ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/21308/24
У Х В А Л А
про передачу справи до іншого адміністративного суду
22 листопада 2024 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Крутько О.В., розглянувши в письмовому провадженні питання про передачу адміністративної справи за підсудністю у справі за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанов,-
В С Т А Н О В И В :
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просить:
скасувати постанову від 17.09.2024 року серія АА №00022731;
скасувати постанову від 17.09.2024 року серія АА №00022725.
Ухвалою від 21.10.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін.
Вирішуючи питання про передачу адміністративної справи за підсудністю, суд виходив з наступного.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 4 КАС України адміністративний суд суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (пункт 1 частина 1 статті 19 КАС України).
Згідно з частиною 1 статті 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частинами 1 та 3 цієї статті (частина 2 статті 20 КАС України).
У параграфі 2 глави 11 КАС України передбачені особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до статті 286 КАС України адміністративна справа з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності вирішується місцевими загальними судами як адміністративними судами протягом десяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд зауважує, що процедура притягнення до адміністративної відповідальності включає певну послідовність етапів, а саме: 1) виявлення адміністративного порушення; 2) розгляд справи про адміністративне правопорушення; 3) винесення постанови у справі (прийнята постанова при цьому може бути оскаржена); 4) виконання постанови.
Із змісту позовних вимог судом з`ясовано, що позивач оскаржив постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області про накладення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 132-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У вказаній постанові зазначено, що вона може бути оскаржена в порядку, визначеному статтями 288 і 289 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За правилами статті 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанову про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному КАС України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Отже, даний спір не підсудний Львівському окружному адміністративному суду та підлягає розгляду місцевим загальним судом як адміністративним.
Згідно з пунктом 2 частиною 1 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Відповідно до статті 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Кодексом адміністративного судочинства України встановлено декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача) та альтернативну (за вибором позивача).
Якщо предметом адміністративної справи є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність.
Враховуючи місце проживання позивача, дану адміністративну справу належить передати на розгляд до Жидачівського районного суду Львівської області як адміністративного суду.
Згідно з частиною 8 статті 29 КАС України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
Враховуючи викладене та з метою дотримання правил підсудності справ суд вважає за необхідне передати адміністративну справу для розгляду до Жидачівського районного суду Львівської області.
Керуючись статтями 19, 20, 25, 29, 241-243, 248, 256, 294 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Адміністративну справу №380/21308/24 за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанов передати на розгляд до Жидачівського районного суду Львівської області (адреса: 81700, Львівська обл., м. Жидачів, вул. Я. Мудрого, 20, ЄДРПОУ: 37291411)
Передачу справи здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а в разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123237556 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні