Справа № 420/35598/24
УХВАЛА
21 листопада 2024 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Строй мир» до Одеської митниці про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Строй мир» до Одеської митниці, в якому позивач просить суд:
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 189 687,39 грн., що сплачені за митною декларацією №24UA500020003609U5 від 12.04.2024 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 189 687,39 грн., що сплачені за митною декларацією №24UA500020003609U5 від 12.04.2024 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 151 569,59 грн., що сплачені за митною декларацією № 24UA500020000360U8 від 14.01.2024 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 151 569,59 грн., що сплачені за митною декларацією №24UA500020000360U8 від 14.01.2024 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 38 831,45 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020016120U7 від 19.12.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 38 831,45 грн., що сплачені за митною декларацією №23UA500020016120U7 від 19.12.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 62 062,91 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020004172U9 від 25.03.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 62 062,91 грн., що сплачені за митною декларацією №23UA500020004172U9 від 25.03.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 9 217,43 грн., що сплачені за митною декларацією № 24UA500020001417U0 від 18.02.2024 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 9 217,43 грн, що сплачені за митною декларацією № 24UA500020001417U0 від 18.02.2024 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 520 399,69 грн., що сплачені за митною декларацією № 24UA500020000802U5 від 30.01.2024 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 520 399,69 грн, що сплачені за митною декларацією № 24UA500020000802U5 від 30.01.2024 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 173 881,02 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020011513U0 від 06.09.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 173 881,02 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020011513U0 від 06.09.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 468 283,90 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020014840U0 від 10.11.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 468 283.90 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020014840U0 від 10.11.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 154 703,85 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020014762U0 від 09.11.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 154 703,85 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020014762U0 від 09.11.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 27 598,72 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020015175U1 від 21.11.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 27 598.72 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020015175U1 від 21.11.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 124 575,11 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020012280U7 від 21.09.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 124 575,11 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020012280U7 від 21.09.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 120 056,53 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020012033U7 від 18.09.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 120 056,53 грн, що сплачені за митною декларацією №23UA500020012033U7 від 18.09.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Ознайомившись зі змістом адміністративного позову, суддя дійшов висновку, що він не відповідає вимогам 161 КАС України.
Відповідно до п.5 ч. 5 ст. 160 КАС України в адміністративному позові зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Згідно з ч.4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Так, в прохальній частині адміністративного позову позивач просить, зокрема, визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби, яка полягає у не підготовці висновку про повернення з бюджету на користь ТОВ «Строй мир» на поточний рахунок в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 62 062.91 грн., що сплачені за митною декларацією № 23UA500020004172U9 від 25.03.2023 року та не поданні відповідного висновку для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
зобов`язати Одеську митницю як відокремленого підрозділу Держмитслужби підготувати висновок про повернення з бюджету на користь ТОВ «СТРОЙ МИР» на поточний рахунок платника податку в установі банку, помилково та/або надміру сплаченої суми платежів в розмірі 62 062.91 грн., що сплачені за митною декларацією №23UA500020004172U9 від 25.03.2023 року та подати відповідний висновок для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Між тим, як вбачається з заяви №1209-16 від 18.09.2024 року, сума, яку ТОВ «Строй мир» просить повернути 63062,91 грн.
Таким чином, позивачу необхідно привести прохальну частину у відповідність до викладених обставин та доданих до адміністративного позову доказів.
Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ «Креуз проти Польщі», «право на суд» не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір».
Відповідно до п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду суб`єктом владних повноважень або юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання до адміністративного суду суб`єктом владних повноважень або юридичною особою адміністративного позову майнового характеру, встановлюється ставка судового збору 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч.3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», з 1 січня 2024 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 3028,00 грн.
Згідно з прохальною частиною позову, позивачем заявлено вимоги немайнового характеру.
Разом з тим, позивачем до адміністративного позову не додано доказів сплати судового збору.
Між тим, позивач просить визнати протиправними та скасувати 12 рішень відповідача, таким чином розмір судового збору, який належить до сплати складає (12*3028,00*0,8) 29068,80 грн.
До адміністративного позову позивачем не надано квитанцію про сплату судового збору в розмірі 29068,80 грн.
З огляду на заявлені позивачем вимоги та розмір сплаченого судового збору, позивачу необхідно надати до суду докази сплати судового збору за вимоги не майнового характеру у розмірі 29068,80 грн.
Відтак, системно проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та дослідивши позовну заяву, судом з`ясовано, що при подачі адміністративного позову позивачем не було виконано вимог, передбачених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно ч. 1 ст.169 КАС суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно ч.2 ст.169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду доказів на підтвердження обставин, викладених в адміністративному позові, а також доказів сплати судового збору.
Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України суддя
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Строй мир» до Одеської митниці про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність у 5-денний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123237806 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні