ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"22" листопада 2024 р. Справа №300/5579/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Бобров Ю.О., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 Національної Гвардії України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивачка) звернулася до суду з адміністративним позовом до військової частини НОМЕР_1 Національної Гвардії України (далі відповідач) про визнання протиправною бездіяльності щодо нарахування та виплати грошової компенсації за невикористані її чоловіком ОСОБА_2 98 календарних днів додаткової відпустки як учасника бойових дій за період 2016-2022 роки та за 35 невикористаних днів щорічної основної відпустки за 2022 рік; зобов`язання нарахувати і виплатити грошову компенсацію за невикористані її чоловіком - ОСОБА_2 98 календарних днів додаткової відпустки як учасника бойових дій за період 2016-2022 роки та за 35 невикористаних днів щорічної основної відпустки за 2022 рік.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Представником відповідача подано суду клопотання про залишення позовної заяви без руху, оскільки її подано без додержання вимог статей 160, 161 КАС України, та клопотання про залишення позову без розгляду з підстав пропуску позивачем строку звернення до суду, так як позивач про порушення свої прав дізналася згідно надісланого листа відповідача від 01.03.2023.
Розглянувши матеріали адміністративної справи та подані клопотання, суд зазначає наступне.
Так, чинне законодавство обмежує строк звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами (частина 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до частини 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Статтею 123 КАС України визначено наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду.
У разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Системний аналіз положень статті 123 КАС України дає підстави для висновку, що звернення до адміністративного суду з позовом після закінчення строків, установлених законом, не має безумовним наслідком повернення позовної заяви або залишення позову без розгляду.
Так, статтею 123 КАС України передбачено, що передумовою настання відповідних наслідків для позивача є надання можливості останньому дати змогу подати заяву про поновлення пропущеного строку в разі її неподання, або ж вказати інші причини поважності пропущеного строку, аніж ті, які були зазначені в первинній заяві про поновлення строку та визнані судом неповажними.
Отже, вказані правила процесуального закону щодо надання можливості позивачу подати заяву про поновлення пропущеного строку або вказати інші причини поважності пропущеного строку, слід застосовувати як на стадії відкриття провадження у справі, так і на стадії розгляду справи після відкриття провадження у справі (частини третя та четверта статті 123 КАС України).
Як встановлено судом, предметом розгляду даної справи є протиправна бездіяльність щодо нарахування та виплати грошової компенсації за невикористані чоловіком позивача - календарних днів відпустки.
У відповідь на звернення позивача від 21.02.2023, відповідач листом від 01.03.2023 року повідомив про відсутність підстав для виплати вказаної компенсації.
Надалі, 23.01.2024 після внесення змін до чинного законодавства, позивач повторно звернулася до військової частини НОМЕР_1 , однак листом від 31.01.2024 відповідач надіслав відмову щодо виплати даної компенсації.
З позовом до суду позивач звернулася 16.07.2024, тобто з пропуском шестимісячного строку звернення до суду. Відтак, позовна заява не відповідає вимогам, визначеним статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки представником позивача не додано до позову заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та докази поважності причин його пропуску.
Згідно частини 13 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Частинами 14 та 15 статті 171 КАС України визначено, що якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, суд продовжує розгляд справи, про що постановляє ухвалу не пізніше наступного дня з дня отримання інформації про усунення недоліків. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.
Пунктом 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Як встановлено судом, у позовній заяві позивачем зазначено адресу місцезнаходження відповідача, яка вказана військовою частиною у листах від 01.03.2023 та 31.01.2024. При цьому, адреса, яка вказана представником відповідача у поданому клопотанні та зазначена в Єдиному реєстрі підприємств і організацій України є тимчасово окупованою територією. Відтак, посилання представника відповідача на зазначення неналежної адреси відповідача є безпідставними.
Безпідставними є також посилання представника відповідача на не зазначення у позовній заяві реєстраційного номеру облікової картки платника податків представника позивача, оскільки відповідно до приписів частини 6 статті 160 КАС України відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника зазначаються виключно у випадку, якщо позовна заява подається представником. Однак позовна заява була подана саме позивачем.
Так, позивачу слід зазначити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету позивача та відповідача.
З урахуванням викладеного, враховуючи вказані обставини, суд дійшов висновку про те, що позовну заяву слід залишити без руху і надати позивачу п`ятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду разом з доказами поважності причин його пропуску та відомості про наявність або відсутність електронного кабінету позивача та відповідача.
На підставі наведеного, керуючись статтями 122, 123, 161, 171, 240, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 Національної Гвардії України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Надати позивачу п`ятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом:
- подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду разом з доказами поважності причин його пропуску;
- відомості про наявність або відсутність електронного кабінету позивача та відповідача.
Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у визначений строк або зазначені у заяві підстави, для поновлення строку звернення до адміністративного суду, будуть визнані судом неповажними, позовна заява буде повернена.
Копію цієї ухвали надіслати через підсистему "Електронний суд".
Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя Бобров Ю.О.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123236886 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні