ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2024 року Справа № 160/21729/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кучугурної Н.В.
секретаря судового засідання Лемзікової В.С.
за участю:
від позивача: Зінченко Г.В., адвокат;
від відповідача: Денисова В.С., представник,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення щодо застосування фінансових санкцій,
Обставини справи: 12.08.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області за №45129/04-36-09-01/01/36710304 від 15.07.2024, яким застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 8207253,00. за зберігання алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 15.07.2024 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (відповідачем) було винесено рішення про застосування фінансових санкцій №45129/04-36-09-01/01/36710304, відповідно до якого до позивача згідно зі ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» застосовано фінансову санкцію у виді штрафу в розмірі 8 207 253,00 грн за зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
Позивач не погоджується з прийнятим рішенням, уважає його протиправним та таким, що прийняте всупереч Законам України, з огляду на таке.
Як указав позивач, з метою ведення господарської діяльності ним зареєстровані місця зберігання в Єдиному державному реєстрі місць зберігання, що підтверджуються довідками від 11.05.2023 № 04210000539 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 166а, прим.1), № 04220101755 (про внесення місця зберігання: зерновий дистилят, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168, Є-1), № 04090001723 (про внесення місця зберігання: спирт коньячний, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 0410001724 (про внесення місця зберігання: спирт етиловий неденатурований, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 04210100541 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. Тритузна, 203А, літ. Б-1), № 04160000258 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168), № 04210100540 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Берегова, буд. 218М, літ. Б-1), № 26210100731 (про внесення місця зберігання: алкогольні напої, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, буд., корпус 7).
В оскаржуваному рішенні від 15.07.2024 № 45129/04-36-09-01/36710304 вказано, що воно прийняте за результатами перевірки стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на підставі акту від 10.06.2024 № 1560/04-36-09-01/36710304. Цим актом установлено порушення частини 6 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Проте станом на час подачі позову до суду акт позивач не отримав.
Таким чином, позивач уважає, що відсутні докази на підтвердження обставин, вказаних у Рішенні про застосування фінансових санкцій від 15.07.2024 № 45129/04-36-09- 01/36710304, що, в свою чергу, свідчить про недоведеність контролюючим органом своїх висновків про встановлені порушення. Без дослідження в повному обсязі всіх доказів, на які посилається контролюючий орган, позивач не має можливості визначитися з додатковими доказами на спростування позиції відповідача.
Крім цього, позивач указує, що на момент прийняття рішення про застосування фінансових санкцій (винесення Рішення від 15.07.2024 № 45129/04-36-09-01/36710304) тривала процедура судового оскарження розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 №36-р/л щодо виключення місць зберігання з Єдиного державного реєстру місць зберігання, справа № 160/2092/24.
В рамках справи № 160/2092/24 була постановлена ухвала про забезпечення позову від 25.01.2024, якою зупинено дію розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання позивача. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 ухвала про забезпечення позову була залишена без змін.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 у справі № 160/2092/24 визнано протиправним та скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 № 36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (ідентифікаційний код: 36710304, місцезнаходження: 51000, Дніпропетровська обл., Царичанський р-н, смт. Царичанка, вул. Царичанська, буд. 168): реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв.м., дата реєстрації 11.05.2023) з Єдиного державного реєстру місць зберігання. Зобов`язано Державну податкову службу України ( Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) поновити у Єдиному державному реєстрі місць зберігання інформацію щодо місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (ідентифікаційний код: 36710304, місцезнаходження: 51000, Дніпропетровська обл., Царичанський р-н, смт. Царичанка, вул. Царичанська, буд. 168): реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023)»
Постановою від 02.07.2024 рішення Дніпропетровського адміністративного суду від 01.04.2024 у справі № 160/2092/24 залишено без змін.
Крім того, встановлення судом протиправності рішень контролюючого органу у справі №160/2092/24 свідчить про їх протиправність з моменту прийняття, а тому платник податків не може зазнавати негативних наслідків у зв`язку з їх протиправністю.
Таким чином, як указав позивач, на момент винесення 15.07.2024 рішення про застосування фінансових санкцій №45129/04-36-09-01/36710304, набрало законної сили судове рішення, яким визнано протиправним та скасоване розпорядження відповідача від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро». Тому позивач уважає, що до нього не можуть застосовуватися фінансові санкції за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях, не внесених до Єдиного реєстру місць зберігання.
Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/21729/24 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.
Ухвалою суду від 19.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
03.09.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача надійшов відзив на позов, у якому він указав, що заперечує проти позовних вимог з огляду на так. Так, згідно з наказом ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 23.01.2024 №200-п, метою фактичної перевірки було дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства, яке регулює виробництво та обіг спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, на підставі підпункту 191.1.4, 191.1.14, 191.1.15, 191.1.16, 191.1.17, 191.1.18, 191.1.19, 191.1.20 пункту 191.1 статті 191, статті 20, підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 (підстава проведення фактичної перевірки - здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального) ПК України, Закону №481/95-ВР, інших нормативних актів, контроль за дотриманням яких покладено на ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Посадовими особами контролюючого органу було пред`явлено наказ на проведення перевірки від 29.05.2024 №2058-п та ознайомлено з направленнями на перевірку №3973 та №3974 від 29.05.2024 ОСОБА_1 (технічний директор), про що свідчить його підпису у зазначених направленнях.
На підставі вказаного наказу та направлень працівниками ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат «Дніпро» за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168, з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів.
В ході перевірки встановлено зберігання ТОВ «АБК ДНІПРО» алкогольних напоїв та тютюнових виробів за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168, не внесеної до Єдиного державного реєстру місця зберігання алкогольних напоїв, чим порушено, статтю 15 Закону України №481/95-ВР.
Так, 06.06.2024 алкогольні напої зберігалися у приміщеннях з літ. В-1, Г-1, Д-1, які зазначені в анульованій 19.01.2024 довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.202 №04160000258 серія АП №145165 від 11.05.2023 № 04160000258, згідно з додатком 1 до акту фактичної перевірки. Також, з 30.05.2024 по 07.06.2024 проведено хронометраж виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, зернового дистиляту, марок акцизного податку, готової продукції, пляшок, матеріалів для укупорки та співставлення показників лічильників води та електроенергії для виробництва алкогольних напоїв, згідно з додатком 2.
За результатами перевірки складено відповідний акт фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-01/36710304, в якому відображені зазначені порушення. Від підписання, ознайомлення та отримання вказаного акту перевірки технічний директор ОСОБА_2 відмовився, про що складено відповідний акт.
Акт фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-01/36710304 направлено ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат «Дніпро» засобами поштового зв`язку 11.06.2024 за номером відправлення 4900507526964, про що свідчить фіскальний чек. Відповідно до трекінгу відправлення на сайті Укрпошта, відправлення вручене особисто 25.06.2024. Таким чином, відповідач зазначає, що посилання представника позивача в позовній заяві стосовно неотримання акту є завідомо хибними.
Також відповідач зазначив, що при проведенні перевірки ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат «Дніпро», використано довідку про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165, згідно з якою внесено до ЄДР 11.05.2023 за №04160000258 за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вул. Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1 місткістю 5753,2 кв. м.
Зазначена довідка анульована розпорядженням ДПС від 19.01.2024 №36-р/л «Про виключення місць зберігання». При цьому, 06.06.2024 алкогольні напої зберігались у приміщеннях з літ. В-1, Г-1, Д-1, які зазначені у анульованій 19.01.2024 довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 за №04160000258.
Тому відповідач уважає, що рішення про застосування фінансових санкцій від 15.07.2024 №45129/04-36-09-01/36710304 на суму 8 207 253,0 гривень є законним та обґрунтованим, складеним на підставі та у відповідності до норм чинного законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.
Ухвалою суду від 19.08.2024 витребувано у відповідача належним чином засвідчені копії матеріалів перевірки, які стали підставою для винесення оскаржуваного у цій справі рішення. Разом з відзивом відповідачем надано до суду: наказ ГУ ДПС у Дніпропетровській області №2058-п від 29.05.2024 про проведення фактичної перевірки ТОВ «АБК Дніпро»; лист ДПС України №3083/8 від 28.05.2024; додаток №2 до листа від 28.05.2024; направлення на перевірку від 29.05.2024 №3974; направлення на перевірку від 29.05.2024 №3973; акт про результати фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-01/36710304; акт відмови від підписання та отримання акту перевірки від 10.06.2024; фіскальний чек АТ «Укрпошта» від 11.06.2024 про направлення рекомендованого листа ТОВ «АБК Дніпро»; рішення про застосування фінансових санкцій до ТОВ «АБК Дніпро» від 15.07.2024 №45129/04-36-09-01/36710304; розрахунок фінансових санкцій згідно акту перевірки №1560/04-36-09-01/36710304 від 10.06.2024; список поштових відправлень, переданих на Дніпровський поштомат від 15.07.2024.
Ухвалою суду від 19.08.2024 підготовче судове засідання призначено на 16.09.2024 на 10:00 год.
16.09.2024 у підготовче судове засідання з`явилися представники сторін, представник позивача заявив клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з необхідністю підготовки додаткових пояснень по справі. Представник відповідача не заперечував проти заявленого клопотання.
Суд ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання, постановив відкласти розгляд справи на 14.10.2024 на 13:00 год.
26.09.2024 від відповідача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи копії додатку №2 до акту фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-03/36710304.
04.10.2024 від відповідача через систему «Електронний суд» надійшло аналогічне клопотання про долучення до матеріалів справи копії додатку №2.
07.10.2024 через систему «Електронний суд» від позивача надійшли додаткові пояснення у справі, у яких він указав, що підставою для висновків відповідача про встановлення факту зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв є проведена контролюючим органом перевірка, результати якої оформлені актом про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним № 1560/04-36-09-01/36710304 від 10.06.2024.
Згідно з актом № 1560/04-36-09-01/36710304 від 10.06.2024 контролюючим органом зазначено, що довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 (внесено до ЄДР 11.05.2023 за №04160000258) анульована розпорядженням ДПС від 19.01.2024 №36-р/л. Отже, порушення у вигляді зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв напряму пов`язане з винесеним ДПС України розпорядженням від 19.01.2024 № 19-рл. У зв`язку зі скасуванням розпорядження про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», позивач уважається таким, що не вчиняв порушень податкового законодавства, внаслідок чого до позивача не можуть застосовуватися наслідки у вигляді застосування фінансових санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв. Також позивач указав, що на момент винесення 15.07.2024 оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій відповідач був обізнаний про наявність рішення суду апеляційної інстанції від 02.07.2024 у справі №160/2092/24 та, як наслідок, обізнаний про відсутність порушень зі сторони підприємства.
14.10.2024 у судове засідання з`явилися представники сторін. Суд, ухвалою внесеною до протоколу, постановив закрити підготовче провадження у справі та призначити розгляд справи по суті на 11.11.2024 на 13:00 год.
11.11.2024 судове засідання відбулося за участю представника позивача та представника відповідача.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і просив суд їх задовольнити. Представник відповідача проти позовних вимог заперечувала і просила суд відмовити в їх задоволенні.
У судовому засіданні 11.11.2024 суд оголосив вступну і резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (позивач) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 01.10.2009, номер запису 12191020000000345.
На підставі наказу від 29.05.2024 №2058-п та направлень №3973 та №3974 від 29.05.2024 посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (код ЄДРПОУ 36710304) за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вул. Царичанська, 168, з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів.
У ході проведення фактичної перевірки на території, де здійснює діяльність ТОВ «АБК Дніпро» за адресою: за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168 встановлено: зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, чим порушено статтю 15 Закону України №481/95-ВР. Так, 06.06.2024 алкогольні напої зберігались у приміщеннях з літ. В-1, Г-1, Д-1, які зазначені у довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 №04160000258, згідно з додатком 1.
За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-01/36710304.
На підставі вказаного акту винесено оскаржуване рішення про застосування фінансових санкцій від 15.07.2024 №45129/04-36-09-01/36710304 на суму 8 207 253,0 гривень.
Також суд установив, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 у справі №160/2092/24 визнано протиправним та скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро»: реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв.м., дата реєстрації 11.05.2023) з Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Рішення від 01.04.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024.
22.10.2024 Верховний Суд виніс постанову у справі №160/2092/24, якою рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін.
У зв`язку зі скасуванням розпорядження про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», позивач уважає, що він уважається таким, що не вчиняв порушень податкового законодавства. Тому до нього не можуть застосовуватися наслідки у виді застосування фінансових санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
Отже, незгода позивача із зазначеним вище рішенням від 15.07.2024 про застосування фінансових санкцій і стала підставою для звернення до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає про таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (п.75.1.).
Згідно з п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Пунктом 80.2. статті 80 Податкового кодексу України визначено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
80.2.2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
За приписами п.80.5. ст.80 Податкового кодексу України, допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Відповідно до п.81.1. ст.81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Згідно з п.80.7. ст.80 Податкового кодексу України, фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Відповідно до п.80.10. ст.80 Податкового кодексу України, порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Пунктом 86.1. ст.86 Податкового кодексу України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.
Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження).
У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно з п.86.5. ст.86 Податкового кодексу України, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).
Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.
У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.
Відповідно до п.86.7. ст.86 Податкового кодексу України, у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки). Такі заперечення, додаткові документи і пояснення є невід`ємною частиною матеріалів перевірки.
Акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному цим пунктом порядку (далі - матеріали перевірки), розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок (далі - комісія з питань розгляду заперечень), яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу. Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (п.п.86.7.1. п.86.7. ст.86 Податкового кодексу України).
Як установив суд, на підставі наказу від 29.05.2024 №2058-п та направлень №3973 та №3974 від 29.05.2024 посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (код ЄДРПОУ 36710304) за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вул. Царичанська, 168, з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів.
За результатами перевірки був складений акт фактичної перевірки від 10.06.2024 №1560/04-36-09-01/36710304, в якому вказано, що на території, де здійснює діяльність позивач за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168 встановлено: зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місця зберігання алкогольних напоїв, чим порушено статтю 15 Закону України №481/95-ВР. Так, 06.06.2024 алкогольні напої зберігались у приміщеннях з літ. В-1, Г-1, Д-1, які зазначені у довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 №04160000258, згідно з додатком 1.
На підставі вказаного акту винесено оскаржуване рішення про застосування фінансових санкцій від 15.07.2024 №45129/04-36-09-01/36710304 на суму 8 207 253,0 гривень.
Отже, підставою для застосування до позивача фінансових санкцій стало встановлення податковим органом факту зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 481/95-ВР (далі Закон № 481/95-ВР).
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону № 481/95-ВР:
місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту етилового, біоетанолу та спиртових дистилятів, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Відповідно до ч.2 Закону № 481/95-ВР виробництво спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності місць зберігання, внесених до Єдиного реєстру.
Згідно зі ст.15 Закону № 481/95-ВР, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) з обов`язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.
Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру видається суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом семи календарних днів від дня подання заяви. Ведення Єдиного реєстру та видача довідок про внесення місць зберігання до Єдиного реєстру здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Органи влади забезпечують вільний доступ до відомостей, які містяться в Єдиному реєстрі.
Виключення місць зберігання з Єдиного реєстру здійснюється податковим органом, який вносив його до Єдиного реєстру, на підставі письмової заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником такого місця зберігання, або у разі анулювання ліцензії, виданої такому суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) відповідно до цього Закону, шляхом прийняття відповідного письмового розпорядження не раніше ніж через 10 робочих днів з моменту виникнення передбачених цим Законом підстав.
Податковий орган повинен надати суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що був заявником, засвідчену копію письмового розпорядження про виключення місця зберігання з Єдиного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту його прийняття.
Відповідно до ст.17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів, або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
Так, до матеріалів справи надана довідка Серія АП №145165 про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, видана Товариству з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», про внесення місця зберігання площею (місткістю) 5753,2 кв.м., що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд.168, літ.В-1, Г-1, Д-1, Ю-1 до Єдиного державного реєстру 11 травня 2023 року за №04150000258.
Саме за вказаною адресою і у вказаних приміщеннях, які зазначені у довідці про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 від 11.05.2023 №04160000258, за висновками фактичної перевірки, було встановлено зберігання алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
В акті вказано, що довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв до ЄДР серія АП №145165 внесено до ЄДР 11.05.2023 №04150000258 за адресою: Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд.168, літ.В-1, Г-1, Д-1, Ю-1 місткістю 5753,2 кв.м., розпорядженням ДПС України від 19.01.2024 виключено з Єдиного державного реєстру місць зберігання (ухвалою Верховного Суду від 29.05.2024 у справі 3160/2092/24 зупинено дію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 про забезпечення позову щодо зупинення дії розпорядження ДПС України від 19.01.2024).
01.04.2024 Дніпропетровським окружним адміністративним судом було ухвалено рішення у справі №160/2092/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
У цьому рішенні суд установив, що 19.01.2024 за №36-р/л Державною податковою службою України прийнято розпорядження «Про виключення місць зберігання», яким відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та у зв`язку з прийняттям розпорядження ГУ ДПС у Дніпропетровській області №200-рл від 08.08.2023 «Про анулювання ліцензій», виключено місця зберігання з Єдиного державного реєстру місць зберігання, які зареєстровані за ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», з-поміж іншого, згідно з довідкою: реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2 кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.
Рішенням у справі №160/2092/24 суд:
позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро`до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнив;
визнав протиправним та скасував розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023) з Єдиного державного реєстру місць зберігання;
зобов`язав Державну податкову службу України поновити у Єдиному державному реєстрі місць зберігання інформацію щодо місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро»: реєстраційний номер довідки 04210000529, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 166а, прим. 1, площа 270,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100541, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вулиця Тритузна, буд. 203А, літ. Б-1, площа 187,3кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 04210100540, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Берегова, буд. 218М, літ. Б-1, площа 136,4кв. м., дата реєстрації 11.05.2023; реєстраційний номер довідки 26210100731, адреса місця зберігання м. Київ, вулиця Каховська, буд. 64, корпус 7, площа 500,04кв. м., дата реєстрації 11.05.2023).
Рішення від 01.04.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024.
22.10.2024 Верховний Суд виніс постанову у справі №160/2092/24, якою рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024 у справі №160/2092/24 залишено без змін.
Отже, рішенням у справі №160/2092/24 було скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», у тому числі, реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023 та зобов`язано Державну податкову службу України поновити у Єдиному державному реєстрі місць зберігання інформацію щодо місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», зокрема, за довідкою - реєстраційний номер04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2 кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.
Рішення у справі №160/2092/24 набрало законної сили 02.07.2024 після винесення постанови Третім апеляційним адміністративним судом.
У свою чергу, оскаржуване у цій справі рішення було прийнято контролюючим органом 15.07.2024.
Таким чином, станом на час винесення оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій було скасовано розпорядження Державної податкової служби України від 19.01.2024 №36-р/л про виключення місць зберігання ТОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро», реєстраційний номер довідки 04160000258, адреса місця зберігання Дніпропетровська область, смт. Царичанка, вулиця Царичанська, буд. 168, літ. В-1, Г-1, Д-1, Ю-1, площа 5753,2кв. м., дата реєстрації 11.05.2023.
Отже, є неналежними доводи відповідача щодо зберігання позивачем алкогольних напоїв у місцях не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв, ураховуючи скасування розпорядження про виключення місць зберігання за довідкою Серія АП №145165 про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру, реєстраційний номер №04150000258, дата внесення 11 травня 2023 року, тому суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним і таким, що підлягає скасуванню рішення про застосування фінансових санкцій, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, №45129/04-36-09-01/36710304 від 15.07.2024, яким до позивача застосовано фінансову санкцію у виді штрафу в розмірі 8 207 253,00 грн.
Суд зауважує, що встановлення судами протиправності рішення контролюючого органу у справі №160/2092/24 свідчить про їх протиправність з моменту прийняття, тому платник податків не може зазнавати негативних наслідків у зв`язку з їх протиправністю.
Отже, у зв`язку зі скасуванням розпорядження про виключення місць зберігання, платник податків уважається таким, що не вчиняв порушень податкового законодавства. Внаслідок чого, до позивача не можуть застосовуватися наслідки у виді застосування фінансових санкції за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
З огляду на встановлені обставини справи, наведені положення чинного законодавства, суд зазначає, що позовна заява у цій справі є такою, що підлягає задоволенню.
Частиною першою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на викладені норми, а також, задоволення позовних вимог, суд зазначає про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судового збору у розмірі 24224,00 грн.
Керуючись ст. ст. 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Задовольнити позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (вул. Царичанська, буд.168, смт. Царичанка, Царичанський район, Дніпропетровська область, 51000, код ЄДРПОУ 36710304) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування рішення щодо застосування фінансових санкцій.
Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, №45129/04-36-09-01/36710304 від 15.07.2024, яким застосовано фінансову санкцію у виді штрафу в розмірі 8 207 253,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (вул. Царичанська, буд.168, смт. Царичанка, Царичанський район, Дніпропетровська область, 51000, код ЄДРПОУ 36710304) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 24224 (двадцять чотири тисячі двісті двадцять чотири) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро» (вул. Царичанська, буд.168, смт. Царичанка, Царичанський район, Дніпропетровська область, 51000, код ЄДРПОУ 36710304).
Відповідач: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658).
Повний текст рішення складено 21.11.2024.
Суддя Н.В. Кучугурна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123236364 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні