ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"07" листопада 2024 р.м. Одеса Справа № 910/1856/24Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.
за участю секретаря судового засідання Кафланової А.С.,
розглянувши справу № 910/1856/24 в порядку загального позовного провадження
за позовом: Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункового) /ЄДРПОУ 32200555, адреса 01042, м. Київ, вул. Джона Маккейна, 18/2/
до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю Кіод /ЄДРПОУ 31455869, адреса м. Київ, вул. Дмитрівська, 9-24/,
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство оборони України /ЄДРПОУ 00034022, адреса 03168, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 6/,
про зобов`язання надати документацію
за участі представників учасників справи:
від позивача: не з`явився, через систему Електронний суд 07.11.2024 подав клопотання про проведення судового засідання без участі представника позивача (вх. №40208/24 від 07.11.2024);
від відповідача: Горбенко Денис Сергійович за ордером ВН №1376945 від 28.05.2024;
від третьої особи: Добров Юрій Іванович в порядку самопредставництва органу державної влади.
ВСТАНОВИВ:
15.02.2024 Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) /позивач, Управління, ЦСБУ МОУ / звернулось до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Кіод /відповідач, ТОВ Кіод/ про зобов`язання надати стосовно будівництва багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об?єктами соціальної інфраструктури, за адресою м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 40 інформацію про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання за І, ІІ, III, IV квартали 2019 року, І, ІІ, III, IV квартали 2020 року, 1, ІІ, Ш, IV квартали 2021 року, І, І, І, IV квартали 2022 року, І, ІІ, III, IV квартали 2023 року та копії: договору на виконання авторського нагляду з додатками та додатковими угодами з додатками; ліцензії ТОВ Стікон; наказу на призначення відповідального виконавця робіт; наказу на призначення відповідального за виконання авторського нагляду з кваліфікаційним сертифікатом; чергового кадастрового плану; акту виносу в натуру меж земельної ділянки та акту приймання-передачі на зберігання межових знаків; висновку щодо погодження місця розташування та висоти об?єктів на приаеродромних територіях та об?єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації; топоплану М 1:500; топоплану М 1:2000; звіту про інженерно-геологічні вишукування; дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву (рослинного шару грунту) земельної ділянки; статутних документів генпідрядника; статутних документів генпроектувальника: завдання на проектування; техніко-економічних показників; витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або свідоцтва про право власності (на будівлі), якщо в плямі забудови наявні або демонтовані існуючі будівлі (споруди); акту списання основних засобів (будівель (споруд), що знаходяться в плямі забудови; акту приймання-передачі матеріалів утворених після демонтажу існуючих будівель (споруд) квартирно-експлуатаційному підрозділу; проектної документації стадія П та стадія Р, всі розділи у відповідності до складу проекту; погодженої в установленому порядку схеми генерального планування; погодженої в установленому порядку схеми вертикального планування (стадія П і стадія Р); погодженого в установленому порядку напряму трас інженерних мереж (стадія П); інформації в вигляді листа щодо погодження розділів проектної документації по зовнішнім інженерним мережам організаціями, що видали ТУ; довідки про виконання технічних умов від організацій, що видали ТУ; проекту виконання робіт та технологічних карт; загального журналу робіт; актів на закриття прихованих робіт зібраних згідно реєстрів (по видам робіт) в окремі папки з відповідними паспортами і сертифікатами на матеріал, актами відбору проб (взірців) матеріалів, протоколами лабораторних випробувань проб (взірців) матеріалів та виконавчими геодезичними знімання; актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій; журналу виконання робіт з монтажу будівельних конструкцій; журналу виконання робіт із замонолічування монтажних стиків і вузлів; журналу виконання зварювальних робіт; журналу виконання антикорозійних робіт; журналу виконання робіт з антикорозійного захисту зварних з?єднань; журналу виконання робіт із занурення (забивки) паль; журналу виконання бетонних робіт; журналу виконання арматурних робіт; журналу авторського нагляду; вхідного контролю конструкцій, виробів, матеріалів та устаткування; акту виконання підготовчих робіт; акту приймання нульового циклу; технічного паспорту; енергетичного сертифікату; акту приймання геодезичної розбивочної основи; контрольного геодезичного знімання об?єкту; контрольних геодезичних знімань трас зовнішніх інженерних мереж; довідки про компенсацію відновлювальної вартості зелених насаджень; акту обстеження зелених насаджень; довідки про виконання робіт з опорядження та озеленення території; акту приймання мереж зовнішнього електропостачання; акту приймання мереж внутрішньої електропроводки; акту приймання силового електрообладнання; акту приймання пусконаладки ТП; акту підключення будинку до ТП і забезпечення електропостачання; акту монтажу електроустаткування, силових щитів і щитів автоматики; протоколів вимірів опору ізоляції та заземлюючого контуру; акту приймання зовнішнього та прибудинкового освітлення; акту монтажу внутрішнього електроосвітлення; акту приймання робіт з герметизації вводів інженерних комунікацій; акту приймання зовнішнього водопроводу; акту приймання внутрішніх систем водопостачання; акту приймання зовнішньої каналізації; акту приймання систем і випусків внутрішньої каналізації; акту приймання системи протипожежного водопроводу та обладнання; акту гідравлічного випробування системи протипожежного водопроводу; акту гідравлічного випробування внутрішніх систем водопостачання; акту гідравлічного випробування зовнішнього водопроводу; акту приймання насосної; акту приймання пусконаладки насосної; акту приймання системи опалення; акту гідравлічного випробування системи опалення; акту проведення промивки систем опалення та ХВП; акту приймання ІТП; акту приймання пусконаладки ІТП; акту приймання зовнішньої телефонізації; акту приймання системи протипожежної сигналізації; акту приймання системи протидимного захисту; акту приймання центрального пункта управління системи протипожежного захисту; акту приймання системи блискавкозахисту; акту приймання дощової каналізації; акту приймання внутрішнього водозливу; акту приймання системи вентиляції; акту індивідуального випробування системи вентиляції; паспорту на систему вентиляції; акту приймання пожежного гідранта; акту прийняття випробувань пожежного гідранта; актів прийняття устаткування після індивідуального випробування; акту прийняття системи вибухонебезпеки; акту приймання мереж зовнішнього газопостачання; акту приймання мереж внутрішнього газопостачання; акту про готовність до експлуатації ліфтів, чинний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на неналежне виконання відповідачем договірних зобов`язань з посиланням на Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове), затверджене наказом Міністра оборони України від 12.04.2002 № 129, ст.ст. 169, 320 ГК України, ст.ст. 3, 629, 509, 526 ЦК України, Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, Порядок прийняття в експлуатацію закінченних будівництвом об`єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2012 № 461, Закон України "Про державну таємницю", Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Позивач зазначає, що 25.07.2017 між Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (госпрозрахункове), ТОВ Кіод та Міністерством оборони України було укладено Додаткову угоду №303/8/32/2-ДУ до генеральної угоди б/н від 21.05.2004 про новацію Генеральної угоди б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/21-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/22-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Додаткової угоди №ДУ-1/7СПЗ від 03.07.2006 до Генеральної угоди б/н від 10.04.2002, Додаткової угоди №01/06-15 від 06.07.2015 (далі Додаткова угода №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017), яку було укладено з метою врегулювання питань стосовно будівництва житлового комплексу на території військового містечка №217 за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14 (на теперішній час Івана Франка, 40) та відповідно до якої сторони дійшли згоди щодо викладення Генеральної угоди (б/н) від 21.05.2004 та договорів №№ 7/20-04, 7/21-04, 7/22-04 від 21.05.2004 (з додатками) в новій редакції. При цьому ТОВ Кіод взяло на себе зобов`язання щодо оформлення разом з Управлінням виконавчої документації, виконання разом з Управлінням комплексу робіт, пов`язаного з введенням в експлуатацію об`єкта; зобов`язання відшкодовувати Управлінню визначені в договорі витрати, надавати Управлінню та Міністерству оборони України інформацію про вартість виконаних робіт та монтажу обладнання.
Проте, ТОВ Кіод взяті на себе за Додатковою угодою №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 зобов`язання не виконує належним чином та перешкоджає Управлінню у виконанні обов`язків Управління та реалізації прав Управління за вказаною угодою. А саме ТОВ Кіод жодного разу не надало до Управління щоквартальної інформації про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання. При цьому представник посилається на те, що оскільки дозвіл на виконання будівельних робіт надано 18.01.2019 ТОВ Кіод принаймні починаючи з 18.01.2019 було зобов`язано надавати Управлінню та Міністерству оборони України інформацію (щоквартальну) про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання.
З метою захисту, поновлення та забезпечення реалізації Управлінням передбачених п.п.1), п.п.4.1.1. п.4.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, п.п.4.1.4. п.4 розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 прав Управління та з метою забезпечення виконання ТОВ Кіод взятих на себе обов`язків, передбачених п. 5) п.п.4.2.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 права Управління на отримання щоквартальної інформації про вартість виконаних робіт (погоджувальних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання, Управління змушене звернутися до суду.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.02.2024 постановлено передати матеріали позовної заяви Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункового) до товариства з обмеженою відповідальністю Кіод про зобов`язання вчинити дії разом з доданими до неї документами за виключною підсудністю до Господарського суду Одеської області.
18.03.2024 за вх. № 1163/24 на адресу суду надійшли матеріали позовної заяви до Господарського суду Одеської області.
Протоколом автоматизованого розподілу справи між суддями від 18.03.2024 для розгляду справи визначено суддю Петренко Н.Д.
Ухвалою суду від 01.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 910/1856/24, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство оборони України.
18.06.2024 від відповідача ТОВ Кіод до суду надійшли письмові пояснення /вх.№23858/24/, в яких відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень відповідач посилається на те, що позивач звертаючись із позовом у 2024 році свідомо залишає поза увагою той факт, що об`єкт будівництва вже прийнятий в експлуатацію, що підтверджується інформацією з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Відповідач зауважує, що обов`язковою передумовою видачі сертифіката та прийняття в експлуатацію об`єкту будівництва є надання проектної та виконавчої документації. Неподання вищезазначених документів є підставою для відмови у видачі сертифіката. При цьому відповідач зазначає, що 05.10.2023 видано сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів № ІУ123230928113 щодо об`єкту: Нове будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури, за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 40. Коригування. Житлові секції 1.1-1.4. ТП. Підземний паркінг № 1. За словами відповідача, позивачем, як замовником будівництва, ще до звернення з позовом до суду було надано органу державного архітектурно-будівельного контролю усю необхідну виконавчу та проектно-кошторисну документацію, оскільки не подання зазначених документів унеможливило б отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.
Враховуючи той факт, що будівельні роботи виконані в повному обсязі та об`єкт будівництва прийнятий в експлуатацію, позовна вимога про надання інформації (щоквартальної) про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання була б правомірною в період виконання робіт, як спосіб контролю за ходом виконання робіт та реагування на порушення зі сторони відповідача. Однак, пред`явлення вищезазначеної позовної вимоги після закінчення робіт та здачі об`єкта в експлуатацію, у випадку її задоволення, не принесе позивачу жодної практичної користі. Відповідач вказує, що позивач, подаючи заяви про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката та долучаючи до неї акт готовності об`єкта до експлуатації, вже був обізнаний та мав повну інформацію щодо вартості виконаних робіт, а тому вимога про надання щоквартальної інформації на даному етапі (після введення об`єкту в експлуатацію) вже не має ніякого практичного значення.
05.09.2024 від позивача Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункове) через Електронний суд надійшла заява /вх.№32324/24/, в якій представник позивача зазначає, що наведена ТОВ Кіод у письмових поясненнях не відповідає дійсності. Будівельні роботи не виконані в повному обсязі, наразі триває будівництво: житлові секції 2.1-2.3 та підземний паркінг №2. Об`єкт будівництва станом на сьогоднішній день не прийнятий в експлуатацію у повному обсязі. Проектом будівництва передбачено нове будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 4. З чергами, що містить: житлова секція 1.1-1.4; ТП; Підземний паркінг №1; Житлові секції 1.1-1.4. ТП. Підземний паркінг №1. Також позивач звертає увагу на те, що Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) не є замовником будівництва, оскільки замовником будівництва є Міністерство оборони України. Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) виконує частину функцій замовника будівництва відповідно до умов додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, укладеної між Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (госпрозрахункове), ТОВ Кіод та Міністерством оборони України.
В підготовчому судовому засіданні 05.09.2024 судом оголошено протокольну ухвалу про закриття підготовчого судового засідання та призначення справи до розгляду по суті, судове засідання по суті призначено на 25.09.2024 року о 11:40, однак у призначений судом час воно не відбулося у зв`язку з оголошенням системою цивільної оборони у м. Одеса та Одеській області повітряної тривоги та було призначено на 09.10.2024 року о 9:45 год.
09.10.2025 судове засідання по суті розпочато та було відкладено на 07.11.2024 року о 10:30.
До судового засідання представник позивача не з`явився, подав через Електронний суд заяву /вх.№40208/24 від 07.11.2024/, в якій просить провести розгляд справи за відсутності позивача та задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача Горбенко Д.С. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просить в задоволенні позову відмовити.
Представник третьої особи Міністерства оборони України Добров Ю.І. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просить задовольнити позов в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.
Центральне спеціалізоване будівельне управління (гопрозрахункове), скорочено ЦСБУ, відповідно до Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (гопрозрахункове) є це державна госпрозрахункова установа, яка заснована на державній власності, підзвітна і підконтрольна Міністерству оборони України.
Наказом міністра оборони України від 12.04.2002 №129 уповноважено Центральне спеціалізоване будівельне управління (гопрозрахункове) здійснювати функції замовника будівництва у Збройних Силах України.
Відповідно до п. 1 Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове), затвердженого наказом Міністра оборони України від 12.04.2002 №129, Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) це державна госпрозрахункова установа, яка заснована на державній власності, підзвітна і підконтрольна Міністерству оборони України.
Відповідно до п. 6 Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове), основними завданнями, які покладаються на Управління, є: участь у реалізації державної політики у галузі будівництва, розробка проектів поточних й перспективних програм капітального будівництва у Збройних Силах України; забпезпечення належного розквартирування військ з метою підтримання їх у стані високої бойової та мобілізаційної готовності; виконання завдань із введенням в дію виробничих потужностей, будівництва об`єктів і споруд військового, спеціального призначення, житлових будинків, об`єктів освіти, охорони здоров`я, зв`язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, комунального господарства, культурно-побутового й іншого призначення, облаштування військ та ефективне використання капітальних вкладень, що спрямовуються на цю мету; пошук позабюджетних та інших джерел фінансувань з метою інвестування у будівництво; сприяння впровадженню у будівництво прогресивних проектних рішень, нових будівельних матеріалів, конструкцій та виробів.
Відповідно до п. 7 Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове), затвердженого Наказом Міністра оборони України від 12.04.2002 №129, Управління відповідно до покладених на нього завдань, поміж іншого, виконує функції замовника, забудовника, інвестора, підрядника, проектувальника, постачальника і виробника в галузі будівництва; передає завершені будівництвом та введені в експлуатацію об`єкти Міністерству оборони України, іншим замовникам, підприємствам, установам та організаціям, на які покладено їх експлуатацію; забезпечує в установленому порядку своєчасне і в повному обсязі фінансування проектно-розвідувальних робіт і будівництво об`єктів відповідно до титульних списків будівель та укладених договорів; розміщує замовлення на капітальне будівництво, укладає з будівельними організаціями відповідні договори; разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об`єктів відповідно до діючих нормативних актів; забезпечує виконання пусконалагоджувальних робіт і підготовку об`єктів до експлуатації; бере участі в утворенні й роботі комісії з попередньої перевірки будівельної готовності об`єктів для пред`явлення їх приймальній комісії; пред`являє приймальній комісії завершені будівництвом і підготовлені до експлуатації об`єкти, забезпечує комісію необхідними для роботи документами, бере участь у її роботі; перевіряє подані до оплати документи підрядних, постачальних, проектних, розвідувальних та інших організацій щодо виконання робіт, поставки продукції та надання послуг; виконує інші функції, пов`язані з реалізацією покладених завдань у сфері будівництва.
Відповідно до п. 9 Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) Засновником Управління є держава в особі Міністерства оборони України.
Відповідно до п. 10 Положення про Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) Засновник: закріплює за Управлінням майно, необхідне для його діяльності; видає Управлінню в установленому порядку замовлення на будівництва об`єктів, що здійснюються за рахунок Державного бюджету України, або уповноважує Управління виступати в якості замовника та здійснює у цьому випадку його фінансування.
25.07.2017 між Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (гопрозрахункове), ТОВ Кіод та Міністерством оборони України укладено Додаткову угоду №303/8/32/2-ДУ до генеральної угоди б/н від 21.05.2004 про новацію Генеральної угоди б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/21-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/22-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Додаткової угоди №ДУ-1/7СПЗ від 03.07.2006 до Генеральної угоди б/н від 10.04.2002, Додаткової угоди №01/06-15 від 06.07.2015.
Відповідно до умов Договору Сторони зобов`язуються збудувати Об`єкт за адресою: м. Одеса, вулиця Фонтанська дорога, 14 (військове містечко №217), згідно з затвердженою в установленому порядку проектно-кошторисною документацією.
Об`єкт (Об`єкт будівництва) житловий комплекс, який складається з 7 будинків орієнтовною загальною площею 81832 кв. м. та орієнтовною загальною площею квартир 75420 кв. м. з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торгівельного і адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури, які будуються на земельній ділянці орієнтовною площею 1,6 га військового містечка №217 по вулиці Фонтанська дорога, 14 в м. Одеса у відповідності до Детального плану територій та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації (є невід`ємними частинами даного договору).
Відповідно до п. 2.3. для реалізації даного Договору Сторона - 3 (Міністерство оборони України) передає, а Сторона 1 (ЦСБУ) та Сторона 2 (ТОВ Кіод) приймають частини функцій Замовника будівництва. Обсяг прав та обов`язків, що передаються Стороною 3 Стороні 1 та Стороні 2 для виконання функцій Замовника будівництва Об`єкту, визначено розділом 4 Договору.
Пунктом 4.2. Договору визначені права та обов`язки Сторони 2, серед яких ТОВ Кіод приймає на себе виконання частини функцій Замовника будівництва Об`єкта, зокрема: в повному обсязі фінансує проектування та будівництво Об`єкту, а також всі інші витрати, пов`язані з будівництвом, введенням в експлуатацію і передачею частини загальної площі квартир Стороні 3 на баланс експлуатаційним організаціям на визначених даним Договором умовах; відшкодовує щомісячно Стороні 1 витрати на утримання служби замовника будівництва згідно наданих розрахунків та підтверджуючих документів за звітний місяць у розмірі до 2% від підсумку графи 7 глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку будівництва Об`єкту у порядку визначеному законодавством України; надає Стороні 1 та Стороні 3 інформацію (щоквартальну) про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання; тощо.
Також згідно з п.п. 4.2.3. та 4.2.6. Сторона 2 інформує Сторону 1 та Сторону 3 про укладені договори на проектування і будівництво Об`єкту з генеральним проектувальником та генеральним підрядником, у разі необхідності з субпідрядними організаціями на виконання робіт щодо будівництва Об`єкта та проводить з ними розрахунки за виконану роботу. Надає Стороні 1 та Стороні 3 на їх письмову вимогу, інформацію про хід виконання цього Договору, договорів на проектування та будівництва Об`єкту, інших договорів (контрактів), укладених Стороною 2 для досягнення мети цього Договору.
03.08.2017 між ТОВ Кіод та ТОВ Стікон був укладений Договір №303/8/32/4-ДП на будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торгівельного і адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури, розташованого за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 14.
18.01.2019 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 113190181027 Замовнику: Міністерству оборони України, генеральному підряднику (підряднику): Товариству з обмеженою відповідальністю Стікон - Нове будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 40 /а.с.54/.
29.07.2021 ЦСБУ звернулося до ТОВ Кіод з листом /вих.№29/07/21-3/ з проханням на виконання умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, а саме підпункту п. 4.1.4, надати на адресу ЦСБУ МОУ належним чином завірені копії виконавчої документації, актів на закриття прихованих робіт, протоколи випробувань та інші наявні документи, передбачені діючим законодавством України та будівельними нормами і правилами стосовно будівництва багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 40.
Також 29.07.2021 ЦСБУ звернулося до ТОВ Кіод з листом /вих.№29/07/21-4/, в якому посилається на те, що на виконання умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, а саме підпункту п. 4.2.1, ТОВ Кіод має зобов`язання надавати Міністерству оборони України та ЦСБУ МОУ інформацію про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання. Проте, в наявних документах і матеріалах ЦСБУ МОУ немає жодного документа, що підтвердив би факт надання вищевикладеної інформації від ТОВ Кіод до ЦСБУ МОУ за 2019 та 2020 рр. У зв`язку з вищевикладеним ЦСБУ просило в листі надати інформацію про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання за І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2019 року та І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2020 року, або надати підтвердження фактів передання до ЦСБУ МОУ вищевикладеної інформації.
Окрім того, 29.07.2021 ЦСБУ звернулося до ТОВ Кіод з листом /вих.№29/07/21-5/, в якому на виконання умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, а саме підпункту п. 4.2.1, просило надати на адресу ЦСБУ МОУ інформацію за 2 квартал 2021 року про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання. Аналогічну інформацію за період 1 кварталу 2021 року ЦСБУ просило ТОВ Кіод надати в листі від 29.07.2021 /вих. №29/07/21-6/.
04.09.2023 ЦСБУ МОУ звернулось до ТОВ Стікон з листом №04/09/2023-3 з проханням надати копії документів щодо визначеного Договором від 03.08.2017 Об`єкта будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торгівельного і адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури, які будуються на земельній ділянці, розташованій за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14 (на теперішній час Івана Франка, 40).
12.09.2023 ТОВ Стікон на вищевказаний лист ЦСБУ надало відповідь /вих. №01/755/, з якої вбачається, що уся виконавча документація, що створюються у процесі будівництва Об`єкту передається ТОВ Кіод, тому необхідно звернутися саме до ТОВ Кіод для отримання виконавчої документації, що була оформлена за результатами виконання робіт по будівництву багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного та адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, вул. Івана Франка, 40 (перша черга будівництва секції 1.1.-1.4.).
Окрім того, 04.09.2023 ЦСБУ МОУ також звернулось до ТОВ Кіод з листом №04/09/2023-1 з проханням з метою введення в експлуатацію житлових секцій 1.1; 1.2; 1.3; 1.4; ТП; Підземний паркінг №1 - І черги будівництва Об`єкту надати копії відповідних документів.
Відповіді ТОВ Кіод на вищевказані звернення ЦСБУ МОУ матеріали справи не містять.
Судом встановлено, що предметом позову у даній справі є зобов`язання відповідача виконати умови договору шляхом надання інформації та документів.
Суд зазначає, що відповідно до умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ до генеральної угоди б/н від 21.05.2004 про новацію Генеральної угоди б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/21-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Договору №7/22-04 від 21.05.2004 про новацію Договору б/н від 10.04.2002 про будівництво житла в порядку пайової участі для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей, Додаткової угоди №ДУ-1/7СПЗ від 03.07.2006 до Генеральної угоди б/н від 10.04.2002, Додаткової угоди №01/06-15 від 06.07.2015 відповідач ТОВ Кіод взяло на себе зобов`язання щодо надання визначеної в договорі інформації та документів позивачу ЦСБУ МОУ.
Відповідно до п.п.1) п.п.4.1.1. п.п. 4.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, Управління приймає на себе виконання частини функцій Замовника будівництва Об`єкта, а саме: сприяє Міністерству оборони України у оформленні у встановленому законом порядку землевпорядної документації на земельну ділянку, що підлягає забудові; 2) здійснює оформлення права власності на частину загальної площі квартир, які будуть належати Міністерству оборони України після підписання Актів розподілу загальної площі квартир та актів прийому-передачі квартир, за сприяння та за рахунок ТОВ «Кіод»; 3) здійснює отримання вихідних даних на проектування, погодження проектної документації, забезпечення будівництва проектною документацією, оформлення в установленому законодавством порядку дозвільних документів на будівництво Об`єкту; 4) здійснює ведення технічного нагляду за будівництвом та контролює строки виконання робіт на Об`єкти; 5) приймає участь у введенні Об`єкта в експлуатацію та в роботі робочих та приймальних комісій щодо приймання закінченого будівництвом Об`єкту, вирішенні питань з органами державної влади та місцевого самоврядування, іншими державними та комунальними службами, що виникають при введенні Об`єкту в експлуатацію.
Пунктом 4.1.4. п. 4.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 визначено, що Управління разом з ТОВ «Кіод» оформляє відповідно до норм чинного законодавства України виконавчу документацію, акти на закриття прихованих робіт, протоколи випробувань та інші документи, передбачені діючим законодавством України та будівельними нормами і правилами, що необхідні для здачі Об`єкта в експлуатацію.
Підпунктом 4.1.5. п. 4.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 визначено, що Управління після виконання всіх передбачених проектом робіт разом з ТОВ «Кіод» виконує комплекс робіт, пов`язаний з введенням в експлуатацію Об`єкта.
Підпунктом 4.1.6. п. 4.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 встановлено, що Управління в термін, визначений пунктом 5.1 Договору, після введення Об`єкту будівництва в експлуатацію, оформлює та передає особі (експлуатуючій організації), яка в подальшому буде здійснювати експлуатацію Об`єкта, всю наявну у ТОВ «Кіод» виконавчу документацію, необхідну для експлуатації частини загальної площі квартир, що будуть належати Міністерству оборони України. Пов`язані з цим витрати сплачує ТОВ «Кіод».
Відповідно до п. 4) п.п. 4.2.1. п. 4.2. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, ТОВ «Кіод» взяло на себе зобов`язання відшкодувати щомісячно Управлінню витрати на утримання служби замовника будівництва згідно наданих розрахунків та підтверджуючих документів за звітній місяць у розмірі до 2 (двох) % від підсумку графи 7 глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку будівництва Об`єкту у порядку визначеному законодавством України.
Відповідно до п. 5) п.п. 4.2.1. розділу 4 Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017, ТОВ «Кіод» взяло на себе зобов`язання надавати Управлінню та Міністерству оборони України інформацію (щоквартальну) про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання.
Проте, ТОВ «Кіод» взяті на себе за Додатковою угодою №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 зобов`язання не виконує належним чином та перешкоджає Управлінню у виконанні обов`язків Управління та реалізації прав Управління за Додатковою угодою №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017.
Відповідно до ч. 1 ст. 320 ГК України замовник має право, не втручаючись у господарську діяльність підрядника, здійснювати контроль і технічний нагляд за відповідністю обсягу, вартості і якості виконаних робіт проектам і кошторисам. Він має право перевіряти хід і якість будівельних і монтажних робіт, а також якість матеріалів, що використовуються.
Відповідно до п. 1 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903 зі змінами та доповненнями, цей Порядок визначає механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі будівництво об`єкта).
Відповідно до п. 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.
Відповідно до п. 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;
виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.
Відповідно до п. 6 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання:
робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;
будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
Відповідно до п. 1 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) цей Порядок визначає механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (далі - об`єкти).
Відповідно до п. 24 Порядку для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації та документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати. Заява про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката щодо об`єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю, подається до ДІАМ у паперовій формі із дотриманням вимог Закону України Про державну таємницю за формою, визначеною в додатку 6 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 7 до цього Порядку, та реєструється в журналі реєстрації заяв про видачу сертифіката. До заяви замовником додаються результати технічної інвентаризації об`єкта.
Відповідно до п. 25 Порядку орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об`єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах законодавства щодо з`ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об`єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил на основі чек-листа за результатами виїзного огляду об`єкта будівництва на місцевості з фотофіксацією об`єкта під час прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, який виготовляється з використанням Реєстру будівельної діяльності.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договір, який в силу вимог ч. 1 ст. 629 ЦК України є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно з ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. В силу вимог ч. 1 ст. 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічні вимоги щодо виконання зобов`язань містяться і у ч. ч. 1, 7 ст. 193 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Частиною 1 ст. 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
З матеріалів справи вбачається, що позивач ЦСБУ МОУ неодноразово зверталось до ТОВ Кіод з проханням на виконання умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ надати відповідну документацію, проте відповіді на вказані звернення в матеріалах справи відсутні. При цьому відповідачем не спростовані доводи сторони позивача щодо неотримання такої документації.
Вищевикладене свідчить про невиконання стороною ТОВ Кіод умов Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ в частині п. п. 4.1.1., 4.2.1. розділу 4 Додаткової угоди.
Заперечуючи проти задоволення позовних вимог сторона відповідача посилається на те, що позивач, подаючи заяви про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката та долучаючи до неї акт готовності об`єкта до експлуатації, вже був обізнаний та мав повну інформацію щодо вартості виконаних робіт, посилаючись на норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750).
Так, відповідно до п. 24 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації та документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати. Заява про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката щодо об`єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю, подається до ДІАМ у паперовій формі із дотриманням вимог Закону України Про державну таємницю за формою, визначеною в додатку 6 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 7 до цього Порядку, та реєструється в журналі реєстрації заяв про видачу сертифіката. До заяви замовником додаються результати технічної інвентаризації об`єкта.
Суд відхиляє вказані доводи сторони відповідача, оскільки замовником будівництва є Міністерство оборони України, а Центральне спеціалізоване будівельне управління (госпрозрахункове) виконує лише частину функцій замовника будівництва відповідно до умов додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 укладеної між Центральним спеціалізованим будівельним управлінням (госпрозрахункове), ТОВ «Кіод» та Міністерством оборони України, тож у позивача відсутня повна інформація щодо вартості виконаних робіт. При цьому суд звертає увагу на те, що саме відповідач відповідно до умов укладених між сторонами по справі договорів зобов`язаний надати позивачу вищезазначену інформацію.
Суд зазначає, що з відомостей, що містяться в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, вбачається, що 05.10.2023 видано сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів №ІУ 123230928113 щодо об`єкту: «Нове будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 4. Корегування. Житлові секції 1.1- 1.4. ТП. Підземний паркінг №1». Як вбачається з вищевикладеного, видано сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме на Житлові секції 1.1-1.4. ТП. Підземний паркінг №1. Проектом будівництва передбачено нове будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 4. Коригування. З чергами що містить: Житлова секція 1.1-1.4; ТП; Підземний паркінг №1; Житлові секції 2.1-2.3; Підземний паркінг №2. Дана інформація є у відкритому доступі та зазначена на Порталі Єдиної державної електронної системі у сфері будівництва.
При цьому з Додаткової угоди №303/8/32/2-ДУ від 25.07.2017 вбачається, що Об`єктом будівництва є житловий комплекс, який складається з 7 (семи) будинків орієнтовною загальною площею 81832 кв. м та орієнтовною загальною площею квартир 75420 кв. м з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торгівельного і адміністративного призначення та об`єктами соціальної інфраструктури, які будуються на земельній ділянці орієнтовною площею 1,6 га військового містечка №217 по вулиці Фонтанська дорога, 14 в м. Одеса у відповідності до Детального плану територій та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації.
За таких обставин, прийняття в експлуатацію житлових секцій 1.1-1.4. не можна вважати доказом того, що будівельні роботи виконані в повному обсязі, оскільки Об`єкт будівництва відповідно до укладеного договору складається з семи будинків та в повному обсязі Об`єкт будівництва станом на сьогоднішній день не прийнятий в експлуатацію.
Також сторона відповідача наголошує на тому, що оскільки об`єкт будівництва вже прийнятий в експлуатацію, а пред`явлення вищезазначеної вимоги після закінчення робіт та здачі об`єкта в експлуатацію, у випадку її задоволення, не принесе позивачу жодної практичної користі.
Вказані доводи суд також відхиляє, так як зобов`язання відповідача надати вищевказану документацію на вимогу ЦСБУ МОУ відповідно до умов договору не залежить ні від стадії будівництва, ані від обгрунтованості її практичного значення.
Суд зазначає, що на підтвердження виконання ТОВ Кіод своїх договірних зобов`язань належних та допустимих в сенсі ст. ст. 76, 77 ГПК України стороною відповідача суду не надано.
Згідно з ч. 2 ст. 193 ГК України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Матеріали справи не містять доказів, які були б відхилені судом.
За правилами ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Частинами ч. ч. 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).
Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Враховуючи принципи змагальності сторін та диспозитивності господарського судочинства суд не збирає докази за власною ініціативою та ухвалює рішення на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
За таких обставин, з урахуванням вищевикладеного, проаналізувавши та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункове) підлягають задоволенню в повному обсязі, так як обґрунтовані та доведені.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Судом встановлено, що позивач при пред`явленні позову сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн, що вбачається із платіжної інструкції № 240 від 14.02.2024.
Таким чином, враховуючи висновок суду про задоволення позовних вимог у повному обсязі, судовий збір у розмірі 3028,00 грн підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись ст. ст. 4, 5, 74-75, 129, 237-241 Господарського процесуального кодексу України суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункове) задовольнити у повному обсязі.
2.Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю Кіод /ЄДРПОУ 31455869, адреса м. Київ, вул. Дмитрівська, 9-24/ надати Центральному спеціалізованому будівельному управлінню (госпрозрахункове) /ЄДРПОУ 32200555, адреса 01042, м. Київ, вул. Джона Маккейна, 18/2/ стосовно будівництва багатоквартирного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового, торговельного, адміністративного призначення та об?єктами соціальної інфраструктури, за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Івана Франка, 40 інформацію про вартість виконаних робіт (будівельних, пусконалагоджувальних, проектних) та монтажу обладнання за І, ІІ, III, IV квартали 2019 року, І, ІІ, III, IV квартали 2020 року, 1, ІІ, Ш, IV квартали 2021 року, І, І, І, IV квартали 2022 року, І, ІІ, III, IV квартали 2023 року та копії: договору на виконання авторського нагляду з додатками та додатковими угодами з додатками; ліцензії ТОВ Стікон; наказу на призначення відповідального виконавця робіт; наказу на призначення відповідального за виконання авторського нагляду з кваліфікаційним сертифікатом; чергового кадастрового плану; акту виносу в натуру меж земельної ділянки та акту приймання-передачі на зберігання межових знаків; висновку щодо погодження місця розташування та висоти об?єктів на приаеродромних територіях та об?єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації; топоплану М 1:500; топоплану М 1:2000; звіту про інженерно-геологічні вишукування; дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву (рослинного шару грунту) земельної ділянки; статутних документів генпідрядника; статутних документів генпроектувальника: завдання на проектування; техніко-економічних показників; витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або свідоцтва про право власності (на будівлі), якщо в плямі забудови наявні або демонтовані існуючі будівлі (споруди); акту списання основних засобів (будівель (споруд), що знаходяться в плямі забудови; акту приймання-передачі матеріалів утворених після демонтажу існуючих будівель (споруд) квартирно-експлуатаційному підрозділу; проектної документації стадія П та стадія Р, всі розділи у відповідності до складу проекту; погодженої в установленому порядку схеми генерального планування; погодженої в установленому порядку схеми вертикального планування (стадія П і стадія Р); погодженого в установленому порядку напряму трас інженерних мереж (стадія П); інформації в вигляді листа щодо погодження розділів проектної документації по зовнішнім інженерним мережам організаціями, що видали ТУ; довідки про виконання технічних умов від організацій, що видали ТУ; проекту виконання робіт та технологічних карт; загального журналу робіт; актів на закриття прихованих робіт зібраних згідно реєстрів (по видам робіт) в окремі папки з відповідними паспортами і сертифікатами на матеріал, актами відбору проб (взірців) матеріалів, протоколами лабораторних випробувань проб (взірців) матеріалів та виконавчими геодезичними знімання; актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій; журналу виконання робіт з монтажу будівельних конструкцій; журналу виконання робіт із замонолічування монтажних стиків і вузлів; журналу виконання зварювальних робіт; журналу виконання антикорозійних робіт; журналу виконання робіт з антикорозійного захисту зварних з?єднань; журналу виконання робіт із занурення (забивки) паль; журналу виконання бетонних робіт; журналу виконання арматурних робіт; журналу авторського нагляду; вхідного контролю конструкцій, виробів, матеріалів та устаткування; акту виконання підготовчих робіт; акту приймання нульового циклу; технічного паспорту; енергетичного сертифікату; акту приймання геодезичної розбивочної основи; контрольного геодезичного знімання об?єкту; контрольних геодезичних знімань трас зовнішніх інженерних мереж; довідки про компенсацію відновлювальної вартості зелених насаджень; акту обстеження зелених насаджень; довідки про виконання робіт з опорядження та озеленення території; акту приймання мереж зовнішнього електропостачання; акту приймання мереж внутрішньої електропроводки; акту приймання силового електрообладнання; акту приймання пусконаладки ТП; акту підключення будинку до ТП і забезпечення електропостачання; акту монтажу електроустаткування, силових щитів і щитів автоматики; протоколів вимірів опору ізоляції та заземлюючого контуру; акту приймання зовнішнього та прибудинкового освітлення; акту монтажу внутрішнього електроосвітлення; акту приймання робіт з герметизації вводів інженерних комунікацій; акту приймання зовнішнього водопроводу; акту приймання внутрішніх систем водопостачання; акту приймання зовнішньої каналізації; акту приймання систем і випусків внутрішньої каналізації; акту приймання системи протипожежного водопроводу та обладнання; акту гідравлічного випробування системи протипожежного водопроводу; акту гідравлічного випробування внутрішніх систем водопостачання; акту гідравлічного випробування зовнішнього водопроводу; акту приймання насосної; акту приймання пусконаладки насосної; акту приймання системи опалення; акту гідравлічного випробування системи опалення; акту проведення промивки систем опалення та ХВП; акту приймання ІТП; акту приймання пусконаладки ІТП; акту приймання зовнішньої телефонізації; акту приймання системи протипожежної сигналізації; акту приймання системи протидимного захисту; акту приймання центрального пункта управління системи протипожежного захисту; акту приймання системи блискавкозахисту; акту приймання дощової каналізації; акту приймання внутрішнього водозливу; акту приймання системи вентиляції; акту індивідуального випробування системи вентиляції; паспорту на систему вентиляції; акту приймання пожежного гідранта; акту прийняття випробувань пожежного гідранта; актів прийняття устаткування після індивідуального випробування; акту прийняття системи вибухонебезпеки; акту приймання мереж зовнішнього газопостачання; акту приймання мереж внутрішнього газопостачання; акту про готовність до експлуатації ліфтів, чинний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво.
3.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Кіод /ЄДРПОУ 31455869, адреса м. Київ, вул. Дмитрівська, 9-24/ на користь Центрального спеціалізованого будівельного управління (госпрозрахункове) /ЄДРПОУ 32200555, адреса 01042, м. Київ, вул. Джона Маккейна, 18/2/ судовий збір у розмірі 3028,00 грн /три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок/.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Повний текст рішення, з урахуванням екстренних та стабілізаційних відключень електроенергії у період з 18.11.2024, складено 21 листопада 2024 р.
Суддя Н.Д. Петренко
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123225764 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань інші договори |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Петренко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні