КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2024 року № 640/15613/22
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маст-Буд" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Маст-Буд" звернулось до Окружного аз позовом до Державної податкової служби України з вимогами:
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №6 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 19 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №7 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 20 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №8 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 19 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №9 від 23.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 23.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 19 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №10 від 23.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №10 від 23.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 19 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №11 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 20 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №12 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №12 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 20 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №13 від 22.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 22.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 20 липня 2022 року;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття для реєстрації податкової накладної №14 від 23.02.2022, направленої ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»;
- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №14 від 23.02.2022 датою її направлення ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» - 19 липня 2022 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.09.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Законом України від 13.12.2022 №2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон №2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону №2825-IX, з дня набрання чинності цим суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
На виконання вимог зазначених приписів, Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративну справу №640/15613/22 скеровано за належністю до Київського окружного адміністративного суду.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, головуючим суддею визначено Щавінського В.Р.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.05.2024 справу прийнято до провадження та вирішення її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивачем за наслідками здійснення господарських операцій були складені податкові накладні та засобами електронного зв`язку 19.07.2022 та 20.07.2022 були направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, як вказує позивач, відповідачем сформовано квитанції, в яких зазначено, що документ (податкові накладні) не можуть бути прийняті, оскільки порушено вимоги статті 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", а саме - кваліфікований електронний підпис особи ОСОБА_1 , яким засвідчено електронний документ, не є чинним на дату складання податкових накладних.
На адресу суду від ДПС України надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач вважає заявлені позовні вимоги безпідставними. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N1246. Згідно з даним Порядком, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі проводяться перевірки, у тому числі чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної, дотримання вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідач вказує, що за результатами перевірки виявлено порушення, яке полягає у тому, що кваліфікований електронний підпис особи, яким засвідчено електронний документ, не є чинним на дату складання податкової накладної.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» (ідентифікаційний код 3653812) зареєстроване в якості юридичної особи 23.08.2005, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
За результатами здійснення господарської діяльності, 19.07.2022 та 20.07.2022 позивачем складено та подано до реєстрації податкові накладні.
Всі вказані податкові накладні були підписані від імені ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» Мангушем О.Л., як посадовою (уповноваженою) особою товариства.
Однак, згідно з інформацією, зазначеною у квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.05.2023 та від 19.06.2023, перелічені вище податкові накладні не були прийняті з наступних причин: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимоги статті 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" - відсутня інформація про право підпису на дату складання документу особи, що засвідчила податкову накладну (2954912999 Олексій Мангуш). Зареєстровані підписи особи: - директор з 11.05.2022 по 19.07.2022; директор з 01.06.2022 по 26.05.2024».
Не погоджуючись із відмовою у прийнятті до реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Нормами пункту 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України закріплено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
У відповідності до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі також - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Положеннями пункту 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Так, пунктами 13-15 Порядку № 1246 передбачено, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Як вбачається з матеріалів справи, за наслідком перевірки надісланих ТОВ " МАСТ-БУД " податкових накладних були сформовані квитанції від 19.07.2022, в яких зазначено: документ не може бути прийнятий - Порушено вимоги статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» - відсутня інформація про право підпису на дату складання документу особи, що засвідчила податкову накладну (2954912999 Олексій Мангуш). Зареєстровані підписи особи: - директор з 11.05.2022 по 19.07.2022; директор з 01.06.2022 по 26.05.2024.
Разом з тим, у відповідності до статті 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Відносини, пов`язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги".
Використання інших видів електронних підписів в електронному документообігу здійснюється суб`єктами електронного документообігу на договірних засадах.
Так, з наведених в статті 1 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» визначень вбачається, що суб`єктами електронного документообігу є автор, підписувач, адресат та посередник, які набувають передбачених законом або договором прав і обов`язків у процесі електронного документообігу.
Наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року №557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261) затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, який визначає загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису (далі також - Порядок).
Пунктами 1-7 розділу ІІ наведеного Порядку передбачено, що суб`єкти електронного документообігу, які здійснюють його на договірних засадах, самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту. В інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами, що містять державні інформаційні ресурси або інформацію з обмеженим доступом, повинен забезпечуватися рівень захисту цієї інформації, який відповідно до законодавства має відповідати ступеню обмеження доступу до неї.
Автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).
Створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності).
Автор має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Після накладання кваліфікованого електронного підпису автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня.
Електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС.
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.
Автоматизована перевірка електронного документа включає:
- перевірку правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки відповідно до частини другої статті 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги";
- перевірку обов`язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів у встановленому порядку;
- перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);
- перевірку наявності обов`язкових реквізитів;
- перевірку права підпису електронного документа підписувачем.
За приписами пункту 8 розділу ІІ Порядку, перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 7 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
23 квітня 2021 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 378 від 21 квітня 2021 року «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних».
Вказаною Постановою було викладено в новій редакції порядок накладання підпису на податкові накладні: "10. До Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:
кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;
кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.
При цьому, розрахунок коригування, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до Реєстру, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) кваліфікованого електронного підпису відповідно до абзаців першого - третього цього пункту.
Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПС за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку".
Матеріали справи свідчать, що до 20.04.2022 директором ТОВ "МАСТ-БУД" був ОСОБА_2 .
Суд зауважує, що на момент направлення на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних спірних податкових накладних, директором ТОВ "МАСТ-БУД" був ОСОБА_3 , а тому, саме ним були підписані подані податкові накладні, як посадовою (уповноваженою) особою товариства.
Також, слід зазначити, що у ТОВ "МАСТ-БУД" змінився директор, та, відповідно, було змінено і кваліфікований електронний підпис директора, яким було подано податкові накладні для реєстрації в межах граничних строків та межах чинності підпису нового директора.
Отже, на дату реєстрації податкових накладних, директором позивача був ОСОБА_3 , який мав повноваження щодо реєстрації документів та електронний підпис якого був чинним, що підтверджується інформацією наявною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Доводи відповідача про те, що новий керівник не може підписати такий документ, оскільки, на момент складення податкових накладних директором ТОВ "МАСТ-БУД" була інша особа суд відхиляє з огляду на те, що ПК України відрізняє подію виникнення обов`язку скласти податкову накладну від події зареєструвати податкову накладну. Такі події не збігаються у часі їх виникнення.
Так, у першому випадку момент виникнення обов`язку скласти податкову накладну виникає за першою подією у відповідності до вимог положень ст. 187 ПК України, а подія зареєструвати податкову накладну протягом часу, зазначено в абз.14 - 18 п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Протягом проміжку часу між вказаними подіями можуть відбуватися зміни як у структурі організації роботи платника податку так і в особі, яка є керівником платника податку. При цьому, такі зміни не можуть звільняти або позбавляти платника податку обов`язку та права зареєструвати податкову накладну у встановленому законом порядку.
З огляду на наведене суд констатує, що контролюючим органом був здійснений формальний підхід до перевірки інформації в поданій для реєстрації податковій накладній, що порушує право позивача і перешкоджає виконанню його обов`язку, встановленого пункту 201.1 статті 201 ПК України. Крім того, діючий порядок не передбачає такої підстави для відхилення реєстрації податкової накладної як зміна посадової особи, що склала податкову накладну та посадової особи, що подала її для реєстрації. У даному випадку реєстрація податкових накладних здійснена директором підприємства, що мав відповідні повноваження.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що дії ДПС України щодо неприйняття для реєстрації податкові накладні від 22.02.2022 та 23.02.2022, направлені ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» є протиправними, а тому вимоги у цій частині слід визнати такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи те, що судом встановлено протиправність дій відповідача щодо відмови у прийнятті до реєстрації податкових накладних, для належного захисту порушених прав позивача наявні підстави для зобов`язання ДПС України прийняти податкові накладні від 22.02.2022 та 23.02.2022 для вирішення питання щодо подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо вимог позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні, суд дійшов висновку про їх передчасність, оскільки перелік підстав для неприйняття податкових накладних є вичерпним та не може свавільно розширюватись контролюючим органом. При цьому, формулювання підстав неприйняття податкових накладних повинно коригуватись з підстав, що передбачені Порядком № 1246.
Враховуючи те, що наведена контролюючим органом підстава неприйняття поданих товариством до реєстрації в ЄРПН податкових накладних не відповідає одному з пунктів 12 Порядку № 1246, тоді як з матеріалів справи не встановлено проведення контролюючим органом перевірки поданих податкових накладних всім переліченим підставам (критеріям) закріплених у пункті 12 Порядку № 1246 та відповідних рішень не прийнято, висновки контролюючим органом щодо відповідності таким не надані.
Відтак, події відмови зареєструвати спірні податкові накладні, ще не відбулось, оскільки контролюючим органом взагалі не було прийнято їх до реєстрації, а у матеріалах справи відсутні докази стосовно наміру владного суб`єкта порушувати права позивача у цій частині, а тому зазначені вимоги заявлені передчасно, у зв`язку із чим суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову у цій частині.
Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частиною другою статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову частково.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 22329,00 грн. Враховуючи задоволення позову, на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 22329,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань призначених для ДПС України.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправною відмову Державної податкової служби України у неприйнятті для реєстрації податкових накладних: №6 від 22.02.2022, №7 від 22.02.2022, №8 від 22.02.2022, №9 від 23.02.2022, №10 від 23.02.2022, №11 від 22.02.2022, №12 від 22.02.2022, №13 від 22.02.2022, №14 від 23.02.2022, направлених ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД».
3 Зобов`язати Державну податкову службу України розглянути питання щодо прийняття для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД»: №6 від 22.02.2022, №7 від 22.02.2022, №8 від 22.02.2022, №9 від 23.02.2022, №10 від 23.02.2022, №11 від 22.02.2022, №12 від 22.02.2022, №13 від 22.02.2022, №14 від 23.02.2022, з урахуванням висновків суду у цій справі.
4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІДПРИЄМСТВО «МАСТ-БУД» (код ЄДРПОУ 33653812) судові витрати у розмірі 22329 (двадцять дві тисячі триста двадцять дев`ять) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123237295 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні