справа № 631/1692/24
провадження № 3/631/755/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2024 року селище Нова Водолага
Суддя Нововодолазького районного суду Харківської області Пархоменко І. О., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов від Північно-східного офісу Держаудитслужби відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП
В С Т А Н О В И В:
До Нововодолазького районного суду Харківської області від Північно-східного офісу Держаудитслужби для розгляду по суті надійшов адміністративний матеріал щодо притягнення доадміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Вказаний адміністративний матеріал з єдиним унікальним № 631/1692/24 (провадження № 3/631/755/24) відповідно до Контрольного журналу судових справ і матеріалів, передано на розгляд судді Пархоменко І. О.
Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Ураховуючи, що ОСОБА_1 та її захисник Канунніков Д. О. завчасно та належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, клопотань про відкладення розгляду справи від учасників судового провадження не надійшло, суддя вбачає наявність правових підстав для розгляду справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Через електронну пошту суду за вхідним № ЕП-1993/24-вх. адвокат Канунніков Д. О. надав заперечення до протоколу про вчинення адміністративне правопорушення, де зазначив що виявлене правопорушення зводиться лише до власної думки Держаудитслужби, щодо недостатності підтвердження виникнення об`єктивних обставин, проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, натомість замовником обгрунтовано проведення закупівлі без застосування відкритих торгів та не допущено жодних порушень законодавства під час проведення закупівлі UA-2024-02-28-005105-а.
Протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ч. 2 ст. 254 КУпАП, оскільки його було складено уповноваженою посадовою особою значно пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила таке правопорушення, а тому він є недопустимим доказом у справі.
Також звернув увагу суду, що адміністративна відповідальність за ст. 164-14 КУпАП можлива лише у випадку встановлення в діях особи умисної форми вини, що направлена на порушення законодавства про закупівлі.
Просив справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити за відсутністю в її діях складу правопорушення за ст. 164-14 КУпАП
Також адвокат Канунніков Д. О. надав висновок експерта № 25239 за результатами проведення товарознавчого дослідження за заявою ОСОБА_2 , складений 05 грудня 2023 року судовим експертом Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. засл. проф. М. С. Бокаріуса» Фіткуловим Ю. Н., щодо технічного стану котельного обладнання, що було у використанні та потребує незначних робіт по відновленню товарного стану, потребує деякого ремонту чи заміни окремих дрібних частин (декілько колисників в топці котлів, керамічний шнур на дверцятах котлів та манометри), знаходиться у задовільному стані та використовується за призначенням ( а. с. 71 - 87).
Вивчивши клопотання захисника ОСОБА_3 , ретельно дослідивши матеріали справи та наявні у ній докази, суддя встановив наступне.
За протоколом про адміністративне правопорушення № 20/31/2432/2024пр від 03 жовтня 2024 року ОСОБА_1 інкриміновано вчинення адміністративного проступку за ст. 164-14 КУпАП, а саме, порушення вимог підпункту 4 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення.
Згідно з ч. 3 ст. 164-14 КУпАП адміністративна відповідальність настає за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджені Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до п. п. 4 п. 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
Згідно з п. 3, 5, 10 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом "Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу, з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
За результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей (крім закупівель із застосуванням електронного каталогу).
Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями (аб. 3 п. 17 Особливостей).
За положеннями ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст.251,252 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
У якості доказів на обгрунтування вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП посадовою особою, що склала протокол, надано наступне:
- протокол про адміністративне правопорушення № 20/31/2432/2024пр від 03 жовтня 2024 року з якого вбачається, що «при проведенні моніторингу закупівлі «Котельне обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64 а», код ДК 021:2015:42160000-8 - Котельні установки, очікуваною вартістю 150851,00 грн, здійсненої Відділом житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (далі-Замовник), адреса місцезнаходження замовника: вул. Центральна, будинок 60, село Старовірівка, Красноградський р-н, Харківська обл., Україна, 63251, код ЄДРПОУ 45243891, підпорядковується Старовірівській сільській раді, інформація опублікована в електронній системі публічних закупівель Prozorro за номером UA-2024-02-28-005105-а, 13 травня 2024 року виявлено порушення законодавства про закупівлі в частині придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону в порушення підпункту 4 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Постанова №1178). Отже, на порушення вимог підпункту 4 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Постанови № 1178 Уповноваженою особою Замовника ОСОБА_1 відповідно до рішення Уповноваженої особи від 28 лютого 2024 року знаходячись за вищевказаною адресою Замовника укладено договір від 26 лютого 2024 року № 59 з ОСОБА_2 без документального підтвердження виникнення об?єктивних обставин, що унеможливили дотримання ним строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, що є порушенням підпункту 4 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування і передбачає відповідальність згідно з ч. 3 ст. 164-14 КУпАП» (а. с. 3);
- висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № 31-41/255, складений 13 травня 2024 року головним державним аудитором відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби ОСОБА_4 , з якого вбачається, що замовником проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з порушенням вимог пунктів 3, 10 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 4 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов?язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов?язань за договором та протягом п?яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів (а. с. 4 - 10);
- наказ Північно-східного офісу Держаудитслужби про початок моніторингу закупівель № 67 від 22 квітня 2024 року з додатками (а. с. 11 - 14);
- лист Північно-східного офісу Держаудитслужби до Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області про надання інформації № 202031-14/3213-2024 від 19 липня 2024 року щодо надання інформації про уповноважену особу, яка є працівником Замовника і визначена відповідальною за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону, а також за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з Законом № 922-VIII та Особливостей на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту), а саме: прізвище, ім?я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податку, місце роботи, посада, місце проживання чи перебування, чи притягувався до адміністративної відповідальності раніше і за що, а також документальне підтвердження покладення на неї виконання таких обов?язків (а. с. 15 - 18);
- відповідь Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 365 від 31 липня 2024 року на лист Північно-східного офісу Держаудитслужби № 202031-14/3213-2024 від 19 липня 2024 року про уповноважену особу, яка є працівником Замовника і визначена відповідальною за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону, а також за організацію та проведення процедур закупівлі/ спрощених закупівель згідно з Законом № 922-VIII та особливостей, а саме, ОСОБА_1 (а. с. 19 - 20);
- лист Північно-східного офісу Держаудитслужби про запрошення для складання та підписання протоколу про вчинення адміністративного правопорушення № 202031-14/4149-2024 від 18 вересня 2024 року(а. с. 23 -26);
- акт від 3 жовтня 2024 року про неявку уповноваженої особи з публічних закупівель Відділу житлово- комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області ОСОБА_1 для складання та підписання протоколу про адміністративне правпорушення(а. с. 21 - 22);
- відповідь ОСОБА_1 про розгляд підписання протоколу за її відсутності з копіями паспорту, картки платника податків, наказу про призначення на посаду головного спеціаліста(а. с. 23 -31);
- річний план закупівель на 2024 рік, затверджений рішенням уповноваженої особи від 26 лютого 2024 року № 25(а. с. 32);
- рішення LIII Сесії VIII скликання Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 3814 від 30 січня 2024 року про придбання Відділом житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт, яке встановлене за адресою: Харківська область, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64а без використання електронної системи закупівель, з обгрунтуванням підстави для здійснення замовником публічної закупівлі котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт, яка встановлена за адресою: АДРЕСА_2 без використання електронної системи закупівель(а. с. 37 - 41);
- наказ Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 17-ОД від 03 лютого 2024 року про придбання котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64-а, згідно з яким, зокрема, доручено уповноваженій особі з питань публічних закупівель Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (Ірині Сеїній) здійснити закупівлю без використання електронної системи згідно підпункту 4 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель» зазначеної в пункті 2 наказу(а. с. 42 - 43);
- протокол рішення уповноваженої особи Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 25 від 26 лютого 2024 року з рішенням про здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів. робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту. вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв?язку з виникненням об?єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником; затвердження річного плану закупівель на 2024 рік та оприлюднення його в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом з урахуванням Особливостей; оприлюднення в електронній системі звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, щодо Закупівлі не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору, а також обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 підпункту 4 Особливостей у вигляді файлу «Обгрунтування підстави» (а. с. 33 - 36).
Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 280 КУпАП).
Поняття адміністративного правопорушення унормовує ст. 9 КУпАП.
За ч. 1 наведеної норми права адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За положеннямист.10КУпАПадміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Юридичний склададміністративного правопорушення-це передбаченанормами адміністративногоправа сукупністьознак,при наявностіяких течи іншепротиправне діянняможна кваліфікуватияк правопорушення. Отже,складправопорушення міститьчотири необхідніелементи:об`єкт,об`єктивнусторону,суб`єктаі суб`єктивнусторону правопорушення.
Об`єкт адміністративного правопорушення - це суспільні відносини, врегульовані нормами адміністративного права, яким завдано шкоди адміністративним правопорушенням. Іншими словами, це те, на що спрямовано адміністративне правопорушення.
Суб`єкт адміністративного правопорушення - це особа, яка вчинила адміністративне правопорушення. Суб`єктом адміністративного правопорушення може бути фізична особа, яка досягла 16-річного віку, та юридична особа незалежно від форми власності.
Об`єктивна сторона адміністративного правопорушення це зовнішній прояв суспільно-небезпечного посягання на об`єкт, що перебуває під охороною адміністративно-правових санкцій. У багатьох випадках вона залежить від місця, часу, обставин і способу скоєння адміністративного правопорушення, а також від причинного зв`язку між діянням і шкідливими наслідками цього діяння, вчинення протиправного діяння в минулому, його системності. Законодавство про адміністративні правопорушення охоплює саме ці елементи змісту об`єктивної сторони адміністративного правопорушення.
Суб`єктивна сторона правопорушення, тобто внутрішнє (психічне) ставлення суб`єкта правопорушення до скоєного діяння і його шкідливих наслідків.
Виходячи з цього, склад адміністративного проступку можна визначити як сукупність встановлених законом об`єктивних і суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як адміністративне правопорушення.
Повнота і цілісність цієї системи є необхідною умовою для притягнення особи до юридичної відповідальності. Відсутність хоча б одного з елементів свідчить про те, що дії (бездіяльність) особи, поведінка якої оцінюється у даному конкретному випадку, не є правопорушенням.
Об`єктом адміністративного проступку за ст. 164-14 КУпАП є суспільні відносини у сфері публічних закупівель.
Об`єктивна сторона правопорушення виражається у вчиненні дій, передбачених відповідною частиною зазначеної статті.
Суб`єкт адміністративного проступку за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП - спеціальний, а саме, службові (посадові), уповноважені особи.
Суб`єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини як у формі умислу, так й у формі необережності.
Відсутність хоча б одного із цих елементів свідчить про відсутність у діянні особи складу правопорушення, що виключає адміністративну відповідальність особи.
Як визначено положеннями ч. 1 ст. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Отже протокол про адміністративне правопорушення є не лише джерелом доказів у справі, а і актом звинувачення відповідної особи у вчиненні конкретного адміністративного правопорушення, який має відповідати нормам КУпАП та за яким може бути прийняте відповідне судове рішення.
У протоколі про адміністративне правопорушення № 20/31/2432/2024пр, що складено 03 жовтня 2024 року головним державним аудитором відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби ОСОБА_4 , суб`єктом правопорушення за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП є ОСОБА_1 .
Одночасно суддею встановлено, що за листом Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 365 від 31 липня 2024 року, уповноваженою особою, яка визначена відповідальною за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону, а також за організацію та проведення процедур закупівлі/ спрощених закупівель згідно з Законом № 922-VIII та особливостей є головний спеціаліст Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області ОСОБА_1 , натомість будь якого документального підтвердження зазначеного уповноваження матеріали справи не містять, відповідного наказу не надано (а. с. 19 - 20).
ОСОБА_1 призначена на посаду головного спеціаліста Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області за наказом т. в. о. начальника Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області О. Вітра № 3-к від 01 січня 2024 року (а. с. 28).
Рішенням LIII Сесії VIII скликання Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 3814 від 30 січня 2024 року про придбання Відділом житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт, яке встановлене за адресою: Харківська область, с. Старовірівка, вул Центральна, 64а вирішено, а саме: за п. 3. - Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області придбати котельне обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт, яке встановлене за адресою Харківська область, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64а, вартістю станом на 30 листопада 2023 року - 1150851,00 грн, згідно з висновком експертів за результатами проведення комісійного товарознавчого дослідження Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С.Бокаріуса» від 05 грудня 2023 року № 25239, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 ; за п. 4 - доручено начальнику Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області Олександру Вітру підписати від імені відділу договор купівлі - продажу майна, зазначеного в пункті 3 рішення (а. с. 37 - 41).
За наказом т.в.о. начальника Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області № 17-ОД від 03 лютого 2024 року ОСОБА_5 про придбання котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64-а, доручено уповноваженій особі з питань публічних закупівель Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (Ірині Сеїній) здійснити закупівлю без використання електронної системи згідно підпункту 4 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель» котельного обладнання з допоміжним устаткуванням загальною потужністю 0,7 мВт за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Старовірівка, вул. Центральна, 64-а, вартістю 1150851,00 грн, згідно з висновком експертів за результатами проведення комісійного товарознавчого дослідження Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С.Бокаріуса» від 05 грудня 2023 року № 25239, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 (а. с. 42 - 43);
Оскільки посадова інструкція ОСОБА_1 , як головного спеціаліста Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області у матеріалах справи відсутня, у свою чергу матеріали справи не містять наказу або іншого рішення Замовника про призначення уповноваженою особою з питань публічних закупівель Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області ОСОБА_1 , суддя позбавлений можливості впевнитися, що особа, стосовно якої ставиться питання про притягнення до адміністративної відповідальності, є належним суб`єктом у справі, що розглядається.
Окремо слід зазначити, що за правилами ч. 2ст. 254 КУпАПпротокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Оформлення Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення регламентовано Порядком, затвердженим Наказом Державної аудиторської служби України 01 грудня 2016 року за № 168, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2016 року за № 1674/29804.
Особливості притягнення до відповідальності винних осіб за порушення законодавства про закупівлі визначено приписамиЗакону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року
За ч. 6 ст. 8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Одночасно, згідно з ч. 10 ст. 8 Закону № 922-VIII у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду, якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
У свою чергу, якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині десятій цієї статті, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Номер протоколу зазначається в електронній системі закупівель наступного робочого дня з дня складання протоколу, а також зазначаються дата та номер відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження (ч. 11 ст. 8 Закону № 922-VIII).
Суддею встановлено, що висновок № 31-41/255 про результати моніторингу процедури закупівлі складено Головним державним аудитором відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби 13 травня 2024 року, того ж дня затверджено Начальником зазначеного офісу, особу правопорушника виявлено 31 липня 2024 року, разом з тим, протокол про адміністративне правопорушення № 20/31/2432/2024пр було складено тільки 03 жовтня 2024 року.
Оскільки протокол про адміністративне правопорушення № 20/31/2432/2024пр від 03 жовтня 2024 року складено майже через 5 місяців після виявлення правопорушення, та через 3 місяці після встановлення особи правопорушника, суддя доходить висновку про порушення Державною аудиторською службою України, як органом фінансового контролю, приписів ч. 2ст. 254 КУпАП, а відповідно - визнання зазначеного протоколу недопустимим доказом.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Одночасно, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях, зокрема, по справам «Кобець проти України» від 14 лютого 2008 року, «Берктай проти Туреччини» від 08 лютого 2001 року, «Леванте проти Латвії» від 07 листопада 2002 року неодноразово вказує, що оцінюючи докази, суд застосовує принцип доведення «за відсутності розумних підстав для сумніву», що може бути результатом цілої низки ознак або достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою неспростовних презумпцій.
Також, у рішенні Європейського суду з прав людини від 21 липня 2011 року по справі «Коробов проти України» зазначено, що при оцінці доказів Суд, як правило, застосовує критерії доведення «поза розумним сумнівом». Проте, така доведеність може випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумцій факту.
Ураховуючи викладене, в силу приведених суттєвих недоліків адміністративного матеріалу, виправити які у законний спосіб на даній стадії судового провадження неможливо, суддя доходить висновку про відсутність належних та допустимих доказів вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного проступку передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Згідно з ч. 1 ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу; 3) про закриття справи.
На підставі викладеного та керуючись ст. 7, 9, 10, 164-14, 245, 247, 251, 252, 254, 280, 284, 287 - 291 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Копію постанови протягом трьох днів вручити або вислати особі, щодо якої її винесено.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Нововодолазький суд Харківської області протягом десяти днів з моменту її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Якщо апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку, у разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І. О. Пархоменко
Суд | Нововодолазький районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123228070 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі |
Адмінправопорушення
Нововодолазький районний суд Харківської області
Пархоменко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні