 на підставі наказу ГУ ДПС у Полтавській області від 26.09.2024 № 2832-п на вимогу посадових осіб ГУ ДПС у Полтавській області (ці повноваження передбачені саме у підпунктах 20.1.3,20.1.24,20.1.30,20.1.31пункту 20.1 статті 20 ПК України) керівником Товариства не надано ряду первинних документів, що використовуються в бухгалтерському обліку (належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів), що належать або пов`язані з предметом перевірки, що є порушеннямвимог п. 85.2, п. 85.4, п. 85.8 ст. 85 Податкового кодексу України.
Станом на період перевірки т.в.о. директора ТОВ ПОЛТАВАХЛІБ-3 за відповідний період і на теперішній час як директора зазначено ОСОБА_1 .
Суддя вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні нею адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-3 КУпАП, підтверджується протоколом № 9919/16-31-07-04 про адміністративне правопорушення від 24 жовтня 2024 року, актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПОЛТАВАХЛІБ-3 № 1445/16-31-07-02-04/38667449 від 14 жовтня 2024 року, поясненнями ОСОБА_1 , наданими нею у судовому засіданні, а також матеріалами справи у їх сукупності.
Таким чином, суддя вважає доведеним факт порушення ОСОБА_1 п. 85.2, п. 85.4, п. 85.8 ст. 85 Податкового кодексу України, що підтверджується сукупністю доказів, а тому та в його діях є ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-3 КУпАП.
Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, не встановлено.
Обираючи вид стягнення, суддя відповідно до ст. 33 КУпАП враховує характер вчиненого правопорушення, дані про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також те, що правопорушення вчинено нею вперше.
Отже, з метою виховання ОСОБА_1 у дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нею нових правопорушень, необхідним та достатнім є накладення на неї адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбаченого санкцією ч. 1 ст. 163-3 КУпАП.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.276-280, 283, 285 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 (вісімдесят п`ять) гривень 00 копійок в дохід держави (стягувач: Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області, код ЄДРПОУ 44057192, місцезнаходження: вул.Європейська, буд.4, м.Полтава).
Стягнути з ОСОБА_1 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок за наступними реквізитами:
Стягувач: Державна судова адміністрація України, місцезнаходження: вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 26255795.
Реквізити для зарахування судового збору до державного бюджету:
Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106;Призначенняплатежу: *;101; Судовий збір, стягнутий на користь держави, за рішенням №».
Строк пред`явлення постанови до виконання в частині стягнення судового збору: протягом трьох місяців.
Роз`яснити особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, що штраф має бути сплачений не пізніше як через 15 (п`ятнадцять) днів з дня отримання постанови із наданням відповідної квитанції про сплату штрафу до канцелярії суду, у разі несплати добровільно штрафу протягом 15 (п`ятнадцяти) днів з дня вручення копії постанови, при примусовому виконанні постанови суду згідно ч. 2ст. 308 КУпАП, штраф підлягає стягненню у подвійному розмірі у сумі 170 (сто сімдесят) гривень 00 копійок.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Октябрський районний суд міста Полтави.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя А. В. Лизенко
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123221970 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Невиконання законних вимог посадових осіб податкових органів |
Адмінправопорушення
Октябрський районний суд м.Полтави
Лизенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні