Постанова
від 22.11.2024 по справі 621/4200/24
ЗМІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

621/4200/24

3/621/1129/24

П О С Т А Н О В А

іменем України

22 листопада 2024 року м. Зміїв

Суддя Зміївського районного суду Харківської області Овдієнко В. В.

розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Харківській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, на час вчинення правопорушення - директор КНП ХОР "Обласний шкірно-венерологічний диспансер № 2", зареєстрований в АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , відомості про притягнення до адміністративної відповідальності відсутні,

за частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

у с т а н о в и в :

Директор КНП ХОР "Обласний шкірно-венерологічний диспансер № 2", який розташований в м. Змієві Чугуївського району Харківської області, вул. Покровська, 43, ОСОБА_1 , на порушення підпункту 165.1.36, статей 177 та 178 Податкового Кодексу України допустив не відображення в податкових розрахунках за формою 1ДФ/4ДФ за період 4 кварталу 2018 року по 2 квартал 2024 року суми нарахованих та виплачених доходів фізичним особам-підприємцям з ознакою 157 "Дохід, виплачений самозайнятій особі.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 на судовий розгляд матеріалу не з`явився, у протоколі про адміністративне правопорушення просив проводити розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до статті 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неприбуття в судове засідання особи, що притягується до відповідальності за частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не перешкоджає судовому розгляду справи за його відсутності.

Ознайомившись з наданими матеріалами, дійшов наступного:

Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, яке полягає у неповідомленні державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, підтверджується наступними доказами, дослідженими під час судового розгляду:

- даними протоколу про адміністративне правопорушення № 48885/6/20-40-24-11-05 від 31.10.2024, в якому викладено обставини правопорушення та міститься підпис особи, що притягується до відповідальності, ОСОБА_1 , який будь-яких заперечень проти обставин, викладених у протоколі, не надав (а. с. 1);

- даними копії акта "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки КНП ХОР "ОШВД "2", код ЄДРПОУ: 31711130, під час якої виявлено порушення. Зазначений акт підписаний головою комісії з припинення КНП ХОР "ОШВД "2" МасловоюВ. без зауважень (а. с. 2-7).

Таким чином, діях ОСОБА_1 вбачається склад неповідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, за що встановлено відповідальність частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, директору КНП ХОР "Обласний шкірно-венерологічний диспансер № 2", який розташований в м. Змієві Чугуївського району Харківської області, вул. Покровська, 43, ОСОБА_1 ставиться у вину порушення підпунктів 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпунктів 176.2 "а", "б" пункту 176.2 статті 176 Податкового Кодексу України, які виявилися у несвоєчасному перерахуванні податку на доходи фізичних осіб, утриманого із заробітної плати працівників, до або під час виплати оподатковуваного доходу на загальну суму 3 566 637 грн 03 коп.: заберезень 2023 року в розмірі 31 676 грн 43 коп.; за квітень 2023 року в розмірі 74318 грн 22 коп.; за травень 2023 року в розмірі 52 619 грн 42 коп.; за грудень 2023 року в розмірі 50 840 грн 74 коп.; за січень 2024 року в розмірі 147 182 грн 22коп.

Вказані обставини належить виключити з фактичного викладу обставин правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що ставляться у вину ОСОБА_1 , виходячи з наступного.

Так, частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.

З приводу перерахування податку на доходи фізичних осіб, утриманого із заробітної плати працівників, вказана норма передбачає відповідальність за за неутримання або неперерахування до бюджету сум вказаного податку, і не передбачая відповідальності за несвоєчасне перерахування вказаного податку. Розширеному тлумаченню не вказана норма підлягає.

Отже, несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб, утриманого із заробітної плати працівників, не охоплюється диспозицією частини 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У відповідності з частинами 1, 2, статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

У відповідністю з пунктом 7 статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Оскільки зазначене правопорушення, передбачене частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вчинене у період з 4 кварталу 2018 року по 2квартал 2024 року (червень 2024 року), на час складання протоколу про адміністративне правопорушення та на час надходження матеріалу на розгляд суду 11.11.2024 минув встановлений статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення строк накладення стягнення.

За таких обставин, ОСОБА_1 належить звільнити від адміністративної відповідальності з підстави закінчення строків накладення адміністративного стягнення, а провадження у справі про адміністративне правопорушення належить закрити.

Керуючись статтею 38, пунктом 7 статті 247, статтями 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

п о с т а н о в и в :

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення з підстав закінчення строків накладення адміністративного стягнення.

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною 1 статті 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити.

На постанову може бути подана апеляція до Харківського апеляційного суду через Зміївський районний суд Харківської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя: В. В. Овдієнко

СудЗміївський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення22.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123227644
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —621/4200/24

Постанова від 22.11.2024

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Овдієнко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні